2025 Mercedes-AMG GT63 S AMG E Performance

2025 Mercedes-AMG GT63 S AMG E Performance

Przejdź do galerii zdjęć2025 Mercedes-AMG GT63 S AMG E Performance

Mercedes-AMG zaprezentował drugą generację serii GT w 2023 roku, ale na premierę potężnego GT63 S AMG E Performance musiał poczekać do 2024 roku, podczas Chińskiego Grand Prix.

Niemiecki producent samochodów próbował przyciągnąć więcej klientów z innych znanych marek sportowych, kiedy zaprezentował GT63 AMG S E Performance podczas Chińskiego Grand Prix 2024. Obiecał, że dwuosobowe GT może zrobić coś, czego wiele supersamochodów nie potrafi, a jednocześnie oferować konfigurację siedzeń 2+2. Co więcej, poziom komfortu dorównywał wielu innym pojazdom GT, dzięki odziedziczonej technologii innych modeli Mercedes-Benz. Jednocześnie GT63 S E Performance został wyposażony w silnik elektryczny, który napędzał tylne koła, poprawiając osiągi i obniżając emisję. Co ciekawe, producent zaoferował GT63 S E Performance jako hybrydę plug-in, mimo że auto można było ładować tylko na wolnoładowarkach.

Mercedes-AMG GT63 S E Performance z 2025 roku był częścią generacji C192 tego modelu i wyróżniał się dużą atrapą chłodnicy na przedzie, w której umieszczono emblemat w kształcie trójramiennej gwiazdy. Dodatkowo, producent ozdobił masywny wlot powietrza dwunastoma pionowymi szczelinami. Niżej, na zderzaku, samochód miał smukły wlot powietrza w kształcie litery A, flankiowany przez pionowe wloty, które kierowały powietrze wokół nadwozia, aby zmniejszyć opór powietrza.

Z profilu, GT63 S E Performance z 2025 roku prezentował sylwetkę charakterystyczną dla GT. Jego przednie błotniki miały ukośne wloty powietrza za nadkolami oraz oznaczenia V8 Biturbo E Performance, dostępne w czerni jako opcja. Samochód zachował główne cechy grand tourera: długą maskę, krótką i opadającą linię dachu oraz krótki tył za tylną szybą. W przeciwieństwie do swoich słabszych wersji, flagowa wersja GT Coupe zyskała 20-calowe felgi ze stopów lekkich z dziesięcioramiennym wzorem, które Mercedes-AMG oponił opony 295/35 z przodu i 305/35 z tyłu. Producent oferował również opcjonalny zestaw 21-calowy. Aktywny system aerodynamiczny pojazdu zawierał również chowany spojler na tylnej klapie, który mógł być uruchamiany ręcznie lub automatycznie. Z tyłu, pod zderzakiem, producent umieścił podwójne prostokątne wydechy po obu stronach tylnego dyfuzora.

Konfiguracja 2+2 tego pojazdu wyróżniała go spośród wielu innych samochodów sportowych. Jego skórzana kabina zapewniała luksusowy klimat, ale dzięki sportowym siedzeniom z przodu wprowadzała również sportowy nastrój. Klienci mogli zamówić fotele AMG Performance z zintegrowanymi podłokietnikami jako opcję. Producent zamontował wyświetlacz TFT przed kierowcą, który pokazywał istotne informacje o statusie samochodu, w tym konkretne dane dotyczące systemu hybrydowego. Ponadto, w centralnej konsoli, C192 miał 11,9-calowy ekran dotykowy dla systemu infotainment MBUX.

Pod jego maską, Mercedes-AMG GT63 S E Performance z 2025 roku był wyposażony w 4,0-litrowy silnik bi-turbo z przodu oraz silnik elektryczny na tylnej osi. Ich łączna moc wynosiła 816 PS (805 hp), z czego 204 PS (201 hp) pochodziło z silnika elektrycznego. Zasilany był przez akumulator o napięciu 600V i pojemności 6,1 kWh, składający się z 560 ogniw chłodzonych cieczą. Zapewniał zasięg w trybie elektrycznym wynoszący 13 km (8 mil). Jednak producent nie umieścił ich tam, aby obniżyć zużycie paliwa, lecz aby uzyskać lepsze osiągi.

 Na marginesie weekendu Formuły 1™ w Szanghaju, Mercedes-AMG zaprezentował nowy model flagowy w swojej serii GT. Ekstremalnie mocny napęd hybrydowy E PERFORMANCE, składający się z silnika V8 i silnika elektrycznego, zapewnia błyskawiczną reakcję na polecenia oraz imponującą moc. Innowacyjna technologia wyścigowa, inspirowana zespołem Mercedes-AMG PETRONAS F1, stanowi podstawę wyjątkowych wrażeń motoryzacyjnych, pełnych osiągów i dynamiki jazdy.

„Od zera do 100 km/h w 2,8 sekundy – żaden model AMG z serii nie przyspieszał tak szybko. Mając na uwadze te wartości, było jasne, że światowa premiera nowego AMG GT63 S E PERFORMANCE musi odbyć się na marginesie wyścigu Formuły 1™. Nasz czterolitrowy silnik V8, połączony z systemem hybrydowym, czyni ten pojazd topowym modelem w naszej rodzinie GT. GT 63 S E PERFORMANCE łączy ogromną moc z bardzo dynamicznymi wrażeniami z jazdy, co wywołuje czyste dreszcze. Jednocześnie pojazd oferuje szeroki wybór opcjonalnego wyposażenia oraz materiały wysokiej jakości, co czyni go jednym z najbardziej ekskluzywnych sportowych coupé na rynku.” Michael Schiebe, CEO Mercedes-AMG GmbH i szef jednostek biznesowych Mercedes-Benz Klasa G & Mercedes Maybach

W nowym AMG GT63 S E PERFORMANCE silnik V8 biturbo o pojemności 4.0 litra i jednostka napędu elektrycznego generują łącznie moc systemową 600 kW (816 KM) oraz maksymalny moment obrotowy do 1,420 Nm. Szybkie przyspieszenie do 100 km/h w 2.8 sekundy i prędkość maksymalna 320 km/h podkreślają potężne osiągi. Systemy takie jak zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z półaktywną stabilizacją przechyłów i aktywnym układem kierowniczym tylnej osi zapewniają szeroki zakres pomiędzy dynamiką jazdy a codziennym komfortem.

E PERFORMANCE: silnik spalinowy z przodu, silnik elektryczny z tyłu

Napęd nowego AMG GT63 S E PERFORMANCE łączy silnik V8 biturbo o pojemności 4.0 litra na przedniej osi z elektryczną jednostką napędową na tylnej osi. Integruje ona silnik elektryczny o mocy 150 kW (204 KM) z wbudowaną automatyczną skrzynią biegów z dwiema prędkościami oraz mechanicznym dyferencjałem z ograniczonym poślizgiem na tylnej osi. Lekka bateria o wysokiej wydajności znajduje się również nad tylną osią. Taka kompaktowa konstrukcja przynosi liczne korzyści. Silnik elektryczny działa bezpośrednio na tylną oś, co pozwala mu bezpośrednio przekształcać swoją moc w napęd. To zapewnia dodatkowy zastrzyk mocy podczas ruszania, przyspieszania czy wyprzedzania. W miarę wzrostu poślizgu na tylnej osi moc silnika elektrycznego jest również przekazywana na przednie koła w razie potrzeby. Mechaniczne połączenie w pełni zmiennego napędu AMG Performance 4MATIC+ umożliwia to poprzez wał kardana i wały napędowe przednich kół. Pozycjonowanie na tylnej osi poprawia rozkład masy oraz obciążenia osi, co stanowi podstawę dla przekonywującej dynamiki jazdy.

Inspirowane Formułą 1™, opracowane w Affalterbach: akumulator AMG High Performance

Akumulatory wymagają określonej temperatury dla optymalnego dostarczania mocy. Jeżeli są zbyt zimne lub zbyt gorące, tymczasowo tracą moc lub muszą być ograniczane, aby uniknąć uszkodzeń w przypadku zbyt wysokiej temperatury. Równomierna kontrola temperatury akumulatora ma więc decydujący wpływ na jego wydajność, trwałość i bezpieczeństwo. Konwencjonalne systemy chłodzenia, które stosują jedynie powietrze lub chłodzą cały pakiet akumulatorów pośrednio wodą, szybko osiągają swoje granice – zwłaszcza w miarę wzrostu wymagań związanych z coraz bardziej gęstymi energetycznie ogniwami.

Podstawą wysokiej wydajności akumulatora AMG 400-woltowego jest innowacyjne chłodzenie bezpośrednie: po raz pierwszy 560 ogniw jest chłodzonych indywidualnie. Są one nieustannie otoczone wysokotemperaturowym płynem chłodzącym na bazie cieczy niepalnej. W porównaniu do wody, płyn chłodzący ma pojemność cieplną dwa do trzech razy wyższą i magazynuje więcej energii termicznej. Do chłodzenia bezpośredniego specjaliści AMG musieli opracować nowe, cienkowarstwowe komory chłodzące, których szerokość odpowiada wysokości cylindrycznych ogniw.

Opracowanie systemu magazynowania energii litowo-jonowej jest ogólnie inspirowane technologiami, które sprawdziły się w wyścigowych samochodach Formuły 1™ zespołu Mercedes-AMG PETRONAS. Akumulator AMG High Performance oferuje wysoką wydajność, która jest regularnie i sukcesywnie dostępna. To zwiększa ogólną wydajność coupé AMG GT. Dodatkowo szybkie zużycie energii i wysoka gęstość mocy. Wysokowydajny akumulator oferuje pojemność 6,1 kWh, 70 kW mocy ciągłej i 150 kW mocy szczytowej. Ładowanie odbywa się za pośrednictwem zainstalowanej ładowarki pokładowej 3,7 kW z prądem przemiennym w stacji ładującej, wall boxie lub gniazdku domowym. Akumulator jest zaprojektowany do szybkiego dostarczania i zużycia energii i umożliwia pokonanie 13 kilometrów na czysto elektrycznym zasięgu (EAER).

Strategia operacyjna: energia elektryczna zawsze dostępna

Podstawowa strategia operacyjna jest oparta na hybrydowym pakiecie zasilania wyścigowego samochodu Mercedes-AMG PETRONAS Formuła 1™. Jak w premierowej klasie sportów motorowych, maksymalne przyspieszenie jest zawsze dostępne, kiedy kierowca tego potrzebuje – na przykład, aby móc mocno przyspieszyć po zakrętach lub podczas wyprzedzania. Moc elektryczna jest zawsze dostępna i często powtarzana dzięki wysokiej wydajności odzyskiwania energii oraz ładowaniu w zależności od potrzeb. Niezależna koncepcja akumulatora umożliwia optymalny kompromis pomiędzy maksymalną dynamiką jazdy a wydajnością. Wszystkie komponenty są doskonale ze sobą skoordynowane: wzrost wydajności można odczuć i zmierzyć natychmiast.

Osiem programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT „Electric”, „Battery Hold”, „Comfort”, „Slippery”, „Sport”, „Sport+”, „RACE” i „Individual” jest precyzyjnie dostosowanych do nowej technologii napędu. Oferują szeroki wachlarz doświadczeń związanych z jazdą – od efektywnych po dynamiczne. Programy jazdy dostosowują ważne parametry, takie jak reakcja napędu i skrzyni biegów, charakterystyka kierowania, tłumienie podwozia czy dźwięk. Programy można wybierać za pomocą przycisku AMG oraz centralnego wyświetlacza w konsoli środkowej lub przez przyciski na kierownicy AMG.

Hybryda wydajnościowa zazwyczaj startuje cicho („Tryb cichy”) w programie jazdy „Comfort”, gdy silnik elektryczny jest włączony. Ikona „Gotowy” na desce rozdzielczej sygnalizuje, że pojazd jest gotowy do jazdy. Dodatkowo, słyszalny jest potężny, donośny dźwięk startowy typowy dla AMG, jako akustyczna informacja o gotowości do jazdy. Jest on emitowany do wnętrza przez głośniki pojazdu. Lekki nacisk na pedał przyspieszenia wystarcza, aby hybryda AMG zaczęła się poruszać.

Recuperacja może być wybierana w czterech poziomach

Ponieważ akumulator High Performance zawsze znajduje się w optymalnym zakresie temperatury około 45 stopni dzięki chłodzeniu bezpośredniemu, odzyskiwanie energii można także zoptymalizować. Zwykle, akumulator bardzo się nagrzewa, gdy moc podczas odzyskiwania jest wysoka, więc konieczne jest ograniczenie odzyskiwania energii. Nie w przypadku chłodzenia bezpośredniego. Dlatego odzyskiwanie energii rozpoczyna się już w trybie toczenia, bez dotykania pedału hamulca. To ładuje akumulator i tworzy moment hamujący. Hamulce kół są chronione lub, w zależności od poziomu odzyskiwania i sytuacji drogowej, w ogóle nie muszą być aktywowane.

Cztery różne poziomy odzyskiwania mogą być wybierane za pomocą prawego przycisku na kierownicy AMG. Dotyczy to wszystkich programów jazdy z wyjątkiem „Slippery”. W najwyższym poziomie możliwe jest tak zwane „jednopedałowe” prowadzenie. Ponad 100 kW mocy można wprowadzić z powrotem do akumulatora. Kolejną zaletą odzyskiwania energii: pojazd nie przyspiesza podczas jazdy pod górę. System działa jak hamulec silnikowy.

Aktywna aerodynamika

Aktywny element aerodynamiczny, który jest ukryty w podwoziu przed silnikiem, przyczynia się do łatwego w kontrolowaniu zachowania pojazdu. Jest standardem w topowym modelu AMG GT. Ten profil węglowy jest ekskluzywnym opracowaniem AMG i chroniony patentami. Reaguje na pozycję programów jazdy AMG i automatycznie rozciąga się w dół o około 40 mm przy prędkości 80 km/h. Tworzy to tak zwany efekt Venturiego, który dodatkowo przyciąga samochód do drogi i redukuje unoszenie przedniej osi.

Kolejnym aktywnym elementem jest wysuwany tylny spojler bezszwowo zintegrowany z pokrywą bagażnika. Zmienia swoją pozycję w zależności od warunków jazdy. Zespół aerodynamiczny AMG dostosował oprogramowanie sterujące dla AMG GT63 S E PERFORMANCE do wyższej wydajności oraz zmodyfikował liczne parametry. Należą do nich prędkość jazdy, przyspieszenie podłużne i poprzeczne oraz prędkość kierowania w obliczeniach. W zależności od wybranego programu jazdy, spojler przyjmuje pięć nowych kątowych pozycji od 80 km/h, aby zoptymalizować stabilność jazdy lub zmniejszyć opór powietrza.

Zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z półaktywną stabilizacją przechyłów

Również standardem jest zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z półaktywną stabilizacją przechyłów. Amortyzatory, które można adaptacyjnie dostosować w zakresie odbicia i kompresji, mają również półaktywne, połączone elementy hydrauliczne. Zastępują one konwencjonalne stabilizatory poprzeczne i redukują ruchy przechyłowe nadwozia. Hydrauliczne połączenie komór amortyzatorów na wszystkich czterech kołach odbywa się za pomocą odpowiednich przewodów i zaworów sterujących wewnątrz adaptacyjnych amortyzatorów.

Połączenie czterech słupków sprężynowych i regulacja ciśnienia pompy oraz zawory przełączające pozwalają na bardzo szeroki zakres sprężyn przechyłowych, jednocześnie redukując ruchy przechyłów. Mówiąc obrazowo: każdy stabilizator od zera do sztywnego może być automatycznie reprezentowany. To zwiększa komfort w codziennym użytkowaniu, ponieważ nawet nierówności po jednej stronie są kompensowane. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów hydraulika aktywnie redukuje także stratę kąta pochylenia. Dzięki wysokiej sztywności kąta pochylenia coupé prowadzi się bardzo precyzyjnie.

Podczas jazdy na wprost, system otwiera się całkowicie w zależności od programu jazdy i sytuacji na drodze. System kompensuje jednostronne przeszkody, które w przeciwnym razie prowadziłyby do ruchów przechyłowych. Kierowcy i pasażerowie doświadczają znacznie bardziej komfortowej jazdy. Mniejsze ruchy przechyłowe podczas pokonywania zakrętów zwiększają zarówno komfort, jak i dynamikę jazdy. Charakterystyka zachowania podczas jazdy w poszczególnych programach jazdy może być również bardziej zróżnicowana pomiędzy komfortem a sportem.

Aktywne sterowanie tylną osią łączy zwrotność i stabilność

AMG GT63 S E PERFORMANCE jest standardowo wyposażony w aktywne sterowanie tylną osią. W zależności od prędkości, tylne koła skręcają w przeciwnym kierunku (do 100 km/h) lub w tym samym kierunku (powyżej 100 km/h) co przednie koła. System ten umożliwia zarówno zwrotne, jak i stabilne zachowanie na drodze. To cechy, które w przypadku braku sterowania tylną osią kontrastują ze sobą. Dodatkowymi zaletami są łatwiejsza kontrola pojazdu na granicy oraz mniejsze wysiłki przy kierowaniu, ponieważ przełożenie kierownicy przednich kół jest bardziej bezpośrednie.

Łatwe w kontrolowaniu i stabilne: ceramiczny, wysokowydajny system hamulcowy AMG

W związku z ekstremalnymi wartościami wydajności oraz powiązanymi osiągami, ceramiczny, wysokowydajny system hamulcowy AMG z sześciotłoczkowymi stałymi zaciskami w kolorze brązowym z przodu i jedną pływającą zaciską z tyłu jest standardem. W porównaniu do modeli AMG GT z czystym silnikiem spalinowym, jest większy: tarcze hamulcowe z węgla ceramicznego na przedniej osi mają średnicę 420 x 40 milimetrów, a na tylnej osi 380 x 32 milimetry. System hamulcowy imponuje naprawdę krótkimi drogami hamowania, a także maksymalną stabilnością i odpornością na blaknięcie przy intensywnym użytkowaniu. Może się też pochwalić długą żywotnością. Lekki materiał pozwala zaoszczędzić dodatkową wagę i redukuje masy niesprężynowe.

Wizualne modyfikacje wskazują na napęd E PERFORMANCE

Ekstremalnym znakiem rozpoznawczym nowego dwudrzwiowego flagowego modelu AMG GT jest tylna część. Nowością jest zintegrowany klapka do ładowania oraz modelowa nazwa wyróżniona na czerwono. Na zewnątrz znajdują się również żłobione podwójne końcówki układu wydechowego w kształcie trapezu. Emblemat „E PERFORMANCE” na boku wskazuje na napęd. Standardowo hybryda jest wyposażona w 20-calowe felgi AMG ze stopów lekkich w dziesięcioramiennym designie. Są one zoptymalizowane aerodynamicznie, pomalowane na szaro tantalową i wykończone w wysokim połysku. Wymiary na przedniej osi to 295/35 R 20 na 10,5 J x 20, a na tylnej osi 305/35 R 20 na 11,0 J x 20.

Jak w całej serii, dostępne są również liczne kolory i szczegóły wyposażenia dla wersji hybrydowej. Wygląd zewnętrzny można dodatkowo podkreślić licznymi pakietami wizualnymi. Jest także dostępne kolejne 20-calowe koło ze stopów lekkich oraz 21-calowe koła tłoczone w różnych wzorach i wariantach kolorystycznych.

Skoncentrowane na kierowcy wnętrze z szerokimi możliwościami wyboru

Wnętrze skierowane jest zarówno do sportowej grupy docelowej, jak i klientów ceniących maksymalny komfort. Projekt kokpitu, aż po wyświetlacz w formacie portretowym w konsoli środkowej, jest zorientowany na kierowcę i imponuje harmonijnym ogólnym wrażeniem. Praktyczna koncepcja przestrzenna z opcjonalnymi siedzeniami 2+2 oferuje przestronne wnętrze.

Jednym z wielu highlightów wnętrza są elektrycznie regulowane fotele sportowe AMG. Łączą one dobre boczne wsparcie z dużym komfortem na długie dystanse. Trzy programy masażu zapewniają doskonały komfort na długie trasy. Można go jeszcze zwiększyć: pakiet ENERGIZING Plus łączy funkcje siedzenia oraz nastroje oświetleniowe, aby stworzyć relaksujące programy komfortowe. Opcjonalne fotele sportowe AMG z wbudowanymi zagłówkami i otworami wentylacyjnymi w tylnych częściach siedziska są jeszcze bardziej sportowe.

Szeroki wybór pokrowców na siedzenia odzwierciedla zakres od komfortowych po ukierunkowane na wydajność. W skład oferty wchodzi jednokolorowa i dwukolorowa skóra Nappa oraz szczególnie eleganckie obicia skórzane MANUFAKTUR z pikowaniem w romby. Sportowy charakter podkreśla połączenie skóry Nappa z mikro włóknem MICROCUT oraz kontrastującymi przeszyciami w kolorach żółtym lub czerwonym.

Szerokie możliwości personalizacji w programie MANUFAKTUR

MANUFAKTUR to oferta indywidualizacji dla ekskluzywnego malowania i wysokiej jakości wykończeń wnętrza. Wybrane materiały i rzemiosło oferują możliwość uczynienia nowego AMG GT Coupé jeszcze bardziej osobistym.

Oferta dla AMG GT zawiera teraz dziewięć nowych lakierów MANUFAKTUR, które uzupełniają dotychczasowy asortyment: trzy jednolite kolory MANUFAKTUR vintage blue uni, MANUFAKTUR silicon grey uni i MANUFAKTUR desert sand uni. Dodatkowo dostępne są dwa kolory metaliczne MANUFAKTUR orange flame metallic i MANUFAKTUR rubellite red metallic. Dodano również cztery matowe farby: MANUFAKTUR night black magno, MANUFAKTUR high-tech silver magno, MANUFAKTUR graphite grey magno i MANUFAKTUR copper orange magno.

Pakiet wnętrza MANUFAKTUR oferuje siedem wariantów kolorystycznych MANUFAKTUR: MANUFAKTUR classic red/black, MANUFAKTUR mystic red/black, MANUFAKTUR rosé grey/black, MANUFAKTUR savannah beige/black, MANUFAKTUR tobacco brown/black, MANUFAKTUR yacht blue/black oraz MANUFAKTUR shadow green/black.

Pakiet wnętrza zawiera fotele w skórze Nappa MANUFAKTUR z pikowaniem w romby. Skóra Nappa w kolorze MANUFAKTUR jest również używana do podłokietników i centralnych paneli w drzwiach, konsoli centralnej, w tym podłokietników centralnych i dolnej części deski rozdzielczej. Kolejnym wyróżniającym się elementem pakietu wnętrza jest ręcznie pokryta skórą Nappa kierownica AMG Performance MANUFAKTUR, kolorystycznie dopasowana do koloru tapicerki.

Głębokopile dywaniki w kolorze czarnym mają wyhaftowane logo AMG i skórzane lamówki w kolorze wnętrza MANUFAKTUR. Oświetlane listwy progowe w wejściach drzwi mają napis AMG oraz ekskluzywny wzór MANUFAKTUR. Centralna konsola zdobią literki MANUFAKTUR w błyszczącej chromowanej wersji.

Opcjonalnie, elementy wykończenia wnętrza mogą być zamówione w kolorze MANUFAKTUR copper orange magno, aby pasować do odpowiedniego koloru lakieru zewnętrznego.

System multimedialny MBUX z wyświetlaczami specyficznymi dla hybrydy

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.