2025 Renault 5 E-Tech

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Jednym z najważniejszych modeli zaprezentowanych przez Renault na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2024 roku był odnowiony Renault 5, który dostępny był wyłącznie jako elektryczny pojazd.

Renault 5 odniósł ogromny sukces dla francuskiego producenta samochodów. Produkowany był przez dwie generacje w latach 1972-1996, po czym ustąpił miejsca linii Clio. A potem, niemal trzy dekady później, w 2024 roku, na scenie pojawił się nowy Renault 5 E-Tech, wzbudzając zainteresowanie publiczności na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2025 roku. Samochód przypominał kształty małego pojazdu, który zaskakiwał wszystkich zwinnym prowadzeniem i imponującą efektywnością paliwową. Dzięki nowemu Renault 5 E-Tech, francuski producent próbował powtórzyć ten sukces, tym razem na bardziej wymagającym rynku, zdominowanym przez wiele innych elektrycznych modeli klasy B. Renault stworzyło nawet całkowicie nową platformę dla odświeżonego R5.

Z przodu, Renault 5 z 2024 roku charakteryzowało się płaskim górnym obszarem, w którym logo marki zajmowało centralne miejsce. Flankowały je reflektory LED, które miały kształt przypominający oryginalny model. Jako unikalny element, mogły „mrugać” do kierowcy, gdy ten zbliżał się do pojazdu. Pod nimi znajdowały się trzy poziome szczeliny, które pomagały w chłodzeniu elektroniki, a dodatkowo były podświetlane, aby pokazać status ładowania pojazdu. Dodatkowo, Renault 5 miał dolny zderzak z wlotem powietrza w poziomie, otoczonym parą prostokątnych świateł dziennych.

Z profilu, nadwozie pięciodrzwiowe wyróżniało się powiększonymi nadkolami o kanciastym kształcie, przypominającymi te z Renault 5 Turbo, małego „pocket rocket” z lat 90-tych. Producent stworzył samochód z krótkimi zwisami, co dało niezwykle długi rozstaw osi dla pojazdu klasy B. Ponadto, Renault 5 był montowany na 18-calowych felgach aluminiowych, ale jeździł na wąskich oponach 195/55, które przypominały koncepcyjny model Renault 5 z 2021 roku. Wysoka linia dachu w porównaniu do ogólnej wysokości samochodu obiecywała przestronne wnętrze. Z tyłu, Renault stworzył pochyloną klapę bagażnika, nawiązującą do kąta oryginalnego Renault 5. Ostatnim detalem, podyktowanym tym razem efektywnością, było osłonięcie wąskich, wysokich tylnych świateł szklanym panelem, który optymalizował przepływ powietrza.

Wnętrze samochodu oferowało dwupoziomową deskę rozdzielczą. Dolna część była wykończona jak luksusowy pojazd z lat 70-tych. Górna część z kolei ozdobiona była zakrzywionym wyświetlaczem, na którym znajdował się dziesięciocalowy ekran dla panelu instrumentów oraz dziesięciocalowy ekran dotykowy dla systemu infotainment. Aby udowodnić dbałość Renault o ekologię, tapicerka R5 została wykonana w 100% z recyklingowanej tkaniny. Fotele przednie miały wysokie podparcie i przypominały te z Renault 5 Turbo, podczas gdy tylna kanapa była profilowana na dwie osoby, chociaż miała trzy zagłówki.

Renault oferowało R5 E-Tech z wyborem trzech silników o mocach od 95 PS (94 KM) do 150 PS (148 KM). Klienci mogli zamówić samochód z akumulatorem o pojemności 52 kWh lub 40 kWh.

 Zabawa, ikona, innowacja i dostosowanie do współczesnych czasów – Renault 5 powraca, reinventowany, aby wprowadzić odrobinę blasku do świata kompaktowych pojazdów elektrycznych.

Oryginalne Renault 5 sprzedało się w ponad 5,5 miliona egzemplarzy na pięciu kontynentach w latach 1972-1985. Zawsze wyprzedzał swoje czasy, jako pierwszy samochód osiągnął zużycie paliwa poniżej symbolicznych 5 litrów/100 km przy prędkości 90 km/h, a elektryczna wersja była dostępna już w 1974 roku. Był wizjonerski do końca, wyznaczając początki ekoprojektu z dachem wykonanym z klejonych włókien naturalnych, niezrównanej przestrzeni wnętrza oraz innowacyjnego stylu.

Renault 5 E-Tech electric, wierne koncepcji z 2021 roku, nawiązuje do tej chwalebnej przeszłości, budując jednocześnie na trwałej miłości, jaką dzieli z wieloma. Jest jednocześnie ucieleśnieniem nowoczesności, od swojej elektrycznej platformy AmpR po zwinne prowadzenie i nową, fajną technologię. W skład tej technologii wchodzi Reno, awatar, który jest gotowy towarzyszyć ci w każdej podróży oraz unikalny wskaźnik ładowania na maskę.

Oczekuje się, że Renault 5 E-Tech electric trafi do Wielkiej Brytanii w I kwartale 2025 roku.

Unikalny i emocjonalny design

W zbiorowej pamięci Renault 5 to nie tylko oryginalny model wydany w 1972 roku. Renault 5 E-Tech electric łączy w sobie evocative design z trzech modeli: Renault 5 i Supercinq dla ich ogólnego wyglądu oraz Renault 5 Turbo z jego rozszerzeniami skrzydeł i postawą na drodze.

Unikalne w gamie Renault, sygnatura świetlna składa się z dwóch prostokątów z zaokrąglonymi rogami umieszczonych w przednim zderzaku, w tym samym miejscu co reflektory przeciwmgielne w Renault 5 Turbo. Uniesiony design o tym samym prostokątnym efekcie jest wytłoczony w szkle pełnych reflektorów LED.

Chociaż nadkola mają okrągły kształt, struktura skrzydeł odzwierciedla charakterystyczny kształt łuków oryginalnego Renault 5. Kolorowe wykończenie dachu (w czerni, czerwieni lub złocie), głęboka czerwień pionowych tylnych świateł oraz żywe kolory nadwozia również przypominają oryginalne Renault 5 oraz jego zdolność do rozświetlania miasta.

Nowoczesne proporcje

Przez ponad 50 lat proporcje pojazdów znacznie się zmieniły. Ustala to Renault 5 E-Tech electric, które jest nowoczesne pod każdym względem, z dużymi 18-calowymi kołami w każdym rogu oraz minimalnymi zwisami w samochodzie o długości poniżej 4 m (3,92 m). Koła są równo z nadwoziem, z szerokimi torami (1,55 m z przodu i 1,53 m z tyłu).

Wszystkie te cechy pojawiły się w samochodzie wystawowym z 2021 roku, który został zaprojektowany bez kompromisów. Wykorzystując najnowsze zdobycze inżynieryjne, te proporcje zostały zachowane w modelu produkcyjnym.

Bardziej kompaktowe niż się wydaje

Pojazd o atrakcyjnych proporcjach, Renault 5 E-Tech electric, ma jednak ten sam rozmiar co mały, zwrotny samochód miejski. Długość 3,92 m oznacza, że jest zaledwie o 9 cm krótszy od Clio. Zoptymalizowana rozstaw osi (2,54 m) – obietnica przestronności wnętrza – z bardzo krótkimi zwisami jest o 4 cm krótsza niż w Clio. Szerokość 1,77 m zwiększa obecność pojazdu na drodze, nie rezygnując z jego zwinności na miejskich ulicach. Idealnie wymierzony z akumulatorem umieszczonym pod podłogą, ma wysokość 1,50 m, tylko 6 cm wyższą od Clio.

18-calowe koła dla wszystkich

Standardowe 18-calowe koła to kluczowa cecha w idealnych proporcjach Renault 5 E-Tech electric. Opony 195/55 R18 są wyposażone w felgi aluminiowe w całej gamie. Koło 'Techno’ ma taki sam design jak samochód wystawowy z 2021 roku i jest jedynym, które zamienia swoją centralną diamentową nakładkę na czerwoną '5′. Koło 'Chrono’ w najwyższym wyposażeniu Iconic Five przypomina tarczę zegara z wskazówką dla każdej godziny, ale pokazuje tylko numer 5, nawiązując do nazwy modelu, gdy centralne logo jest pionowe.

Jasne, ikoniczne kolory

Renault 5 E-Tech electric będzie dostępne od samego początku w pięciu kolorach nadwozia, z których dwa są absolutnie ikoniczne: Pop Yellow i Pop Green. Bezpośrednio inspirowane dwoma emblematycznymi odcieniami z katalogu lat 70., które na zawsze będą kojarzone z Renault 5. Intensywny efekt błysku dodaje nowoczesnego akcentu do pop-artowego wyglądu. Efekt ten jest widoczny tylko z bliska w świetle. Z daleka lakier wygląda solidnie. Pozostałe trzy odcienie to: Artic White, Diamond Black i Midnight Blue. Dwukolorowe nadwozie z dachem w Diamond Black będzie również dostępne w niektórych wersjach wyposażenia.

Na nowo zaprojektowana kratka wentylacyjna

Kratka wentylacyjna na masce oryginalnego samochodu została zaprojektowana na nowo, aby nadążyć za czasami. Dziś jest wskaźnikiem ładowania w formie ikonicznego numeru 5. Gdy kierowca zbliża się do pojazdu, podświetla się, ilustrując bliską interakcję między człowiekiem a maszyną. Kolejnym przykładem zhumanizowanego interfejsu jest sekwencja powitalna w postaci diod LED w kształcie oka, które 'mrugają’ do kierowcy, gdy się zbliża. Brakuje tego w oryginalnym Renault 5, ale dziś jest niezbędne dla optymalnej wydajności – cech aerodynamiczne. Dziś są obecne, ale niewidoczne, jak zoptymalizowane szklane osłony na tylnych światłach, aby poprawić przepływ powietrza.

Podwójna, wyściełana deska rozdzielcza

Wnętrze Renault 5 E-Tech electric elegancko łączy najlepsze cechy kilku generacji Renault 5: na przykład, dwupoziomowa struktura skierowana w stronę pasażera, wyściełany układ poprzeczny i prostokątny zestaw wskaźników z zaokrąglonymi krawędziami. W wyższej wersji Iconic Five na czarnej poziomej ozdobnej listwie widnieje napis „Renault 5” nad „wyściełanym” obszarem, który dzięki eleganckiemu podświetleniu dodaje luksusu i nowoczesnego designu.

Ta sama uwaga do estetycznych detali widać w projektowaniu otworów wentylacyjnych. Odrzucając zwyczajowy zunifikowany, poprzeczny design, czerpią z projektu sygnatury światła z przedniej części samochodu.

Ikoniczne siedzenia i tapicerka

Uderzająco nowoczesny design siedzeń inspirowany jest ikonicznym R5 Turbo, ze swoją H-kształtną cechą, przypominającą, że Renault był niezwykle innowacyjne w tej dziedzinie w latach 70. i 80.

Wytrzymała, oryginalna i przyjazna, tapicerka denimowa stylowo przysparza radosnego charakteru Renault 5 E-Tech electric. Wykonana z 100% recyklingowanych butelek plastikowych (PET), ta tkanina denimowa jest stosowana na siedzeniach, desce rozdzielczej i panelach drzwi w wersji Techno.

Symbol odważnego designu i prestiżowego podpisu, Iconic Five świeci kolorami dla wykończenia w stylu vintage. Siedzenia są pokryte szarym materiałem, z H w kolorze heather yellow i dużym nadrukiem '5′, również w kolorze żółtym. Ta tapicerka jest wykonana w 100% z recyklingowanego materiału.

Duży poziomy ekran

Dublet poziomego ekranu nadaje nowoczesny, zaawansowany technologicznie i radosny wygląd wnętrzu Renault 5 E-Tech. Naprzeciwko kierowcy znajduje się 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników pokazujący pełne informacje o jazdy, z możliwością wyboru pięciu różnych widoków. Centralny ekran multimedialny także ma 10 cali. Zasilany przez system OpenR Link z wbudowanym Google dla wersji Techno i Iconic Five.

Pojemność prawdziwego uniwersalnego samochodu miejskiego

Chociaż Renault 5 E-Tech electric ma zaledwie 3,92 m długości, ulokowany pomiędzy Clio II a Clio III, w miejskiej przestrzeni konkuruję z Clio V, dzięki platformie AmpR Small i rozstawowi osi wynoszącemu 2,54 m. W przypadku szerokości wnętrza zapewnia 1,38 m z przodu i 1,36 m z tyłu z kanapą dla trzech osób.

Akumulator umieszczony jest pod podłogą, co zapewnia przestronną komorę bagażową o pojemności 326 litrów (277 dm3 VDA). Umieszcza to samochód na szczycie segmentu elektrycznych samochodów miejskich, a nawet wyprzedza kilka większych tradycyjnych pojazdów z silnikiem spalinowym. Łatwy dostęp dzięki wysokiej podłodze, bagażnik może być również dzielony przy użyciu tylnej kanapy 60-40.

Dodatkowe 19 litrów pojemności przechowywania znajduje się w różnych schowkach w kabinie. Ta przestrzeń może być konfigurowana i dostosowywana przy pomocy akcesoriów wytworzonych w technologii 3D, w tym zabawnego uchwytu na bagietki.

Platforma elektryczna nowej generacji, unikalna w Europie

Renault 5 E-Tech electric to pierwszy samochód zbudowany na platformie AmpR Small, nowej, całkowicie elektrycznej platformie opracowanej w celu wyeksponowania swojego ikonicznego designu, bez kompromisów w zakresie wydajności. Opracowana zarówno w celu optymalizacji pojazdów elektrycznych, jak i zintegrowania ich do masowego użytku, obniża koszty, udostępniając szereg części z platformą CMF-B, które nie mają wpływu na wydajność elektryczną, jak np. zawieszenie przednie. Jednocześnie przywiązuje największą wagę do rozwoju wszystkich aspektów specyficznych dla systemu napędu elektrycznego, szczególnie integracji silnika i baterii. Wszystkie komponenty elektryczne opracowywane dla tego pojazdu będą dzielone z przyszłymi modelami elektrycznymi segmentu B zaprojektowanymi przez Ampere dla marki Renault oraz jej partnerów.

Skupienie na przyjemności z jazdy

Nowa platforma AmpR Small jest skalibrowana tak, aby umożliwić Renault 5 E-Tech electric dostarczenie poziomu wydajności i wrażeń z jazdy na równi z jego dynamicznym designem. Ustanawiając nowy standard w swoim segmencie, dalej optymalizuje zawieszenie przednie z systemem kierowniczym, który ma bardzo krótką przekładnię (13,7) dla niezrównanej zwinności. Z promieniem skrętu wynoszącym zaledwie 10,3 m, ułatwia manewrowanie w mieście. Szczególny nacisk położono na tłumienie, aby pochłonąć zwiększoną masę akumulatora.

Zawieszenie tylne ma geometrię wielowahaczową, wcześniej zarezerwowaną dla pojazdów wyższego segmentu. Jej zalety to bardziej dynamiczna wydajność na ciasnych zakrętach i większa stabilność na szerszych zakrętach, a także poprawiony komfort poprzez redukcję hałasu perkusyjnego. W przypadku Renault 5 E-Tech electric, korzyści nie ograniczają się wyłącznie do wydajności podwozia. Geometria platformy pozwala również na integrację większej baterii (52 kWh), co zapewnia zasięg do 400 km / 248 mil WLTP pomimo kompaktowych wymiarów pojazdu.

System hamulcowy One Box

Nowy system One Box grupuje funkcje hamulca i ESP w jednym module, aby zmniejszyć zajmowaną przestrzeń pod maską. Ponadto skraca czas reakcji automatycznego systemu hamowania awaryjnego o połowę. Równocześnie, odłączony system hamulca dostarcza konsekwentne odczucie pedału hamulca, co przyczynia się do lepszego poczucia połączenia z samochodem i drogą, z przełączaniem między hamowaniem regeneracyjnym a hydraulicznym, które zachodzi w sposób przejrzysty. Pedał hamulca nie jest połączony z zaciskami, lecz z jednostką ECU, która priorytetyzuje odzyskiwanie energii przed przestawieniem na system hamulcowy, jeśli to konieczne. Kierowca może również użyć dźwigni zmiany biegów, aby wybrać tryb B z zwiększoną regeneracją.

Premium akustyczny i termiczny komfort

W celu uzyskania premium akustycznego komfortu, izolacja akustyczna opiera się na tych samych standardach najwyższej klasy, co niedawne elektryczne modele w gamie Renault. Zaczyna się od inteligentnego kokonu, opatentowanego materiału nowej generacji, który izoluje akumulator od pasażerskiej kabiny. Zawieszenie silnika cechuje się podwójnym systemem filtracji, który wykorzystuje masę ładowarki do pochłaniania akustycznych drgań silnika (zysk 10 dB), przyczyniając się do cichej atmosfery wnętrza. Na koniec, akustyczna szyba czołowa jest standardem we wszystkich wersjach.

W dodatku, pompa ciepła utrzymuje komfort termiczny w kabinie pasażerskiej, współpracując z systemem 8 kW HVCH (High Voltage Coolant Heater), aby zaoszczędzić jak najwięcej energii z akumulatora. Ta funkcja szybko podnosi temperaturę kabiny do komfortowego poziomu po uruchomieniu, gdy pojazd jest zimny. Aby wstępnie podgrzać i rozmrozić pojazd przed uruchomieniem, kabina i akumulator mogą być wstępnie przystosowane, programując system lub włączając go zdalnie z aplikacji My Renault.

Wyjątkowe pasywne bezpieczeństwo

Renault 5 E-Tech electric zapewnia wysoki poziom pasywnego bezpieczeństwa, na równi z normami stosowanymi w wyższych segmentach rynku. Zachowanie bardzo krótkich zwisów w projekcie przy jednoczesnym maksymalizowaniu odporności strukturalnej na wypadki wymagało rozbudowanych obliczeń i symulacji, szczególnie dla podstawy silnika. Równocześnie kompaktowe wymiary pojazdu wymagały specyficznych prac rozwojowych nad centralną strukturą podstawy, w której znajduje się akumulator. Zaletą całkowicie elektrycznego projektu platformy AmpR Small jest to, że przekroje poprzeczne foteli zostały specjalnie zaprojektowane, aby chronić akumulator bez konieczności wzmacniania wnętrza nadwozia, co uwalnia maksymalną przestrzeń dla ogniw bez dodatkowych elementów. Równocześnie pojazd zawiera zaawansowane technologie bezpieczeństwa akumulatora (Fireman Access i Pyroswitch).

Oferta silników, baterii i opcji ładowania

Zaprojektowane z myślą o mieście i nie tylko, Renault 5 E-Tech electric oferuje wybór silników i baterii, odzwierciedlając zamierzony sposób użytkowania samochodu. Z mocą do 110 kW / 150hp, zasięgiem do 400 km / 248 mil WLTP i szybkim ładowaniem DC do 100 kW, ma wszystkie cechy większego samochodu, zachowując jednocześnie lekkość i zwinność. Rzadkość w segmencie elektrycznych samochodów miejskich, może nawet ciągnąć przyczepę, z maksymalną zdolnością holowniczą wynoszącą 500 kg.

Dwie opcje baterii

Renault 5 E-Tech electric będzie dostępne z dwoma akumulatorami litowo-jonowymi. Największy, który będzie jedynym dostępnym przy wprowadzeniu na rynek, ma pojemność 52 kWh i zasięg do 400 km / 248 mil WLTP. Drugi ma pojemność 40 kWh dla zasięgu do 300 km / 186 mil WLTP. Oba korzystają z technologii NMC (Nickel Manganese Cobalt), zapewniając najlepszą gęstość energetyczną na rynku.

Te moduły akumulatorów są zaprojektowane w celu poprawy gęstości energetycznej bez zwiększania rozmiaru. Akumulator 52 kWh zawiera cztery duże moduły w swojej obudowie, w porównaniu do 12 mniejszych modułów znajdujących się w Megane E-Tech electric i Zoe. Ta uproszczona architektura przynosi oszczędności wagi o 20 kg w porównaniu do Zoe. W każdym z czterech modułów zmontowanych jest 46 ogniw, z których każde waży około 55 kg.

Akumulator 40 kWh ma zaledwie trzy duże moduły w tej samej obudowie. Każdy z tych trzech modułów zawiera 31 ogniw o zwiększonej grubości, ważącym około 240 kg.

Aby poprawić wydajność w każdych warunkach, akumulator jest wyposażony w system chłodzenia cieczy, aby regulować jego temperaturę. Dla większego bezpieczeństwa ciecz chłodząca nie krąży wewnątrz obudowy, lecz przez wyciągniętą podłogę. Na koniec, podczas ładowania pojazdu, czas ładowania można zoptymalizować poprzez wstępne przygotowanie akumulatora i zaplanowanie podróży z użyciem Google Maps.

Dwie moc silników

Elektryczny silnik Renault 5 E-Tech electric korzysta z preferowanej technologii Renault: silnika synchronicznego z uzwojeniem wirnika. Ponieważ nie ma magnesów trwałych, nie używa rzadkich ziem i w ten sposób redukuje swój wpływ na środowisko. Magnesy są zastąpione przez miedziane cewki, a przewody są ułożone i prowadzone w taki sposób, aby wytrzymać siłę odśrodkową wirnika.

Opierając się bezpośrednio na silniku Megane E-Tech electric i Scenic E-Tech electric, Renault 5 E-Tech electric korzysta również z doświadczenia zdobytego z innymi silnikami elektrycznymi, np. w Zoe, pod względem trwałości. Zyskuje również kilka nowych funkcji, w tym nowej generacji elektronikę mocy (inwerter) i przeprojektowaną przekładnię redukcyjną. Różnicę widać w rozmiarze i wadze. Silnik jest o 15 kg lżejszy, z wirnikiem, który został skrócony o 3 cm, aby zmieścić się pod maską Renault 5 E-Tech electric.

Przetwornik AC/DC, przekształcający 400V z akumulatora na 12V, oraz skrzynka akcesoriów zarządzająca dystrybucją energii, zostały zintegrowane w ładowarce, aby zaoszczędzić miejsce. Nowy zespół napędowy waży tylko 105 kg, w tym ładowarkę.

Silnik dostępny jest w dwóch mocach: 110 kW (150hp / 245Nm) lub 90 kW (120hp / 225Nm). Silnik 110 kW jest sparowany z akumulatorem 52 kWh, podczas gdy silnik 90 kW jest sparowany z akumulatorem 40 kWh. Pierwszy silnik będzie dostępny przy wprowadzeniu na rynek, a drugi później.

W przypadku wersji 110 kW, Renault 5 E-Tech electric przyspiesza od 0 do 62 mph w mniej niż 8 sekund i od 50 do 75 mph w mniej niż 7 sekund.

11 kW AC dwukierunkowe ładowanie

Renault 5 E-Tech electric będzie pierwszym z długiej serii samochodów, które będą wyposażone w nową 11 kW AC dwukierunkową ładowarkę z funkcją V2L (pojazd-do-ładunku) do podłączenia urządzenia do akumulatora pojazdu oraz V2G (pojazd-do-sieci) do wprowadzenia energii elektrycznej z powrotem do sieci i oszczędzenia na ładowaniu w domu.

Ta 11 kW AC dwukierunkowa ładowarka będzie działać zarówno w wersjach 110 kW, jak i 90 kW. 11 kW ładowarka zamontowana we wszystkich wersjach sprawia, że Renault 5 E-Tech electric staje się jeszcze bardziej wszechstronny, gotowy do drogi w każdym mieście w Wielkiej Brytanii.

Przy punkcie ładowania 11 kW, akumulator 52 kWh naładowany z 10% do 100% zajmie 4 godziny 30 minut. Akumulator 40 kWh zajmie godzinę mniej.

Szybkie ładowanie DC do 100 kW

W przypadku szybkiego ładowania DC, zespół napędowy 110 kW ma gniazdo 100 kW DC do ładowania akumulatora 52 kWh. Zespół napędowy 90 kW jest wyposażony w gniazdo 80 kW DC do ładowania akumulatora 40 kWh. W obu przypadkach czas ładowania akumulatora z 15% do 80% zajmie tylko 30 minut.

Technologie z wartością dodaną dla człowieka

Na pokładzie Renault 5 E-Tech electric technologie są zaprojektowane z myślą o użyteczności, wygodzie i przyczyniają się do wyjątkowego doświadczenia klienta. Od innowacyjnego doświadczenia ładowania po szereg usług połączonych, wszystkie innowacje dostępne odzwierciedlają DNA „voitures à vivre” Renault. Dodatkowo awatar Reno daje im fizyczną reprezentację, na której można się skupić po raz pierwszy podczas wydawania poleceń głosowych, tworząc jeszcze bliższą więź między użytkownikiem a samochodem.

Pełna gama usług, aby wykorzystać zalety V2G i V2L

Dzięki technologii V2G (pojazd-do-sieci) dostępnej w nowym Renault 5 E-Tech electric z 11 kW AC dwukierunkową ładowarką, użytkownicy mogą zaoszczędzić na kosztach ładowania w domu, korzystając z energii elektrycznej o niskim poziomie węgla, która może być odprowadzana z powrotem do sieci elektrycznej w celu zaspokojenia popytu. Oczywiście, Renault 5 E-Tech electric można również ładować z konwencjonalnego punktu ładowania, w domu lub na ulicy.

Dzięki technologii V2L (pojazd-do-ładunku) zintegrowanej w dwukierunkowej ładowarce Renault 5 E-Tech electric, użytkownicy mogą podłączyć urządzenie 220V, takie jak odkurzacz, czajnik lub elektryczny grill do akumulatora samochodu, za pomocą opcjonalnego adaptera. Moc tej funkcji wynosi 3700 watów.

Zaawansowane usługi połączeniowe z OpenR Link i Google

Nagrodzony system multimedialny OpenR Link z wbudowanym Google okazał się niezwykle popularny od momentu wprowadzenia na rynek Megane E-Tech electric. Dziś jest on na czołowej stronie ekranów Renault 5 E-Tech electric, udostępniając dostęp do Google Maps, Google Assistant oraz szeregu aplikacji (50 lub więcej w zależności od kraju i wersji) poprzez katalog Google Play.

Z chipem tak potężnym jak w telefonie premium, system OpenR Link działa płynniej niż inne systemy. Prosty i intuicyjny, można go używać zarówno dotykowo, jak i za pomocą sterowania głosowego z wbudowanym asystentem głosowym. Jest kompatybilny zarówno z Android Auto, jak i Apple CarPlay, zarówno przewodowo, jak i bezprzewodowo.

W tej wersji, opracowanej dla Renault 5 E-Tech electric, zakres usług połączeniowych oferowanych przez OpenR Link został rozszerzony o funkcje V2G (pojazd-do-sieci), V2L (pojazd-do-ładunku) i Plug & Charge (w zależności od zgodności punktów ładowania).

Łatwe planowanie ładowania w trasie

Główną zaletą OpenR Link z wbudowanym Google jest jego zdolność do zarządzania pojazdem elektrycznym w Google Maps. Podaje szacowany poziom naładowania akumulatora po przybyciu na miejsce, sugeruje punkty ładowania po drodze i oblicza, jak długo ładowanie może potrwać.

Kierowcy mogą również wybierać punkty ładowania na podstawie mocy i metody płatności. Gdy kierowca wybierze stację ładowania, Google Maps automatycznie weźmie pod uwagę wstępne przygotowanie akumulatora dla zoptymalizowanego ładowania i planowania trasy.

Aplikacje dla każdego

Poprzez Google Play, Renault 5 E-Tech electric obejmuje szereg ponad 50 aplikacji, z których niektóre są dedykowane pojazdom marki w ramach ukierunkowanych partnerstw. Można słuchać muzyki, poznawać historię okolicy lub lokalnych atrakcji turystycznych, śledzić sport i wiadomości, bawić się lub oglądać film, gdy pojazd stoi lub jest w trakcie ładowania. Spotify, Amazon Music, Waze, SongPop for Renault, Vivaldi, Deezer i szereg innych ekskluzywnych treści wzbogacają onboard experience.

Awatar Reno, nowy towarzysz w podróży

Renault 5 E-Tech electric to pierwszy pojazd, który ma Reno, nowego wirtualnego towarzysza podróży. Awatar z prawdziwą osobowością, Reno wspiera i współdziała z klientami Renault przez cały czas korzystania z pojazdu, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz samochodu. Uczucie empatii, które tworzy, wzmocni emocjonalną więź między użytkownikiem a jego Renault 5 E-Tech electric.

Przykład zastosowania technologii dla rzeczywistej korzyści, Reno wspiera użytkowników w nauce o samochodzie i jego funkcjach. Jest specjalistą od EV, potrafiącym odpowiadać na różnorodne pytania i podejmować konkretne działania. Na przykład możesz zapytać: „Hej Reno, zaplanuj ładowanie na 8:00 jutro” lub „Hej Reno, jak mogę zwiększyć zasięg mojego samochodu?”.

Patrząc poza funkcje elektryczne, awatar Reno może odpowiedzieć na 200 najczęściej zadawanych pytań przez klientów, zidentyfikowanych przez Renault After-Sales: np.: „Hej Reno, jak podłączyć telefon do samochodu?” lub „Hej Reno, jak wymienić oponę?”.

Reno może również przewidywać potrzeby użytkowników, z sugestiami dostosowującymi niektóre ustawienia pojazdu do kontekstu: np. zamknięcie okien dla lepszego obiegu powietrza i kontrola oczyszczacza powietrza, ustawienie klimatyzacji w trybie recyrkulacji, jeśli zauważy zwiększenie zanieczyszczenia, lub przełączenie z trybu Sport na Eco w korku.

Na koniec, dzięki integracji aplikacji sztucznej inteligencji Chat GPT, Reno może również odpowiadać na wiele innych pytań w płynny, konwersacyjny sposób.

Poza samochodem, Reno będzie również dostępny w aplikacji My Renault na smartfony. Seria filmów instruktażowych pomoże użytkownikom lepiej poznać wszystkie możliwości samochodu. Kontynuując pielęgnowanie więzi między klientem a marką, Reno będzie działał jako ambasador Renault 5 E-Tech electric w zabawny sposób (quizy itp.).

Wsparcie w prowadzeniu godne segmentów wyższych

Renault 5 E-Tech electric wyposażone jest w szereg systemów wspomagania kierowcy (ADAS), na równi z najlepszymi w wyższym segmencie, w zakresie jazdy, bezpieczeństwa i parkowania. Oprócz systemu monitorowania uwagi kierowcy, ma cztery cechy bezpieczeństwa ADAS widoczne w Scenic E-Tech electric, ale dotąd nieobecne w segmencie B, które wykraczają poza wymagania nowego GSR II (Ogólne Rozporządzenie w sprawie Bezpieczeństwa II): automatyczne hamowanie awaryjne wstecz, czujniki z przodu z automatycznym utrzymywaniem pasa, czujniki z tyłu z automatycznym utrzymywaniem pasa i bezpieczne wyjście pasażera z tyłu.

Nowy przycisk – Moja Tarcza Bezpieczeństwa – umiejscowiony po lewej stronie kierownicy pozwala kierowcy aktywować lub dezaktywować preferowane ustawienia dla co najmniej pięciu funkcji ADAS jednocześnie, za dotknięciem przycisku. Dostosowane ustawienia dokonane na ekranie multimedialnym obejmują to, czy aktywować funkcję, na jakim poziomie, czy zezwolić na dźwiękowe alarmy itd.

Na drodze Active Driver Assist pozwala kierowcy podejść do ruchu weekendowego w bardziej zrelaksowany sposób. Jest to ADAS poziomu 2, łączący inteligentny tempomat z funkcją Stop & Go i asystentem centracji pasa. W tym ostatnim przypadku kierowca może dobrowolnie zjechać na bok drogi, gdy ruch odbywa się z prędkością poniżej 50 km/h, aby zostawić miejsce dla motocykli i skuterów lub stworzyć korytarz bezpieczeństwa dla pojazdów ratunkowych.

Aby poprawić bezpieczeństwo pojazdu i jego pasażerów po początkowym zderzeniu, system automatycznego hamowania po wypadku automatycznie zablokowuje hamulce pojazdu w razie kolizji. Ma to na celu zminimalizowanie skutków kolejnych kolizji i potencjalnego dalszego uderzenia.

Na koniec, Renault 5 E-Tech electric ma system parkowania bez użycia rąk, dopełniając szereg funkcji mających na celu ułatwienie życia w każdej sytuacji.

Safety Coach: spersonalizowane porady dla bardziej odpowiedzialnej jazdy

Aby wspierać kierowców i zmniejszać ryzyko wypadków, Renault 5 E-Tech electric wyposażone jest w narzędzie bezpieczeństwa zwane „Safety Coach”. To narzędzie obiektywnie ocenia zachowanie kierowcy i dostarcza spersonalizowane porady w zakresie jazdy oraz korzystania z ADAS, sugerując możliwe poprawki.

Otwarte podejście z oryginalnymi akcesoriami

Oprócz wersji Evolution i Techno, gama Renault 5 E-Tech electric obejmie wersję premium, która działa na tym samym zasadzie co haute couture „kolekcje”. Ta wersja będzie zmieniać się co roku. Na launch zaplanowano Iconic Five. Pojazd będzie miał szereg unikalnych, spersonalizowanych akcesoriów, w tym przestrzenie do przechowywania wydrukowane w 3D, wprowadzając personalizację na nowy poziom.

Bogaty zestaw funkcji w standardzie

Aby zoptymalizować koszty bez rezygnowania z atrakcyjności, gama Renault 5 E-Tech electric obejmuje wiele ikonicznych, ponadczasowych cech. Wszystkie wersje mają standardowo 18-calowe koła, 10-calowy ekran centralny, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie, bezprzewodową kompatybilność z Android Auto i Apple CarPlay, elektryczny hamulec ręczny oraz pełne reflektory LED z automatycznym przełącznikiem świateł drogowych.

Gama w ruchu

Renault 5 E-Tech electric będzie dostępne w dwóch wersjach wyposażeniowych przy wprowadzeniu na rynek, z akumulatorem 52 kWh: Techno oraz Iconic Five, pierwsza z wysokiej klasy wersji 'Collection’.

W standardzie w wersji Techno znajdują się felgi aluminiowe, 10-calowy zestaw wskaźników, ustawienia MULTI-SENSE, kamera wsteczna, system multimedialny OpenR Link z wbudowanym Google, bezprzewodowe ładowanie smartfonów, podświetlenie wskaźnika ładowania na masce i Active Driver Assist.

W wersji Iconic Five dodano podgrzewane siedzenia i kierownicę, parkowanie bez użycia rąk, czujniki przeszkód z przodu, z tyłu i z boku oraz szereg cech projektowych.

Aby zaspokoić oczekiwania klientów poszukujących wersji wysokiej klasy, ale bez wymaganego maksymalnego zasięgu, akumulator 40 kWh będzie dostępny w późniejszym terminie.

Podkreślając otwarte podejście do gamy, planowana jest również wersja 'Collection’ Roland-Garros.

Unikalne spersonalizowane akcesoria

Dzięki swojemu emocjonalnemu designowi, Renault 5 E-Tech electric daje możliwość personalizacji poprzez szereg akcesoriów, które wzmacniają jego radosny, figlarny charakter. W pełnej gamie 104 akcesoriów około 33 to 'ikoniczne’ akcesoria, które podkreślają lub wzbogacają design samochodu.

W kabinie technologia druku 3D otwiera drzwi do szerokiej gamy dekoracyjnych elementów na zatrzask lub dodatkowych schowków z dostosowanymi pokrywami. Na przykład następujące elementy są drukowane w 3D w zakładzie Flins:

Duża centralna jednostka do przechowywania w trzech wzorach i dwóch kolorach
Mała centralna jednostka do przechowywania w trzech wzorach i dwóch kolorach
Szczyt wyrafinowania osiągnięto z 'e-pop shifter’, personalizowanym końcówką lewarka zmiany biegów montowanego na kierownicy, zaprojektowanego tak, by przypominał etui na pomadkę. Umieszczony za kierownicą po prawej stronie, można go dostosować do każdej kolekcji lub na podstawie indywidualnych gustów w sklepie akcesoriów. Ta końcówka „e-pop shifter” może być wymieniana bez narzędzi, przy użyciu prostego wykałacza, podobnie jak usunięcie karty SIM ze smartfona.

Wyprodukowano w ElectriCity

Kompleks ElectriCity, łączący trzy zakłady produkcyjne w Douai, Maubeuge i Ruitz w północnej Francji, będzie w centrum systemu przemysłowego produkującego Renault 5 E-Tech electric. Pojazd zostanie zmontowany w Douai, a zespoły akumulatorów w Ruitz (przed pełnym wytwarzaniem akumulatorów w gigafabryce Douai we współpracy z AESC-Envision od lata 2025). Silnik będzie produkowany w zakładzie Cléon w Normandii, co odzwierciedla decyzję o zachowaniu produkcji we Francji.

Oczekiwany system produkcji 4.0 powinien skrócić czas budowy Renault 5 E-Tech electric do dziewięciu godzin. W tym celu będzie opierać się na Przemysłowym Metawersum, które zostało zaprojektowane w celu umożliwienia optymalizacji produkcji w czasie rzeczywistym na podstawie milionów danych zwrotnych z systemów, które są teraz ze sobą połączone.

Przemysłowy Metawersum Grupy Renault toruje drogę do mądrzejszej, szybszej i lepszej produkcji, jednocześnie zmniejszając koszty i emisje węgla procesów przemysłowych. W połączeniu ze sztuczną inteligencją umożliwia podejście przewidujące do zużycia energii, redukując zużycie w zakładach przemysłowych Grupy o 20%. Celem jest osiągnięcie neutralności węglowej do 2025 roku zarówno dla kompleksu ElectriCity, jak i zakładu Cléon.

Renault 5 E-Tech electric osiągnie ogólny poziom recyklingu wynoszący 85%, z 22% materiałów pochodzących z gospodarki o obiegu zamkniętym, w tym 41 kg recyklingowanych polimerów. Tkaniny siedzeń będą wykonane z całkowicie recyklingowanego materiału w wersjach Techno i Iconic Five. Ta ostatnia również będzie zawierać materiały bio-sourced dla swojej kierownicy i izolacji wnętrza.

Specyfikacje techniczne

120 KM

ParametrWartość
Moc silnika elektrycznego88.3 Kw (120 Hp)
Electrical Motor Torque166 Lb-Ft (225 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Top Speed (Electrical)93 Mph (150 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8 S
Typ napęduNapęd na przód
Długość154.3 In (3919 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika11.5 Cuft (326 L)

150 KM

ParametrWartość
Moc silnika elektrycznego110.3 Kw (150 Hp)
Electrical Motor Torque180.7 Lb-Ft (245 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Top Speed (Electrical)93 Mph (150 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8 S
Typ napęduNapęd na przód
Długość154.3 In (3919 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika11.5 Cuft (326 L)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.