RAM Trucks nie spieszył się z wprowadzeniem swojego pierwszego w pełni elektrycznego pickup, ale pojazd ten został wyposażony w technologie i funkcje, które nigdy wcześniej nie były dostępne w innych samochodach tej klasy.
Stellantis zdawał sobie sprawę, że miłośnicy pickupów nie są zbyt entuzjastycznie nastawieni do samochodów elektrycznych, więc postanowił ich przekonać modelem, który mógłby przewyższyć każdy inny truck w swojej klasie. Co więcej, oferował im nie tylko pojazd użytkowy, ale także taki, który zapewniał wydajność zarówno w terenie, jak i na szosie, komfort, odrobinę luksusu oraz ogromną wszechstronność.
Pojazdy RAM wyglądały agresywnie, a producent chciał to zachować, co mu się udało. Z przodu umieszczono podświetloną emblemat, który zajmował centralne miejsce na kracie. Flankowały go LED-owe światła w kształcie strzałek oraz reflektory. Przednie błotniki modelu 1500 REV zostały poszerzone, aby pomieścić koła 275/50R22. Na koniec, z tyłu, samochód oferował opcjonalną zasilaną klapę bagażnika (uchylającą się w górę i w dół) ozdobioną podświetlonym czerwonym logo RAM.
Wnętrze, w zależności od poziomu wyposażenia i opcji, 1500 REV oferował 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, 14,5-calowy ekran dotykowy dla systemu infotainment Uconnect 5 oraz 10,25-calowy wyświetlacz po stronie pasażera. Dodatkowo, klienci mogli wybrać wyświetlacz heads-up. Stellantis wiedział również, że klienci używają pickupów jako pojazdów rekreacyjnych, oprócz ich użytkowego przeznaczenia, i zapewnił im funkcje V2L. W frunku pojazdu znajdowało się złącze o mocy 3,6 kW, natomiast z tyłu zamontowano wtyczkę o mocy 7,2 kW, by zasilać narzędzia, lodówki, domy lub ładować inne elektryczne pojazdy użytkowe.
Nowa platforma STLA charakteryzowała się ramą zaprojektowaną specjalnie dla pojazdów typu body-on-frame i zapewniała system z dwoma silnikami. Te, w połączeniu, oferowały aż 654 hp (481 kW) na obu osiach. RAM oferował opcje dwóch pakietów baterii: standardowy o pojemności 168 kWh oraz dużą baterię o pojemności 229 kWh. Pierwszy z nich zapewniał zasięg 350 mil (563 km), podczas gdy drugi osiągał zdumiewające 500 mil (805 km) dzięki architekturze 800 voltów pickupów.
Całkowicie nowy, elektryczny model 2025 Ram 1500 REV – pierwszy w pełni elektryczny pickup od Ram Truck – zadebiutował na międzynarodowych targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2023 roku. Cała oferta Ram będzie dostarczać klientom elektryczne rozwiązania, które w nadchodzących latach wprowadzą nowatorskie, zaawansowane technologie.
„Całkowicie elektryczny Ram 1500 REV to monumentalny krok w naszej kontynuacji dążenia do oferowania najlepszych elektrycznych rozwiązań w branży, co dodatkowo wzmacnia naszą nagradzaną ofertę,” powiedział Mike Koval Jr., dyrektor generalny marki Ram – Stellantis. „Wierzymy w dostarczenie właściwej gamy rozwiązań napędowych naszym klientom i będziemy nadal redefiniować segment pickupów. Nasz zupełnie nowy Ram 1500 REV przewyższa konkurencję w obszarach, które są dla klientów najważniejsze, w tym zasięgu, holowaniu, ładowności i czasie ładowania.”
Model 2025 Ram 1500 REV zaoferuje klientom dwie opcje całkowicie elektryczne, w tym standardowy pakiet akumulatorowy o pojemności 168 kWh z docelowym zasięgiem do 350 mil oraz opcjonalny duży pakiet akumulatorowy 229 kWh z docelowym zasięgiem do niespotykanych 500 mil. Oba pakiety mogą dodać do 110 mil zasięgu w około 10 minut dzięki szybkiemu ładowaniu prądem stałym o napięciu 800 V i mocy do 350 kW, oferując klientom szybkie i wygodne rozwiązania do ładowania.
Ładowanie dwukierunkowe pojazd-pojazd, pojazd-dom i pojazd-sieć zapewnia Ram 1500 REV elastyczność ładowania innego elektrycznego pojazdu Stellantis lub zasilania sieci. W ramach misji Ram, aby ułatwić życie, pojazd może również dostarczać energię do domu podczas burzy, organizować imprezy przy tylnej burcie lub zapewniać zasilanie na kempingu czy w miejscu pracy. Panel zasilający w łóżku pojazdu może dostarczyć do 7,2 kW, podczas gdy dostępny panel zasilający w przednim bagażniku (frunk) dostarcza do 3,6 kW.
Inne docelowe parametry wydajności to przyspieszenie od 0 do 60 mph w 4,4 sekundy, moc 654 koni mechanicznych i moment obrotowy 620 lb-ft, możliwość pokonywania wody do 24 cali, holowanie do 14,000 funtów oraz maksymalna ładowność wynosząca 2,700 funtów.
Ram jest zobowiązany do innowacji i liderstwa w zakresie rozwiązań napędowych, oferując gamę rozwiązań, które spełniają rzeczywiste wymagania rynku. Dziś Ram oferuje najbardziej oszczędne paliwowo pojazdy 4×4 oraz najszybszy, najszybszy i najbardziej potężny pickup prosto z fabryki.
Model 2025 Ram 1500 REV jest dostępny w pięciu wersjach, w tym Tradesman, Big Horn/Lone Star, Laramie, Limited oraz wprowadzając nową wersję Tungsten.
Ram 1500 REV stanowi istotny wkład Ram w strategiczny plan Stellantis Dare Forward 2030, który ma na celu prowadzenie świata w kierunku innowacyjnych, ekologicznych, bezpiecznych i przystępnych rozwiązań mobilności. W ramach Dare Forward 2030 Stellantis inwestuje ponad 30 miliardów euro do 2025 roku w elektryfikację i oprogramowanie, aby dostarczać pojazdy elektryczne, które spełniają oczekiwania klientów.
Nowy Ram 1500 REV XR z przełomowym zasięgiem zostanie wprowadzony po debiucie całkowicie elektrycznego modelu Ram 1500 REV.
Bezkompromisowy benchmark elektryczny z wiodącymi w branży zdolnościami, mocą, wydajnością i efektywnością
Ram 1500 REV dostarcza nowy poziom wydajności dzięki podwójnym modułom napędu elektrycznego o mocy 250 kW, które łączą silnik, skrzynię biegów i falownik wraz z napędem na wszystkie koła. Model 2025 Ram 1500 REV ma jeden moduł EDM na przedniej osi z automatycznym odłączeniem końcówki koła, co pozwala przednim kołom swobodnie się obracać w pewnych warunkach, maksymalizując efektywność. Moduł 250 kW jest umieszczony na tylnej osi i dostępny z elektronicznie blokowanym tylnym mechanizmem różnicowym.
Standardowy pakiet akumulatorowy o pojemności 168 kWh ma docelowy zasięg do 350 mil, a opcjonalny pakiet akumulatorowy o pojemności 229 kWh ma docelowy zasięg do niespotykanych 500 mil. Oba pakiety mogą dodać do 110 mil zasięgu w około 10 minut dzięki szybkiemu ładowaniu prądem stałym o napięciu 800 V i mocy do 350 kW, oferując klientom szybkie i wygodne rozwiązania do ładowania. Życie stanie się prostsze dzięki dwukierunkowemu ładowaniu pojazd-pojazd, pojazd-dom i pojazd-sieć, które mogą dostarczać energię do domu podczas burzy, organizować imprezy przy tylnej burcie lub zapewniać zasilanie na kempingu czy w miejscu pracy. Panel zasilający w łóżku pojazdu może dostarczyć do 7,2 kW, a dostępny panel zasilający w frunk dostarcza do 3,6 kW.
Model 2025 Ram 1500 REV oparty jest na zupełnie nowej ramie STLA, zaprojektowanej specjalnie dla elektrycznych pojazdów pełnowymiarowych, z konstrukcją nadwozia na ramie. Nowa rama ze stali o wysokiej wytrzymałości składa się z nowoczesnych materiałów, co czyni ją lekką, ale sztywną i wytrzymałą. Rama STLA jest szersza w środkowej części, by efektywnie pomieścić pakiet akumulatorowy, zachowując jednocześnie ochronę zapewnianą przez belki ramy. Pełnowymiarowy aero panel podwozia dodatkowo poprawia aerodynamikę, co czyni ten model najbardziej opływowym w swoim segmencie, z szacowanym współczynnikiem oporu wynoszącym 0,340.
Kierowcy cieszyć się będą klasowymi właściwościami jezdnymi, niezależnym zawieszeniem wielowahaczowym z aktywnością na wszystkich czterech kołach, które są standardowo wyposażone w segmentowy, ekskluzywny, aktywny system zawieszenia powietrznego z adaptacyjnym tłumieniem. Regulowane zawieszenie powietrzne umożliwia pięć różnych trybów: wejście/wyjście, aero, normalny, off-road 1 oraz off-road 2. Całkowicie nowe aluminiowe felgi o wymiarach 22 na 9 cali, pokryte oponami całorocznymi Pirelli Scorpion 275/50R22, osiągają niezrównane połączenie odporności na zużycie i redukcji hałasu drogowego.
Zdolności autonomiczne pojazdu obejmują system Hands-free Active Driving Assist oraz ParkSense Automated Parking System. Aktywny asystent jazdy jest dostępny dla jazdy z rękami na kierownicy/oczami na drodze oraz dla jazdy bez rąk/oczami na drodze, wykorzystując centralizację pasa z adaptacyjnym tempomatem. System wykorzystuje wiele czujników, w tym radary i kamery, do określenia odpowiednich dróg dla tej technologii.
Nowoczesny design prezentuje nową twarz elektrycznej przyszłości Ram
Model 2025 Ram 1500 REV charakteryzuje się nowoczesnym, współczesnym designem, który podkreśla odważną, heroiczną obecność, z jakiej znany jest Ram, ewoluując jego DNA w kierunku sygnalizującym elektryczną przyszłość. Nowa twarz jest natychmiast rozpoznawalna, a jednocześnie prowokacyjna w swoim graficznym wyrazie i wizualnej architekturze. Całkowicie elektryczny Ram 1500 REV zawiera charakterystyczne, podświetlane „widełki” lampy LED, nowe podświetlane logo R-A-M w nowoczesnym skrypcie oraz jednoczesne otwieranie zasilania frunka, oferującym najlepszą w klasie przestrzeń wynoszącą 15 stóp sześciennych. Ram 1500 REV ma nowoczesną, kolorową przednią osłonę, aby odróżnić go od pozostałej oferty lekkich samochodów dostawczych, zachowując jednocześnie DNA Ram.
Pierwszy w pełni elektryczny lekki pojazd Ram pozostaje wierny swoim korzeniom, z muskularnymi liniami nadwozia i otworami na błotniki, które zostały poszerzone, aby pomieścić opony terenowe 20- lub 22-calowe. Całkowicie elektryczny Ram 1500 REV charakteryzuje się nowo zaprojektowaną maską, która jest zarówno smukła, jak i muskularna, maksymalizując objętość frunka dzięki przemyślanemu rzeźbieniu powierzchni zewnętrznej. Sztywna, łukowata linia nadwozia rozciąga się od przodu do tyłu, a wyszukany rzeźba zapewnia spójny, nowoczesny profil boczny, który harmonizuje z przodem i tyłem.
Port ładowania został starannie umieszczony na przednim błotniku po stronie kierowcy, a po podłączeniu jest podświetlany pulsującym światłem LED. Sygnał dźwiękowy informuje, że Ram 1500 REV jest podłączony i ładowanie się rozpoczęło. Port ładowania oferuje ładowanie AC poziomu 1 i 2 w górnej części oraz szybkie ładowanie DC w dolnej części ładowarki.
Przechodząc do tyłu Ram 1500 REV, modele Tungsten mają nową zasilaną elektrycznie klapę bagażnika oraz nowe, nowoczesne i współczesne logo R-A-M. Podobnie jak z przodu, tył Ram 1500 REV ma nowy, specyficzny dla EV, projekt lamp LED, który rozciąga się na klapę bagażnika, wskazując, że jest to elektryczny lekki pojazd Ram.
Nowy model 2025 Ram 1500 REV oferuje najlepszą w klasie, zamykaną przestrzeń ładunkową z wyjątkowym i wygodnym systemem RamBox, który ma gniazdo 115 V. RamBox jest podświetlany, bardzo wszechstronny, odporny na warunki atmosferyczne, zamykany i zawiera odpływy na dnie pojemników.
Autentyczne, premium materiały uzupełniają najnowocześniejszego Ram 1500 w historii
Nowy model 2025 Ram 1500 REV raz jeszcze podnosi poprzeczkę dla wnętrz pickupów, oferując różnorodność autentycznych, premium materiałów, które są zarówno wygodne, jak i trwałe. Zespół projektowy wnętrza skoncentrował się na premium fakturach, kolorach, materiałach, a także na ciągłym zwiększaniu funkcjonalności, aby zapewnić nieoczekiwany luksus. Autentyczne i premium materiały obejmują elementy z włókna węglowego, metalu i skóry, które w połączeniu dostarczają poziom luksusu, jakiego można oczekiwać tylko w ciężarówkach Ram.
Najnowocześniejszy Ram 1500 oferuje szereg zaawansowanych funkcji w ramach wnętrza, które przewodzi w swoim segmencie, w tym system Uconnect 5 z nowym 14,5-calowym ekranem dotykowym, 12,3-calowym cyfrowym zestawem wskaźników, pierwszym w branży 10,25-calowym ekranem pasażera, cyfrowym lusterkiem wstecznym, wyświetlaczem Head-up (HUD) oraz systemem audio Klipsch Reference Premiere.
Inne ulepszone funkcje obejmują e-przełącznik (funkcjonalność P/R/N/D z nowymi przyciskami dla trybu eco, blokady osi, kontroli zjazdu ze wzniesienia oraz otwierania i zamykania frunka), nowe przyciski regen (normalne lub jazda na jednym pedale z maksymalnym regeneracją), nowo zaprojektowany przycisk uruchamiania, który teraz ma podświetlony symbol zasilania, pokrętło do sterowania przyczepą oraz zestaw przycisków akcesoriów, który, gdy jest wyposażony w 14,5-calowy ekran dotykowy, wykorzystuje przyciski zarówno na dole ekranu dotykowego, jak i bezpośrednio poniżej ekranu.
Nowa wersja Ram 1500 REV Tungsten oferuje klientom ultra-premium doświadczenie, pozostając wierna pracowitej naturze Ram 1500. Wnętrze Tungsten w kolorze Indigo/Sea Salt zawiera nowe akcenty z platynowym patyną/pół-błyszczącym metalem o podwójnej fakturze, z diamentowym wzorem, podsufitkę owinietą zamszem, słupki A i B oraz osłony przeciwsłoneczne, a także podgrzewane i wentylowane, premium, pikowane skórzane fotele kierowcy i pasażera z 24-stopniową regulacją, w tym ustawieniami pamięci i funkcją masażu, wsparciem dolnym z regulacją oraz regulowanymi zagłówkami. Inne cechy, które nadają Tungstenowi starannie wykonany, wysokiej jakości wygląd, to znak Tungsten na konsoli środkowej z inkrustowanym napisem i diamentowym wzorem, który także z dumą wyświetla numer identyfikacyjny pojazdu lub VIN, szczotkowane aluminiowe osłony z platynowym odcieniem, unikalna pokrywa dźwigni zmiany biegów oraz ultra-premium system audio Klipsch Reference Premiere z 23 głośnikami, nowymi podwójnymi ładowarkami bezprzewodowymi i zestawem pedałów metalowych.
Najnowocześniejszy Ram 1500 w historii
Kilka najważniejszych cech systemu obejmuje:
12-calowe i nowe 14,5-calowe ekran dotykowy o możliwości rekonfiguracji, które mają funkcję podziału ekranu dla równoczesnej pracy dwóch aplikacji
Nowy 10,25-calowy ekran pasażera z trzema głównymi funkcjami: ko-pilot (nawigacja, zarządzanie urządzeniami), rozrywka (przez HDMI) oraz możliwość oglądania zewnętrznych kamer pojazdu
Strony EV pokazujące:
Przepływ mocy: demonstruje przepływ energii przez pojazd w kW
Wpływ na zasięg: informuje, jak zredukować zużycie energii i zwiększyć zasięg
Historia jazdy: wykres słupkowy przedstawiający zużycie energii i regenerację w bieżących, tygodniowych, dwutygodniowych i czterotygodniowych interwałach
Harmonogramy ładowania: sugeruje, kiedy ładować i jak długo
Plug & Charge: automatycznie autoryzuje płatności po podłączeniu do zgodnej stacji ładowania
Maksymalny poziom akumulatora: klient ma wybór między poziomem ładunku 80% dla codziennych/holowniczych potrzeb, zoptymalizowanym pod kątem wydajności akumulatora, a 100% dla potrzeb długodystansowych
Poziom ładowania
Cyfrowy wyświetlacz kierowcy zawiera jednopedałowe prowadzenie, które może zatrzymać pojazd. Inne wskazania elektromobilności obejmują aktualną moc, regenerację, zasięg i temperaturę akumulatora.
Model 2025 Ram 1500 REV posiada 10,25-calowy ekran pasażera, widoczny tylko dla pasażera z przodu, z dynamiczną kontrolą dotykową, oferujący trzy główne funkcje: ko-pilot (nawigacja, zarządzanie urządzeniami), rozrywka (przez HDMI) oraz możliwość oglądania zewnętrznych kamer pojazdu. Ekran pasażera z przodu zawiera gniazdo HDMI, co pozwala pasażerom podłączyć telefon lub tablet, przekształcając ekran dotykowy w lustrzane rozszerzenie ich urządzenia, umożliwiając przeszukiwanie internetu, muzykę i korzystanie z aplikacji poprzez system Uconnect 5.
Model 2025 Ram 1500 REV charakteryzuje się pełnokolorowym wyświetlaczem HUD, który można skonfigurować do 10 cali i posiada kilka różnych obszarów treści jednocześnie, w tym ostrzeżenie o opuszczeniu pasa, asystenta utrzymania pasa, adaptacyjny tempomat, nawigację zwrotną, prędkość bieżącą, bieg oraz ograniczenie prędkości. Wszystkie ustawienia HUD można spersonalizować i zapisać w ramach profili kierowcy.
Możliwość korzystania ze smartfona jako klucza, w połączeniu z aplikacją Ram, umożliwia klientom użycie ich smartfona jako klucza do dostępu i uruchomienia pojazdu bez wyjmowania go z kieszeni. Właściciele Ram mogą również tworzyć cyfrowe klucze, które mogą być udostępniane innym smartfonom, z pełną kontrolą nad dostępem. Klucz kartowy jest zabezpieczeniem, które można wykorzystać, gdy akumulator telefonu jest rozładowany lub gdy kierowca nie ma telefonu przy sobie. Tradycyjny pilot jest standardem, ale opcje z kluczem smartfona i kartowym dają klientom większą elastyczność w zakresie dostępu do ich ciężarówek.
Ultra-premium system audio Klipsch Reference Premiere zapewnia wyjątkową jakość dźwięku