2025 Nissan Armada

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Jesienią 2024 roku Nissan wprowadził na rynek północnoamerykański trzecią generację swojego pełnowymiarowego SUV-a Armada, a nowy model kontynuował ideę tworzenia pojazdów rodzinnych na ramie.

Nissan cieszył się, gdy klienci z kontynentu północnoamerykańskiego zaczęli poszukiwać SUV-ów bardziej niż sedanów, kombi czy hatchbacków. Linia Armada była gotowa przyciągnąć klientów od konkurencji i zatrzymać ich tam, dzięki szerokiej gamie atrakcyjnych funkcji. Jedną z nich był silnik V8 pod maską. Niestety, trzecia generacja Armady go nie miała. Niemniej jednak, pełnowymiarowy SUV miał do zaoferowania wystarczająco, aby przyciągnąć klientów. Co więcej, nadal zachował swoje możliwości terenowe, zwłaszcza dla tych, którzy zdecydowali się na nowo wprowadzoną wersję Pro-4X.

Wszystkie wcześniejsze generacje tego pełnowymiarowego SUV-a miały dominujący wygląd na drodze dzięki szerokiemu przodowi, co pozostało również w modelu Nissan Armada 2025. Posiadał on szeroką, odwróconą trójkątną kratkę, która pokrywała obszar między maską a zderzakiem. Flankowały ją pionowe reflektory LED z dziennymi światłami LED. Na dolnej części producent zamontował szeroki, wąski czarny detal z chromowanymi akcentami.

Profil Nissana Armady 2025 charakteryzował się wysoką linią okien i nieco powiększonymi przednimi i tylnymi błotnikami, które kryły 20-calowe felgi aluminiowe z oponami all-terrain 275/60. Zestaw progów ułatwił wsiadanie i wysiadanie z pojazdu, ponieważ klienci musieli wspinać się do kabiny z powodu dużego prześwitu wynoszącego do 9,6 cala (24 cm). Producent zamontował również wysokie boczne okna, prawie płaskie, które zapewniały doskonałą widoczność. Na przednich błotnikach Armada miała zestaw sztucznych wentylacji, które poprawiały sportowy wygląd SUV-a. Co więcej, producent zamontował nawet spojler dachowy z tyłu. Wąskie reflektory tylne flankowały pokrywę bagażnika, a na dolnej części producent zainstalował zaczep do holowania z siedmioma pinami, ponieważ pełnowymiarowy SUV mógł ciągnąć do 8,500 funtów (3,855 kg).

Chociaż zewnętrzny wygląd wciąż był odważny i imponujący, jak u swoich poprzedników, wnętrze oferowało więcej wszystkiego: więcej przestrzeni, więcej technologii i więcej komfortu. Nissan Armada 2025 miał standardowe siedzenia w trzech rzędach. Wykończenie z materiału skóropodobnego było standardem w całej gamie, a przednie siedzenia były standardowo podgrzewane i chłodzone. Podwójny wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala znajdował się na szczycie deski rozdzielczej, z jednym zwróconym w stronę kierowcy, używanym do panelu wskaźników, a drugim nad centralnym panelem jako ekran dotykowy systemu multimedialnego. Oferowano również zestaw dwóch ekranów o przekątnej 14,3 cala. Nissan zainstalował szeroką konsolę środkową pomiędzy przednimi pasażerami, z wieloma przestrzeniami do przechowywania. Dodatkowo, pod podłokietnikiem znajdował się schowek. Producent zrezygnował z tradycyjnej dźwigni biegów i zamontował przyciski do skrzyni biegów. Dla środkowego rzędu klienci mogli wybierać między kanapą dla trzech dorosłych a parą foteli kapitańskich z funkcją przesuwania i pochylania. W tym samym czasie w trzecim rzędzie było wystarczająco dużo miejsca dla dorosłych.

Pod maską Nissana Armady 2025 znajdował się podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 3,5 litra. Nissan połączył go z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów (dwułącznikową), która przesyłała moc na tył w podstawowych wersjach z dostępnym systemem 4×4 częściowym. Wyższe modele miały ten system w standardzie. Dodatkowo, wersja PRO-4X miała elektroniczną blokadę tylnego dyferencjału. Ta wersja Armady chwaliła się kątem natarcia wynoszącym 33 stopnie, kątem przełamania 25,5 stopnia i kątem zejścia 24,5 stopnia.

Gotowy na off-roadowe przygody i wyposażony w zaawansowane technologie, które sprawiają, że każda podróż jest bardziej połączona i wygodna, zupełnie nowy Nissan Armada 2025 ożywia segment SUV-ów pełnowymiarowych.

Dzięki dostępnej po raz pierwszy wersji PRO-4X, kierowcy mogą czuć się jeszcze pewniej podczas eksploracji dzikiej natury, mogąc przewozić sprzęt outdoorowy o maksymalnej wadze do 8,500 funtów oraz z łatwością pokonywać międzykontynentalne trasy dzięki systemowi ProPILOT Assist 2.1, który wspomaga jazdę bez użycia rąk.

Bezproblemowa wydajność

Nowy Nissan Armada 2025 został opracowany z myślą o większej wydajności w niemal każdej sytuacji. W porównaniu do poprzedniego modelu, jego nowa rama ma o 25% większą sztywność skrętną i o 57% zwiększoną sztywność boczną, co przyczynia się do poprawy jakości jazdy i lepszej izolacji akustycznej. Te udoskonalenia tworzą solidną podstawę dla debiutującej wersji PRO-4X.

Wyposażony w inteligentny napęd na cztery koła jako standard, mechaniczne udoskonalenia w modelu PRO-4X obejmują elektronicznie blokowany tylny mechanizm różnicowy, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, 20-calowe koła z oponami terenowymi 275/60R20, metalową osłonę podwozia i unikalny przód dostosowany do poprawienia kąta najazdu.

Przy podniesionym zawieszeniu do najwyższego ustawienia – 2,1 cala powyżej standardowej wysokości – PRO-4X dostarcza imponujących wyników w terenie:

9,6 cala prześwitu
kąt najazdu wynoszący 33,0 stopnia
kąt wyłamania 25,5 stopnia
kąt zejścia 24,5 stopnia
Liczby jednak nie oddają całej historii, ponieważ PRO-4X oferuje szereg technologii mających na celu uproszczenie jazdy w trudnym terenie.

Osiem wybieralnych trybów jazdy (Standardowy, Eco, Sport, Holowanie, Śnieg, Piasek, Skała, Bagno/Rowek) w PRO-4X modyfikuje systemy pojazdu, aby zoptymalizować wydajność w wybranym scenariuszu, a system kontroli zjazdu z góry pomaga zarządzać prędkością podczas zjazdów. Wyświetlacz informacji off-road zawiera inklinometr, wskaźnik poślizgu oraz wskaźnik kąta skrętu.

Innowacyjne technologie kamer również poprawiają widoczność wokół PRO-4X: Invisible Hood View pomaga dostrzegać przeszkody, oferując wirtualny widok „przez” komorę silnika; Front Wide View zapewnia szerokokątny widok na przód; a 3D Intelligent Around View® Monitor pozwala kierowcy „obracać” kąt widzenia na wyświetlaczu multimedialnym, aby dostrzegać przeszkody i niebezpieczeństwa z niemal każdego kąta.

Podążając za ikonograficznym wyglądem innych modeli Nissan PRO-4X, Armada PRO-4X ma liczne akcenty w kolorze Lava Red, w tym na funkcjonalnych hakach holowniczych, napisach na kapslach kół oraz akcentach na słupku D. Wizualne zróżnicowanie kontynuuje się z LED-owymi światłami przeciwmgielnymi, czarnymi nadkolami, czarnymi osłonami lusterek i relingami, czarną kratą przednią oraz unikalnymi akcentami wewnątrz w motywie PRO-4X.

Zbudowany z myślą o pewności i kontroli

Napędzany przez Nissana Armadę 2025 jest podwójnie turbodoładowany silnik V6 o pojemności 3,5 litra z bezpośrednim wtryskiem. Oceniany na 425 koni mechanicznych i 516 lb-ft momentu obrotowego, silnik VR35DDTT oferuje dodatkowe 25 koni mocy i 103 lb-ft w porównaniu do V8 w poprzedniej Armadzie – najwięcej standardowej mocy wśród konkurencji (z wyłączeniem hybryd i EV). Silnik ten ma liczne technologie, które pomagają zwiększyć efektywność, w tym system Idle Stop-Start oraz powłoki w cylindrach, które redukują tarcie.

Silnik współpracuje z 9-biegową automatyczną skrzynią biegów z łopatkami – o dwa biegi więcej niż w poprzedniej Armadzie, co poprawia przyspieszenie i efektywność jazdy. Ma 40% większy zakres przełożeń w porównaniu do poprzedniej 7-biegowej skrzyni, z szybszymi zmianami biegów.

Armada 2025 ma standardową zdolność holowniczą do 8,500 funtów, z hakiem holowniczym klasy IV oraz 7-pinową instalacją/wstępnym okablowaniem we wszystkich odmianach. Wersje PRO-4X i Platinum Reserve dodają zintegrowany kontroler hamulca przyczepy. Nowością w Nissanie jest standardowy system monitorowania martwego pola przyczepy, który może ostrzegać o pojazdach w martwych polach nawet podczas holowania; kierowcy po prostu wprowadzają długość swojej przyczepy (do 33 stóp długości), aby skonfigurować system.

Wersje PRO-4X i Platinum Reserve mają adaptacyjne elektroniczne zawieszenie, które pomaga zoptymalizować komfort jazdy i prowadzenie. System ma wiele wysokości zawieszenia w zależności od okoliczności; może obniżać się przy wyższych prędkościach w celu poprawy aerodynamiki, a po zaparkowaniu może obniżyć się o 2,0 cale, aby ułatwić dostęp dla osób lub załadunek bagażu.

To zawieszenie korzysta również z elektronicznie regulowanych amortyzatorów do kontrolowania przechyłów, podskoków i nurkowania. Monitorując warunki drogowe, wejścia kierowcy i aktualnie wybrany tryb jazdy, zawieszenie zapewnia bardziej płynną i komfortową jazdę po różnych nawierzchniach.

Armada 2025 również przechodzi na elektryczne wspomaganie kierownicy o szybszym stosunku przekładni w porównaniu do poprzedniego modelu.

Odważny design

Całkowicie nowa Armada 2025 charakteryzuje się nowym, gotowym do przygód designem z silną obecnością i wyższym prześwitem, a także impozantnym wizualnym wrażeniem z mocnymi proporcjami i starannie kontrolowanym kształtowaniem boków nadwozia. Oświetlenie LED w całości zapewnia oszałamiające oświetlenie nocą oraz mocny wizualny podpis, w tym dostępne pełnowymiarowe tylne światło LED.

Armada jest oferowana z kołami o średnicy 18, 20 lub 22 cale. Jej tylny wycieraczka jest sprytnie „ukryta” na górze szyby, co nadaje bardziej elegancki wygląd i poprawia widoczność z tyłu. Z przodu funkcjonalny air curtain wbudowany w przedni zderzak pomaga kierować powietrze wokół przednich kół, poprawiając efektywność aerodynamiczną.

Armada 2025 dostępna jest w oszałamiającej palecie kolorystycznej, w tym Alpine Metallic, Brilliant Silver Metallic, Gun Metallic, Super Black, Coulis Red Pearl, Aspen White Tricoat, Everest White Pearl Tricoat oraz Deep Ocean Blue Pearl.

Dwukolorowe wykończenie dachu jest dostępne w wersjach Platinum, PRO-4X i Platinum Reserve, z górną częścią w kolorze Super Black połączoną z Alpine Metallic, Gun Metallic, Coulis Red, Aspen White lub Everest White.

Funkcja spotyka formę wewnątrz

Armada 2025 oferuje doskonały komfort w swojej kabinie, w tym wysokiej jakości materiały, starannie zintegrowane dostępne technologie oraz znaczne poprawy przestronności dla pasażerów i bagażu.

Deska rozdzielcza łączy dotykowe fizyczne przyciski z dużymi ekranami o wysokiej rozdzielczości, aby zoptymalizować użyteczność. Armada 2025 ma standardowo dwa ekrany 12,3 cala (jedno dla panelu wskaźników, jedno z ekranem dotykowym do multimediów); wersje PRO-4X, Platinum i Platinum Reserve upgrade’ują do podwójnych wyświetlaczy 14,3 cala. Fizyczny pokrętło służy do łatwego kontrolowania trybów jazdy pojazdu, a fizyczne przyciski obsługują 9-biegową automatyczną skrzynię biegów.

Dostępne są starannie wykonane detale, takie jak wykończenia z otwartymi porami drewna, dostępne oświetlenie ambientowe w 64 kolorach oraz tapicerka skórzana pikowana. Kierowca ma doskonały punkt widzenia – najwyższy punkt widzenia w segmencie – zapewniający pewny widok na otoczenie pojazdu.

Trzy starannie dobrane schematy kolorystyczne wnętrza obejmują Charcoal, Chestnut i Almond.

W pierwszym rzędzie dostępne są podgrzewane, wentylowane, masujące i 12-kierunkowe regulowane fotele. W drugim rzędzie dostępne są zarówno kanapa z funkcją dzielenia 40/20/40, jak i fotele kapitańskie z centralną konsolą, w zależności od poziomu wyposażenia i konfiguracji. Fotele w drugim rzędzie również mogą być podgrzewane (w wersjach Platinum i Platinum Reserve). Standardowo w wersjach Platinum i Platinum Reserve, a opcjonalnie w PRO-4X, Biometric Cooling wykorzystuje zamontowaną na dachu kamerę podczerwieni do wykrywania przegrzanych pasażerów w pierwszym i drugim rzędzie i kieruje więcej chłodnego powietrza w ich stronę.

Aby pomóc utrzymać wszystkich nawodnionych podczas długich podróży, kabina oferuje osiem uchwytów na kubki i cztery uchwyty na butelki.

Aby wygodniej pomieścić rodziny, przestronność wnętrza Armady 2025 wzrosła w kilku kluczowych metrykach. Przestrzeń na nogi w pierwszym rzędzie wzrosła o 4,2 cala w porównaniu do poprzedniej Armady, podczas gdy w trzecim rzędzie przestrzeń na nogi zwiększa się o imponujące 5,7 cala.

Armada 2025 oferuje również więcej miejsca na bagaż we wszystkich konfiguracjach siedzeń, pomagając kierowcom zabrać ze sobą więcej rzeczy potrzebnych do pracy, zabawy czy codziennych dojazdów. Przestrzeń bagażowa za trzecim rzędem wzrasta o 24%, czyli prawie 4 stopy sześcienne, do 20,4 stopy sześciennej; za drugim rzędem wzrasta o 6 stóp sześciennych do 56,3 stóp sześciennych; a za pierwszym rzędem wzrasta do łącznie 97,1 stopy sześciennej. Dostępna elektryczna klapa bagażnika (w wersji SL i wyższej) oraz klapa bagażnika aktywowana ruchem (w wersji Platinum i wyższej) ułatwiają dostęp do przestrzeni ładunkowej.

Inspirująca technologia

Jak w każdym modelu Nissana, Armada 2025 wdraża zaawansowaną technologię, aby poprawić doświadczenie podróży dla wszystkich pasażerów.

Jedną z najbardziej zauważalnych technologii jest Google built-in (w wersjach SL i wyższych), która przynosi znane aplikacje – Google Maps, Google Assistant i Google Play – na deskę rozdzielczą pojazdu, zapewniając aktualne nawigacje i inne aplikacje rozrywkowe, bez potrzeby łączenia telefonu.

We wszystkich wersjach Armady 2025, bezprzewodowe Apple CarPlay® i bezprzewodowy Android Auto™ są standardem. W kabinie znajduje się sześć portów USB typu C, a także bezprzewodowa ładowarka do urządzeń w centralnej konsoli w wersji SL i wyższej.

Aby dostarczyć bogaty i immersyjny dźwięk, który odpowiada jej odważnym i imponującym możliwością, Armada jest dostępna z systemem audio Klipsch® Premium. Posiada 12 głośników, w tym subwoofer DualPower™, z mocą 600 watów.

Armada 2025 wykorzystuje potężną technologię kamer, aby pomóc kierowcom pewnie nawigować po parkingach, obszarach miejskich, a nawet w terenie. Technologie te obejmują 3D Intelligent Around View® Monitor, Invisible Hood View oraz Front Wide View, aby dostrzegać przeszkody za zaparkowanymi pojazdami, budynkami i innymi przeszkodami.

Intuicyjna pomoc dla kierowcy

Całkowicie nowa Armada 2025 oferuje trzy różne poziomy technologii wspomagających kierowcę, które mogą uczynić podróże samochodowe, a nawet codzienne dojazdy, bardziej wygodnymi.

Standardowo w wersjach SV i PRO-4X znajduje się ProPILOT Assist, który łączy inteligentny tempomat z asystentem kierownicy, aby pomóc kierowcy utrzymać się na środku pasa i utrzymywać ustaloną prędkość oraz odległość od pojazdu z przodu.

W wersjach SL, Platinum i Platinum Reserve, Armada 2025 jest wyposażona w ProPILOT Assist 1.1, który podnosi doświadczenie pomocy kierowcy, wykorzystując informacje nawigacyjne do proaktywnego dostosowywania prędkości pojazdu w przypadku zakrętów i zjazdów.

Opcjonalnie w wersjach SL, Platinum i Platinum Reserve, ProPILOT Assist 2.1 to najnowsza technologia wspomagania kierowcy Nissana. Umożliwia uważnym kierowcom zdjęcie rąk z kierownicy podczas jazdy po jednolanym pasie autostrady, podczas gdy system obsługuje przyspieszenie, skręcanie i hamowanie. Mapa dróg, na których dostępny jest ProPILOT Assist 2.1, jest dostępna tutaj.

Armada 2025 obejmuje również liczne technologie bezpieczeństwa we wszystkich wersjach, w tym standardowy Nissan Safety Shield® 360, w tym automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych, asystenta świateł drogowych, ostrzeżenie o martwym polu, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa, automatyczne hamowanie z tyłu oraz ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu, a także inteligentne ostrzeżenie o kolizji z przodu, inteligentną interwencję w martwym polu i inteligentną interwencję w pasie.

Armada możliwości

3.5L V6 9AT AWD (431 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3492 Cm3
Moc316.9 Kw @ 5600 Rpm
431 Hp @ 5600 Rpm
425 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 3600 Rpm
700 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika23.6 Galony (89.3 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/70 R18
Długość209.6 In (5324 Mm)
Szerokość83.3 In (2116 Mm)
Wysokość76.6 In (1946 Mm)
Rozstaw osi121.1 In (3076 Mm)
Prześwit9.6 In (244 Mm)
Pojemność bagażnika20.4 Cuft (578 L)
Turning Circle (Curb To Curb)10.2 Ft (3.1 M)
Masa własna5871 Lbs (2663 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7809 Lbs (3542 Kg)

3.5L V6 9AT RWD (431 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3492 Cm3
Moc316.9 Kw @ 5600 Rpm
430.9 Hp @ 5600 Rpm
425 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 3600 Rpm
700 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika23.6 Galony (89.3 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/70 R18
Długość209.6 In (5324 Mm)
Szerokość83.3 In (2116 Mm)
Wysokość76.6 In (1946 Mm)
Rozstaw osi121.1 In (3076 Mm)
Prześwit9.6 In (244 Mm)
Pojemność bagażnika20.4 Cuft (578 L)
Masa własna5677 Lbs (2575 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7575 Lbs (3436 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.