2025 Mercedes-AMG G63

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

W 2024 roku Mercedes-AMG zaktualizował model W464 G63, wprowadzając poprawki w kluczowych obszarach, które miały na celu zwiększenie efektywności paliwowej znanego SUV-a oraz dodanie mu mocy.

Podczas gdy Mercedes-Benz był odpowiedzialny za dostarczenie na rynek SUV-a z dwoma dostępnymi silnikami sześciocylindrowymi z turbodoładowaniem, Mercedes-AMG pozostał wierny swojemu silnikowi V8. Jednakże, między tymi dwoma modelami, które były ręcznie składane w Austrii w fabryce w Grazu, istniały inne różnice. Nowy model był wyposażony w dodatkowe usprawnienia, które miały na celu obniżenie emisji, zmniejszenie zużycia paliwa oraz zapewnienie klientom dodatkowych funkcji. Mimo tych ulepszeń, Klasa G wciąż zachowała swój charakterystyczny, solidny wygląd, doskonałe właściwości terenowe oraz tryb torowy dla modelu G63.

Na przedzie, Mercedes-AMG G63 z 2024 roku zaskoczył swoich klientów przeprojektowanym przodem. Choć nie była to radykalna zmiana, ani jeden z jego poprzedników również nie poddano drastycznym modyfikacjom. Kratka chłodnicy miała pionowe żaluzje, a nie cztery poziome. Dodatkowo, dolna część zderzaka została wyposażona w przeprojektowane wloty powietrza, które miały trzy małe pionowe żaluzje wewnątrz. Z drugiej strony, lampy sygnalizacyjne wciąż były zamocowane na górze przednich błotników.

Z profilu, G63 z 2024 roku miał nowe klamki drzwiowe. Choć wyglądały one głównie jak te z modelu z 2018 roku, były wyposażone w system bezkluczykowego odblokowania. Ponadto, słupki A miały nowe wykończenia, które redukowały hałas wiatru i poprawiały efektywność paliwową. Jednak główne elementy, które uczyniły Klasa G sławną, takie jak uchwyty do drzwi, odsłonięte zawiasy i opcjonalne progi, pozostały. Pod nimi, z przodu tylnych kół, Mercedes-AMG zamontował nowe, okrągłe wydechy, po dwa z każdej strony pojazdu. Producent samochodów dostarczył standardowo 20-calowe obręcze ze stopów lekkich, podczas gdy 22-calowy zestaw znajdował się na liście opcji. Z tyłu, producent umieścił zapasowe koło na tylnych drzwiach. Aby pomóc kierowcom podczas parkowania, nad tablicą rejestracyjną zainstalowano kamerę wspomagającą, a obok niej umieszczono dyszę do mycia.

Wewnątrz, luksusowe wnętrze oferowało wysoki poziom komfortu. Jednak producent nie chciał, aby klienci zapomnieli, że znajdują się w klasie G. W związku z tym, Mercedes-AMG zainstalował trzy przyciski, które mogły zablokować przedni, środkowy i tylny mechanizm różnicowy na centralnym panelu między okrągłymi wentylatorami systemu klimatyzacji. Przed kierowcą znajdował się kolorowy wyświetlacz uzupełniony o ekran dotykowy umieszczony na szczycie centralnego panelu. Za trójramienną kierownicą, producent dodał dźwignię do automatycznej skrzyni biegów, a na pozostałych elementach znajdowały się sterowania kierunkowskazami, wycieraczkami i innymi funkcjami samochodu. Oba przednie siedzenia miały napompowywane strefy, które pomagały pasażerom pozostać na swoim miejscu podczas manewrów w zakrętach z dużą prędkością.

Pod maską, producent kontynuował politykę jednego technika na jeden silnik. Zasilany paskiem generator rozruchowy wspomagał czterolitrową jednostkę twin-turbo, która rozwijała imponujące 585 PS (577 hp) oraz ogromny moment obrotowy przekazywany na wszystkie koła za pośrednictwem dziewięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów.

 Całkowicie nowy Mercedes-AMG G63 podkreśla swoją wyjątkową pozycję wśród najlepszych pojazdów terenowych o wysokich osiągach dzięki potężnemu systemowi napędowemu, nowemu zawieszeniu AMG ACTIVE RIDE CONTROL i unikalnym elementom designu. Oferuje również jeszcze większy zakres między dynamicznymi osiągami na drodze a zdolnościami terenowymi. Nowy AMG G63 korzysta również ze zmian w całej serii modelowej G-Class, w tym z ulepszonego systemu infotainment, który po raz pierwszy wprowadza system infotainment MBUX do G-Class. Model Mercedes-AMG G63 na 2025 rok zadebiutuje w amerykańskich salonach w drugiej połowie 2024 roku.

„G-Class to ikona motoryzacji, a Mercedes-AMG G63 od wielu lat cieszy się największą popularnością. To dla nas zarówno zobowiązanie, jak i motywacja. Naszym celem było więc uczynienie poprawionej wydajności jeszcze bardziej namacalną – zarówno na drodze, jak i w terenie. Jednym ze sposobów, w jaki to osiągnęliśmy, są usprawnienia w silniku V8 oraz nasze nowe zawieszenie AMG, które łączy zwinność, dynamikę jazdy i komfort. Dzięki temu jeszcze lepiej odpowiadamy na oczekiwania naszych klientów. Nowy G63 jest bardziej AMG niż kiedykolwiek wcześniej.” Michael Schiebe, Przewodniczący Zarządu Mercedes-AMG GmbH oraz Szef działów Mercedes-Benz G-Class i Mercedes-Maybach

Elektryfikowany – Ręcznie wykonany silnik AMG 4.0L V8 biturbo

Nowy AMG G63 jest napędzany sprawdzonym ręcznie wykonanym silnikiem AMG 4.0L V8 biturbo, który produkuje 577 hp i 627 lb-ft momentu obrotowego. Silnik, stworzony ręcznie, jest elektryfikowany 48-woltowym systemem elektrycznym oraz zintegrowanym generatorem rozruchowym (ISG), który wspiera pracę przy niższych obrotach silnika dodatkową mocą 20 hp i 148 lb-ft. Z miejsca, AMG G63 przyspiesza do 60 mph w zaledwie 4,2 sekundy, osiągając elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 137 mph.

Dostępne zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL

Nowe opcjonalne zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną, hydrauliczną stabilizacją przechyłów i adaptacyjnym tłumieniem zapewnia wyjątkową zwinność i zwiększony komfort. Jest dostępne w ramach opcjonalnego pakietu AMG Offroad Package PRO. Aktywne elementy hydrauliczne zastępują tradycyjne mechaniczne stabilizatory przeciwprzechyłowe. Adaptacyjne amortyzatory są wyposażone w dwa połączenia hydrauliczne – jedno po stronie kompresji, a drugie po stronie odbicia. Komory amortyzatorów na wszystkich czterech kołach są połączone za pomocą linii hydraulicznych i zaworów sterujących adaptacyjnych amortyzatorów.

Połączenie czterech elementów zawieszenia i regulacja ciśnienia pompy oraz zaworów sterujących pozwala na uzyskanie bardzo szerokiego zakresu twardości sprężyn przy zmniejszonych ruchach przechyłu. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów hydraulika zmniejsza kąt przechyłu i tym samym utratę kąta pochylenia. Powstała duża sztywność kątowa i zmniejszone ruchy nadwozia umożliwiają precyzyjne wprowadzenie AMG G63 w zakręt. System również kompensuje indywidualne przeszkody, które w przeciwnym razie prowadziłyby do ruchów przechyłowych, co poprawia zarówno komfort jazdy, jak i prowadzenie.

Zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL poprawia również artykulację kół. Umożliwia to kołom utrzymanie kontaktu z nawierzchnią nawet przy dużych odchyleniach pojazdu. Prowadzi to do znacznego zwiększenia przyczepności, zdolności do wspinania się i komfortu w terenie, a także do zmniejszenia obciążenia zarówno pojazdu, jak i kierowcy.

Dwa dodatkowe tryby jazdy off-road są dostępne w ramach opcjonalnego pakietu AMG Offroad Package PRO. „AMG Traction PRO” generuje maksymalną przyczepność w programach jazdy „Rock” i „Sand” dzięki selektywnej kontroli momentu hamowania kół w zależności od nawierzchni. Ponadto stopień blokady elektronicznego mechanizmu różnicowego może być regulowany w różnych etapach w zależności od sytuacji. Aby aktywować AMG Traction PRO, kierowcy muszą najpierw wybrać przekładnię terenową LOW RANGE oraz aktywować ręczne zmienianie biegów.

„AMG Active Balance Control,” drugi dodatkowy tryb jazdy terenowej, uzupełnia funkcje zawieszenia AMG ACTIVE RIDE CONTROL we wszystkich trzech programach jazdy terenowej. Dzięki temu sztywność przechyłu pojazdu może być dostosowywana od niskiej do sztywnej w zależności od nawierzchni i sytuacji jazdy. Kierowcy mogą wybierać spośród trzech różnych ustawień. „LOW” zapewnia komfortowe ustawienie zawieszenia, „MID” jest znacznie sztywniejsze, a „HIGH” bardzo sztywne. To znacznie poprawia kontrolę nad nadwoziem pojazdu, kontakt z nawierzchnią oraz przyczepność w terenie.

Zawieszenie AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnym tłumieniem jest standardowo montowane w nowym AMG G63. Ten w pełni automatyczny, elektronicznie sterowany system nieprzerwanie dostosowuje tłumienie na każdym kole do aktualnej sytuacji jazdy oraz warunków drogowych. Poprawia to bezpieczeństwo jazdy i komfort podróżowania. Tłumienie na każdym kole jest regulowane indywidualnie za pomocą oddzielnych zaworów dla odbicia i kompresji w każdym amortyzatorze. Można wybrać trzy różne mapy tłumienia („Comfort”, „Sport” lub „Sport+”), co wyraźnie różnicuje komfort jazdy i sportowe właściwości jezdne.

Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT® TCT 9G

Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT® TCT 9G zachwyca bardzo krótkimi czasami zmiany biegów oraz funkcją podwójnego wciśnięcia gazu, co zapewnia jeszcze bardziej emocjonujące doznania z jazdy. Umożliwia to szeroką gamę charakterystyk w zależności od wybranego programu jazdy – od bardzo dynamicznych po niemal niewyczuwalne zmiany biegów.

Skrzynia łączy efektywność i dynamikę. Dziewięć biegów pozwala silnikowi pracować w optymalnym zakresie obrotów. W razie potrzeby szybko zrzuca na niski bieg, stosując wielokrotne zrzuty, by wykorzystać pełną moc silnika. Charakterystyki zmiany biegów są również dostosowywane do programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT z unikalnymi kalibracjami.

AMG DYNAMIC SELECT: pięć programów jazdy po drodze i trzy w terenie

Dzięki pięciu programom AMG DYNAMIC SELECT do jazdy po drodze – „Slippery,” „Comfort,” „Sport,” „Sport+” oraz „Individual,” doświadczenia z jazdy obejmują od efektywnej i komfortowej po bardzo sportową. Parametry, takie jak reakcja silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i kierownicy są specjalnie dostosowane do każdego programu jazdy. Trzy etapy adaptacyjnego tłumienia, „Comfort,” „Sport” i „Sport+,” mogą być również wybierane niezależnie. Dostępne są również trzy programy jazdy terenowej: „Sand,” „Trail” i „Rock.”

Wyjątkowe detale dla charakterystycznego wnętrza i zewnętrznego designu

Wewnątrz i na zewnątrz, niezaprzeczalne elementy designu nadają całkowicie nowemu Mercedes-AMG G63 jego unikalny wygląd. Lakier zewnętrzny MANUFAKTUR Hyper Blue Magno jest dostępny wyłącznie dla najwyższego modelu G-Class. Przód wyróżnia nowy, dedykowany dla AMG zderzak z trzema pionowymi żaluzjami przed wlotami powietrza oraz stalowe wstawki. Standardowe adaptacyjne reflektory MULTIBEAM LED oświetlają drogę w zależności od sytuacji jazdy z 84 indywidualnie sterowanymi diodami LED o wysokiej wydajności. Lampy tylne również wyposażone są w technologię LED.

Herb AMG po raz pierwszy pojawia się na masce oraz w projekcjach lusterka zewnętrznego, a także na korku wlewu paliwa AMG w srebrnym chromie z elementami w czerni. Srebrne malowane zaciski hamulcowe, perforowane tarcze hamulcowe oraz nowe 20-calowe aluminiowe felgi AMG w pięcioramiennej konstrukcji dopełniają wygląd zewnętrzny. Dostępnych jest sześć różnych wzorów felg w rozmiarach od 20 do 22 cali w maksymalnie trzech różnych wykończeniach.

Opcjonalny pakiet AMG Exterior Carbon Fiber Package podkreśla osiągi AMG G63. Pokrywa koła zapasowego, wstawki zderzaka oraz wizualny osłon zapewniający ochronę przed uderzeniami z przodu i z tyłu wykonane są z włókna węglowego. Pakiet obejmuje również ciemnochromowaną przednią kratkę chłodnicy, lusterka węglowe oraz wstawki w zewnętrznych osłonach, pierścień koła zapasowego w czarnym Magno/metallic oraz przyciemnione obudowy reflektorów i kierunkowskazów z przodu i z tyłu.

4.0L V8 MHEV 9AT AWD (585 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc430.3 Kw @ 6000 Rpm
585 Hp @ 6000 Rpm
577 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy627 Lb-Ft @ 2500-3500 Rpm
850 Nm @ 2500-3500 Rpm
Moc silnika elektrycznego14.7 Kw (20 Hp)
Electrical Motor Torque147.5 Lb-Ft (200 Nm)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni Biturbo
PaliwoMild Hybrydowy
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna Amg Speepshift
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/50 R20
Długość191.9 In (4874 Mm)
Szerokość78.1 In (1984 Mm)
Wysokość77.6 In (1971 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65/65.1 In (1
Rozstaw osi113.8 In (2891 Mm)
Prześwit9.6 In (244 Mm)
Pojemność bagażnika22.6 Cuft (640 L)
Turning Circle44.1 Ft (13.4 M)
Masa własna5655 Lbs (2565 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7055 Lbs (3200 Kg)
Power PackLithium-Ion

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.