McLaren zaprezentował model Artura jako swój podstawowy model w 2022 roku, a brytyjski producent samochodów potrzebował kolejnych dwóch lat, aby opracować auto i wprowadzić je w wersji kabrioletu.
Zazwyczaj producenci samochodów rozwijają obie wersje nadwozia od samego początku. McLaren zrobił tak w przypadku innych modeli i chętnie się tym chwalił. Jednak w przypadku Artury sprawy potoczyły się inaczej. Chociaż obie wersje były analizowane równocześnie, opracowanie wersji Spider zajęło konstruktorom więcej czasu. Na pierwszy rzut oka niektórzy mogą się zastanawiać, dlaczego to trwało tak długo, ale kiedy zobaczą poziom detali i wysiłku, jaki McLaren włożył w stworzenie Artura Spider, zrozumieją. Ta wersja kabrioletu to nie tylko zwykły samochód z obciętym dachem i kilkoma wzmocnieniami pod nadwoziem. Jest niemal całkowicie przebudowana, łącznie z napędem.
Przód samochodu wygląda identycznie jak w wersji ze stałym dachem. Ma ten sam trapezoidalny, wlot powietrza z włókna węglowego na froncie, otoczony zestawem trójkątnych wlotów. Dodatkowo, zestaw pionowych szczelin pod zewnętrznymi krawędziami reflektorów LED łapał powietrze i kierował je na boki pojazdu, aby poprawić aerodynamikę.
Jednak profil Spidera zaczynał ujawniać zaawansowane rozwiązania inżynieryjne. Krótki nos samochodu prowadził do panoramicznej szyby czołowej, jak w coupe. Tutaj górna część przednich okien miała mały rant, który kierował powietrze nad kokpitem. W rezultacie w kabinie było mniej turbulencji, zwłaszcza gdy boczne okna były opuszczone. Dodatkowo, współpracowało to z tylną szybą umieszczoną za pasażerami. Za kabiną producent zainstalował przezroczyste, nachylone do przodu słupki. One także miały zestaw wlotów powietrza, które prowadziły do komory silnika za pomocą innych wlotów umieszczonych na pokrywie silnika. Inżynierowie McLarena musieli przesunąć centralny wlot powietrza do tyłu, aby zrobić miejsce dla składanej twardej dach. Szereg dodatkowych wlotów powietrza po bokach pokrywy silnika również pomógł w utrzymaniu silnika i jego komponentów w chłodniejszej temperaturze. Ponadto, trzeci zestaw wlotów powietrza łapał powietrze i kierował je do chłodzenia zewnętrznej części układu wydechowego.
Kabina wyglądała niemal identycznie jak ta w regularnej wersji Artura ze stałym dachem. Tutaj McLaren wprowadził pewne zmiany. Współpracował ściśle ze specjalistą od dźwięku Bowers i Wilkins, aby przenieść głośniki, więc Artura Spider miał jeden pomiędzy fotelami, na środku. Zainstalowano także zestaw głośników nad punktami mocowania pasów bezpieczeństwa po zewnętrznych stronach pasażerów. Konsola centralna mieściła system infotainment, który obsługiwał bezprzewodowe Apple CarPlay. Aby zasłonić lub odkryć pojazd, kierowcy musieli przytrzymać przycisk przez 11 sekund. Cały mechanizm wymagał ośmiu silników elektrycznych.
Pod swoją skórą, Artura Spider z 2025 roku miała podwójnie turbodoładowany silnik. Produkował on 605 KM (597 hp) i był wspierany przez silnik elektryczny, co dawało łączną moc 700 KM. Silnik V6 był połączony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na tylne koła.
McLaren zaprezentował nowy model Artura Spider, pierwszy kabriolet w historii marki z wysokowydajnym napędem hybrydowym oraz drugi model z serii Artura. Nowy Spider został wprowadzony z istotnymi ulepszeniami w zakresie mocy, osiągów i zaangażowania kierowcy, które w połączeniu z przyjemnościami płynącymi z jazdy bez dachu dodają nowy, niezwykły wymiar do modelu Artura.
Dalsze podniesienie osiągów superauta nowej generacji Artura, które uzyskano dla modelu Spider, zostały również zaimplementowane w wersji coupe, która została zaprezentowana równocześnie. Zarówno nowy Spider, jak i nowe coupe oferują najwyższe poziomy wydajności dynamicznej – w tym doskonałe możliwości na torze – spełniając jednocześnie wymagania codziennej jazdy oraz zapewniając niemal bezgłośny napęd elektryczny, który jest niezwykle korzystny w miejskich warunkach.
Nowy McLaren Artura Spider został zaprojektowany i rozwinięty w ambitnym kierunku we wszystkich aspektach, z szczególnym naciskiem na zaangażowanie kierowcy, osiągi, zwinność, elegancję, efektywność i jakość. Dodatkowym atutem jest składany twardy dach, który działa elektrycznie w zaledwie 11 sekund, zapewniając pełne doznania kabrioletu, co gwarantuje niesamowite wrażenia z jazdy superautem.
Nowy Artura Spider i nowe coupe Artura – obie wersje sklasyfikowane jako modele z roku 2025 (’MY25′) – są już dostępne do zamówienia, z pierwszymi dostawami od połowy 2024 roku, w zależności od regionu.
„Nowy Artura to zdecydowanie kompletny supercar nowej generacji, niezależnie od wybranego modelu. Ulepszyliśmy napęd oraz systemy podwozia, aby dostarczać większą moc, bardziej dynamiczne osiągi i jeszcze wyższy poziom połączenia z kierowcą – bez żadnych kompromisów w codziennej jeździe. A teraz, obok nowego coupe Artura, mamy Artura Spider, nowy kabriolet, który ma wszystkie te ulepszenia i wprowadza kolejny wymiar jazdy na świeżym powietrzu do naszej oferty.” Michael Leiters, dyrektor generalny McLaren Automotive
Niezłomna koncentracja McLarena na filozofii inżynieryjnej superlekkości jest kluczowa dla dostarczania atrakcji, które umożliwiają osiągnięcie wyjątkowych charakterystyk dynamicznych i osiągów – z dopasowanym zaangażowaniem kierowcy – wymaganych od każdego z jego samochodów.
Nowy McLaren Artura Spider ma suchą wagę na poziomie zaledwie 1457 kg, a jego waga całkowita (DIN) wynosi tylko 1560 kg – to zaledwie 62 kg więcej niż Artura coupe. Te dane sprawiają, że nowy Spider jest zdecydowanie najlżejszym modelem wśród kabrioletów, ciesząc się przewagą do 83 kg.
Co ważniejsze, w połączeniu z 700 KM z wysokowydajnego hybrydowego układu napędowego, daje to stosunek mocy do wagi wynoszący 480 KM/tonę przy najniższej suchej wadze, co idealnie pozycjonuje Artura Spider do optymalizacji każdego aspektu wysokowydajnego superauta, w tym pełne wykorzystanie silnika umieszczonego centralnie oraz układu napędowego z tylnym napędem.
W sercu Artura znajduje się architektura McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA), która zapewnia stabilną platformę, nie tracąc sztywności po usunięciu stałego dachu – większość różnicy 62 kg między Spiderem a coupe wynika z mechanizmu elektrycznie sterowanego składanego dachu (RHT).
Poza rdzeniem monocoque z włókna węglowego, MCLA integruje aluminiowe struktury nośne oraz tylną konstrukcję, w której umieszczono hybrydowy układ napędowy. Innowacyjna architektura elektryczna ethernetowa jest również częścią MCLA, redukując okablowanie o 25% oraz proporcjonalnie wagę. Architektura elektryczna została zoptymalizowana w procesie rozwoju nowego Spidera, aby zwiększyć pojemność danych i prędkości transferu.
Hybrydowy układ napędowy McLarena został ponownie skalibrowany, z dodatkowym 20 KM z silnika V6 na modelu MY25 Artura, zwiększając ogólną moc do 700 KM. Dodatkowa moc jest skupiona w zakresie 4000 obr./min do czerwonego pola przy 8500 obr./min, co zapewnia wyraźne „crescendo” w osiągach. Wartość maksymalnego momentu obrotowego pozostaje na poziomie mocnych 720 Nm, a jego dostarczenie zostało zoptymalizowane poprzez drobne zmiany w elektronicznym mapowaniu. Ta kalibracja silnika zostanie również udostępniona za darmo obecnym właścicielom Artura za pośrednictwem ich dealera McLaren.
Silnik benzynowy o pojemności 3,0 litrów i suchej komorze M630, który obecnie osiąga ponad 200 KM na litr, jest niezwykle kompaktowy i lekki – waży zaledwie 160 kg, co czyni go o 50 kg lżejszym niż silnik V8 McLarena i jest znacznie krótszy, co zwiększa efektywność pakowania. Wymiary te są możliwe dzięki zaprojektowaniu kąta V o 120 stopniach, co również wspiera niskie centrum ciężkości. Konstrukcja silnika redukuje straty ciśnienia w układzie wydechowym oraz umożliwia sztywniejszy wał korbowy, co z kolei pozwala na ograniczenie obrotów do 8500 obr./min. Charakterystyka wolnoobrotowego V6 jest wspierana przez podwójne turbosprężarki umiejscowione w „gorącym V”, co pozwala im na szybsze obroty, poprawiając reakcję na gaz.
Dźwięk silnika został również ulepszony, dzięki zmodyfikowanemu systemowi wydechowemu z zaworem, który zawiera strojony rezonator oraz stożkowy kształt końcówek wydechowych, aby dalszej poprawić dźwięk silnika w średnich i wyższych zakresach obrotów. To zapewnia „czystszy” dźwięk, który otacza pasażerów. Dostępny jest opcjonalny sportowy system wydechowy, oferujący lepszy, czystszy ton ogólnie i jeszcze większe zaangażowanie kierowcy poprzez symposer wydechowy, który kieruje autentyczne fale dźwiękowe z rury wydechowej do kabiny.
Reakcja i moc silnika V6 Artura są uzupełnione przez niezwykle kompaktowy silnik elektryczny o osiowym przepływie. Umiejscowiony w obudowie skrzyni biegów, generuje 95 KM i 225 Nm, a jego gęstość mocy na kilogram jest o 33% większa niż system używany w ikonicznym hipersamochodzie McLaren P1™.
Silnik elektryczny jest zasilany przez pakiet baterii składający się z pięciu modułów litowo-jonowych, oferując użyteczną pojemność energetyczną 7,4 kWh oraz zwiększony zasięg elektryczny wynoszący 33 km (21 mil). Bateria jest chłodzona czynnikiem chłodniczym za pomocą szyn chłodzących, a zespół – w tym jednostka rozdzielająca moc, która przenosi moc z tyłu pojazdu do elementów z przodu – jest zamontowany na strukturalnej podłodze z włókna węglowego. Ten zespół jest następnie przykręcany do tylnej podstawy monocoque, optymalizując sztywność, rozkład masy i ochronę przed uderzeniami.
Ogólnie, kompaktowa hybrydowa konstrukcja Artura – w tym pakiet baterii ważący 88 kg oraz silnik elektryczny ważący 15,4 kg – dodaje zaledwie 130 kg do całkowitej wagi, co jest kluczowym osiągnięciem w uzyskaniu najlepszych w swojej klasie wagowych danych dla nowego Spidera.
Natychmiastowe dostarczenie momentu obrotowego zapewnianego przez silnik elektryczny i 605 KM z podwójnie turbodoładowanego silnika V6 daje Arturze niezwykle szybką reakcję na gaz oraz przyspieszenie w całym zakresie, zarówno podczas jazdy na biegu, jak i podczas zmiany biegów. Oficjalne dane McLaren Artura Spider wynoszą 0-100 km/h (0-62 mph) w 3,0 sekundy, 0-200 km/h (0-124 mph) w 8,4 sekundy oraz 0-300 km/h (0-186 mph) w 21,6 sekundy, co podkreśla poziomy osiągów superauta, osiągając maksymalną prędkość ograniczoną do 330 km/h (205 mph).
System Launch Control, służący do optymalizacji osiągów na torze, jest standardowy, podobnie jak nowa funkcja 'Spinning Wheel Pull-Away’. Aktywowany przez wyłączenie Elektronicznej Kontroli Stabilności za pomocą przycisku ESC na desce rozdzielczej, pozwala na dramatyczne poślizgi kół podczas przyspieszania z miejsca przy dużym obciążeniu gazu.
Nowe mocowania układu napędowego opracowane dla MY25 Artura przynoszą wyraźne korzyści dla charakterystyk dynamicznych. Nowe mocowania są dostosowane do poprawy kontroli układu napędowego w ramach podwozia. Ogranicza to ruch układu napędowego, szczególnie pod obciążeniem, a w efekcie poprawia stabilność, odczucia kierownicy i ogólną zwinność pojazdu, zapewniając precyzyjniejszą – i bardziej angażującą – jazdę.
Oprócz dynamicznych korzyści zapewnianych przez nowe mocowania silnika, zwiększona sztywność sprawia, że kierowca bardziej odczuwa sam układ napędowy jako integralną część ogólnego zaangażowania, co dodaje większej teatralności i emocji.
Tylne zawieszenie Artura łączy górny wahacz z dwoma dolnymi linkami oraz drążkiem w przedniej części środka koła, aby maksymalizować stabilność i precyzję pojazdu oraz zmniejszać podsterowność podczas przyspieszania z zakrętu. Koncepcja tylnego zawieszenia łączy się z opracowaną wersją systemu Proactive Damping Control McLarena – dostarczanego przez oficjalnego partnera w zakresie inteligentnego zawieszenia, firmę Monroe – która dodatkowo wspiera wyjątkowe właściwości jezdne i komfort.
Właściwości jezdne i handling zostały zaktualizowane dla MY25 Artura, z poprawionym zaworowaniem amortyzatorów, co zapewnia większą responsywność. Wydajność jednostek kontrolujących (DCU) w architekturze ethernetowej również została poprawiona, wspierając reakcje na tłumienie i zachowanie w zakresie zwiększonym o aż 90%, co poprawia reakcję na wejścia kierowcy oraz zmiany w nawierzchni.
Istnieją trzy dynamiczne tryby obsługi, z których każdy włącza większe poziomy kontroli nad karoserią poprzez regulację amortyzatorów. 'Comfort’ jest domyślnym trybem, a 'Sport’ i 'Track’ oferują bardziej wspierające ustawienia. Wymagany tryb wybiera się za pomocą jednego z dwóch przełączników umieszczonych na górze deski rozdzielczej.
W stopniu interwencji Elektronicznej Kontroli Stabilności (ESC) można również dostosować do preferencji kierowcy oraz warunków pogodowych i drogowych. Obsługiwany za pomocą przycisku w kontrolerze trybów obsługi, dostępne ustawienia to: w pełni włączone; ESC DYN, które pozwala na większą swobodę i oferuje także możliwość aktywacji Zmiennych Kontroli Dryfu; lub OFF, co usuwa interwencję elektroniczną.
Precyzję dynamiczną dodatkowo zwiększa technologia opon Pirelli CyberTMTyre. Składająca się z hardware’u i oprogramowania zintegrowanego z elektronicznymi systemami Artury oraz posiadająca elektroniczny czujnik wewnątrz każdej opony, Pirelli CyberTMTyre generuje dane w czasie rzeczywistym, które pozwalają kierowcom dostosowywać limity ciśnienia w oponach, w pełni wykorzystując potencjał zamontowanych ogumienia. System tłumienia hałasu Pirelli (PNCS), który wykorzystuje urządzenie absorbujące dźwięk wewnątrz ściany opony, aby ograniczyć wibracje i hałas, także jest dostępny.
Opony P ZERO™, w standardzie, posiadają asymetryczny wzór bieżnika, który poprawia hamowanie oraz zwiększa właściwości jezdne i kontrolę w szerokim zakresie warunków drogowych, ze szczególnym naciskiem na osiągi w warunkach deszczowych. Opcjonalna opona P ZERO™ CORSA jest stworzona do użytku zarówno na drodze, jak i na torze i zawiera związki wyścigowe oraz unikalne wzory bieżnika, osiągając wyższy poziom przyczepności, jak również lepsze hamowanie i przyspieszenie. Dostępna jest również opona P ZERO™ WINTER.
Wydajność hamowania również jest wyjątkowa. MY25 Artura wykorzystuje tarcze węglowo-ceramiczne, ulepszone lekkie aluminiowe zaciski hamulcowe oraz nowe kanały chłodzące hamulce. System hamulcowy działa w połączeniu z kinematyką tylnej osi oraz zrewidowanymi reakcjami tłumienia silnika i pojazdu, aby zapewnić jeszcze lepszą moc hamowania przy dużych prędkościach i stabilność, a także wydłuża żywotność tarcz i klocków w warunkach jazdy torowej. Przy zrewidowanej kalibracji ABS, drogi hamowania dla Spidera i nowego coupe wynoszą 31 m do zatrzymania z prędkości 100 km/h (62 mph) i poprawione 124 m z prędkości 200 km/h (124 mph).
Zaawansowana, ośmiobiegowa skrzynia biegów zaprojektowana specjalnie dla hybrydowego układu napędowego Artury integruje silnik elektryczny, a jednocześnie jest bardzo kompaktowa; mimo że ma dodatkowy bieg w porównaniu do siedmiobiegowej skrzyni w pojazdach z silnikiem V8 McLarena, długość zespołu biegów została skrócona o 40 mm, przy użyciu sprzęgła w układzie wewnętrznym zamiast równoległego.
Kalibracja skrzyni biegów została zaktualizowana dla MY25 Artura. Nowa skrzynia biegów o bliskich przełożeniach ma teraz nową funkcję wstępnego napełnienia, co zapewnia jeszcze szybsze zmiany biegów, z prędkością zmiany zwiększoną o 25%. Jest to możliwe dzięki ciśnieniu płynu hydraulicznego w skrzyni biegów do progu potrzebnego do dokonania zmiany (punkt ’lp), tak, że gdy kierowca wybiera bieg (lub gdy wymagana jest zmiana automatyczna), czas zmiany jest minimalizowany.
Moc jest przenoszona na tylne koła za pomocą lekkiego i kompaktowego elektronicznie sterowanego dyferencjału (E-diff). Umieszczony w przekładni, E-diff dostarcza zmienny pre-load w dyferencjale, aby zoptymalizować stabilność i zwinność.
Artura ma cztery tryby napędu: Comfort, Sport i Track, plus tryb E, działający tylko na energii elektrycznej, bezemisyjny. Tryb Comfort łączy napęd elektryczny i hybrydowy dla wydłużonej jazdy w trybie stop-and-start, z wyłączonym silnikiem spalinowym przy niskich prędkościach i włączanym, gdy wymagają tego prędkości lub dane o przyspieszeniu. Tryby Sport i Track wykorzystują silnik elektryczny w coraz bardziej agresywny sposób dla lepszej reakcji przy niskim obrocie i przyspieszeniu (’uzupełnienie momentu’) oraz zawierają ostrzejsze strategie zmiany biegów. Tryb Track zapewnia najwyższy wskaźnik ładowania akumulatora wysokiego napięcia. Tryb E – który jest domyślnym trybem „startowym” – został udoskonalony, aby zapewnić większy zasięg jazdy bezemisyjnej.
Proces przełączania z trybu elektrycznego na tryby Comfort, Sport lub Track został poprawiony w modelach MY25 Artura. Proces kondycjonowania silnika, który zmniejsza emisję pojazdu poprzez podgrzewanie katalizatora przed włączeniem napędu do silnika spalinowego, został przestrojony dla wygody kierowcy i teraz jest nawet do 90% szybszy przy pierwszym wyborze przy uruchomieniu.
Wizualny design i architektura nowego Spidera sprawiają, że natychmiast rozpoznaje się go jako Arturę, mimo integracji składanego twardego dachu (RHT) i zmian, jakie to wprowadza. „Owijane” nadwozie o rzeźbionych kształtach, charakterystyczny „młotkowaty” przód, zintegrowane wloty powietrza do przedniego błotnika oraz wloty powietrza do reflektorów są znajome, ale nadal intrygujące – tak samo jak drzwi dihedralne, które otwierają się blisko nadwozia, ułatwiając dostęp w wąskich przestrzeniach parkingowych.
Jednak jako kabriolet, nowy Spider bez wątpienia jest superautem o własnej tożsamości wizualnej, a wymagania systemu RHT są kluczowe. Nowe filary – które zawierają strukturę antyprzewróceniową – mają przeszkloną sekcję, która wspomaga widoczność z tyłu i jednocześnie działa jako kanał powietrzny do komory silnika. Podgrzewana tylna szyba, która podnosi się lub obniża na naciśnięcie przycisku, aby poprawić komfort z opuszczonym dachem lub pozwolić na wnikanie dźwięku wydechu do kabiny, gdy jest podniesiona, znajduje się pomiędzy filarami.
Wloty chłodzenia układu napędowego, w tym komin 'gorącego V’, są usytuowane dalej z tyłu pojazdu w porównaniu do coupe, aby pomieścić mechanizm RHT i pokrywę bagażnika. Podnosząc ją i przemieszczenia, gdy dach jest obsługiwany zarówno w górę, jak i w dół, pokrywa bagażnika ma lekką kompozytową budowę i może być wykończona, na życzenie, w błyszczącym włóknie węglowym.
Składany twardy dach sam w sobie jest panelem z włókna węglowego i kompozytu, ale może być również wyposażony w elektrochromatyczny panel szklany, który może czy to rozjaśniać kabinę – czy to blokować ponad 99% światła słonecznego – na naciśnięcie przycisku. McLaren zastosował zaawansowaną technologię Zawieszonych Cząsteczek (SPD) dla tej funkcji w Artura Spider, aby jeszcze bardziej ograniczyć transfer ciepła do kabiny w najciemniejszym trybie – blokując ponad 96% energii słonecznej – co pomaga utrzymać temperaturę powietrza jak najniżej.
System RHT działa w prawie bezgłośnie za pomocą ośmiu silników elektrycznych. Dwa silniki składają dach, dwa podnoszą i obniżają tylną pokrywę bagażnika, a dwa kontrolują aerodynamiczne osłony na przedniej krawędzi filarów bagażnika. Kolejny silnik odpowiada za działanie tylnej szyby, a inny za mechanizm blokady RHT. Dach jest obsługiwany za pomocą kontroli sufitowej wewnątrz kabiny lub z klucza pojazdu, gdy samochód jest w stanie spoczynku, co pozwala na jego otwieranie lub zamykanie z zewnątrz pojazdu.
Nowy McLaren Artura Spider debiutuje z nowym systemem chłodzenia aerotermalnego, który chłodzi układ napędowy, co również umożliwia umiejscowienie RHT i ogranicza przepływ powietrza dla pasażerów Spidera. Nowa koncepcja aerotermalna zawiera cztery oddzielne systemy kanałowe i różni się od coupe poprzez dwa wloty powietrza umiejscowione na zewnętrznych częściach jednoczęściowego nadwozia z Aluminium Hot-Formed. Zawierają one zarówno wloty chłodzenia dla układu napędowego, jak i obszaru przechowywania RHT, jak również wyloty gorącego powietrza. Pomiędzy nimi znajduje się komin układu napędowego oraz wloty i wyloty do zarządzania przepływem powietrza. Filar Artura Spider – przeszklony w stylu wyścigowym z poliwęglanu – jest wyraźnie bardziej rzeźbiony niż w coupe, ponieważ również kieruje zimne powietrze do ukrytych kanałów wewnątrz pokrywy bagażnika.
Dodatkowo, kształt dachu został zaprojektowany w celu kierowania powietrza w stronę przemieszonego komina w celu przyspieszenia przepływu gorącego powietrza z układu napędowego. Nawet otaczanie szyby przedniej zostało zrewidowane i teraz zawiera małe gurney’e starannie rzeźbione dla ograniczenia wibrowania w kabinie, gdy dach jest schowany – lekkie rozwiązanie aerodynamiczne, które ucieleśnia poziom detali, który został uwzględniony w Artura Spider.
Kabina nowego McLaren Artura Spider – wykończona w materiałach sportowych lub luksusowych, zgodnie z preferencjami kierowcy – zachowuje celowy, skoncentrowany na kierowcy design coupe. „Czysta” kierownica jest wolna od przycisków i przełączników, poza rzeźbionymi manetkami zmiany biegów, które poruszają się razem z kierownicą dla optymalnej ergonomii kierowcy. Deska rozdzielcza dla kierowcy, która porusza się wraz z kolumną, gdy jest dostosowywana do zasięgu lub nachylenia, aby zapewnić, że wszystkie informacje o prowadzeniu są zawsze w polu widzenia kierowcy, zawiera również kontrolki do wyboru trybów obsługi i napędu, co pozwala na zmiany – w tym łatwe przełączanie między napędem elektrycznym a hybrydowym – bez odrywania rąk od kierownicy. Wyświetlacz na desce rozdzielczej koncentruje się na kluczowych informacjach, minimalizując rozproszenie uwagi kierowcy, a dodatkowo ma tryb „stealth”, który ukrywa nieistotne treści, zmniejszając rozproszenia i promując pełne skupienie na drodze przed sobą.
Innowacyjne fotele Clubsport McLarena są standardem w większości rynków. Regulowane przez eliptyczny łuk, łączą zakres ruchu oczekiwany od ruchomego oparcia z lekkością i bliskim wsparciem fotela kubełkowego, fotele Clubsport sprawdzają się zarówno na drodze, jak i na torze. Regulowane wsparcie lędźwiowe można określić jako dodatkową cechę. Kierowcy pragnący bardziej tradycyjnego, ale wciąż odpowiednio sportowego fotela mogą wybrać elektrycznie regulowane, podgrzewane fotele komfortowe z pamięcią.
System infotainment i łączności McLarena (MIS II) wykorzystuje dwa wyświetlacze w wysokiej rozdzielczości. Oferujący poziomy responsywności porównywalne z telefonami inteligentnymi, MIS II obsługuje mirrorowanie smartfonów, a Artura oferuje również bezprzewodowe ładowanie jako opcję, do użytku z urządzeniami mobilnymi, które to obsługują i zawiera unikalny, miękki uchwyt, który podtrzymuje telefon w pozycji pionowej. Znane aplikacje McLarena – w tym Zmienna Kontrola Dryfu – również znajdują się w systemie MIS II.
MIS II umożliwia także szereg funkcji wsparcia kierowcy ADAS, w tym ostrzeżenie o opuszczeniu pasa – które zachowuje preferencje użytkownika do czasu ręcznej reaktywacji za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej – oraz rozpoznawanie znaków drogowych, które teraz jest standardem we wszystkich Arturach. Opcjonalnie dostępna jest również Inteligentna Adaptacyjna Kontrola Tempomatu z wymiennym trybem podążania, automatyczne włączanie świateł drogowych, monitorowanie martwego pola oraz detekcja ruchu poprzecznego z tyłu.
Artura posiada również klucz pojazdu z niską energią Bluetooth, który wykrywa, gdy kierowca zbliża się do pojazdu i uruchamia systemy, aby powitać pasażerów. Ten powitanie obejmuje oświetlenie ambientowe, 'ukryte do momentu oświetlenia’ w drzwiach, które działa również jako lampy do kałuży.
Wprowadzono zrewidowaną gamę opcji i pakietów opcji z MY25 Artura, w tym zewnętrzne i wewnętrzne elementy z włókna węglowego oraz nową, szybszą podnośnik pojazdu. Srebrne oznaczenia są teraz opcją bez dodatkowych kosztów, z nowymi oznaczeniami Stealth – które obejmują czarne oznaczenia z przodu i z tyłu oraz czarny znak McLaren Speedmark na capsach kół – standardowo.
System dźwiękowy McLaren o pięciu głośnikach jest standardem. Klienci mogą zdecydować się na opcję akustycznego systemu Bowers & Wilkins z 12 głośnikami surround, który jest dostępny wyłącznie z pakietem technologicznym. System ten zawiera głośniki średniozakresowe Bowers & Wilkins Continuum™, aby zapewnić precyzyjne odtwarzanie głosów i instrumentów w całej kabinie, uzupełnione przez tweeter’y Nautilus™ Aluminium Double Dome, aby zapewnić większą wyrazistość w wysokich częstotliwościach. Artura Spider dodatkowo wyposażona jest w dodatkowy głośnik środkowy z tyłu, aby zoptymalizować akustykę kabiny, specyficzną dla kabrioletów.
MY25 Artura ma nową 15-ramienną felgę w standardzie, w srebrnym wykończeniu. Nowym złotym wykończeniem felgi Orum dostępnym w obu wersjach felg Dynamo i Star, z tą drugą teraz dostępną w pełnym zakresie wykończeń. Felga Calibre 10-Spoke Super-Lightweight dołączyła do listy opcji felg i jest dostępna w wykończeniu srebrnym, Dark Stealth lub Gloss Black. Wszystkie felgi można opcjonalnie wyposażyć w tytanowe śruby mocujące, co oszczędza około 0,4 kg niezawodnej masy – co wskazuje na poziom uwagi poświęconej redukcji wagi.
McLaren Artura Spider kosztuje w swoim rodzimym rynku w Wielkiej Brytanii od 221 500 funtów za standardową specyfikację (w USA od 273 800 dolarów). Dostępne są trzy dodatkowe specyfikacje wnętrza, każda za dodatkowe 5 050 funtów (9 400 dolarów w USA): Performance, która ma bardziej sportową estetykę; TechLux, gdzie akcent położony jest na luksus techniczny, który sugeruje nazwa; oraz Vision, która daje bardziej awangardowy i odważny wygląd oraz odczucie.
Wprowadzono rozszerzoną paletę kolorów zewnętrznych, z których niektóre są dostępne w Artura po raz pierwszy, dla nowego Spidera; dwadzieścia kolorów Elite jest oferowanych poza standardowymi pięcioma kolorami, a dodatkowe osiemnaście kolorów MSO jest również dostępnych.