2025 Porsche 911 Carrera Cabriolet

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2025 Porsche 911 Carrera Cabriolet

Przejdź do galerii zdjęć2025 Porsche 911 Carrera Cabriolet

Porsche odświeżyło ósmą generację modelu 911 latem 2024 roku na potrzeby rocznika 2025, a wraz z tym aktualizacją usprawniono także wersję z otwieranym dachem tego modelu.

Ten niemiecki producent samochodów sportowych zawsze postrzegany był jako idealne połączenie między samochodem sportowym a pojazdem na co dzień. Były one mocne, a jednocześnie łatwe w prowadzeniu. Oczywiście nie wszystkie. Niektóre były po prostu zbyt brutalne, by można je było prowadzić regularnie, ale nie wersje kabrioletowe. Te wersje z otwartym dachem zaprojektowano głównie do jazdy po miastach, ale potrafiły również w ciągu sekundy przyspieszyć do dużych prędkości i zniknąć w oddali. Dzięki wersji 992.2 Carrera Cabriolet, Porsche ponownie udowodniło, że potrafi wprowadzić więcej ulepszeń w odświeżeniu niż inni producenci w nowej generacji.

Wraz z wprowadzeniem odmiany z faceliftu modelu 992, Porsche dokonało istotnych zmian w przedniej części samochodu. Producent zmienił zderzak i usunął lampy kierunkowskazów, które przeniesiono do okrągłych świateł przednich, dostępnych w wersji z LED-ami lub HD LED-ami o ponad 32,000 punktów świetlnych. Na dolnej osłonie umieszczono szeroki czarny obszar, na którym zainstalowano radar dla zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, natomiast boczne wloty powietrza miały podwójne poziome listwy.

Z profilu, Porsche Carrera Cabrio 2025 miało podobny kształt do swojego poprzednika, ale dostrzegalne były pewne różnice w detalach. Niemiecki producent wyposażył je w 19-calowe koła z przodu i 20-calowe z tyłu, charakteryzujące się pięciopunktowym wzorem. Nachylona szyba pozostała taka sama i była wspierana przez masywne słupki A, które również pełniły funkcję łuków bezpieczeństwa. Odkrywanie i zakrywanie pojazdu zajmowało tyle samo, co w nieodświeżonym modelu, czyli 12 sekund. Z tyłu producent zmienił kształt pięciu podłużnych listew kratki umieszczonej nad pokrywą silnika. Dodatkowo, pasek świetlny z wbudowanym łukiem i napisem „PORSCHE” sprawił, że tył samochodu wyglądał na szerszy. Ostatecznie, tablica rejestracyjna została umieszczona wyżej na przemodelowanym zderzaku.

Wewnątrz Porsche zrezygnowało z analogowych wskaźników na desce rozdzielczej, zastępując je nowym, zakrzywionym wyświetlaczem o przekątnej 12,6 cala. Była to jedna z najważniejszych zmian w wnętrzu w historii modelu 911. Producent jednak oferował klientom możliwość personalizacji swojego widoku na desce i wyświetlenia obrotomierza na środku. Innym ważnym udoskonaleniem w odświeżonym modelu 992 było wprowadzenie selektora trybów jazdy na kierownicy jako standardowej funkcji w całej gamie, w tym w modelach Carrera i Carrera Cabriolet. Nie było większych różnic w fotelach, a z tyłu nadal brakowało miejsca dla dorosłych.

Pod maską producent wprowadził mocniejszą wersję tego samego silnika typu flat-six o pojemności trzech litrów. Przyrost mocy nie był znaczący, jednak producent twierdził, że udało mu się ograniczyć emisję spalin. Moc przekazywana była na koła za pomocą ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów.

 Porsche przeprowadziło fundamentalną modernizację ikony sportowych samochodów, modelu 911. Nowy model 911 Carrera GTS jest pierwszym 911, które można legalnie prowadzić na ulicach, wyposażonym w superlekki hybrydowy napęd wysokopermisyjny. Nowo opracowany, innowacyjny system napędowy o pojemności 3.6 litrów zapewnia znacząco poprawione osiągi podczas jazdy. Coupé 911 Carrera GTS przyspiesza od zera do 100 km/h w 3.0 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 312 km/h. Model 911 Carrera będzie również dostępny od razu po premierze nowego modelu. Jest napędzany lekko zmodyfikowanym silnikiem typu boxer o pojemności 3.0 litrów z podwójną turbosprężarką, który jest mocniejszy od swojego poprzednika. Nowy model 911 charakteryzuje się również odświeżonym designem, lepszą aerodynamiką, nowym wnętrzem, ulepszonym wyposażeniem standardowym i poszerzoną łącznością.

W ramach relaunchu swojego ikonicznego modelu, Porsche zmodernizowało cztery z sześciu swoich linii modeli w zaledwie kilka miesięcy: Panamera, Taycan, Macan i 911. „Nasze portfolio produktów jest młodsze niż kiedykolwiek i bardzo atrakcyjne,” mówi dyrektor generalny Oliver Blume. „Oferuje naszym klientom jeszcze więcej możliwości personalizacji i ekskluzywnych doświadczeń.”

Inspiracje ze sportów motorowych: innowacyjny hybrydowy napęd wysokopermisyjny

Przy projektowaniu hybrydowego systemu dla nowych modeli 911 Carrera GTS, inżynierowie Porsche wykorzystali wiedzę zdobytą z wyścigów samochodowych. „Opracowaliśmy i przetestowaliśmy wiele pomysłów i podejść, aby stworzyć hybrydowy system, który idealnie pasuje do modelu 911. Efektem jest unikalny napęd, który wpasowuje się w ogólną koncepcję modelu 911 i znacząco podnosi jego osiągi,” mówi Frank Moser, wiceprezydent ds. modeli 911 i 718.

Lekki i mocny system T-Hybrid wyposażony jest w nowo opracowany elektryczny turbo doładowacz spalin. Zintegrowany silnik elektryczny, umieszczony pomiędzy sprężarką a wirnikiem turbiny, natychmiastowo przyspiesza pracę turbosprężarki, co szybko buduje ciśnienie doładowania. Silnik elektryczny w turbo doładowaczu działa również jako generator. Generuje do 11 kW (15 KM) mocy elektrycznej, która jest pozyskiwana z przepływu spalin. Bezprzewodowy elektryczny turbo pozwala na użycie tylko jednej turbosprężarki zamiast dwóch, co zapewnia bardziej dynamiczną i reaktywną dostawę mocy.

Napęd obejmuje także silnik synchroniczny na magnesach trwałych, zintegrowany z nową, mocniejszą ośmiobiegową skrzynią biegów podwójnym sprzęgłem (PDK). Nawet na biegu jałowym wspomaga silnik boxer dodatkowym momentem obrotowym do 150 Nm, zapewniając wzrost mocy do 40 kW. Porsche łączy oba silniki elektryczne z lekkim i kompaktowym akumulatorem wysokiego napięcia, który ma wielkość i wagę konwencjonalnego akumulatora rozruchowego 12 V, ale przechowuje do 1.9 kWh energii (brutto) i działa przy napięciu 400 V. Dla optymalizacji całkowitej wagi, Porsche zainstalowało lekki akumulator litowo-jonowy dla 12 V systemu elektrycznego pokładowego.

Serce napędu T-Hybrid to nowo opracowany silnik typu boxer o pojemności 3.6 litra. System wysokiego napięcia pozwala na elektryczne napędzanie sprężarki klimatyzacji, co eliminuje potrzebę pasa napędowego, dzięki czemu silnik staje się znacznie bardziej kompaktowy. To tworzy przestrzeń nad jednostką napędową dla falownika pulsacyjnego i konwertera DC-DC. Powiększona średnica 97 mm oraz zwiększony skok 81 mm zwiększają pojemność o 0.6 litra w porównaniu do jego poprzednika. Silnik ma system VarioCam oraz kontrolę zaworów z dźwigniami wahadłowymi. Utrzymuje idealny stosunek mieszanki paliwa i powietrza w całym zakresie (lambda = 1).

Nawet bez elektrycznej pomocy, silnik boxer dostarcza 357 kW (485 KM) i 570 Nm momentu obrotowego. Całkowita moc systemu wynosi 398 kW (541 KM) i 610 Nm. Wzrost mocy w porównaniu do jego poprzednika wynosi 45 kW (61 KM). Nowy model 911 Carrera GTS również wyprzedza swojego poprzednika w przyspieszeniu do 100 km/h, szczególnie podczas startu. Efektywny hybrydowy napęd osiąga bardzo dynamiczne właściwości jezdne, jednocześnie redukując emisję CO2 przy znacznie mniejszej wadze w porównaniu do pojazdów hybrydowych typu plug-in. Wzrost wagi w porównaniu do poprzednika wynosi zaledwie 50 kilogramów.

Model 911 Carrera wciąż korzysta z silnika typu boxer o pojemności 3.0 litra z podwójnym doładowaniem. Ten silnik również przeszedł gruntowną modernizację. Między innymi przyjęto intercooler z modeli Turbo, który teraz znajduje się bezpośrednio pod kratką tylnej pokrywy, nad silnikiem. Turbosprężarki w nowym modelu 911 Carrera były zarezerwowane dla modeli GTS w jego poprzedniku. Dzięki tym modyfikacjom Porsche osiąga jednocześnie redukcję emisji oraz wzrost mocy do 290 kW (394 KM), przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 450 Nm. Nowe Coupé 911 Carrera przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4.1 sekundy (3.9 sekundy z pakietem Sport Chrono) i osiąga prędkość maksymalną 294 km/h. W porównaniu do swojego poprzednika, to oznacza poprawę o 0.1 sekundy oraz 1 km/h.

Ulepszone zawieszenie i aktywna aerodynamika

Zawieszenie 911 Carrera GTS również przeszło gruntowną rewizję. Po raz pierwszy układ kierowniczy tylnej osi jest teraz standardem. Zwiększa to stabilność przy dużych prędkościach oraz redukuje promień skrętu. Porsche zintegrowało system stabilizacji antyrolnej Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) z systemem wysokiego napięcia hybrydy wysokopermisyjnej. Umożliwia to użycie elektrohydraulicznego układu sterowania, co czyni system jeszcze bardziej elastycznym i precyzyjnym. Sportowe zawieszenie z zmiennym systemem tłumienia (PASM) i obniżoną o 10 mm wysokością prześwitu, zapewnia charakterystyczne dla GTS właściwości jezdne.

Do wyboru jest siedem projektów kół o średnicy 19-/20-calowej lub 20-/21-calowej dla nowego modelu 911. Po raz pierwszy w modelu 911 Carrera dostępne są koła Exclusive Design z węglowymi łopatkami, które redukują opór powietrza i zwiększają efektywność. Modele 911 Carrera GTS standardowo wyposażone są w 21-calowe koła o szerokości 11.5 cala i oponach 315/30 ZR 21 z tyłu. Z przodu znajdują się opony 245/35 ZR 20 na 8.5-calowych kołach o średnicy 20 cali. W związku z znacznie poprawionymi osiągami, szersza powierzchnia opon tylnych poprawia dynamikę jazdy oraz przyczepność nowego modelu 911 Carrera GTS.

Sportowy, opływowy wygląd zewnętrzny

Porsche smukłe zaprojektowało wygląd zewnętrzny modelu 911, wprowadzając przemyślane aktualizacje. Większość tych działań poprawia aerodynamikę oraz osiągi samochodu sportowego. Wśród zmian znajdują się nowe, specyficzne dla modelu zderzaki. Po raz pierwszy Porsche zintegrowało wszystkie funkcje oświetleniowe w teraz standardowych reflektorach LED w technologii matrycowej 911, z charakterystyczną czteropunktową grafiką. Umożliwia to zrezygnowanie z przednich świateł, co tworzy przestrzeń dla większych otworów wentylacyjnych z przodu pojazdu.

W modelach 911 Carrera GTS, z przodu znajdują się pięć aktywnych żaluzji chłodzenia, widocznych z zewnątrz, oraz kolejna ukryta na każdej stronie. Po raz pierwszy w modelu 911 są one uzupełnione przez adaptacyjne dyfuzory przednie w podwoziu, które są sterowane razem z żaluzjami chłodzenia. Elementy te kierują przepływ powietrza w zależności od potrzeb: kiedy zapotrzebowanie na moc jest minimalne, zamknięte żaluzje optymalizują aerodynamikę. Gdy zapotrzebowanie na moc jest wysokie – na przykład w sytuacjach torowych – żaluzje kierują dużą ilość powietrza do chłodnic samochodu. Czujniki systemów asystujących znajdują się teraz za powierzchnią o wysokim połysku poniżej tablicy rejestracyjnej.

Opcjonalnie Porsche oferuje nowe reflektory z funkcją HD w technologii matrycowej LED z ponad 32 000 punktów świetlnych. Wysokowydajny długi zasięg oświetla drogę na odległość ponad 600 metrów. Oferuje także innowacyjne dodatkowe funkcje, takie jak dynamiczne światła kręcące zależne od trybu jazdy, podświetlenie pasa ruchu, światło budowy i korka oraz nieoślepiający długi zasięg, precyzyjnie dostosowany do piksela.

Przebudowana listwa świetlna z zintegrowanym łukiem i logo 'PORSCHE’ sprawia, że tylna część modelu 911 wydaje się głębsza i szersza. Przebudowana tylna kratka z pięcioma żebrami po każdej stronie łączy się z tylną szybą, tworząc graficzną jedność, która zanika w chowanym spojlerze poniżej. Tablica rejestracyjna jest umieszczona wyżej, z wyraźnie ustrukturyzowanym tylnym zderzakiem. Specyficzne dla modelu systemy wydechowe są elegancko zintegrowane w charakterystycznych żebrach dyfuzora. Opcjonalnie dostępny jest sportowy układ wydechowy dla modeli 911 Carrera. Modele 911 Carrera GTS standardowo wyposażone są w sportowy układ wydechowy specyficzny dla GTS.

Opcjonalny zestaw aerodynamiczny dodatkowo zwiększa osiągi Coupé 911. Zawiera charakterystyczny przedni zderzak SportDesign z unikalnym przednim spojlerem, pasujące panele boczne i lżejszy, stały tylny spojler. Elementy te redukują siłę nośną i poprawiają przyczepność samochodu sportowego.

W pełni cyfrowe kokpit i poszerzona łączność

W wersjach coupé, Porsche zaprojektowało wnętrze nowego modelu 911 jako standardowy dwuosobowy pojazd. Opcjonalnie dostępna jest konfiguracja z 2+2 miejscami bez dodatkowych opłat. W kokpicie Porsche łączy znane DNA designu 911 z nowoczesną technologią: system sterowania Porsche Driver Experience koncentruje się na osi kierowcy i intuicyjnym, szybszym działaniu. Kluczowe elementy sterujące zostały umiejscowione bezpośrednio na lub wokół kierownicy. Należą do nich standardowy przełącznik trybów jazdy, zaktualizowana dźwignia asystenta kierowcy oraz, po raz pierwszy w modelu 911, przycisk startu – naturalnie po lewej stronie kierownicy. W schowku konsoli centralnej nowego modelu 911 znajduje się chłodzona przegródka na smartfony, z funkcją indukcyjnego ładowania.

Po raz pierwszy model 911 ma w pełni cyfrowy zestaw wskaźników. Wygięty wyświetlacz o przekątnej 12.6 cala pięknie wpasowuje się w nową koncepcję sterowania i wyświetlania i może być w dużym stopniu dostosowywany. Oferuje do siedmiu widoków, w tym ekskluzywny klasyczny wyświetlacz inspirowany tradycyjnym pięciołukowym wzornictwem wskaźników Porsche z centralnym obrotomierzem.

System Porsche Communication Management (PCM) nadal jest obsługiwany za pośrednictwem centralnego wyświetlacza o wysokiej rozdzielczości z 10.9-calowym ekranem. Jednak możliwość dostosowania trybów jazdy i obsługi systemów asystujących znacznie się poprawiła. Nowy model 911 ma również nowe funkcje łączności. Kod QR znacznie upraszcza proces logowania do PCM z użyciem Porsche ID. Apple CarPlay® jest głębiej zintegrowane z pojazdem. Jeśli jest to pożądane, wyświetla informacje w zestawie wskaźników i umożliwia obsługę funkcji pojazdu bezpośrednio w ekosystemie Apple®, na przykład za pośrednictwem asystenta głosowego Siri®. Po raz pierwszy opcjonalnie dostępne jest również strumieniowe przesyłanie wideo w trakcie postoju. Aplikacje takie jak Spotify® i Apple Music® mogą być używane jako natywne aplikacje w PCM bez podłączonego smartfona.

Już dostępne do zamówienia od 128 700 euro

3.0L 8AT RWD (394 KM)

ParametrWartość
CylindryB6
Pojemność2981 Cm3
Moc289.8 Kw @ 6500 Rpm
394 Hp @ 6500 Rpm
389 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy3319 Lb-Ft @ 2000-5000 Rpm
4500 Nm @ 2000-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna181 Mph (291 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Pdk
Hamulce przednieSix-Piston Aluminium Monobloc Fixed-Calliper Brakes; Grey Cast-Iron Tarcze
Hamulce tylneFour-Piston Aluminium Monobloc Fixed-Calliper Brakes; Grey Cast-Iron Tarcze
Rozmiar opony235/40 Zr 19 // 295/35 Zr 20
Długość178.8 In (4542 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.9/61.1 In (1
Rozstaw osi96.5 In (2451 Mm)
Pojemność bagażnika4.8 Cuft (136 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Aerodynamika (pow. czołowa)2.09 M2
Turning Circle36.7 Ft (11.2 M)
Masa własna3527 Lbs (1600 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4442 Lbs (2015 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.