2025 Porsche Taycan Sport Turismo

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2025 Porsche Taycan Sport Turismo

Przejdź do galerii zdjęć2025 Porsche Taycan Sport Turismo

Porsche wprowadziło model Taycan w 2019 roku, a jego sukces na rynku był na tyle istotny, że niemiecki producent rozważył stworzenie wersji kombi o nazwie Sport Turismo.

Wzrost popytu na pojazdy elektryczne oraz fakt, że Model Y od Tesli stał się najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie w 2023 roku, skłoniły Porsche do rozważenia wprowadzenia zaktualizowanego Taycana na początku 2024 roku. Odświeżono całą gamę modelową, począwszy od standardowej wersji sedana, aż po Sport Turismo i Cross Turismo. Aktualizacja nie ograniczała się jedynie do nowych kolorów i obręczy kół. Choć zewnętrzny wygląd nie różnił się znacząco, to zmiany we wnętrzu i technologia kryjąca się pod karoserią były znaczące. W rezultacie klienci mogli liczyć na lepszy pojazd, który potrafił jeździć szybciej i pokonywać dłuższe dystanse, w zależności od wybranej wersji.

Na froncie, Taycan Cross Turismo miał zmienioną atrapę chłodnicy, w której znajdowały się standardowe reflektory Matrix LED. Jako opcję, klienci mogli wybrać reflektory HD Matrix LED. Samochód otrzymał również nowy zderzak z innymi wlotami powietrza. W porównaniu do pierwszej wersji, która wizualnie łączyła te wloty z reflektorami, w modelu na rok 2024 zostały one umiejscowione niżej. Kolejna zmiana zauważalna była na dolnej części nadwozia, gdzie pojawiły się nowe wykończenia wlotu powietrza, które wspomagały chłodzenie akumulatora oraz elektroniki.

Z profilu Porsche oferuje mniej niespodzianek dla swoich klientów. Samochód miał tę samą długą linię dachu, która kończyła się nachyloną tylną klapą. Mimo że był to pojazd w kształcie kombi, nie był wyposażony w belki dachowe do przewozu bagażu. Niemniej jednak, pojawiły się drobne zmiany, takie jak nowe opcje obręczy kół. Z tyłu producent oferował opcję podświetlanego logo, umieszczonego pomiędzy światłami tylnymi.

Wewnątrz klienci mogli zobaczyć i poczuć, dlaczego Taycan Cross Turismo jest pojazdem sportowym premium. Tapicerka w całej gamie była wykonana z wysokiej jakości materiałów, nawet w wersjach podstawowych. Fotel sportowy był standardem, a pomiędzy nimi znajdował się wąski środkowy panel, który mieścił podłokietnik z miejscem do przechowywania, dwa uchwyty na kubki oraz selektor biegów. Producent utrzymał ten sam ekran dotykowy, nachylony w kierunku środkowego panelu, do obsługi systemu klimatyzacji. Jednak najbardziej znaczącą aktualizacją w zakresie technologii był system infotainment. Oferował on bezprzewodowy Apple CarPlay, który umożliwiał korzystanie z dodatkowych funkcji. W rezultacie klienci nie musieli wychodzić z CarPlay, aby zmienić inne ustawienia samochodu, ponieważ były one zintegrowane z aplikacją. W odróżnieniu od standardowego Taycana, Cross Turismo zapewniał więcej miejsca na głowę z tyłu, dzięki wydłużonemu dachowi. Składana ławka pozwalała również na powiększenie przyzwoicie dużego bagażnika do imponujących 1212 litrów (42,8 cu-ft).

Porsche poprawiło również napęd oraz akumulator w Taycan Cross Turismo na 2024 rok. Podstawowa wersja była wyposażona w akumulator o pojemności 94 kWh oraz większą moc dla niektórych wersji. Wprowadzono również aktywne zawieszenie hydrauliczne, które pozwalało na zachowanie płaskiego ustawienia pojazdu podczas szybkiego pokonywania zakrętów, przyspieszeń oraz hamowań. Ponadto, z opcjonalnym pakietem, samochód mógł przechylać się w zakrętach podczas szybkiej jazdy, co zapewniało lepszą przyczepność.

 Porsche wprowadziło szczególnie rozbudowaną aktualizację modelu Taycan. Nowe wersje mają większą moc, większy zasięg, szybsze przyspieszenie i szybsze ładowanie z większą stabilnością. Styl Porsche również wyostrzył design i bardziej wyraźnie zróżnicował modele Turbo. Wszystkie wersje Taycan wyposażone są w jeszcze bardziej rozbudowaną listę standardowego wyposażenia i oferują najnowszą generację Porsche Driver Experience z ulepszonym systemem wyświetlania i obsługi.

Wszystkie trzy warianty nadwozia będą miały liczne modyfikacje od daty premiery – Taycan w wersji sportowej, wszechstronny Taycan Cross Turismo, który jest dostępny z pakietem off-road, oraz sportowy, lecz praktyczny Taycan Sport Turismo. W każdym przypadku dostępne są cztery opcje napędu, w tym warianty z napędem na tylne i wszystkie koła. Zaktualizowane wersje trafią do centrów Porsche od wiosny 2024 roku.

W drodze do seryjnej produkcji inżynierowie zajmujący się rozwojem i kierowcy testowi w zamaskowanych samochodach testowych pokonali na całym świecie ponad 3,6 miliona kilometrów, aby ciągle doskonalić pierwszy w pełni elektryczny sportowy samochód Porsche. Producent sportowych samochodów wyprodukował prawie 150 000 egzemplarzy Taycana. Najważniejsze rynki indywidualne dla Taycana to obecnie USA, Wielka Brytania, Niemcy i Chiny.

„Wprowadziliśmy nową erę e-mobilności z Taycanem na koniec 2019 roku. Od razu okazał się on przełomowym modelem i innowacyjnym pionierem w segmencie pojazdów elektrycznych,” mówi kierownik linii modelowej, Kevin Giek. „Teraz kontynuujemy tę historię sukcesu z kompleksowo zaktualizowanym Taycanem. Linia modelowa osiągnęła nowe szczyty wydajności, z wyjątkową dynamiką jazdy i przyjemnością z prowadzenia. Jednocześnie znacząco poprawiliśmy efektywność, zasięg, codzienną użyteczność oraz komfort.”

Jeszcze wyższe osiągi

Wszystkie zaktualizowane modele przyspieszają znacznie szybciej niż ich poprzednicy. Dwa przykłady z obu końców portfolio: jako sportowe sedany, Taycan i Taycan Turbo S osiągają prędkość 100 km/h z miejsca w zaledwie 4,8 oraz 2,4 sekundy. To sprawia, że są o 0,6 i 0,4 sekundy szybsze niż ich poprzednicy.

Dzięki nowej funkcji „push-to-pass” w pakiecie Sport Chrono, można uzyskać zastrzyk mocy do 70 kW, w zależności od modelu, na 10 sekund jednym przyciskiem. Zwiększone tempo przyspieszenia wynika głównie z wyższej mocy systemu. Na przykład, bazowy Taycan dostarcza o 60 kW więcej niż wcześniej. W Taycan Turbo S to dodatkowe 140 kW z Launch Control. Dzięki temu moc systemu w czołowym modelu zwiększa się do 700 kW/952 KM.

Ponad 35 procent większy zasięg w porównaniu do poprzednika

W zależności od wariantu nadwozia i silnika, zasięg WLTP wzrósł do 678 km, co oznacza wzrost o 175 km lub 35 procent. Zaktualizowany Taycan wymaga nie tylko mniej przystanków na ładowanie podczas długich podróży niż jego poprzednik, ale również ładowanie odbywa się szybciej: na stacjach ładowania DC o napięciu 800 V, na przykład, może być ładowany z mocą do 320 kW. To o 50 kW więcej niż wcześniej. Okno ładowania nowej baterii o wysokich osiągach zostało znacznie rozszerzone. Oznacza to, że moce ładowania powyżej 300 kW mogą być utrzymywane przez do pięciu minut, a bardzo wysokie moce ładowania można osiągnąć szybciej, nawet w niskich temperaturach.

W zależności od indywidualnego stylu jazdy, wśród innych zmiennych, czas wymagany do przejścia od 10 do 80 procent naładowania można w porównaniu do samochodu poprzedniej generacji zredukować o połowę. W Taycanie pierwszej generacji czas ładowania od 10 do 80 procent SOC przy 15 stopniach Celsjusza wynosi 37 minut. W tych samych warunkach zaktualizowany Taycan zajmuje zaledwie 18 minut, mimo większej pojemności baterii. Bateria Performance Battery Plus ma teraz pojemność brutto 105 kWh, zwiększoną z 93 kWh.

Nowe aktywne zawieszenie

Wszystkie zaktualizowane modele Taycan standardowo wyposażone są w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Nowe zawieszenie Porsche Active Ride można zamówić opcjonalnie dla wersji z napędem na wszystkie koła. System ten oferuje niespotykaną wcześniej różnorodność między komfortem jazdy a dynamiką prowadzenia.

Zawieszenie utrzymuje nadwozie Taycana w poziomie przez cały czas, nawet podczas dynamicznego hamowania, skręcania i przyspieszania. Dzięki gładkiej jeździe, system niemal całkowicie pochłania nierówności drogi. W dynamicznych sytuacjach jazdy, zawieszenie Porsche Active Ride zapewnia prawie idealne połączenie z drogą dzięki zrównoważonemu rozkładowi obciążeń kół. Przy aktywacji odpowiedniego trybu, zawieszenie może kompensować ruchy związane z przechylaniem i kołysaniem, aby zmniejszyć siły przyspieszenia działające na pasażerów.

Rozbudowane środki efektywności

Jednoczesna poprawa osiągów i efektywności wynika z wielu czynników: zaawansowanego układu napędowego z nowym silnikiem na tylnej osi, który w porównaniu do swojego poprzednika ma do 80 kW większej mocy we wszystkich modelach, zmodyfikowanego falownika z zoptymalizowanym oprogramowaniem, mocniejszych baterii, zrewidowanego zarządzania cieplnego, pompy ciepła nowej generacji i zmodyfikowanej strategii odzyskiwania energii oraz napędu na cztery koła.

Maksymalna moc odzyskiwania podczas hamowania z dużych prędkości wzrosła o ponad 30 procent z 290 do nawet 400 kW. Wszystkie wersje są teraz standardowo wyposażone w aerodynamicznie zoptymalizowane koła i opony o niskim oporze toczenia. Nowe 21-calowe koła i opony zostały specjalnie opracowane w tym celu.

Znacząco ulepszone wyposażenie przy mniejszej wadze

Chociaż modele są o 15 kilogramów lżejsze, wyposażenie standardowe jest jeszcze bardziej rozbudowane niż wcześniej. Obejmuje ono oświetlenie ambientowe, ParkAssist z kamerą do cofania, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z oświetleniem obramowania, podgrzewane fotele przednie, Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), pompę ciepła z nowym systemem chłodzenia, tackę na smartfony do bezprzewodowego ładowania, gniazda ładowania elektrycznego po stronie kierowcy i pasażera oraz przełącznik trybu jazdy i Power Steering Plus. Wszystko to jest teraz standardowym wyposażeniem.

Modele bazowe Taycan są teraz również wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne oraz aluminiowe osłony progów drzwiowych. Oprócz ulepszonego wyposażenia, poprawiona specyfikacja produktu obejmuje baterię o zwiększonej pojemności, ale z mniejszą wagą.

Jeszcze bardziej atrakcyjny design

Dzięki nowemu stylowi przodu i tyłu ze nowymi reflektorami i tylnymi światłami, eksperci z Style Porsche jeszcze bardziej udoskonalili czysty, purystyczny design Taycana. Nowe błotniki i bardziej płaskie reflektory jeszcze mocniej akcentują szerokość Taycana.

Nowe reflektory wyposażone są w technologię HD matrix o wysokiej rozdzielczości z detaliczną optyką i teraz nocą wyświetlają charakterystyczną dla marki grafikę czteropunktową. Logo Porsche w tylnej listwie świetlnej ma trójwymiarowy, szklany wygląd. Po raz pierwszy dostępna jest wersja podświetlana, z animacjami powitalnymi/wyjazdowymi.

Wśród innych zauważalnych cech, akcentowy kolor Turbonite wyróżnia modele Turbo i Turbo S wyraźniej od innych wersji zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz.

Uaktualniona koncepcja sterowania i wyświetlania

Zestaw wskaźników, centralny wyświetlacz oraz opcjonalny wyświetlacz pasażera wyposażone są w zoptymalizowany interfejs użytkownika z dodatkowymi funkcjami. Przełącznik trybu na kierownicy jest teraz standardem. W modelach Taycan wyposażonych w pakiet Sport Chrono i Performance Battery Plus znajduje się specjalny przycisk „push-to-pass” na przełączniku trybu.

105 KWh (435 KM)

ParametrWartość
Moc silnika elektrycznego319.9 Kw (435 Hp)
Electrical Motor Torque309.8 Lb-Ft (420 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Top Speed (Electrical)143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość195.4 In (4963 Mm)
Szerokość77.4 In (1966 Mm)
Wysokość54.7 In (1389 Mm)
Rozstaw osi114.2 In (2901 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika15.8 Cuft (447 L)
Masa własna4751 Lbs (2155 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6107 Lbs (2770 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity97 Kwh
Maximum Capacity105 Kwh
Range296.4 Miles (477.0 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.