2025 Porsche 911 GT3 Touring Package

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2025 Porsche 911 GT3 Touring Package

Przejdź do galerii zdjęć2025 Porsche 911 GT3 Touring Package

Porsche odświeżył pakiet Touring do modelu 911 GT3 pod koniec 2024 roku na rok modelowy 2025, wprowadzając istotne ulepszenia do sportowego samochodu, który stał się jeszcze bardziej atrakcyjny dla tych, którzy potrzebowali czterech miejsc.

W 1996 roku niemiecki producent samochodów sportowych wprowadził wersję GT3 w linii 911. Był to gotowy do wyścigów samochód sportowy, który można było prowadzić po drogach publicznych. Dwadzieścia pięć lat później ta nazwa stała się bardziej atrakcyjna dla klientów dzięki pakietowi Touring, który nieco złagodził charakterystykę pojazdu w porównaniu do jego wersji bez pakietu, czyli standardowego GT3. Choć w zasadzie był to GT3 bez tylnego skrzydła, wprowadzono w nim również kluczowe ulepszenia, aby klienci mogli łatwo korzystać z niego jako codziennego pojazdu, nie rezygnując z komfortu. Ci, którzy wciąż chcieli zabrać samochód na tor, mogli to zrobić i cieszyć się jazdą, podczas gdy silnik śpiewał przy obrotach do 9 000 rpm.

Wraz z zaktualizowaną wersją linii 992, niemiecki producent samochodów sportowych wprowadził również istotne zmiany wizualne w pojeździe. Z przodu, Porsche 911 GT3 Touring Package z 2025 roku wyposażono w nowe reflektory z czterema poziomymi lampami LED do jazdy dziennej, które pełniły również funkcję kierunkowskazów. Pomiędzy nimi, na pokrywie bagażnika, producent dodał parę wąskich otworów wentylacyjnych, które odprowadzały powietrze z przedniego wlotu, aby poprawić aerodynamikę. Ponieważ kierunkowskazy zostały przeniesione do przeprojektowanych reflektorów, nie były już montowane w dolnym zderzaku, który zyskał nowy kształt z wyrazistym wlotem powietrza na środku, otoczonym otworami dla kurtyn powietrznych.

Profil Porsche 911 GT3 Touring Package z 2025 roku nie uległ zmianie w porównaniu do poprzedniej wersji. Jednak wprawne oko zauważy różnicę w większych tarczach hamulcowych z przodu. Dodatkowo, samochód można było zamówić z ceramicznymi tarczami węglowymi i żółtymi zaciskami. W przeciwieństwie do wersji GT3 przygotowanej do wyścigów, wersja Touring Package miała plastikowe lusterka w kolorze nadwozia, które przypominały modele GT3 RS. W zależności od opcji, pojazd mógł być wyposażony w felgi aluminiowe lub magnezowe, aby zmniejszyć masę niepodpartą. Z tyłu klienci mogli zauważyć znaczne różnice. Po pierwsze, skrzydełko Gurneya mogło być automatycznie podnoszone przy prędkości powyżej 100 km/h, aby zwiększyć docisk do podłoża. Tylny zderzak został przeprojektowany i miał prawdziwe wloty za kołami, które odprowadzały powietrze uwięzione w nadkolach. Kolejną znaczącą różnicą w porównaniu do poprzedniego GT3 był ciągły pasek LED w kolorze czerwonym, który przechodził przez samochód od strony do strony pomiędzy światłami tylnymi.

Najbardziej znaczące różnice między Porsche 911 GT3 z 2025 roku a jego wersją Touring Package były widoczne we wnętrzu kabiny. W tej ostatniej standardowo znajdowały się elektryczne fotele sportowe, z opcją zestawu kubełkowych foteli CFRP z wysokimi bocznymi wsparciami i składanymi oparciami. Z tyłu producent oferował opcję płaskich siedzeń składanych, z wbudowanymi punktami mocowania Isofix, dla dzieci, co było nowością w modelu 911 GT3. Przed kierowcą znajdował się całkowicie cyfrowy panel instrumentów. Był on konfigurowalny, więc kierowca mógł wybrać najbardziej potrzebne wskaźniki na torze lub w codziennym użytkowaniu. Na górze centralnej konsoli Porsche dodało ekran dotykowy dla systemu infotainment.

Wraz z Porsche 911 GT3 Touring Package z 2025 roku, niemiecki producent samochodów sportowych wprowadził nowy silnik typu bokser o pojemności 4.0 litrów. Generował on moc 510 PS (503 hp) na tylne koła i był połączony z sześciobiegową skrzynią biegów ręcznych. Jako opcję klienci mogli zamówić siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów (dual-clutch), która skracała czasy przyspieszenia, ale również zwiększała wagę.

 Porsche wznawia produkcję modelu 911 GT3. Ten wyjątkowy sportowy samochód stworzony z myślą o torach zadebiutuje w swoim jubileuszowym roku z poszerzoną strategią oszczędności masy, silnikiem bokserem o pojemności 4.0 litra, mocy 375 kW (510 KM) i momencie obrotowym 450 Nm oraz nowymi, ukierunkowanymi na klientów opcjami. Pakiet Weissach, dostępny po raz pierwszy w modelu 911 GT3, oferuje jeszcze więcej możliwości dostosowania do indywidualnych potrzeb w warunkach torowych. Dodatkowo, samochód sportowy wyposażono w bardziej rozbudowane wyposażenie standardowe oraz inne opcje, które jeszcze bardziej podkreślają jego precyzję i sportowy charakter.

Nowoczesny styl 911 GT3

Nowe modele Porsche 911 GT3 wyróżniają się wyraźniejszym designem zarówno z przodu, jak i z tyłu, a także dostosowaną aerodynamiką. W obu wersjach przekształcony dyfuzor przedni, udoskonalona forma wargi spoilera oraz zmodyfikowane wloty powietrza podwozia zwiększają siłę docisku i optymalizują przepływ powietrza. Przebudowane reflektory Matrix LED, dostępne w 911 GT3 z opcjonalnym białym pierścieniem, łączą wszystkie funkcje oświetleniowe 911, eliminując potrzebę dodatkowych lamp w przednim zderzaku. To pozwala na powiększenie strefy wlotu powietrza i zapewnia wyraźnie uporządkowany wygląd. Z tyłu dyfuzor, wloty powietrza i tylna klapa zostały przeprojektowane. Tylne skrzydło modelu 911 GT3 ma nowe ukośne panele boczne.

Porsche zastosowało specjalnie opracowane, aerodynamicznie ukształtowane wahacze tylne o profilu kropli wody w podwójnym układzie wahacza z przodu. Zwiększają one siłę docisku w nadkolu przy dużych prędkościach oraz poprawiają chłodzenie hamulców. Aby zachować równowagę siły docisku między przednią a tylną osią nawet podczas hamowania z dużych prędkości, inżynierowie zawieszenia zmniejszyli wychylenie (anty-wygięcie). W nowym 911 GT3 dolny przegub kulowy występuje na przedniej osi w niższej pozycji, co ułatwia tę regulację. 911 GT3 przyjęła te modyfikacje z aktualnego modelu 911 GT3 RS. Model 911 GT3 standardowo wyposażony jest w opony sportowe 255/35 ZR 20 (z przodu) i 315/30 ZR 21 (z tyłu) z lepszą przyczepnością na mokrej nawierzchni; opcjonalnie dostępne są opony torowe z homologacją drogową.

Pakiet Touring dostępny od wprowadzenia i jeszcze bardziej dostosowalny

Zmiana modelu powoduje, że Porsche wyraźniej definiuje warianty 911 GT3. Po raz pierwszy popularny pakiet Touring będzie dostępny już od momentu wprowadzenia na rynek. Nazwa „Pakiet Touring” sięga wariantu wyposażenia z 1973 roku, modelu 911 Carrera RS 2.7. Od 2017 roku jest częścią programu GT3. W nowym 911 GT3 jest jeszcze bardziej charakterystyczny, co odzwierciedla logo „911 GT3 touring” na kratce tylnej klapy. Model 911 GT3 z pakietem Touring nie posiada stałego skrzydła, co pozwala zachować ponadczasową elegancję linii 911. Rozkładane tylne skrzydło z krawędzią odrywaną, znane skrzydło Gurneya oraz dostosowany design finów na podwoziu zapewniają równowagę aerodynamiczną. Wnętrze oferuje wysokiej jakości skórzaną tapicerkę i klasyczną sportową atmosferę. Po raz pierwszy dostępny jest opcjonalny system tylnych siedzeń dla 911 GT3 z pakietem Touring. Dzięki temu codzienny samochód sportowy można jeszcze lepiej dostosować do indywidualnych życzeń klienta, aby maksymalnie cieszyć się jazdą po krętych drogach. „Szczególnie na krętych drogach można wyraźnie odczuć, że układ kierowniczy jest jeszcze lepiej dostrojony niż w poprzedniku,” mówi ambasador marki Porsche, Walter Röhrl. „Wzbudza jeszcze większe zaufanie do samochodu, ponieważ reaguje spokojniej z pozycji centralnej, nie tracąc na bezpośredniości. Krótszy przełożenie również znacząco zwiększa przyjemność z jazdy po drogach wiejskich.”

Lekka konstrukcja na całej powierzchni

Niska waga całkowita przyczynia się do zwrotności i bezpośredniego prowadzenia modelu 911 GT3. Nowy Porsche 911 GT3 stawia na lekką konstrukcję. Nowe, srebrne lekkie aluminiowe koło zmniejsza masy niezawieszone o ponad 1,5 kg w porównaniu do poprzedniego modelu. Opcjonalnie dostępne są koła magnezowe w pakiecie Weissach lub pakiecie Leichtbau (lekka konstrukcja). Oszczędzają one dziewięć kilogramów. Nowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 40 Ah przyczynia się do obniżenia masy całkowitej o kolejne około cztery kilogramy. W najlżejszej konfiguracji nowy 911 GT3 waży zaledwie 1 420 kilogramów.

Osiem procent krótsze przełożenie

Silnik o pojemności 4.0 litra w nowym 911 GT3 został zaprojektowany zgodnie z aktualnymi, znacznie ostrzejszymi normami emisji spalin i wyposażony w dwa filtry cząstek stałych oraz cztery katalizatory. Dzięki temu niezwykle wydajnemu systemowi kontroli emisji, Porsche dostarcza także fascynującą scenerię dźwiękową. Moc silnika sześciocylindrowego boksera uzyskano dzięki szeregu działań optymalizacyjnych. Głowice cylindrów zostały zaktualizowane, a ostrzejsze wałki rozrządu z 911 GT3 RS zapewniają jeszcze bardziej dynamiczne osiągi w górnym zakresie prędkości obrotowych silnika. Dodatkowo zastosowano zoptymalizowane indywidualne przepustnice i ulepszone chłodnice oleju. Bokser wciąż generuje moc 375 kW (510 KM). Oznacza to, że każdy kilowat nowego silnika wysokoprężnego musi poruszać zaledwie 3,8 kilograma (2,8 kg/KM) w najlżejszej konfiguracji pojazdu. Dodatkowo zarówno 7-biegowa skrzynia dual-clutch (PDK), jak i 6-biegowa manualna skrzynia GT mają przełożenie końcowe o osiem procent krótsze niż w poprzedniku. Oba opcje skrzyni biegów są dostępne zarówno dla 911 GT3, jak i 911 GT3 z pakietem Touring. Nowy 911 GT3 przyspiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy z PDK i osiąga maksymalną prędkość 311 km/h (manualna skrzynia: 3,9 s; 313 km/h). „Na torze nowy 911 GT3 umożliwia jeszcze lepszą kontrolę, ponieważ trzyma się jeszcze stabilniej i lepiej radzi sobie z nierównościami oraz przejściami przez krawężniki dzięki zoptymalizowanemu strojeniu amortyzatorów,” mówi ambasador marki Jörg Bergmeister. „System anty-wygięciowy wyraźnie redukuje ruch podnoszenia przy hamowaniu. W rezultacie balans samochodu pozostaje znacznie bardziej stabilny w każdych warunkach.”

Innowacyjne lekkie sportowe fotele kubełkowe

Dla nowego Porsche 911 GT3 dostępny jest nowy lekki sportowy fotel kubełkowy z składanym oparciem i muszla siedzenia z CFRP jako opcja. Fotel wyposażony jest w wbudowaną poduszkę powietrzną na klatkę piersiową, elektryczną regulację wysokości oraz manualną regulację długości; dostępna jest także opcjonalna trzyetapowa podgrzewana siedzisko. Część wyściółki poduszki głowy można zdjąć. Ułatwia to ergonomię dla większości kierowców podczas jazdy w kasku na torze. Funkcja składania oparcia, aktywowana za pomocą pętli, umożliwia dostęp do oferowanego po raz pierwszy opcjonalnego systemu tylnych siedzeń dla 911 GT3 z pakietem Touring. Alternatywnie można zamówić fotele Adaptive Sports Seats Plus z elektryczną regulacją w 18 kierunkach.

Czarne standardowe wnętrze w nowym 911 GT3 oparto na designie aktualnych modeli 911. W przeciwieństwie do modeli Carrera, 911 GT3 nie uruchamia się przyciskiem, lecz wciąż za pomocą pokrętła zapłonu. Opcjonalny stalowy roll-bar wzmocnia bliskość do sportu motorowego. Cyfrowy panel instrumentów w centrum wspiera kierowcę w przejrzystym wyświetlaniu i koncepcji sterowania. Dzięki kontrastowej kolorystyce, obrotomierz i stoper można odczytać błyskawicznie. Tryb wyświetlania „Track Screen” redukuje cyfrowe wyświetlacze po lewej i prawej stronie obrotomierza do najważniejszych danych o oponach, oleju, wodzie i paliwie, a także wskazuje kierowcy optymalny czas zmiany biegów za pomocą sygnału. Jeśli zajdzie potrzeba, wyświetlacz obrotomierza można obrócić tak, aby prędkość odcięcia 9 000 obr./min znajdowała się na znaku godziny 12.

Indywidualne pakiety dla 911 GT3 i 911 GT3 Touring

Porsche oferuje różne pakiety wyposażenia dla nowego 911 GT3. Dzięki pakietowi Weissach, dostępnym po raz pierwszy, 911 GT3 jest jeszcze bardziej konfigurowalny do użytku na torze. Stabilizator, drążki łączące i panel ścinający na tylnej osi są wykonane z CFRP, podobnie jak dach, górne panele skrzydła tylniego, zewnętrzna powłoka lusterka, trójkąty lusterkowe i wloty powietrza w przednim obszarze. Dodatkowe skórzane i Race-Tex wykończenia podkreślają wygląd wnętrza. Po raz pierwszy górna strona deski rozdzielczej w Porsche 911 GT3 jest pokryta materiałem Race-Tex, który ogranicza odblaski. CFRP uchwyty drzwi i siatki na przechowywanie optymalizują panele drzwi wewnętrznych pod kątem lekkiej konstrukcji. Opcjonalnie dostępna jest klatka bezpieczeństwa z CFRP i lekkie felgi magnezowe.

Dla 911 GT3 z pakietem Touring Porsche oferuje pakiet Leichtbau. W tym przypadku dach malowany w kolorze nadwozia oraz stabilizator, drążki łączące i panel ścinający na tylnej osi są wykonane z CFRP. Lekkie felgi magnezowe oraz lekkie panele drzwi również wchodzą w skład pakietu. W połączeniu ze standardową 6-biegową skrzynią biegów GT stosowany jest krótszy dźwignia zmiany biegów z modelu 911 S/T. Przed dźwignią zmiany biegów znajduje się tabliczka z napisem „Leichtbau”, która wskazuje pakiet.

Dla 911 GT3 z tylnym skrzydłem dostępny jest pakiet Clubsport do użytku na torze bez dodatkowej opłaty. Obejmuje stalową klatkę bezpieczeństwa przymocowaną z tyłu, 6-punktowy pas bezpieczeństwa dla kierowcy oraz przenośny gaśnicę. Opcjonalne lekkie sportowe fotele kubełkowe są precyzyjnie dostosowane do tego.

„Nowy 911 GT3 stał się jeszcze bardziej ekscytujący i indywidualny. Zgłębiliśmy wiele szczegółów i wprowadziliśmy wiele funkcji, których oczekiwali nasi klienci. Dzięki temu GT3 można jeszcze bardziej precyzyjnie dostosować do celów lub preferencji kierowcy,” mówi Andreas Preuninger, szef działu GT Cars.

Ekskluzywny chronograf jako „samochód sportowy na nadgarstku”

Wyłącznie dla właścicieli 911 GT3 i 911 GT3 Touring, Porsche Design przedstawia wyjątkowy zegarek, który przenosi design i osiągi sportowego samochodu na nadgarstek. Chronograf 911 GT3 oraz chronograf 911 GT3 Touring są wyposażone w precyzyjny, certyfikowany przez COSC mechanizm Porsche Design WERK 01.200, który posiada funkcję flyback. Ultra-lekka koperta tytanowa, opcjonalnie z czarnym powłoką tytanową, łączy design samochodu sportowego z nowoczesnym zegarmistrzostwem. Tarcza w stylu GT3 z żółtymi akcentami i heksagonalną strukturą nawiązuje do panelu instrumentów pojazdu, a wirnik automatyczny ma design oparty na obręczach GT3. Pierścień tarczy dostępny jest we wszystkich kolorach nadwozia 911 GT3 oraz pakietu Touring, jak również w kolorach programu Paint to Sample. Pasek, wykonany z oryginalnej skóry i nici Porsche, również jest dopasowany do odpowiedniej konfiguracji pojazdu.

4.0L 6MT RWD (510 KM)

ParametrWartość
CylindryB6
Pojemność3996 Cm3
Moc375.1 Kw @ 9000 Rpm
510 Hp @ 9000 Rpm
503 Bhp @ 9000 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ - Rpm
450 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni Wolnossący
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna194 Mph (312 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-Manualna Speed Gt Sports Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość179.9 In (4569 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość50.4 In (1280 Mm)
Rozstaw osi96.7 In (2456 Mm)
Prześwit3.9 In (99 Mm)
Pojemność bagażnika4.8 Cuft (136 L)
Turning Circle34.1 Ft (10.4 M)
Masa własna3221 Lbs (1461 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3891 Lbs (1765 Kg)
Średnie spalanie17.2 Mpg Us (13.7 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)310 G/Km

4.0L 7AT RWD (510 KM)

ParametrWartość
CylindryB6
Pojemność3996 Cm3
Moc375.1 Kw @ 9000 Rpm
510 Hp @ 9000 Rpm
503 Bhp @ 9000 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ - Rpm
450 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni Wolnossący
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna193 Mph (311 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Pdk
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość179.9 In (4569 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość50.4 In (1280 Mm)
Rozstaw osi96.7 In (2456 Mm)
Prześwit3.9 In (99 Mm)
Pojemność bagażnika4.8 Cuft (136 L)
Turning Circle34.1 Ft (10.4 M)
Masa własna3256 Lbs (1477 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3929 Lbs (1782 Kg)
Średnie spalanie17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)312 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.