2025 Toyota 4Runner

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Toyota wprowadziła szóstą generację modelu 4Runner na wiosnę 2024 roku, kończąc 15-letnią karierę swojego poprzednika, a nowy model stanowił rewolucję w historii tej serii.

Japoński producent samochodów zaprezentował model 4Runner w 1983 roku na rok modelowy 1984, a do 2024 roku sprzedał ponad 4 miliony sztuk. W momencie wprowadzenia szóstej generacji ta nazwa była już ikoną w ofercie Toyoty. Ten SUV był jednym z najlepszych wyborów dla osób szukających odległych miejsc do biwakowania, do codziennych dojazdów do szkoły oraz jako pojazd na co dzień. Co więcej, jego zdolność do pokonywania skał i przetrwania w trudnych warunkach uczyniła go pojazdem, który cieszył się dużym uznaniem w społecznościach off-roadowych. Na rok modelowy 2025 4Runner zyskał nowoczesny design, komfortowe wnętrze, oszczędne silniki oraz był wyposażony w nowinki technologiczne. Producent przemodelował go całkowicie i zbudował na tej samej platformie TNGA-F, co jego rodzeństwo: Tacoma, Land Cruiser, Tundra i Sequoia.

Zespół projektowy Toyoty nawiązał do koncepcji oryginalnego 4Runnera, przy jednoczesnym jej unowocześnieniu. W rezultacie przednia część pojazdu otrzymała poziome reflektory LED oraz podniesione zewnętrzne krawędzie. Zintegrowano światła do jazdy dziennej, a główny grill o kanciastym kształcie był ozdobiony nazwą Toyoty lub chromowaną emblematem producenta, w zależności od wersji. Zderzak zawierał dolny wlot powietrza podkreślony osłoną rock slider oraz fartuch.

Z profilu SUV-a jego solidny wygląd podkreślają rozszerzone nadkola z kanciastym stylem. Wersja TRD Pro posiadała dodatkowe czarne plastikowe wykończenia. W zależności od poziomu wyposażenia, w modelu 2025 4Runner znajdowały się klamki i nakładki na lusterka w kolorze nadwozia lub czarnym. Zestaw kroków bocznych zdobił progi poniżej wymodelowanych drzwi. W tylnych panelach bocznych Toyota stworzyła wyższe ramiona, nawiązując do designu pierwszej generacji 4Runnera. Kolejnym charakterystycznym elementem designu były nachylone do przodu słupki C za tylnymi drzwiami. Na koniec z tyłu, tylne okno mogło się zsunąć do klapy, jak w poprzedniku.

Wnętrze przywitało swoich pasażerów nowoczesnym designem. Na szczycie centralnej konsoli Toyota umieściła ośmiocalowy lub dziesięcioocalowy ekran dotykowy do systemu infotainment, w zależności od opcji. Równocześnie przed kierowcą znajdował się panel instrumentów z siedmiocalowym wyświetlaczem cyfrowym, podczas gdy wyższe wersje oferowały wyświetlacz 12,3 cali. Czteroramienna kierownica przypominała tę z poprzedniej generacji 4Runnera. Pomiędzy pasażerami z przodu umieszczono konsolę środkową, która zawierała przyciski i kontrolki do skrzyni biegów, dostępnych poleceń 4×4 oraz parę uchwytów na kubki. W zależności od wersji, Toyota zamontowała fotele kubełkowe pokryte tkaniną lub mieszanką Alcantary oraz sztucznej skóry. Z tyłu znajdowało się także dzielone (60/40) siedzenie kanapowe.

Producent starał się zapewnić bezpieczeństwo swoim klientom, dlatego zainstalował system Toyota Safety Sense 3.0, który obejmował utrzymanie pasa ruchu, asystenta, adaptacyjny tempomat, automatyczne hamowanie awaryjne, monitor martwego pola i inne. Pod maską 4Runnera producent zamontował turbodoładowany silnik rzędowy o czterech cylindrach, z lub bez systemu hybrydowego. Toyota oferowała 4Runnera w trzech układach napędowych, które mogły przesyłać moc tylko na tylne koła za pośrednictwem systemu napędu na wszystkie koła lub wytrzymałego napędu 4WD na częściowy czas.

 Niezaprzeczalna jest natychmiastowa rozpoznawalność, jaką 4Runner zyskał przez ostatnie cztery dekady. Ta legenda od dawna ugruntowała swoją pozycję jako ikona off-road w Ameryce Północnej, gotowa do pokonywania trudnego terenu. Nowy, całkowicie świeży model 2025 Toyota 4Runner pozostaje wierny swojemu pierwotnemu konceptowi, jako ekstremalnie zdolny, dynamiczny i wytrzymały terenowiec i będzie nadal otwierać drzwi do większych światów dla swoich właścicieli. Nowa generacja wprowadza odważny design oraz nowe technologie, materiały premium, opcje i bezpieczeństwo. W rzeczywistości, ten całkowicie nowy, szósty model 4Runner podnosi poprzeczkę w zakresie zdolności do jazdy w każdym terenie i wysokiej jakości wykończenia. Model 2025 4Runner będzie produkowany w zakładzie Toyota Motor Corporation w Tahara w Japonii i trafi do Stanów Zjednoczonych jesienią 2024 roku.

„Ten całkowicie nowy 4Runner ma niesamowitą wszechstronność i zdolności, które doskonale uzupełniają historię naszej rodziny samochodów ciężarowych,” powiedział Dave Christ, wiceprezydent grupy Toyota i dyrektor generalny. „Sprzedaliśmy ponad 3 miliony egzemplarzy w ciągu 40 lat, w których był na rynku, a ten model szóstej generacji oferuje nowy, stylowy wygląd i niesamowite funkcje, jednocześnie zachowując surowy styl i zdolności, które nasi klienci uwielbiają w tej ikonie przygody.”

Solidna Podstawa

4Runner jest całkowicie nowym pojazdem, który powstał na twardej platformie globalnej ciężarówki TNGA-F, dzielonej z modelami Tacoma, Land Cruiser, Tundra i Sequoia. Ta platforma wykorzystuje stalową ramę w kształcie pudełka o wysokiej wytrzymałości i charakteryzuje się tylnym zawieszeniem wielowahaczowym oraz przednim zawieszeniem z podwójnym wahaczem.

Wprowadzenie innowacyjnej platformy TNGA-F nie tylko zwiększa wytrzymałość, ale także poprawia komfort jazdy i właściwości jezdne pojazdu. Pasażerowie odczuwają korzyści płynące z tej nowej platformy, nawet gdy podróżują w dostępnej trzeciej ławce. Wzmocniona rama, w połączeniu z potężnym silnikiem i-FORCE MAX, pozwala 4Runnerowi ciągnąć do 6,000 funtów.

Ewolucja Dziedzictwa

„Projektowanie legendarnego 4Runnera zaczęło się od zidentyfikowania jego unikalnych i zapadających w pamięć elementów związanych z zabawą i rekreacją na świeżym powietrzu,” mówi prezydent Calty, Kevin Hunter. „Zainspirowany wyścigami na pustyni Baja, wysoka konstrukcja, smukła sylwetka, duże opony i surowa atletyczność definiują rdzeń celu 4Runnera, jakim jest zdolność do poruszania się wszędzie”.

Zespół projektowy CALTY z siedzibą w Michigan przewodził procesowi projektowania całkowicie nowego 4Runnera. Projektanci czerpali inspirację z przeszłości, jednocześnie skupiając się na przyszłości. Całkowicie nowy Toyota 4Runner został zaprojektowany równolegle z Tacoma i dzieli z nią cechy rodzinne, ale jest unikalny na swój sposób. Oba modele czerpią inspirację z wyścigów pustynnych i mają surowy wygląd z przeznaczeniem do działania. W nawiązaniu do pierwszej i drugiej generacji 4Runnerów, projektanci przywrócili dziedzictwo „owijane” kwadratowe szyby, a popularne okno tylne, które się otwiera, pozostaje wpisane w DNA pojazdu. Zespół projektowy starannie pracował nad osiągnięciem idealnego designu wnętrza. Dążyli do stworzenia pojazdu łatwego w obsłudze, z funkcjonalnym interfejsem, który łączy nowoczesną wyrafinowaną estetykę z autentycznością i zdolnością. Na przykład, składane siedzenia w drugim rzędzie zwiększają wszechstronność wnętrza 4Runnera i maksymalizują wykorzystanie powierzchni ładunkowej.

i-FORCE Power MAXed

Ta następna odsłona Toyota 4Runner oferuje dwa potężne i wydajne turbodoładowane silniki czterocylindrowe o pojemności 2.4 litra, w tym silnik i-FORCE o mocy 278 koni mechanicznych i 317 lb-ft momentu obrotowego, który jest połączony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Modele SR5, TRD Sport, TRD Off-Road i Limited będą standardowo wyposażone w napęd i-FORCE.

Hybrydowy napęd i-FORCE MAX 4Runnera jest dostępny w modelach TRD Off-Road i Limited, a standardowo w modelach TRD Pro, Trailhunter i Platinum. Ten napęd łączy turbodoładowany silnik 2.4-litrowy z 48-konnym silnikiem elektrycznym zintegrowanym z ośmiobiegową skrzynią, zasilanym z akumulatora NiMH o pojemności 1.87 kWh, co daje łączną moc systemu do 326 koni mechanicznych i 465 lb-ft momentu obrotowego, co czyni go najpotężniejszym napędem, jaki kiedykolwiek oferowano w 4Runnerze.

Gotowy na Szlaki

Toyota 4Runner jest synonimem surowych zdolności. W swojej najnowszej formie, 4Runner nadal zwiększa swoje zdolności w ramach niesamowitego dziedzictwa. Nowo dostępny mechanizm odłączania stabilizatora zwiększa artykulację zawieszenia za naciśnięciem przycisku. Ta funkcja pozwala pojazdowi uelastycznić się, jednocześnie pomagając utrzymać kontakt opon z szlakiem. 4Runner podnosi poprzeczkę w innej dziedzinie z kątami podejścia do 32 stopni i kątami zejścia 24 stopni. Dostępny system monitorowania terenu pomaga kierowcy dostrzegać potencjalne zagrożenia na centralnym wyświetlaczu.

4Runner będzie oferowany w wersjach 2WD, częściowym 4WD lub pełnoetatowym 4WD. Modele 2WD będą wyposażone w automatyczny ogranicznik poślizgu (Auto LSD), a modele z napędem na cztery koła mają elektronicznie sterowaną skrzynię rozdzielczą z dwoma biegami i aktywnym systemem kontroli przyczepności (A-TRAC) oraz automatycznym ogranicznikiem poślizgu (Auto LSD). Elektronicznie blokowany dyferencjał tylny jest standardem w modelach TRD Off-Road, TRD Pro i Trailhunter. Model Limited jest oferowany z dostępnym napędem na cztery koła z centralnym blokadą dyferencjału w modelach i-FORCE MAX, podczas gdy to ustawienie jest standardem w modelach Platinum.

System Multi-Terrain Select teraz działa zarówno w trybie 4WD-Wysokim, jak i 4WD-Niskim. Oferuje regulowane ustawienia, które pomagają kontrolować poślizg kół na różnych rodzajach terenu, takich jak błoto, piasek i żwir. 4Runner przyjmuje także nową, cichszą funkcję CRAWL Control, która działa jak kontrola prędkości w niskich prędkościach w terenie, pozwalając kierowcy skupić się na prowadzeniu. Gdy przyczepność jest bardzo ograniczona, dostępny elektronicznie aktywowany blokujący dyferencjał tylny może pomóc podzielić moc 50/50 na tylne koła. Kontrola asystenta zjazdu to kolejna funkcja terenowa, która pomaga kierowcy w nawigacji podczas zjazdów, ograniczając prędkość pojazdu.

Klasa dla Każdego

Toyota 4Runner rozszerza swoją ofertę klas, aby zapewnić klientom więcej wyboru niż kiedykolwiek wcześniej. Dostępnych jest dziewięć klas, w tym SR5, TRD Sport, TRD Sport Premium, TRD Off Road, TRD Off Road Premium, Limited, Platinum, TRD Pro i Trailhunter.

Klasa Trailhunter została dodana do linii, aby umożliwić właścicielom dotarcie dalej. Zdolności i trwałość 4Runnera uczyniły go ulubieńcem miłośników podróży terenowych, a teraz poszukiwacze przygód mają kompleksowe rozwiązanie z fabrycznie opracowanym pojazdem do podróży terenowych. Toyota współpracowała z kilkoma firmami zajmującymi się komponentami off-road, aby poprawić dopasowanie i wykończenie. Na przykład, Trailhunter będzie wyposażony w zawieszenie ARB Old Man Emu (OME) o długości 2.5 cala z zewnętrznymi zbiornikami oraz unikalnie zaprojektowaną belką dachową ARB. Zawieszenie OME oraz opony Toyo Open Country A/T o średnicy 33 cali podnoszą Trailhuntera o dodatkowe dwa cale z przodu i półtora cala z tyłu. Standardowe powietrze o niskim profilu z wysokim wlotem dostarcza czystsze powietrze dla standardowego napędu i-FORCE MAX. Trailhunter dodaje ochronę, która obejmuje podpory skalne i stalowe płyty ochronne dla poważnych zdolności do przygód w terenie. Trailhunter jest również wyposażony w grill w stylu retro z brązowymi literami „TOYOTA” oraz zintegrowanym 20-calowym paskiem świetlnym LED, który jest uzupełniony przez wybieralne kolorystycznie lampy przeciwmgłowe LED RIGID. Potężny inwerter AC o mocy 2400 W zapewnia zasilanie w dwóch lokalizacjach w kabinie i w bagażniku. Trailhunter jest gotowy do personalizacji z innymi akcesoriami Toyoty przy użyciu trzech łatwo dostępnych dodatkowych przełączników, które są fabrycznie wstępnie połączone w całym pojeździe.

Model 2025 4Runner wprowadza swoją pierwszą klasę Platinum, która oferuje klientom luksusowe doświadczenie przy zachowaniu wszystkich możliwości, których można się spodziewać po 4Runnerze. Klasa Platinum znajduje się powyżej klasy Limited, dodając unikalne elementy stylizacji zewnętrznej w kolorze czarnym, podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie, standardowy pakiet technologii holowniczej, wyświetlacz przezierny i automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu.

Najnowsza Technologia

4Runner otrzymuje najnowsze technologie Toyoty w postaci nowych ekranów. Nowy 8-calowy lub dostępny 14-calowy ekran multimedialny wyświetla najnowszy system multimedialny Toyoty, który został zaprojektowany i opracowany przez zespół Connected Technologies w Teksasie. System obsługuje bezprzewodową funkcjonalność Apple CarPlay® i Android Auto™, a także dobrze współpracuje z dostępną ładowarką Qi o zwiększonej mocy. Port danych i ładowania USB-C jest zintegrowany po prawej stronie ekranu multimedialnego, a podwójne porty USB-C do ładowania są dostępne w przednim rzędzie i dla pasażerów tylnych. Standardowy zestaw wskaźników o przekątnej 7 cali jest dostępny w niższych klasach, a 12.3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników jest standardem w wyższych klasach.

System Smart Key z przyciskiem startu jest standardem we wszystkich klasach. Z aktywnym trialem lub subskrypcją Remote Connect, dostępny klucz cyfrowy w wybranych klasach łączy się z kompatybilnymi smartfonami, umożliwiając wejście do pojazdu oraz uruchamianie silnika (w zależności od dostępności sieci 4G). Klucz cyfrowy można również zdalnie udostępniać innym, aby mieć większą kontrolę nad dostępem do pojazdu zamiast przekazywania fizycznego klucza.

Surowy Wybór

Całkowicie nowy, młodzieńczy i dynamiczny 4Runner doskonale dopełnia surową ofertę Toyoty z twardymi pojazdami o konstrukcji ramowej. Od pełnowymiarowego Tundry po ikoniczną legendę off-road Land Cruiser, klienci mają teraz pięć nowych ciężarówek do wyboru. Te pojazdy dają klientom więcej możliwości znalezienia pojazdu, który sprosta ich dynamicznemu stylowi życia. Zostały zaprojektowane, aby radzić sobie z prawie wszystkim, co natura może rzucić w ich stronę, a ich niesamowite możliwości dają właścicielom narzędzia potrzebne do wydostania się i odkrywania wszystkich ukrytych skarbów, jakie świat ma do zaoferowania.

Toyota Safety Sense 3.0 Standard

Wszystkie modele 2025 4Runner są standardowo wyposażone w Toyota Safety Sense 3.0, pakiet aktywnych systemów bezpieczeństwa i wygody. Ten zestaw funkcji obejmuje:

System wczesnego ostrzegania o kolizji z detekcją pieszych
Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu z pomocą w prowadzeniu
Dynamiczny tempomat radarowy w pełnym zakresie prędkości
Asystent śledzenia pasa
Asystent rozpoznawania znaków drogowych
Automatyczne światła drogowe
Proaktywna pomoc w prowadzeniu
Proaktywna pomoc w prowadzeniu (PDA) jest teraz częścią Toyota Safety Sense. Proaktywna pomoc w prowadzeniu wykorzystuje kamerę i radar pojazdu, gdy spełnione są warunki operacyjne systemu, aby zapewnić łagodne hamowanie i/lub kierowanie, aby wspierać zadania prowadzenia, takie jak kontrola odległości między twoim pojazdem a poprzedzającym pojazdem, pieszym lub rowerzystą. PDA może również zapewnić łagodne hamowanie w zakrętach. Proaktywna pomoc w prowadzeniu nie zastępuje systemu wczesnego ostrzegania o kolizji i działa w różnych okolicznościach.

W związku z dodatkiem Proaktywnej pomocy w prowadzeniu, funkcje Toyota Safety Sense zostały wzbogacone w TSS 3.0:

System wczesnego ostrzegania o kolizji z detekcją pieszych ma zwiększone możliwości detekcji dzięki nowym czujnikom systemowym. Otrzymuje również wzmocnione wsparcie na skrzyżowaniach z poprawioną zdolnością detekcji w pewnych okolicznościach. Oprócz detekcji pieszych i rowerzystów, system ten teraz ma także zdolność detekcji motocyklistów.
Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu teraz zapewni pomoc w prowadzeniu oraz zwiększoną rozpoznawalność pasa, która obejmuje detekcję pewnych obiektów 3D, takich jak bariery ochronne, które mogą być używane do zdefiniowania pasa.
Dynamiczny tempomat radarowy będzie miał zdolność pracy w pełnym zakresie prędkości oraz dodaje czwarty poziom odstępu, w porównaniu do wcześniej dostępnych trzech. Zwiększona detekcja pojazdów pozwala na wykrywanie więcej niż jednego poprzedzającego pojazdu, a także pojazdów w sąsiednich pasach. To pomaga systemowi zapewnić płynniejsze, naturalne dostosowania prędkości, szczególnie gdy kierowca zmienia pas.
Asystent śledzenia pasa wymaga włączenia dynamicznego tempomatu radarowego, aby funkcjonował. System wymaga wykrywalnych oznaczeń pasa, aby działać. Podobnie jak ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, rozpoznawanie pasa zostało ulepszone w porównaniu do wcześniejszych generacji TSS. Oprócz centrowania pasa, system ten również pomaga zapewnić więcej miejsca między pojazdami wyprzedzanymi w sąsiednich pasach. Działa to przez przesunięcie ścieżki prowadzenia pojazdu za pomocą drobnych korekt w kierowaniu, jednocześnie utrzymując pojazd w obrębie własnego pasa.
System awaryjnego zatrzymywania pojazdu to nowa funkcja asystenta śledzenia pasa. Jest zaprojektowany, aby monitorować wejścia kierowcy, takie jak operacja kierownicy, aby określić, czy są nieuważni lub nieodpowiadający, na przykład podczas sytuacji awaryjnej. Ta funkcja ma na celu zatrzymanie pojazdu, jeśli kierowca nie reaguje na ostrzeżenia, aby przejąć kontrolę.
Asystent rozpoznawania znaków drogowych ma na celu wykrywanie znaków ograniczenia prędkości, znaków stopu, znaków zakazu wjazdu, znaków ustąpienia pierwszeństwa oraz niektórych znaków ostrzegawczych i wyświetlanie ikony znaku na wyświetlaczu Multi-Information Display (MID).
Oprócz TSS 3.0, inne dostępne funkcje obejmują Monitor martwego pola (BSM), który ma na celu pomoc w wykrywaniu i ostrzeganiu o zbliżających się pojazdach lub tych umieszczonych w sąsiednich pasach i Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) w celu dodatkowego spokoju ducha, pomagając wykrywać pojazdy zbliżające się z obu stron podczas wycofywania się i ostrzegając wizualnie oraz dźwiękowo. Kontrola asystenta ruszania pod górę (HAC) również jest standardem.

Wizja Poza Zerem

2.4L (282 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc207.3 Kw @ - Rpm
281.9 Hp @ - Rpm
278 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy317 Lb-Ft @ - Rpm
430 Nm @ - Rpm
PaliwoBenzyna

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.