2025 Toyota Camry Hybrid

2025 Toyota Camry Hybrid

Przejdź do galerii zdjęć2025 Toyota Camry Hybrid

Toyota zaprezentowała dziewiątą generację swojego najlepiej sprzedającego się sedanów średniej wielkości, modelu Camry, na rynek amerykański pod koniec 2023 roku, w ramach modelu na 2025 rok, oferując go wyłącznie jako hybrydę.

Camry nie była tylko jednym z najlepiej sprzedających się modeli Toyoty, ale w 2023 roku nadal utrzymywała prowadzenie w segmencie sedanów średniej wielkości w Stanach Zjednoczonych. Mimo to japoński producent nie zwolnił tempa i pomimo wprowadzenia odświeżonej wersji na 2024 rok latem 2023, wprowadził nową generację jesienią. Choć była oparta na tej samej platformie GA-K, co jej poprzednik, pojazd był całkowicie nowy. Jednak poprawki w designie zewnętrznym przypominały bardziej facelifting niż nową generację.

Dzięki smukłemu, aerodynamicznemu wyglądowi, Camry stała się bardziej atrakcyjna dla młodszych klientów. Nie była już pojazdem wybieranym do ride-sharingu ani przez emerytów. Z przodu miała grill w hexagonalnym wzorze w wersjach SE i XSE, podczas gdy LE i XLE wyposażone były w szeroki grill z chromowanymi poziomymi żebrami. Wszystkie wersje miały te same reflektory LED oraz dzienne światła w kształcie litery C, które Toyota nazwała „młotkowymi”.

Z profilu, w zależności od wersji, dziewiąta generacja Camry była wyposażona w 18-calowe lub 19-calowe obręcze ze stopów lekkich. Sportowe wersje miały także charakterystyczne progi boczne i smukły spojler na klapie bagażnika. Dodatkowo, te wersje, mianowicie SE i XSE, otrzymały przekształcony tylny zderzak, który zawierał dyfuzor w dolnej części. Zarówno wersje XLE, jak i XSE były dostępne z czarnymi dachami oraz panoramicznymi szklanymi dachami, z przednim panelem, który mógł się otwierać i przesuwać do tyłu. Mimo to, ogólny kształt samochodu nie różnił się zbytnio od poprzedniej, ósmej generacji Camry.

Wewnątrz producent ciężko pracował nad stworzeniem nowego środowiska dla swoich klientów. Wersje LE i XLE były wyposażone w tapicerkę z tkaniny lub mikrofibry, z wieloma wyściełanymi obszarami, w tym na desce rozdzielczej. Jednocześnie sportowe wersje oferowały fotele kubełkowe z przodu oraz wysoko umiejscowione wzmocnienia, które trzymały pasażerów na miejscu podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Podstawowe wersje miały 8-calowy ekran dotykowy na górze konsoli centralnej, podczas gdy wersje XLE i XSE miały wyświetlacze dotykowe o przekątnej 12,3 cala. Przed kierowcą znajdowała się nowa cyfrowa deska rozdzielcza, dostępna w całej gamie.

Jednak najważniejsza aktualizacja znajdowała się pod skórą samochodu. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, który był dostępny z silnikiem V6, Camry 2025 miała silnik czterocylindrowy o pojemności 2,5 litra oraz silnik elektryczny napędzający przednie koła. W pojazdach wyposażonych w inteligentny system napędu na cztery koła, Toyota dodała drugi silnik, który napędzał tylne koła.

 Kontynuując wielkość, Toyota Camry wchodzi w dziewiątą generację z nowym wyglądem, poprawioną wydajnością oraz hybrydowym napędem, który stworzono, aby zaspokoić potrzeby kierowców. Zaprojektowana i zmontowana w Ameryce Północnej, nowa Camry doskonale podkreśla wszystko, co kierowcy kochają w obecnie najlepiej sprzedającym się średniej wielkości sedanie w Kanadzie, oferując więcej mocy, uderzający styl, pełne udogodnień funkcje oraz doskonałe właściwości jezdne. A teraz, w ramach wysiłków Toyoty na rzecz elektryfikacji, model 2025 Toyota Camry będzie wyłącznie hybrydowym pojazdem elektrycznym (HEV), oferującym połączenie mocy i efektywności paliwowej, które jest gotowe na codzienne dojazdy.

„Toyota przewodzi branży, dostarczając kierowcom pojazdy, które redukują emisję spalin i zwiększają efektywność paliwową. Od 1997 roku sprzedaliśmy na całym świecie ponad 20 milionów pojazdów elektryfikowanych, a dzisiaj oferujemy Kanadyjczykom szeroką gamę modeli, aby zapewnić, że każdy styl życia znajdzie odpowiedni pojazd elektryczny,” powiedział Cyril Dimitris, wiceprezydent Toyota Canada Inc. „Obejmuje to rosnącą liczbę modeli wyłącznie hybrydowych, takich jak Prius, Crown, Venza, Sienna i Sequoia – i cieszymy się, że możemy dodać kolejny kluczowy model, Toyotę Camry, do tej listy.”

Napęd Camry zapewnia pierwszy w historii Toyoty silnik sedan 2.5-litrowy z 4 cylindrami oraz piątą generację systemu hybrydowego Toyoty (THS 5). Łącząc moc silnika z dwoma silnikami elektrycznymi, ten dynamiczny nowy HEV oferuje standardowo 225 koni mechanicznych na modelach z przednim napędem (FWD) oraz 232 KM na modelach z napędem na wszystkie koła (AWD). Inżynierowie Toyoty dostosowali również nowy system HEV do niższych prędkości, aby zmniejszyć obroty silnika i zwiększyć moc z akumulatora trakcyjnego, oferując satysfakcjonujące przyspieszenie i odczucie momentu obrotowego. Toyota Camry przyjmie również oznaczenie „Beyond Zero”, aby podkreślić silne zobowiązanie Toyoty do redukcji emisji węgla oraz wizję neutralnej węglowo przyszłości.

Po raz pierwszy w historii modelu Camry Hybrid, system napędu na wszystkie koła (AWD) w wersji Elektronicznej Na Żądanie będzie dostępny we wszystkich wariantach. Dla zwiększenia poczucia bezpieczeństwa, system AWD zapewnia dodatkową trakcję w razie potrzeby, na przykład w trudnych warunkach atmosferycznych lub podczas pokonywania zakrętów. Możliwości systemu AWD pochodzą z dedykowanego silnika elektrycznego zamontowanego z tyłu, który automatycznie dostarcza moc do tylnych kół, gdy jest to konieczne.

Nowa, Smukła Generacja

Dziewiąta generacja Camry, zaprojektowana w studiach CALTY w Newport Beach w Kalifornii oraz w Ann Arbor w Michigan, oferuje smuklejszy, sportowy wygląd popularnego sedana. Charakterystyczny przód przypominający młot dodaje świeżego, czystego wyglądu, który na pewno przyciągnie uwagę. Wszystkie wersje będą wyposażone w smukłe reflektory LED, światła do jazdy dziennej oraz tylne światła.

Wersje SE i XSE posiadają sportowy styl z opływową linią dachu i wyraźnie zarysowanym nadwoziem. Sportowe wersje oferują aerodynamiczne kanały powietrzne inspirowane wyścigami, przednie boczne wloty powietrza oraz tylny dyfuzor. Z tyłu znajduje się również odsłonięty podwójny wydech oraz spoiler na tylnej krawędzi. Model XSE jeszcze bardziej podkreśli sportowy styl dzięki unikalnej, kolorystycznie dopasowanej osłonie chłodnicy oraz czarnym ozdobom bagażnika. Dostępne obręcze kół z czarnego stopu o wielo-ramiennym wzorze w rozmiarze 18 cali w wersjach SE oraz standardowe 19-calowe obręcze w rozmiarze 19 cali w wersji XSE będą wyróżniać te modele wśród konkurencji.

Opcje kolorów zewnętrznych obejmują nowo dostępne Ocean Gem i Heavy Metal, które dołączają do ulubionych kolorów Camry, takich jak Biały, Wind Chill Pearl, Celestial Silver Metallic, Underground, Midnight Black Metallic, Supersonic Red i Reservoir Blue. Wersje XSE oferują również dostępny dwukolorowy wygląd z Ocean Gem, Wind Chill Pearl, Heavy Metal i Supersonic Red w połączeniu z dachem w kolorze Midnight Black Metallic.

Otwarta Kabina

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.