W 2024 roku Skoda zmodernizowała czwartą generację modelu Octavia, niemal pięć lat po wprowadzeniu go na rynek pod koniec 2019 roku. Oprócz wersji hatchback, firma zaktualizowała również wersję kombi, tradycyjnie nazwaną Combi w jej ofercie.
Pod koniec 2019 roku Skoda wprowadziła na rynek czwartą generację modelu Octavia. Niestety, dla czeskiego producenta zaledwie kilka miesięcy później rozpoczęła się pandemia na całym świecie, co zmusiło go do wstrzymania produkcji. Wszyscy wrócili do domów i czekali na lepsze dni. W efekcie, samochód trafił do dealerów dopiero latem 2020 roku, a klienci mogli go zakupić. Zwykle Skoda przeprowadzała modernizacje swoich modeli co cztery lata, więc aktualizację czwartej generacji Octavii przesunięto na początku 2024 roku. Nowa wersja była nieco dłuższa, miała odświeżony wygląd i oferowała lepsze technologie.
Na przodzie, Octavia Combi z 2024 roku była wyposażona w nowe, drugiej generacji reflektory MatrixLED, które były dostępne jako opcja. Czarna krata między nimi miała dwa zestawy po sześć pionowych podwójnych lameli, które flankowały radar potrzebny do systemu adaptacyjnego tempomatu. W zależności od wersji, samochód mógł być wyposażony w reflektory przeciwmgielne LED, które były również dostępne w niższych wersjach wyposażeniowych.
W profilu, wersja Octavii z długim dachem miała nowy wzór felg o rozmiarach od 16 do 19 cali. Przód pojazdu, aż do słupków B, był podobny do hatchbacka, czyli Sedana, jak go nazwała Skoda. Jednocześnie tylne drzwi były inne, a dach przedłużał się nad przestrzenią bagażową i kończył się spojlerem, co nadawało pojazdowi sportowy wygląd. Z tyłu, ukośna klapa bagażnika posiadała część nowo zaprojektowanych świateł LED, które rozciągały się od błotników. Tylny zderzak miał nieco inny design, z małym dyfuzorem na środku i ukrytymi rurami wydechowymi.
Wnętrze przywitało klientów nowym kokpitem. Kierowca miał przed sobą dziesięcocalowy wyświetlacz cyfrowy zamontowany w zestawie wskaźników. Mógł również cieszyć się nowym, trzynasto-calowym ekranem dotykowym systemu infotainment, który znajdował się na szczycie centralnej konsoli. Skoda wprowadziła nowy system oparty na ChatGPT, aby zapewnić lepsze doświadczenia podczas jazdy. Składana kanapa (4/2/4) z tyłu mogła pomieścić do trzech pasażerów w krótkich podróżach. Za nimi, samochód zachował bagażnik o pojemności 640 litrów (22,6 cu-ft) przy podniesionych tylnych siedzeniach, co czyniło go największym w swoim segmencie. Co więcej, po złożeniu tylnej kanapy, klienci mogli zwiększyć przestrzeń ładunkową do 1700 litrów (60 cu-ft).
Pod maską, Skoda zainstalowała szeroki wybór silników o mocach od 115 PS (113 hp) do 265 PS (260 hp), zarówno benzynowych, jak i diesla. Wszystkie wersje były doładowane, a niektóre z nich były dostępne z technologią mild-hybrid. Samochód był dostępny z napędem na przednie lub wszystkie koła. W zależności od wersji, klienci mogli otrzymać Octavię z 2024 roku z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiobiegową automatyczną (dwusprzęgłową).
Škoda Auto aktualizuje wersje hatchback i kombi swojego kultowego modelu Octavia. Z ponad 7 milionami sprzedanych egzemplarzy, to zdecydowanie najlepiej sprzedający się model marki. Nowa, czwarta generacja zyskała odświeżony wygląd, w tym zmodyfikowaną atrapę chłodnicy Škoda oraz nowe reflektory LED Matrix drugiej generacji. Klienci mogą liczyć na jeszcze bardziej rozbudowane wyposażenie standardowe, takie jak 10-calowy wyświetlacz cyfrowy czy dwustrefowa klimatyzacja Climatronic. Co więcej, udział materiałów zrównoważonych we wnętrzu pojazdu wzrósł. Dodatkowe systemy bezpieczeństwa i asystencji podnoszą poziom bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, a nowa struktura wyposażenia zapewnia dodatkowe możliwości personalizacji.
Nowy impuls dla ikony marki
Czwarta generacja nowoczesnej Octavii wkracza w nową fazę produkcji z nowym poczuciem celu. Odświeżenie obejmuje nowy, ulepszony design z przeprojektowanymi zderzakami przednimi i tylnymi oraz nową atrapą chłodnicy Škoda. Nowością są również reflektory LED Matrix drugiej generacji, zmodyfikowane tylne światła LED z animowanymi kierunkowskazami oraz szereg nowych wzorów felg aluminiowych. Nowa struktura wyposażenia obejmuje cztery poziomy wykończenia – Essence, Selection, Sportline i RS – a także dziewięć opcji wzorniczych dla wnętrza.
Oprócz nowych i zrównoważonych materiałów w siedzeniach, desce rozdzielczej i panelach drzwiowych, 10-calowy wyświetlacz cyfrowy dostępny jest już w standardzie w wybranych wariantach modelu. Znany 10-calowy Virtual Cockpit, wprowadzony przy premierze czwartej generacji Octavii, pozostaje w ofercie. Po raz pierwszy na Octavii dostępny jest 13-calowy wyświetlacz multimedialny jako opcja. Chatbot oparty na sztucznej inteligencji ChatGPT zostanie zintegrowany z asystentem głosowym Laura w standardzie. Integracja ChatGPT z asystentem głosowym Laura wprowadza szereg nowych możliwości, które wykraczają daleko poza wcześniejsze polecenia głosowe. Inteligentna asysta parkowania oraz zdalna asysta parkowania również debiutują w Octavii. Oferta silnikowa składa się z dwóch silników benzynowych 1.5 TSI, które mogą być opcjonalnie wyposażone w technologię mild-hybrid, dwóch silników benzynowych 2.0 TSI z podwyższoną mocą oraz dwóch silników diesla. Moc wynosi od 85 kW (115 hp) do 195 kW (265 hp).
Ponadto, Škoda Auto jeszcze bardziej rozszerzyła swoje kompleksowe portfolio aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa: nowy system asystujący w wykrywaniu uwagi i senności teraz wykorzystuje szeroki zakres danych i parametrów do oceny zachowania kierowcy. Dodatkowo zaktualizowana Octavia wyposażona jest w maksymalnie 10 poduszek powietrznych.
Najlepiej sprzedający się model Škody i jego historia sukcesu
Nowoczesna Škoda Octavia jest filarem czeskiego producenta samochodów i ulubieńcem klientów, odkąd produkcja rozpoczęła się 27 lat temu w 1996 roku. Dotychczasowe cztery nowoczesne generacje przyciągnęły ponad siedem milionów klientów na ponad 60 rynkach dzięki przestronności, nowoczesnej technologii, doskonałemu poziomowi bezpieczeństwa oraz świetnemu stosunkowi jakości do ceny. Octavia cieszy się także dużym uznaniem międzynarodowych mediów. Na przykład, czwarta generacja była finalistą konkursu Europejskiego Samochodu Roku w 2021 roku i zdobyła tytuł Szwajcarskiego Samochodu Roku w tym samym roku.
Zewnętrze: Wizualne dopracowanie i zaawansowany design świateł
Nowe zderzaki i przeprojektowana atrapa chłodnicy Škoda nadają zaktualizowanej Octavii świeży wygląd. Nowoczesne, drugiej generacji reflektory LED Matrix z nowymi elementami Crystallinium i 36 indywidualnymi segmentami matrycy dostarczają jeszcze lepsze oświetlenie drogi przed sobą niż pierwsza generacja, jednocześnie skutecznie chroniąc nadjeżdżających użytkowników drogi przed olśnieniem przez światła.
Nowe zderzaki przedni i tylny oraz nieco dłuższa sylwetka
Nowe, dwuwymiarowe logo Škody i napis na klapie bagażnika nowej Octavii odzwierciedlają zaktualizowane CI marki Škoda. Wersje hatchback i kombi są dostępne w czterech poziomach wykończenia – Essence, Selection, Sportline i RS. Najlepiej sprzedający się model czeskiego producenta teraz wprowadza przeprojektowane zderzaki przednie i tylne, które zwiększają całkowitą długość hatchbacka i kombi o dziewięć milimetrów do 4,698 milimetrów. Dolne wloty powietrza, Air Curtains oraz przejścia do nadkoli przednich w zderzaku przednim zostały zmodyfikowane, co nadaje samochodowi bardziej dynamiczny wygląd. Dodatkowo projektanci dostosowali boki atrapy chłodnicy Škoda do nowej wysokości reflektorów.
Ulepszone i bardziej progresywne reflektory oraz tylne światła poprawiające widoczność i bezpieczeństwo
Podstawowe reflektory teraz korzystają wyłącznie z technologii LED. Reflektory LED Matrix drugiej generacji dostępne są jako opcja w poziomach wykończenia Selection i Sportline, a w modelach RS są standardem. Tworzą nowy sygnaturę świetlną i zawierają dwa moduły LED, których wygląd podkreśla nowy element Crystallinium. Podkreśla kontury reflektorów i wygląda jak kolorowe szkło kryształowe. Podczas gdy zewnętrzny moduł bi-LED jest używany do świateł mijania i drogowych, wewnętrzny moduł ma 36 indywidualnych segmentów matrycy w dwóch rzędach, o 12 więcej niż w poprzedniej generacji. To zapewnia jeszcze lepsze oświetlenie, podczas gdy nadjeżdżający kierowcy są jeszcze lepiej chronieni przed oślepieniem przy włączonym świetle drogowym. Światła przeciwmgielne zostały zastąpione funkcją całoroczną, która optymalnie dostosowuje moc światła do danych warunków pogodowych. Pełne tylne światła LED – zawarte w standardzie – są dostępne w dwóch wersjach. Podstawowa wersja będzie dostępna w poziomach wykończenia Essence i Selection. Najwyższa wersja oferuje również animowaną funkcję Coming/Leaving Home oraz animowane kierunkowskazy, które sięgają na klapę bagażnika, oraz górną część C-kształtnego zespołu świateł. Ta wersja będzie standardem w modelach Sportline i RS, ale będzie również dostępna jako opcja dla Selection.
Ekskluzywne kolory i nowe felgi
Nowe dodatki do oferty felg – zawsze wykonanych z aluminium w standardzie (z wyjątkiem podstawowego modelu Essence) – obejmują srebrne 16-calowe felgi Matar. Są one zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki i dostępne są w standardzie w poziomie wykończenia Selection. Nowe czarne, błyszczące felgi 17-calowe Slagard aero są dostępne dla Octavii Sportline. Dodatkowe nowe opcje obejmują 18-calowe felgi Lerna oraz dedykowane RS 19-calowe felgi Elias w błyszczącej obróbce srebrnej lub antracytowej z czarnymi wykończeniami Aero. Paleta kolorów Octavii obejmuje trzy kolory solidne i siedem wykończeń metalicznych. Mamba Green jest ekskluzywna dla modeli Sportline i RS. Phoenix Orange jest dostępny wyłącznie w Octavii Combi.
Wnętrze: Ulepszone wyposażenie multimedialne i dodatkowe materiały zrównoważone
Zaktualizowana Octavia oferuje dziewięć opcji wzorniczych dla wnętrza, które charakteryzują się zwiększonym wykorzystaniem zrównoważonych materiałów. Po raz pierwszy Octavia jest dostępna z 13-calowym centralnym wyświetlaczem multimedialnym. Porty USB-C oferują trzykrotnie większą moc ładowania, zapewniając teraz 45 watów. System bezkluczykowego dostępu Kessy przeszedł ulepszenia, aby ułatwić otwieranie i zamykanie. Chatbot oparty na sztucznej inteligencji ChatGPT zostanie później zintegrowany z asystentem głosowym Laura w standardzie.
Integracja ChatGPT, nowe wyświetlacze i bardziej rozbudowane wyposażenie
Zaktualizowana Octavia oferuje jeszcze bardziej kompleksowe wyposażenie standardowe, w tym wolnostojący 10-calowy wyświetlacz multimedialny w połączeniu z 10-calowym wyświetlaczem cyfrowym. Po raz pierwszy w historii modelu dostępny jest 13-calowy wyświetlacz jako opcja. Chatbot oparty na sztucznej inteligencji ChatGPT będzie zintegrowany z asystentem głosowym Laura w standardzie. Ta integracja wprowadza szereg nowych możliwości, które wykraczają daleko poza wcześniejsze komendy głosowe.
Dwustrefowy system klimatyzacji Climatronic jest teraz standardem we wszystkich modelach, a od poziomu wykończenia Selection w górę wnętrze zawiera 15-watowe Phone Box. Oferuje on indukcyjne szybkie ładowanie smartfonów oraz funkcję chłodzenia. Porty USB-C teraz dostarczają moc 45 watów, co stanowi trzykrotnie większą moc ładowania niż wcześniej. Po raz pierwszy w Octavii, zaktualizowany system bezkluczykowego dostępu Kessy automatycznie odblokowuje lub blokuje pojazd, gdy kierowca wchodzi lub opuszcza obszar w promieniu 1,5 metra od samochodu, niosąc klucz.
Nowe tapicerki i dekoracyjne wykończenia
Wnętrze zaktualizowanej Škody Octavia dostępne jest z nowymi tapicerkami, wykończeniem i wzorami paneli drzwiowych. Škoda wykorzystuje zrównoważone materiały w niektórych z dziewięciu opcji wzorniczych, które są skupione wokół czterech poziomów wykończenia Essence, Selection, Sportline i RS. Przykłady to materiały z recyklingu w opcjach wzorniczych Lodge i Sportline oraz skóra poddawana obróbce w zrównoważony sposób w opcji Suite. Perforowana skóra tej ostatniej dostępna jest w kolorach czarnym i koniakowym, co stanowi nowość dla Octavii. Jest garbowana przy użyciu materiałów zrównoważonych, w tym łusek kawy, w celu zastąpienia tradycyjnych chemikaliów. Ergonomiczne przednie fotele tej opcjonalnej opcji wzorniczej mają również znak jakości AGR (Dobre Plecy) oraz funkcję wentylacji i masażu. Po raz pierwszy w Octavii zastosowano również unikalne elementy wykończenia w ciemnym chromie we wnętrzu oraz na kierownicy, która teraz ma nowe, dwuwymiarowe logo Škoda.
Nowe funkcje Simply Clever
Zaktualizowana Octavia wprowadza również nowe funkcje Simply Clever. Opcjonalna automatycznie chowana osłona bagażnika może zostać zamontowana w wersji Combi, aby ułatwić dostęp do przestrzeni ładunkowej. Debiutuje także specjalny pojemnik do przechowywania torb, kubków i butelek pasażerów tylnych. Wielofunkcyjna kieszeń w przestrzeni ładunkowej ma teraz dwa regulowane haki. Opcjonalny uchwyt na tablet z tyłu przednich siedzeń jest teraz dostępny również dla sportowych siedzeń. Skrobaczka do lodu w klapie wlewu paliwa oraz opcjonalny parasol w drzwiach przednich są teraz wykonane z materiałów zrównoważonych. Ręczna szczotka w specjalnie zaprojektowanej kieszeni w drzwiach przednich również pozostaje częścią standardowego wyposażenia.
Napędy: Cztery silniki benzynowe i dwa diesle oraz opcje mild-hybrid
Škoda Octavia jest dostępna z szeroką gamą nowoczesnych silników czterocylindrowych – czterema jednostkami benzynowymi i dwoma dieslami. Moc wynosi od 85 kW (115 hp) w dwóch wariantach podstawowych do 195 kW (265 hp) w modelu Octavia RS. Silnik 2.0 TSI o mocy 150 kW (204 hp) ma być wprowadzony w późniejszym terminie i będzie standardowo wyposażony w napęd na wszystkie koła.
Mild hybridy dla jeszcze większej efektywności
Oferta napędów zaktualizowanej Octavii zaczyna się od silnika benzynowego 1.5 TSI i diesla 2.0 TDI, z mocą po 85 kW (115 hp) i sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Podobnie jak wersja 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 hp), podstawowy silnik benzynowy jest opcjonalnie dostępny z technologią mild-hybrid i DSG. Energia odzyskiwana podczas hamowania jest przechowywana w 48-woltowej baterii litowo-jonowej, wykorzystującej chłodzony wodą 48-woltowy rozrusznik-generator. To wspiera silnik spalinowy z zastrzykiem mocy elektrycznej lub pozwala Octavii na jazdę z wyłączonym silnikiem. Gdy wymagana jest mniejsza moc, oba silniki 1.5 TSI mogą dezaktywować dwa cylindry przy użyciu technologii aktywnej deaktywacji cylindrów ACT+, co zmniejsza zużycie paliwa. Turbosprężarka wyposażona jest w zmienną geometrię wirnika i wysoką efektywność cieplną.
Do 15 kW (20 hp) więcej mocy dla silników 2.0 TSI
Oba silniki 2.0 TSI wtryskują paliwo pod ciśnieniem 350 barów i posiadają zmienny skok zaworów. Ulepszony dopływ powietrza oraz optymalizacja tarcia przyczyniają się do zwiększenia mocy. Wariant 150 kW (204 hp) z napędem na wszystkie koła działa w cyklu Budacka z podwyższonym stopniem sprężania 12.2:1 i jest o 10 kW (14 hp) mocniejszy niż jego poprzednik. Najmocniejszy silnik benzynowy w modelu Octavia RS teraz generuje 195 kW (265 hp) – o 15 kW (20 hp) więcej niż wcześniej.
Diesel z oczyszczaniem spalin z wykorzystaniem procesu podwójnej dawki
W obu silnikach 2.0 TDI napędzanych wałem korbowym ze stalowymi tłokami skutecznie redukuje straty ciepła, jednocześnie zwiększając prędkość spalania. Ciśnienie wtrysku wynosi 2200 barów, a turbosprężarka korzysta z zmiennej geometrii wirnika, co zapewnia optymalne ciśnienie doładowania w szerokim zakresie obrotów, co skutkuje łagodniejszą charakterystyką krzywej mocy. Ulepszony system oczyszczania spalin, redukujący emisję tlenków azotu (NOx), znajduje się blisko silnika i wykorzystuje proces podwójnej dawki do wtryskiwania AdBlue w górę w dwóch katalizatorach SCR umieszczonych w szeregu.
Bezpieczeństwo: Nowe systemy bezpieczeństwa i asystencji dla jeszcze skuteczniejszej ochrony
Škoda Auto jeszcze bardziej udoskonaliła wysoki poziom aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa w zaktualizowanej wersji Octavii. Nowy system asystujący w wykrywaniu uwagi i senności wykorzystuje innowacyjny algorytm, aby dokładniej ocenić zachowanie kierowcy. Zaktualizowana Octavia ma do dziesięciu poduszek powietrznych, a dodatkowe systemy asystujące podnoszą komfort jazdy na nowy poziom.
Innowacyjny algorytm oceniający zachowanie kierowcy
W zaktualizowanej Octavii Škoda zastąpiła system Ostrzegania o uwadze systemem asystującym w wykrywaniu uwagi i senności, znanym z całkowicie nowej Skody Superb i Skody Kodiaq. System monitoruje zachowanie kierowcy i ocenia jego poziom senności. Podczas gdy system Ostrzegania o uwadze głównie analizował dane z elektromechanicznego wspomagania kierownicy, system asystujący w wykrywaniu uwagi i senności uzyskuje informacje z różnych jednostek sterujących pojazdem, takich jak system asysty pasa ruchu. Wykorzystuje innowacyjny algorytm do rozpoznawania krótkoterminowej nieuwagi (rozproszenia) oraz długoterminowej nieuwagi (zmęczenia). Wykrywa odchylenia od normalnego zachowania kierownicy przy prędkościach powyżej 65 km/h i nieustannie ocenia zachowanie kierowcy, aby wyciągnąć wnioski na temat jego gotowości do prowadzenia. Jeśli system dojdzie do wniosku, że kierowca jest zmęczony, wydaje wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia w Virtual Cockpit na trzech poziomach: rekomendacja, ostrzeżenie i eskalacja. Ulepszona rozpoznawalność znaków drogowych zapewnia również wsparcie kierowcy.
Wygodne i bezpieczne parkowanie
Nowa inteligentna asysta parkowania (dostępna tylko z automatyczną skrzynią biegów) umożliwia Octavii automatyczne wjazd i wyjazd z równoległych i prostopadłych miejsc parkingowych. Oprócz kontroli kierownicy, jak w systemie Park Assist w innych modelach Škody, teraz także przejmuje kontrolę nad hamulcami, prędkością i kierunkiem jazdy (do przodu i do tyłu). Samochód automatycznie zatrzyma się, jeśli system wykryje przeszkodę. Nadchodząca zdalna asysta parkowania (dostępna tylko z automatyczną skrzynią biegów) posunie się jeszcze dalej. Umożliwi kierowcy zdalne kontrolowanie manewrów inteligentnej asysty parkowania z zewnątrz pojazdu za pomocą aplikacji MyŠkoda. Pojazd i smartfon komunikują się przez Bluetooth, gdy użytkownik znajduje się w promieniu czterech metrów od Octavii. Wystarczy, że wybierze typ manewru w aplikacji oraz kierunek, w którym chce opuścić miejsce parkingowe. Maksymalna prędkość podczas manewru wynosi 9.5 km/h.
Wysoki poziom bezpieczeństwa pasywnego
Škoda Octavia jest jednym z najbezpieczniejszych pojazdów w swojej klasie. W 2022 roku skutecznie powtórzyła swoją 5-gwiazdkową ocenę w testach Euro NCAP dotyczących bezpieczeństwa zderzeniowego, nawet w nowo wprowadzonych, bardziej rygorystycznych warunkach testowych. Od lata 2022 roku do dziesięciu poduszek powietrznych chroni pasażerów pojazdu w razie wypadku: centralna poduszka pomiędzy kierowcą a pasażerem z przodu, poduszka kolanowa dla kierowcy, a także poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu oraz boczne poduszki powietrzne i poduszki powietrzne głowy są standardem. Tylne boczne poduszki powietrzne są dostępne jako opcja.
Škoda Octavia Sportline: Jeszcze bardziej dynamiczny wygląd w połączeniu z niemal każdym napędem
Poziom wykończenia Škoda Octavia Sportline z charakterystycznymi dynamicznymi elementami designu jest dostępny dla dwóch silników diesla i dwóch silników benzynowych. Zawieszenie sportowe i progresywne wspomaganie kierownicy są standardem.
Bogactwo czarnych detali zewnętrznych
Klienci szukający Octavii o sportowym charakterze mają do wyboru coś więcej niż tylko model RS. W wersjach Sportline Škoda Auto łączy elementy wyglądu RS z innymi napędami w serii: 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 hp), 2.0 TSI o mocy 150 kW (204 hp) oraz napęd 4×4, a także dwa silniki diesla 2.0 TDI o mocy 85 kW (115 hp) i 110 kW (150 hp). Zawieszenie sportowe obniżone o 15 milimetrów oraz progresywne wspomaganie kierownicy są również standardem. Otoczenie atrapy chłodnicy Škoda, ramki okien i lusterka boczne w modelu Octavia Sportline są wykończone w kolorze Black Magic metallic, a tylne boczne szyby oraz tylna szyba są przyciemnione („Sunset”). Spoilery na przednim zderzaku oraz na klapie bagażnika hatchbacka również pomalowano na Black Magic metallic, a spoiler dachowy w modelu Combi. Tylny zderzak charakteryzuje się dyfuzorem w kolorze Black Magic metallic. LED-owe tylne światła z animowanymi kierunkowskazami oraz animowaną funkcją Coming/Leaving Home są standardem, a reflektory LED Matrix są dostępne jako opcja. Octavia Sportline porusza się na nowych czarnych 17-calowych felgach Slagard aero jako standard. 18-calowe felgi Vega aero oraz 19-calowe felgi Draconis, które są dostępne wyłącznie dla wersji Sportline, są dostępne jako opcje. Przednie błotniki ozdobione są przeprojektowanymi emblematami Sportline. Nowe, dwuwymiarowe logo Škody na masce oraz napis Škoda na klapie bagażnika są czarne. Napis wyświetlany na ziemi z przednich drzwi odpowiada nowemu CI Škody. Osłony progowe są wykończone na czarno.
Wybór wzorniczy Sportline z recyklingowanych materiałów