Brytyjska marka należąca do chińskiego giganta motoryzacyjnego SAIC zaprezentowała na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2024 roku nowego supermini hatchbacka MG3 Hybrid + z elektrycznym napędem.
SAIC nabył markę MG w 2007 roku, a przez pewien czas produkty tej tradycyjnej brytyjskiej marki nie były dostępne na rynku głównym w Europie. Jednak w 2022 roku marka powróciła i odniosła duży sukces na rynku UE. Po sprzedaży crossoverów i pojazdów elektrycznych, MG wprowadziło model MG3 Hybrid+ do segmentu B na targach w Genewie w 2024 roku, niemal sto lat po rejestracji marki w Wielkiej Brytanii, 1 maja 1924 roku. Nowy pojazd został wyposażony w napęd gazowo-elektryczny, który stanowił konkurencję dla podobnych samochodów na rynku, szczególnie dla Toyoty Yaris.
Przód samochodu charakteryzował się szeroką osłoną chłodnicy ozdobioną wzorem 3D, z parą wlotów powietrza po bokach. Na dolnej części zderzaka producent zamontował spojler w centralnym obszarze z wąskim, trapezoidalnym wlotem powietrza. Diodowe reflektory umieszczone nad zderzakiem miały opływowy kształt i były umieszczone pod kątem, natomiast producent zainstalował ośmiokątną plakietkę MG pomiędzy nimi. Mimo niewielkich rozmiarów, auto wyglądało sportowo i agresywnie.
Z profilu mieszanka zakrzywionych paneli i ostrych linii tworzyła dynamiczny wygląd pojazdu. Jego rzeźbione drzwi miały górną linię, która rozciągała się od przednich błotników w kierunku tylnych błotników, a w dolnej części dodano kilka dodatkowych linii. To był skomplikowany design. Tył auta charakteryzował się pochyloną ku przodowi klapą bagażnika ozdobioną spojlerem na górnej stronie, który integrował trzecie światło hamowania. Podczas gdy większość producentów samochodów preferowała montować małe lampy tylne w swoich pojazdach segmentu B, MG3 Hybrid+ wyposażono w wydłużone lampy, które rozciągały się od tylnych błotników w stronę klapy bagażnika.
Wnętrze oferowało kierownicę ośmiokątną z dwoma ramionami, przypominającą logo marki. Przed kierowcą znajdował się siedmiocalowy wyświetlacz, który można konfigurować jako tablicę wskaźników. Na górze centralnej konsoli, w wolnym powietrzu, MG umieściło 10,25-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego z standardową nawigacją, Apple CarPlay i Android Auto. Zestaw siedmiu fizycznych przycisków znajdował się pod wyświetlaczem, a dwa z nich służyły do regulacji głośności. Ten element został doceniony przez klientów, szczególnie tych siedzących na fotelu pasażera. Pomiędzy przednimi pasażerami, na konsoli centralnej, producent zamontował pokrętło do zmiany biegów, przycisk do elektronicznego hamulca postojowego oraz kilka uchwytów na napoje. Dodatkowo, było też podłokietnik z przestrzenią do przechowywania pod nim. Z tyłu, producent zamontował dzieloną kanapę, a bagażnik za nią oferował 293 litry (10,3 stopy sześciennej) przestrzeni.
Najważniejszą częścią samochodu było to, co znajdowało się pod maską. MG zainstalowało czterocylindrowy silnik benzynowy działający w cyklu Atkinsona. Był on sparowany z generatorem, który produkował energię elektryczną do zasilania silnika napędzającego samochód. Kolejną unikalną i nietypową cechą samochodu z 2024 roku była trzybiegowa automatyczna skrzynia biegów, która przesyłała moc na przednie koła.
Całkowicie nowy MG3 to technologicznie zaawansowany hybrydowy supermini, który łączy w sobie osiągi, efektywność i elegancję.
W momencie premiery w Wielkiej Brytanii dostępne będą dwie wersje wyposażeniowe, które korzystają z nowego napędu Hybrid+. Prace MG nad tym systemem hybrydowym zaowocowały większą baterią oraz mocniejszym silnikiem elektrycznym, w porównaniu do innych modeli hybrydowych w segmencie B.
Supermini jest bardziej przestronny niż jego poprzednik, przy jednoczesnym zachowaniu kompaktowych wymiarów, które uczyniły MG3 tak popularnym modelem, zwłaszcza wśród kierowców poruszających się głównie po miastach. MG3 Hybrid+ oferuje wysoką jakość wyposażenia wnętrza oraz przestronność, dorównując najlepszym w swojej klasie, co zapewnia klientom zarówno praktyczność, jak i efektywność. Dodatkowo, wartość oferty podnosi standardowa, siedmioletnia gwarancja na 80 000 mil.
„Z wszystkimi atrybutami, które pozwolą mu stać się liderem w swojej klasie, całkowicie nowy MG3 zaoferuje klientom połączenie efektywności i osiągów dzięki ekscytującemu napędowi Hybrid+ marki MG,” komentuje David Allison, szef produktu i planowania w MG Motor UK. „Bardziej dopracowany, a jednocześnie wprowadzający filozofię zabawy w prowadzeniu pojazdu na rynek, MG3 jest doskonale wyposażony, zarówno w premium funkcje wnętrza, jak i systemy bezpieczeństwa MG Pilot.”
Nowoczesny napęd Hybrid+
Technologia napędu Hybrid+ debiutuje w całkowicie nowym MG3 i jest to pierwszy konwencjonalny, nieładowany hybrydowy system zamontowany w modelu MG. W jego rdzeniu znajdują się pięć kluczowych elementów: silnik, skrzynia biegów, bateria, silnik elektryczny i generator.
Mimo że skupia się na efektywności, technologia elektryczna naturalnie przynosi doskonałe korzyści wydajnościowe. Napęd Hybrid+ sprawia, że MG3 jest najszybciej przyspieszającym hybrydowym modelem w segmencie B, osiągającym prędkość 0-100 km/h w 8,0 sekundy. Przyspieszanie do prędkości autostradowych – z 80-120 km/h – również robi wrażenie, zajmując zaledwie 5,0 sekundy.
Generując łączną moc 143 kW, MG3 Hybrid+ osiąga wyniki ekonomiczne na poziomie 64 mpg (4,4 l/100 km) oraz emisję CO2 wynoszącą 100 g/km. Oprócz tego, wspomagana przez baterię o pojemności 1,83 kWh, co znacznie zwiększa zasięg jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym.
Całkowicie nowy MG3 wyposażony jest w 75 kW silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra oraz 100 kW silnik elektryczny, a także oddzielny silnik generatorowy, co umożliwia szeroki zakres trybów pracy napędu. To nie tylko zapewnia najlepsze w klasie osiągi dla hybrydowego hatchbacka segmentu B, ale także pozwala na elastyczną jazdę w różnych warunkach.
Dzięki temu MG3 może być prowadzony w następujących trybach jazdy, automatycznie wybieranych przez system Hybrid+:
EV – jazda wyłącznie na napędzie elektrycznym tak długo, jak pozwala na to naładowanie
Series – silnik działa na generator, który zasila silnik elektryczny
Series and Charge – jazda w trybie Series, plus doładowywanie baterii przy niskim obciążeniu
Drive and Charge – silnik napędza koła, a jednocześnie ładowany jest akumulator przez generator
Parallel – zarówno silnik, jak i silnik elektryczny napędzają koła
Czterocylindrowy silnik benzynowy Atkinsona o pojemności 1,5 litra generuje moc 75 kW (102 PS), oferując wyjątkowo wysoką efektywność cieplną na poziomie 41%. W połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW (136 PS), system Hybrid+ zapewnia szeroki zakres mocy w całym zakresie obrotów.
Dzięki zainstalowanemu mocniejszemu silnikowi, wiele z jazdy pod dużym obciążeniem – na przykład przyspieszanie – może być realizowane na napędzie elektrycznym, a silnik benzynowy płynnie wspiera lub przejmuje kontrolę przy wyższych prędkościach.
Silnik połączony jest z trzystopniową automatyczną skrzynią biegów, co pozwala na zarówno efektywne, jak i przyjemne doznania podczas jazdy. Co ważne, MG3 oferuje responsywne przyspieszenie, jednocześnie zapewniając płynne i wyrafinowane zmiany biegów.
Kierowcy mogą dostosować responsywność MG3, wybierając jeden z trzech trybów jazdy – Eco, Standard i Sport. Tryb Eco jest dostosowany do optymalnej efektywności paliwowej i zapewnia łagodną reakcję na pedał gazu, podczas gdy tryb Standard łączy efektywność z osiągami i sprawdza się w przypadku większości rodzajów podróży. Sport charakteryzuje się bardziej responsywną kalibracją, maksymalizując wspólne osiągi, co przekłada się na jedne z najlepszych wyników w klasie hybrydowych supermini.
Dynamiczne prowadzenie i wyrafinowanie
Całkowicie nowy MG3 oferuje dynamiczne doświadczenie jazdy oraz wysoki poziom komfortu, dzięki współpracy inżynierów MG z Europy i Chin, którzy dopracowali podwozie i zawieszenie dla różnych rynków.
Dzięki kompaktowym proporcjom i zwinnej konstrukcji, MG3 zapewnia dopracowaną jazdę, zachowując jednocześnie filozofię MG „fun-to-drive”. Korzysta z nowych ultra-sztywnych komponentów w podwoziu, a elementy zawieszenia zostały zaprojektowane w celu ograniczenia wagi i poprawy przyczepności, zarówno dla sportowego prowadzenia, jak i wygodnej jazdy.
Oferując idealnie zrównoważoną konfigurację między komfortem a dynamiką, dzięki nowemu napędowi hybrydowemu, który umożliwia jazdę na napędzie elektrycznym przez krótkie okresy, całkowicie nowy MG3 dostarcza również nowych standardów w zakresie wyrafinowania i tłumienia hałasu. Inżynierowie skupili się na mocowaniach silnika i zawieszenia, materiałach dźwiękochłonnych oraz konstrukcji skrzyni biegów, aby ograniczyć hałas, wibracje i szumy, zapewniając premium doświadczenie jazdy.
Wyjątkowa technologia i wyposażenie
Całkowicie nowy MG3 pojawia się w dwóch wersjach wyposażeniowych dla klientów w Wielkiej Brytanii – SE i Trophy. Obie mają na celu konkurowanie z innymi modelami w segmencie B pod względem oferowanej technologii i standardowych funkcji.
Wyróżniającą cechą dla klientów jest kokpit z dwoma wyświetlaczami. Kierowcy mają do dyspozycji 7-calowy cyfrowy ekran instrumentów oraz 10,25-calowy centralny system infonawigacyjny. Grafika i responsywność ekranów zostały poprawione przez inżynierów MG, a na konsoli centralnej zachowano zestaw przełączników w stylu fortepianowym, aby zwiększyć bezpieczeństwo i wygodę podczas jazdy.
Nawigacja satelitarna jest standardem, podobnie jak integracja z telefonami poprzez Apple CarPlay/Android Auto. MG iSMART oferuje poziomy łączności i funkcje, które zazwyczaj są kojarzone z modelami premium.
Inne wyróżniające elementy wyposażenia obejmują klimatyzację, system audio z sześcioma głośnikami z łącznością Bluetooth, cztery porty USB oraz czujniki i kamerę parkowania z tyłu. Wyższe poziomy wyposażenia dodają tapicerkę w stylu skórzanym, bezkluczykowy dostęp, podgrzewane fotele przednie i kierownicę oraz kamerę 360 stopni.
MG3 korzysta także z najnowszych systemów wspomagających kierowcę (ADAS). Zwiększone bezpieczeństwo zapewnia technologia MG Pilot, która obejmuje systemy wspomagania utrzymania pasa ruchu z ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa, adaptacyjny tempomat, system ostrzegania o kolizji oraz asystenta w korkach.
Nowoczesny i świeży wygląd
Nowy od podstaw, MG3 jest zarówno dłuższy, jak i szerszy od modelu, który zastępuje, co zwiększa przestronność wnętrza dla pasażerów oraz oferuje największą przestrzeń bagażową w klasie hybrydowego segmentu B.
Zaprojektowany przez studio MG w Szanghaju, całkowicie nowy MG3 ma szereg elementów stylizacji, z których klienci mogą wybierać, w tym alufelgi, reflektory LED oraz nową paletę kolorów.
Dla klientów w Wielkiej Brytanii dostępne są sześć schematów kolorystycznych: Arctic White, Battersea Blue, Dynamic Red, Black Pearl, Monument Silver i Hampstead Grey.
Dane Techniczne