2025 Mercedes-AMG E53 Hybrid

2025 Mercedes-AMG E53 Hybrid

Przejdź do galerii zdjęć2025 Mercedes-AMG E53 Hybrid

Prawie rok po wprowadzeniu na rynek szóstej generacji E-Klasy, w maju 2023 roku, Mercedes-AMG zaprezentował wersję E53, która oferowała większą moc niż klienci się spodziewali.

Niżni niemiecki tuner intensywnie pracował nad tym, aby zapewnić klientom zaskakująco dobre doświadczenia z modelem E53 z 2024 roku. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, nowa wersja dysponowała większym akumulatorem, który pozwalał na pokonanie około 100 km (62 mile) na samej energii elektrycznej, przy prędkościach do 140 kph (87 mph). Jednak wersje AMG to nie tylko moc i osiągi. To także styl. W odróżnieniu od pozostałych modeli w ofercie, E53 miała bardziej agresywny wygląd zewnętrzny. Wnętrze również zachwycało wysokim poziomem luksusu, połączonym z sportowymi detalami.

Na przykład, z przodu model 2024 Mercedes-AMG E53 wyposażony był w charakterystyczny dla AMG grill z podświetlanymi pionowymi szczelinami. Po bokach znajdowały się reflektory Matrix LED. Dodatkowo, przednie błotniki były szersze o 11 mm (0,4 cala) w porównaniu do zwykłej E-Klasy W214. Niższy wlot powietrza chłodził akumulator i komponenty elektroniczne, podczas gdy boczne wloty z dwoma poziomymi klapami kierowały powietrze w stronę przednich tarcz hamulcowych.

Z profilu E53 AMG natychmiast odróżniała się od reszty E-Klasy. Przednie błotniki miały sztuczne wentylacje z napisem Turbo Hybrid pod nimi. Samochód stał na standardowych 19-calowych lekkich obręczach, z opcjami 20- i 21-calowych zestawów. Dzięki nim przechodnie mogli podziwiać potężne tarcze hamulcowe o średnicy 390 mm (15,4”) z sześcioma tłokami. Dodatkowo, detale charakterystyczne dla AMG kontynuowano na progach bocznych, które wizualnie łączyły przednie i tylne błotniki. Na końcu, z tyłu, samochód posiadał cztery wydechy, które były elegancko zintegrowane z tylnym dyfuzorem.

Wewnątrz klienci witani byli standardowymi sportowymi fotelami pokrytymi mieszanką ARTICO (skóra syntetyczna) i MICROCUT (mikrofibra). E53 była standardowo wyposażona w wersję Superscreen specyficzną dla AMG, która wyświetlała logo Mercedes-AMG przed pasażerem z boku. Centralny ekran dotykowy był przeznaczony dla systemu multimedialnego MBUX, który miał dedykowane menu dla pojazdów AMG obok standardowych menu dla E-Klasy W214. Na tylnej ławce było wystarczająco dużo miejsca dla dwóch pasażerów, natomiast trzeci musiał zmierzyć się z tunelem skrzyni biegów, który ograniczał przestrzeń na nogi.

Jednak prawdziwa magia działo się pod maską. Pod nią znajdował się turbodoładowany silnik o pojemności 3 litrów i sześciu cylindrach, który generował moc 449 PS (443 hp). To nie było wielkie odejście od poprzedniej E53 W213, która miała moc 435 PS (429 hp). Główna różnica polegała na silniku elektrycznym, który dostarczał dodatkowe 120 kW (163 hp), co dawało łączną moc 585 PS (577 hp). Dodatkowo, tryb startu z miejsca o nazwie RACE START zwiększał tę wartość do 612 PS (603 hp). Dzięki temu samochód przyspieszał od 0 do 100 kph (0-62 mph) w 3,8 sekundy. Moc trafiała na wszystkie koła dzięki w pełni zmiennemu napędowi na wszystkie koła AMG Performance 4Matic+. Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu i szerszym przednim torze w porównaniu do standardowej E-Klasy Mercedes-Benz W214, E53 z 2024 roku lepiej radziła sobie w zakrętach. Poza tym, wyposażona była w system czterech kół skrętnych.

 Z nowym Mercedes-AMG E53 HYBRID 4MATIC+ w wersji sedan i kombi, marka sportowych samochodów z Affalterbach prezentuje dwa kolejne modele hybrydowe typu plug-in. Łączą one doskonałe osiągi i dynamikę jazdy z długim zasięgiem elektrycznym.

„Klasa E od dziesięcioleci jest jednym z naszych najpopularniejszych modeli i chcemy to kontynuować w nowym E53 HYBRID. Pojazd oferuje typową przyjemność z jazdy AMG, znakomitą reakcję oraz sportowy design. Jako hybryda plug-in, E53 HYBRID łączy potężne osiągi z efektywnością. Dzięki wysokiemu zasięgowi elektrycznemu, wiele codziennych podróży można pokonać tylko elektrycznie. Jednocześnie pojazd oferuje bogate standardowe wyposażenie, w tym w pełni zmienny napęd na wszystkie koła oraz aktywne kierowanie tylną osią. W ten sposób oferujemy naszym klientom pojazd, który doskonale spełnia ich wysokie wymagania.” Michael Schiebe, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH i szef jednostek biznesowych Mercedes-Benz G-Class & Mercedes-Maybach

Połączenie silnika rzędowego 3.0 litra z sześcioma cylindrami i na stałe wzbudzanej maszyny synchronicznej E generuje maksymalną moc systemu wynoszącą 430 kW (585 KM) [w trybie RACE START: 450 kW/612 KM] oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 750 Nm. Osiągi są odpowiednio dynamiczne: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,8 sekundy (sedan z RACE START, część opcjonalnego pakietu AMG DYNAMIC PLUS). Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 280 km/h (sedan z opcjonalnym pakietem AMG Driver’s Package). Do 140 km/h jest możliwe jazda wyłącznie elektrycznie.

Silnik elektryczny o mocy 120 kW jest zintegrowany z automatyczną skrzynią biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, aby zaoszczędzić miejsce. Wysoka gęstość mocy jednostki hybrydowej osiągana jest dzięki technologii synchronicznej z wewnętrznym rotorem na stałe wzbudzanym. Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego wynoszący 480 Nm jest dostępny od pierwszego obrotu i zapewnia wysoką zwinność, nawet przy starcie. Akumulator trakcyjny o napięciu 400 V ma brutto pojemność 28,6 kWh i znajduje się z tyłu pod podłogą bagażnika. Użyteczna na co dzień zawartość energii jest mniejsza i wynosi 21,22 kWh, ponieważ część energii jest zawsze zarezerwowana do przyspieszania i jazdy o wysokich osiągach. Niemniej jednak, akumulator wysokiego napięcia umożliwia zasięg elektryczny wynoszący do ponad 100 kilometrów.

Na pokładzie znajduje się ładowarka o mocy 11 kW do ładowania prądem przemiennym. Dodatkowo, na życzenie dostępna jest szybka ładowarka DC o mocy 60 kW. Dzięki temu akumulator można naładować z 10% do 80% w około 20 minut. Moc odzyskiwania wynosi do 120 kW. W trybie DAuto system automatycznie wybiera poziom mocy odzyskiwania w zależności od sytuacji na drodze. Jeśli chcesz samodzielnie wpłynąć na wydajność odzyskiwania, możesz wybrać ją w trzech poziomach za pomocą przycisków z tyłu kierownicy. W programie D- kierowca odczuwa „uczucie jednego pedału”: Gdy zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, pojazd zwalnia wyłącznie elektrycznie do takiego stopnia, że hydrauliczne hamulce często nie są nawet potrzebne.

Podstawą sportowego i efektywnego napędu jest sprawdzony silnik turbo o pojemności 3.0 litra i sześciu cylindrach w układzie rzędowym. W E53 HYBRID 4MATIC+ dostarcza 330 kW (449 KM). W porównaniu z poprzednią wersją w E53 modelu W213 oznacza to wzrost o 10 kW (14 KM). Liczne działania programowe i sprzętowe przyczyniają się do zwiększenia osiągów. Obejmuje to nową turbosprężarkę o podwójnym przepływie spalin z wyższym ciśnieniem doładowania (1,5 bara zamiast poprzednich 1,1 bara). Uaktualnienie obejmuje również nowo zaprogramowane oprogramowanie, dodatkowy chłodnica z przodu oraz chłodnicę nadkola. Efekt: silnik 3.0 litra reaguje spontanicznie na polecenia z pedału przyspieszenia, oferując bardzo dynamiczną reakcję.

Wzmocniona karoseria z licznymi wzmocnieniami

Aby uwzględnić wysokie dynamiczne możliwości układu napędowego, karoseria została zrewidowana z licznymi wzmocnieniami. Wzmocnienie łączące przednie mocowania zawieszenia usztywnia przednią strukturę i umożliwia zwiększone dynamiczne właściwości boczne. Obszar pod silnikiem zwiększa precyzję kierowania poprzez redukcję skrętu przedniego końca. Jest połączony z podłużnymi belkami za pomocą dodatkowych wzmocnień. Na tylnej osi dodatkowe wzmocnienia od belek bocznych do tylnej części zapewniają większą stabilność i precyzję jazdy.

Elementy wykończenia specyficzne dla AMG i hybrydy

Nowy Mercedes-AMG E53 HYBRID 4MATIC+ można rozpoznać po wielu specjalnych elementach designu. Specyficzny dla AMG wlot powietrza z pionowymi żeberkami jest podświetlany standardowo. Szerokie przednie błotniki (plus jedenaście milimetrów z każdej strony w porównaniu do Mercedes-Benz Klasy E) tworzą przestrzeń dla większej szerokości toru przednich kół. Potężnie uformowane zewnętrzne wloty powietrza, każdy z dwoma pionowymi żebrami, oraz centralne skrzydło A charakteryzują niezależny przedni zderzak AMG. Duży centralny dolny wlot kieruje powietrze do dodatkowego chłodnicy przedniej AMG. Jest również zewnętrzny otwór dla chłodnicy nadkola.

Widok boczny charakteryzuje się płynnie uformowanymi powierzchniami bez bruzd ani krawędzi, aż po wklęsłe klamki drzwiowe. Specyficzne dla AMG panele progów wizualnie łączą dwa nadkola. Lekkie felgi, które są niemal na równi z karoserią, podkreślają moc i dynamikę. Płaskie, poziomo połączone tylne światła LED z wyraźnymi grafikami w stylizowanej sygnaturze Mercedesa są precyzyjnie osadzone w potężnym tylnym zderzaku. Ułożenie nadaje pojazdowi strukturę i podkreśla jego całkowitą szerokość. Ostatecznym akcentem jest spojler AMG na pokrywie bagażnika (sedan) oraz tylny zderzak AMG z dyfuzorem i podwójnymi okrągłymi końcówkami wydechowymi po lewej i prawej stronie.

Emblemy specyficzne dla hybryd na przednich błotnikach i z tyłu wskazują na napęd elektryczny. E53 HYBRID 4MATIC+ standardowo wyposażony jest w 19-calowe felgi aluminiowe. Opcjonalnie dostępne są również koła o średnicy 20 cali oraz felgi stalowe o średnicy 21 cali.

Ekskluzywne wykończenie, opcjonalny Superscreen z monitorem dla pasażera

Projekt kokpitu robi wrażenie harmonijnym ogólnym wrażeniem. Standardowo znajduje się podświetlane wykończenie specyficzne dla E53 HYBRID w szarym, otwartym drewnie jesionowym z logo AMG. MBUX Superscreen z monitorem dla pasażera jest dostępny opcjonalnie. System multimedialny MBUX oferuje specyficzne dla AMG wyświetlacze i funkcje oraz dodatkowe, ekskluzywne treści menu AMG Performance i AMG TRACK PACE (opcjonalnie). Uzupełniają to wyświetlacze i funkcje specyficzne dla hybrydy, w tym menu ładowania oraz wyświetlacze na desce rozdzielczej i na ekranie multimedialnym. Dają one informacje o, między innymi, stanie naładowania i temperaturze akumulatora wysokiego napięcia oraz o zasięgu elektrycznym.

Na pokładzie znajdują się elektrycznie regulowane fotele sportowe AMG jako standard. Tapicerka pokryta jest skórą syntetyczną ARTICO/mikrofibrą MICROCUT z czerwonym kontrastowym przeszyciem i charakteryzuje się unikalną grafiką siedzenia AMG. Elektrycznie regulowane fotele wydajnościowe AMG można zamówić opcjonalnie. Podstawowe wyposażenie obejmuje sportową kierownicę AMG w skórze Nappa z przyciskami AMG.

W pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+

Standardowy napęd na wszystkie koła zapewnia optymalną przyczepność. Zapewnia wysoką stabilność jazdy i bezpieczeństwo zarówno na suchych, jak i na mokrych lub zaśnieżonych drogach. Elektromechanicznie sterowane sprzęgło zmienia zmiennie siłę napędu na osie przednią i tylną w każdym programie jazdy. Zapewnia to maksymalną przyczepność, dynamikę jazdy i bezpieczeństwo w każdych warunkach jazdy.

Nowo opracowane i dostosowane zawieszenie AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnym ustawieniem tłumienia

Zespół inżynieryjny AMG opracował i dostosował zawieszenie sprężyn stalowych AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnym ustawieniem tłumienia specjalnie dla potrzeb E53 HYBRID 4MATIC+ z nowym sprzętem i oprogramowaniem. Oferuje ono zrównoważoną kombinację odpowiedniego wyciszenia dla jazdy wyłącznie elektrycznej, w połączeniu z bardzo sportowym charakterem typowym dla AMG. Niezależna oś przednia ma szerszy rozstaw kół niż model Mercedes-Benz. Na tylnej osi sztywniejsza elastokinematyka gumowych mocowań łączących niezależne wahacze z podparciem osi zapewnia lepsze prowadzenie i stabilność kąta pochylenia.

Stalowe zawieszenie z sportowym ustawieniem sprężyn i amortyzatorów oraz adaptacyjnym dwuwalentowym ustawieniem tłumienia łączy wysoką dynamikę jazdy z bardzo dobrym komfortem jazdy. Tłumienie na każdym kole dostosowuje się do aktualnej sytuacji jazdy i warunków drogowych. Dzieje się to szybko i precyzyjnie za pomocą oddzielnych zaworów dla kierunków rozciągania i kompresji w amortyzatorach. Krzywa charakterystyki amortyzatorów może być wstępnie wybrana w trzech poziomach: „Komfort”, „Sport” i „Sport+”, co umożliwia wyraźne odczucie różnicy między wysokim komfortem długodystansowym a sportową dynamiką jazdy.

Oprogramowanie również zostało przepisane. Ustawienie podwozia, ESP®, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ oraz układ kierowniczy, dostosowany do napędu hybrydowego, umożliwiają zrównoważone i bezpieczne, a jednocześnie dynamiczne i pewne doświadczenie jazdy.

System hamulcowy o wysokich osiągach AMG oparty jest na wewnętrznie wentylowanych tarczach hamulcowych o wymiarach 370×36 milimetrów na przedniej osi oraz czterotłoczkowych stałych zaciskach. Na tylnej osi stosowane są tarcze 360×26 milimetrów z pojedynczym pływającym zaciskiem.

Nowoczesną funkcją jest elektromechaniczny wspomagacz hamulca. Zapewnia, że system hamulcowy efektywnie łączy elektryczne odzyskiwanie energii z hydraulicznym hamowaniem. W zależności od sytuacji jazdy i wymagań hamowania, system hamulcowy, niezależny od podciśnienia, automatycznie kontroluje elastyczną zmianę między hamowaniem hydraulicznym a elektrycznym odzyskiwaniem energii. Oznacza to, że maksymalne osiągi odzyskiwania energii mogą być osiągane częściej i przez dłuższy czas. System zmienia elastycznie moc hamowania hamulca hydraulicznego, nawet przy stałym nacisku na pedał, aby utrzymać wysoki poziom wydajności odzyskiwania energii, gdy prędkość maleje. Kierowca nie zauważa tej automatycznej zmiany.

Standardowe aktywne kierowanie tylną osią łączy stabilność i zwrotność

W zależności od prędkości tylne koła skręcają w przeciwnym kierunku do przednich kół (do 100 km/h) lub w tym samym kierunku (ponad 100 km/h). System ten umożliwia zarówno zwinne, jak i stabilne zachowanie podczas jazdy. Zmiana kąta zbieżności wynosi od 0,7 stopnia (skrótny skręt) do 2,5 stopnia (przeciwny skręt).

Programy jazdy AMG z szerokim zakresem

Od efektywnego do dynamicznego: programy jazdy AMG DYNAMIC SELECT są dokładnie dostosowane do technologii napędu hybrydowego typu plug-in. Dostosowują one ważne parametry, takie jak reakcja napędu i skrzyni biegów, charakterystyka kierowania, tłumienie podwozia czy dźwięk. Oprócz znanych programów jazdy „Komfort”, „Sport”, „Sport+”, „Gładkość” i „Indywidualny”, w nowym Mercedes-AMG E53 HYBRID 4MATIC+ dodano dwa programy jazdy specyficzne dla hybrydy: „Elektryczny” oraz „Zatrzymaj Baterie”.

Z defaultowym ustawieniem, elektryfikowany model 53 uruchamia się cicho w programie jazdy „Elektryczny”, gdy włączony jest silnik elektryczny. Ikona „Gotowe” na desce rozdzielczej sygnalizuje, że pojazd jest gotowy do jazdy. W trybie „Elektryczny” jazda odbywa się wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego o mocy 120 kW (163 KM) z zasięgiem wynoszącym do ponad 100 kilometrów. Jeśli poziom naładowania akumulatora jest zbyt niski lub kierowca w międzyczasie żąda większej mocy i przekracza punkt nacisku pedału przyspieszenia, inteligentna strategia operacyjna automatycznie przestawia się: silnik spalinowy uruchamia się i przejmuje moc napędową w razie potrzeby.

W programie jazdy „Zatrzymaj Baterie” silnik spalinowy i silnik elektryczny działają w skoordynowany sposób w zależności od sytuacji. Strategia działania utrzymuje prawie stały poziom naładowania akumulatora. Wykorzystanie silnika elektrycznego jest ograniczone i zoptymalizowane pod kątem niskiego zużycia energii. Odzyskiwanie równoważy bilans energetyczny. Zmieniając program jazdy, kierowcy mogą zdecydować, kiedy ponownie w pełni wykorzystają ładunek akumulatora, na przykład w ruchu miejskim.

Pakiet AMG DYNAMIC PLUS

Aby zapewnić jeszcze bardziej emocjonalne doświadczenie z jazdy, opcjonalny pakiet AMG DYNAMIC PLUS łączy techniczne i wizualne szczegóły wyposażenia.

Sportowa kierownica AMG ze skóry Nappa/mikrofibry MICROCUT z przyciskami kierownicy umożliwiającymi szybkie operowanie programami jazdy i innymi ustawieniami dynamiki jazdy.
Większy wysokowydajny system hamulcowy z przodu z tarczami hamulcowymi o wymiarach 390×36 mm i sześciotłoczkowymi stałymi zaciskami.
Zaciski hamulcowe są malowane na czerwono i wizualnie podkreślają sportowy charakter.
Elektronika kontrolująca tylne różnicowe zębatki zapewnia jeszcze lepszą przyczepność na wyjściu z zakrętów, większą stabilność jazdy i rozkład obciążenia bez strat mocy w każdych warunkach jazdy.
Dynamiczne mocowania silnika umożliwiają sportowe lub komfortowe połączenie silnika z nadwoziem. Składają się z dwóch zazębiających się cylindrów połączonych z płynem magnetoreologicznym. Zmieniają swoją lepkość w polu magnetycznym. Gdy wibracje silnika mają być jak najmniej przekazywane na nadwozie w sposób komfortowy, silnik rzędowy sześciocylindrowy jest połączony szczególnie miękko. Magnes w łożyskach jest wtedy wyłączany. Jeśli silnik ma być połączony z nadwoziem tak sztywno, jak to możliwe dla wyższych osiągów, pole magnetyczne jest ciągle zwiększane i połączenie staje się twardsze. W E53 HYBRID 4MATIC+, aktywne łożyska szczególnie optymalizują różnicę między sportowością a komfortem.
Dzięki funkcji RACE START, optymalny przyspieszenie z miejsca jest osiągane. W trybie RACE START technologia napędowa wykorzystuje wszystkie dostępne środki, aby osiągnąć jak najlepsze przyspieszenie. W tym celu oprogramowanie wyciąga pełną moc silnika elektrycznego (120 kW) oraz silnika spalinowego (330 kW) oraz maksymalny moment obrotowy.
Specjalny model „Edition 1” z bogatym wyposażeniem

Nowy E53 HYBRID 4MATIC+ można zamówić w ekskluzywnej wersji „Edition 1” w kolorach nadwozia MANUFAKTUR alpine grey uni lub MANUFAKTUR opalite white magno przez rok od wprowadzenia na rynek. Folia z dekoracyjnymi pasami w kolorze czarnym wizualnie wydłuża boki pojazdu. 21-calowe felgi AMG w designie z krzyżowymi szprychami są malowane na matowo na czarno i podkreślają z wysokim połyskiem. Osłony bębnów kół mają etykietę „Edition” w wieńcu laurowym. Czarne malowane zaciski hamulcowe z białymi logo AMG również pasują do ciemnego wyglądu.

Na pokładzie znajduje się także pakiet AMG Exterior Night oraz AMG Exterior Night Package II. Elementy takie jak przedni splitter oraz listwy wykończeniowe wzdłuż linii okien są wykończone na wysoki połysk w kolorze czarnym. Razem z podwójnymi końcówkami wydechu w czarnym połysku tworzą mocne kontrasty. Dodatkowo, szyby tylnych drzwi i bocznych mają ciemne zabarwienie, które izoluje ciepło. Pakiet AMG Night II zawiera elementy z czarnego chromu, a mianowicie wzmocnienia i obramowania zatwierdzenia chłodnicy oraz elementy wykończeniowe i emblematy na przednich błotnikach. Dodatkowo, klamki drzwi, element wykończeniowy na tylnej klapie, tabliczki z nazwą modelu oraz gwiazda Mercedesa z tyłu.

Pakiet AMG Carbon Exterior podkreśla dynamiczny charakter wizualny. Obudowy lusterek zewnętrznych mają wygląd z włókna węglowego. Na sedanie skrzydło na pokrywie bagażnika wykonane jest z włókna węglowego. Kapsel wlewu paliwa AMG w kolorze srebrnym z napisem „AMG” również podkreśla wyjątkowy status edycji.

Wnętrze charakteryzuje się kontrastem czerni i żółci. Fotele AMG Performance są bardzo eleganckie, pokryte czarną skórą Nappa z żółtymi przeszyciami dekoracyjnymi oraz napisem „Edition 1” na przednich zagłówkach. Podążają one za sportowym stylem, tak jak pasy bezpieczeństwa w kolorze żółtym oraz ekskluzywne elementy wykończeniowe AMG z żółtą nicią. Sportowa kierownica AMG z skóry Nappa/mikrofibry MICROCUT z żółtymi przeszyciami dekoracyjnymi oraz progi AMG z podświetleniem „AMG” idealnie pasują do tego. Ostatecznym akcentem jest ekskluzywna grawerka „Edition 1” w konsoli środkowej oraz specjalne maty AMG z żółtymi przeszyciami dekoracyjnymi i oznaczeniem „Edition 1”. MBUX Superscreen z monitorem dla pasażera również znajduje się standardowo na pokładzie.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.