2025 Toyota Crown Signia

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2025 Toyota Crown Signia

Przejdź do galerii zdjęć2025 Toyota Crown Signia

Toyota poszerzyła swoją ofertę w 2023 roku, wprowadzając model Crown Signia, SUV-a opartego na tej samej platformie co sedan Crown, który zadebiutował w 2022 roku i dostępny jest tylko z jedną opcją silnikową.

Choć Toyota miała osobną markę dla produktów premium i luksusowych, nigdy nie przestała tworzyć pojazdów o podwyższonym standardzie dla fanów swojej marki. Co więcej, nazwa Crown była w Japonii używana dla bogatych i sławnych, w tym dla samego cesarza. Pierwsza generacja Crown zadebiutowała w 1955 roku, a Toyota wykorzystała tę nazwę dla swoich najluxusniejszych pojazdów. Jednak model z 2025 roku, Crown Signia, był pierwszą crossoverową wersją tego modelu. Choć nie rywalizował z innymi luksusowymi SUV-ami, zajmował wyższą pozycję niż Rav4 pod względem wyposażenia i udogodnień.

Podążając tym samym językiem designu co sedan Crown, wersja Signia miała podobne, kształtem C, reflektory, które flankowały przestrzeń nad zderzakiem. Pod nim umieszczono główny grill o romboidalnym kształcie w kolorze nadwozia. Został on otoczony przez zestaw wysokich i wąskich wlotów powietrza, w których znalazły się okrągłe lampy przeciwmgielne. W dolnej części zderzaka Toyota dodała trzeci obszar chłodzenia oraz splitter.

Profil Crown Signia charakteryzował się krótkim przednim zwisem, podobnie jak jego sedanowy brat, ale miał większe nadkola i czarne wykończenia wokół nich. Panele drzwi były lekko rzeźbione w kierunku tylnych kół, a rosnąca linia okien zaczynała się od maski, przechodziła do słupka D i kończyła się wzniesieniem za tylnymi oknami. Przesuwana do przodu pokrywa bagażnika z spoilerem dopełniała sportowy, a zarazem elegancki profil pojazdu. Na końcu, z tyłu, Toyota zainstalowała smukłe lampy LED, połączone wzdłuż pokrywy bagażnika, a dolna część zderzaka ukrywała wydech.

Wnętrze oferowało skórzaną tapicerkę i minimalistyczny design deski rozdzielczej. Toyota umieściła konsolę środkową między przednimi siedzeniami z małym dźwignią do zmiany biegów, dwoma uchwytami na kubki oraz podłokietnikiem z podwójnym systemem otwierania, który odsłaniał schowek pod nim. Na desce rozdzielczej znajduje się cyfrowy zestaw wskaźników dla kierowcy oraz 12.3-calowy ekran dotykowy dla systemu infotainment Toyota Audio Multimedia. Dla pasażerów z tyłu producent zainstalował ławkę wystarczająco szeroką dla trzech osób. Niemniej jednak, garb na środku podłogi ograniczał przestrzeń na nogi dla pasażera siedzącego na środku.

Crown Signia dostępny był tylko z jedną jednostką napędową – 2.5-litrowym silnikiem R4 oraz dwoma silnikami elektrycznymi, co dawało łączną moc 243 KM (246 PS). Napęd na przednie koła przekazywano za pomocą eCVT, podczas gdy dodatkowy ciąg dostarczał silnik elektryczny w razie potrzeby. Ten system, znany jako Toyota Electronic On-Demand All-Wheel Drive, był standardowy dla wszystkich wersji Crown Signia.

 Z ukłonem w stronę przeszłości i z myślą o przyszłości, Toyota ogłosiła debiut North American pierwszego modelu Toyota Crown Signia. Jako druga propozycja w amerykańskiej linii Toyota Crown, model Crown Signia z 2025 roku oznacza także wejście marki do kategorii SUV. Przez niemal 70-letnią historię Toyoty, nazwa Toyota Crown stała się synonimem jakości i wyrafinowania wśród pojazdów Toyoty. W 2024 roku Crown Signia wniesie nowy wymiar do trwającej legendy, oferując północnoamerykańskim klientom podniesiony komfort jazdy oraz wysoką jakość w stylowym crossoverze.

„Toyota Crown Signia łączy wszystkie wyjątkowe cechy nazwy Toyota Crown w funkcjonalny i wyrafinowany pakiet, który klienci pokochają,” powiedział David Christ, wiceprezydent TMNA, podczas debiutu produktu. „To pierwszy crossover SUV w historii najdłużej istniejącej marki Toyoty, który pokazuje, jak ciągle podnosimy nasze projekty, dostarczamy premium jakość i kierunek w efektywności hybrydowej.”

Wyposażona wyłącznie w hybrydowy napęd elektryczny Toyota (HEV) z napędem na wszystkie koła (AWD) w standardzie, Crown Signia będzie dostępna w wersjach XLE i Limited, oferując wyrafinowany styl oraz nieskazitelną wygodę w pakiecie, który na pewno przyciągnie wzrok. Jej eleganckie wnętrze zapewnia luksusowy komfort z dostępnymi siedzeniami wykończonymi teksturowaną skórą, eleganckimi detalami, takimi jak mosiężne wykończenie i panele o miękkim dotyku w kolorze, dopasowanym do drzwi i deski rozdzielczej, oraz centralnym konsolą z pionowym ładowarką bezprzewodową i miejscem do przechowywania. Duży, kolorowy wyświetlacz dla kierowcy oraz unoszący się dotykowy ekran Toyota Audio Multimedia o przekątnej 12,3 cala nadają mu nowoczesny charakter, przypominający mobilne centrum dowodzenia.

Toyota Crown Signia z 2025 roku będzie standardowo wyposażona w system HEV Toyoty. Napędzany silnikiem czterocylindrowym DOHC o pojemności 2,5 litra z dwoma silnikami elektrycznymi, ta sprawdzona technologia płynnie dostarcza 243 koni mechanicznych i ma szacunkowe zużycie paliwa wynoszące 36 MPG łączone. Elektroniczny napęd na wszystkie koła Toyoty również jest standardowy, a wysokoefektywny system ma dedykowany tylni silnik elektryczny, który zapewnia dodatkową przyczepność w razie potrzeby i może ciągnąć do 2,700 funtów.

Wrażenie wydajności Crown Signia wynika z szerokiej postury, dostępnych kół o średnicy 21 cali oraz charakterystycznego przodu Toyota Hammerhead, który składa się z sygnalizatora LED DRL i kompaktowego reflektora oraz geometrycznej dolnej kratki. Jego opływowy kształt dachu i eleganckie wnętrze nadają mu dramatyczny kształt, który jest zarówno stylowy, jak i funkcjonalny, pomieszczając komfortowe wnętrze z przestronnym drugim rzędem siedzeń, który składa się płasko, aby odsłonić przestrzeń ładunkową o długości 6,5 stopy. Dostępnych będzie pięć modnych kolorów: Storm Cloud, Finish Line Red, Oxygen White, Black i Bronze Age. Siedzenia w kolorze Saddle Tan lub czarnym będą dostępne w obu wersjach.

Wraz z debiutem Crown Signia, Toyota wkrótce będzie miała 19 modeli elektryfikowanych dostępnych na rynku amerykańskim. Jako część różnorodnego podejścia Toyoty do celów neutralności węglowej, Toyota Crown Signia również bierze udział w wizji „Beyond Zero”, dążąc do neutralności węglowej poprzez produkty, usługi i operacje oraz szuka nowych sposobów, aby mieć pozytywny wpływ na planetę i społeczeństwo.

Toyota Crown Signia z 2025 roku ma pojawić się w salonach Toyoty latem 2024 roku.

Komfort na najwyższym poziomie

Crown Signia to drugi model Toyota Crown w USA. W 2023 roku sedan Toyota Crown po 51-letniej przerwie powrócił na rynek amerykański. Globalnie, Toyota Crown jest na sprzedaż od 1955 roku i od dawna ustala standardy innowacji i jakości inżynieryjnej dla Toyoty. Był to także pierwszy japoński samochód, który dotarł na amerykańskie wybrzeża w 1958 roku.

Toyota Crown Signia wprowadza uznawaną markę do kategorii crossover SUV po raz pierwszy w swojej historii. Z nazwą opartą na terminie „insignia”, Crown Signia jest hołdem dla znaczenia modelu na przestrzeni lat, a ten pierwszy model stoi jako wyraz innowacji, kreatywności i osiągnięć tej linii, wkraczając w nową, odważną erę.

Toyota Crown Signia jest montowana w zakładzie Tsutsumi w Aichi w Japonii i korzysta z platformy Toyota New Global Architecture K (TNGA-K), która wspiera także sedan Crown. Dzięki temu model Crown Signia oferuje najlepsze z obu światów: komfort jazdy typowy dla sedana oraz wszechstronność SUV-a. Dzięki swojemu crossoverowemu designowi, Toyota Crown Signia z 2025 roku oferuje dużo miejsca dla pięciu osób w łatwej w manewrowaniu konstrukcji, która korzysta z ciemnoszarych metalicznych kół aluminiowych o średnicy 21 cali w wersji Limited oraz czarnych akcentów 19-calowych kół wielo-ramiennych w wykończeniu dwukolorowym w wersji XLE.

Platforma TNGA-K pomaga zapobiegać wnętrzu hałasowi, tłumiąc wibracje poprzez układ kierowniczy, podłogę i strukturę nadwozia. Inżynierowie Toyoty poświęcili również niezliczone godziny na badania i inżynierię redukcji hałasu, wibracji i nieprzyjemności dla modelu Crown Signia. Materiały minimalizujące hałas to szkło akustyczne na przednich bocznych oknach, tłumik deski rozdzielczej oraz pokrywa silnika wykonana z materiałów pochłaniających dźwięki.

Fotele Crown Signia są wygodne i stylowe, z umiarkowanym wsparciem, które otula pasażerów przednich siedzeń oraz z projektowaniem przypominającym salon dla tylnych siedzeń. W wersji Limited zastosowano gładką, wysokiej jakości skórzaną tapicerkę z podwójnymi szwami, pikowaniem oraz wykończeniem, które wznosi się do zagłówka, co zapewnia luksusowy wygląd. W wersji XLE zastosowano kombinację tkaniny i wykończenia SofTex®, co nadaje nowoczesny charakter.

Crown Signia ma standardowe 8-stopniowe elektrycznie regulowane fotele kierowcy i pasażera. Fotel kierowcy w wersji Limited wyposażony jest w funkcję automatycznego przesuwania z pamięcią. Dostępne w Crown Signia podgrzewane i wentylowane fotele przednie można dostosować do trzech poziomów dla większego komfortu. Złote wykończenie na desce rozdzielczej, konsoli i kole kierownicy we wszystkich wersjach skupia uwagę na funkcjonalnych elementach, takich jak HVAC, przycisk wyboru trybu jazdy i sterowanie audio, aby można je było łatwo zlokalizować.

Dostępny stały szklany panoramiczny dach z zasłoną w wersji Limited zapewnia lekkie, przewiewne uczucie we wnętrzu. Z przodu, centralna konsola umożliwia łatwe podłączenie urządzeń osobistych, z pionową ładowarką bezprzewodową i trzema portami USB-C. Uchwyt na kubki zaprojektowany jest z myślą o codziennym użytkowaniu, z wklęsłą konstrukcją, która zapobiega wylewaniu napojów w stronę dźwigni zmiany biegów. W uchwycie na kubki znajduje się również przegroda, maksymalizująca jego funkcjonalność w dopasowywaniu długich przedmiotów, takich jak telefony, tablety i portfele.

Z tyłu pasażerowie będą cieszyć się komfortem i wygodą dzięki dedykowanym wentylatorom, dwom uchwytom na kubki, tylnemu uchwytowi na butelki, kieszeniom w oparciach siedzeń i dwóm standardowym portom USB typu C. Przestrzeń ładunkowa Crown Signia jest obfita, z tylną płytą przystosowaną do aktywnego stylu życia, w tym osłoną na bagaż i aluminiową osłoną na zderzak.

Klienci potrzebujący więcej miejsca na sprzęt outdoorowy lub bagaż docenią fotele drugiego rzędu składane w proporcji 60/40 z panelem przedłużającym, co zapewnia przestrzeń ładunkową o długości sześciu i pół stopy. Tylna elektryczna klapa bagażnika umożliwia obsługę bez użycia rąk, a dla wygody zwolnienie tylnego siedzenia można z łatwością zrealizować z tylnego otwarcia klapy.

Hybryda i napęd na wszystkie koła w standardzie

Linia modeli Toyoty wciąż rozwija swoją ofertę HEV o Crown Signia. W związku z tym, jest klasyfikowana jako Super Ultra Low Emission Vehicle (SULEV) dla emisji pojazdów pasażerskich. Używa Elektronicznie Kontrolowanej Ciągłej Skrzyni Biegów (ECVT) dla optymalnej ekonomii paliwa.

Jak w przypadku wszystkich hybryd Toyoty, uczucie codziennego przyspieszenia i reakcji jest potęgowane przez sposób, w jaki silnik elektryczny zwiększa moment obrotowy przy niskich prędkościach. Wybieralne tryby jazdy NORMAL, ECO i SPORT umożliwiają kierowcy dostosowanie charakterystyki wydajności Crown Signia.

Tryb SPORT poprawia i zaostrza reakcję na pedał przyspieszenia. Tryb ECO zmienia logikę przyspieszania i środowiskową, aby pomóc kierowcy skoncentrować się na maksymalizacji przebiegu z paliwa i akumulatora, podczas gdy tryb NORMAL jest idealny do codziennej jazdy. Dodatkowo, tryb EV pozwala na jazdę wyłącznie elektryczną przy niskich prędkościach na krótkich dystansach.

Elektroniczny napęd na wszystkie koła działa, wykorzystując osobny, umieszczony z tyłu silnik elektryczny, który zasila tylne koła, gdy jest to konieczne. Działa płynnie i bez widocznych zakłóceń, z wyprzedzeniem rozdzielając do 80 procent siły napędowej na tylne koła, co pomaga w ograniczeniu ślizgania przednich kół podczas startów. System zwiększa również zwrotność na zakrętach, pomagając zredukować podsterowność. Rozdział momentu obrotowego zmienia się w zależności od warunków, od 100:0 podczas jazdy z stałą prędkością do 20:80 na śliskich nawierzchniach. Rozdział momentu obrotowego można wyświetlić na wyświetlaczu wieloinformacyjnym oraz ekranie systemu audio.

Nowoczesna technologia z Toyota Audio Multimedia

Toyota Crown Signia z 2025 roku wyposażona jest w 12,3-calowy kolorowy wyświetlacz Multi Information Display (MID) oraz 12,3-calowy ekran dotykowy z najnowszym systemem Toyota Audio Multimedia, w standardzie. MID oferuje układ, który można łatwo dostosować w zależności od preferencji użytkownika i dostarcza kierowcom informacji odpowiadających ich sytuacji za kierownicą. Duże, kolorowe, cyfrowe „tarcze” są łatwe do odczytania i mogą wyświetlać połączenie różnorodnych informacji, z opcjami takimi jak obrotomierz dla kierowców myślących o wydajności lub monitor trybu eco-dzielenia dla tych, którzy dążą do maksymalizacji MPG.

System Toyota Audio Multimedia (TAMM) z 12,3-calowym ekranem dotykowym z bezprzewodową łącznością Bluetooth® jest standardowy we wszystkich wersjach. System został zaprojektowany i opracowany przez zespół Connected Technology Toyoty z Teksasu i można go aktualizować zdalnie. Z aktywną subskrypcją próbną Drive Connect, klienci mogą korzystać z Intelligent Assistant, Cloud Navigation i Destination Assist, co pozwala na proste frazy, takie jak „Hej Toyota”, aby obudzić system w celu wykonania poleceń głosowych, takich jak wyszukiwanie wskazówek i znajdowanie punktów zainteresowania (przy aktywnej subskrypcji lub próbie Drive Connect), dostosowanie sterowania audio, zmiana temperatury wnętrza i wiele więcej.

System audio Crown Signia został zaprojektowany i dostosowany specjalnie do pojazdu dla optymalnej przyjemności audio. Wersja XLE wyposażona jest w 6-głośnikowy układ dla krystalicznie czystego dźwięku, natomiast wersja Limited ma w standardzie 11-głośnikowy system audio Premium JBL® z subwooferem zasilanym przez wzmacniacz.

Oprócz radia AM/FM, systemy audio Toyoty oferują pełny zestaw technologii łączności, w tym bezprzewodową łączność z Apple CarPlay® i Android Auto™. Apple CarPlay umożliwia dostęp do Siri®, podczas gdy użytkownicy Android Auto mogą korzystać z Google Assistant. Wszystkie wersje Crown Signia są objęte 3-miesięczną subskrypcją próbną planu Platinum SiriusXM® do radia satelitarnego i HD Radio™.

Cyfrowe lusterko wsteczne z uniwersalnym nadajnikiem HomeLink® jest standardowe w wersji Limited i pomaga kierowcy zobaczyć, co znajduje się za pojazdem, za pomocą przełącznika, który natychmiast dostarcza szeroki, nieprzesłonięty widok z tylniej kamery.

Aby dodatkowo poprawić widoczność, wersja Limited ma dostępny monitor panoramiczny z widokiem 360 stopni i widokiem na krawężnik, który działa na niskich prędkościach podczas jazdy i wstecz. Dla dodatkowej wygody, wersja Limited ma standardowy system inteligentnego klucza, który działa we wszystkich czterech drzwiach i tylnej klapie, natomiast wersja XLE ma 2-drzwiowy smart key. Wersja Limited ma również funkcję Digital Key, która umożliwia użycie smartfona zamiast klucza fizycznego (wymagana subskrypcja próby lub subskrypcja Remote Connect).

Usługi połączone

Toyota Crown Signia oferuje różnorodne możliwości i próby związane z usługami połączonymi:

Drive Connect: Zawiera roczną subskrypcję próbną Cloud Navigation z danymi Google Points of Interest (POI), Intelligent Assistant z Hey, Toyota, oraz Destination Assist
Service Connect: Zawiera subskrypcję próbną do 10 lat z spersonalizowanymi aktualizacjami konserwacyjnymi i raportami o stanie pojazdu
Safety Connect: Zawiera subskrypcję próbną do 10 lat z pomocą w nagłych wypadkach, ulepszoną pomoc drogową, automatyczne powiadomienie o kolizji i lokalizator skradzionego pojazdu
Wi-Fi Connect: Zawiera próbę do 30 dni lub 3GB (co pierwsze nastąpi) z hotspotem AT&T Wi-Fi i integracją Apple Music® oraz Amazon Music (integracja wymaga oddzielnych subskrypcji usług dostawców zewnętrznych)
Remote Connect: Zawiera roczną subskrypcję próbną; zdalnie interact z pojazdem za pomocą aplikacji Toyota na zegarku. W zależności od wersji, umożliwia zablokowanie/odblokowanie drzwi, uruchomienie i zatrzymanie pojazdu, lokalizację ostatnio zaparkowanego miejsca, sprawdzenie statusu pojazdu i monitorowanie gościa kierowców.

Bezpieczeństwo i wygoda

Toyota Crown Signia z 2025 roku będzie standardowo wyposażona w Toyota Safety Sense 3.0 (TSS 3.0). Ta gama technologii bezpieczeństwa i asystujących kierowcy obejmuje:

System zapobiegający zderzeniom z wykrywaniem pieszych
Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa z asystą kierowania
Dynamiczny tempomat radarowy w pełnym zakresie prędkości
Asystent utrzymania pasa
Asystent rozpoznawania znaków drogowych
Automatyczne światła drogowe
Proaktywna asysta w prowadzeniu
Posiada także dodatkowe funkcje, takie jak Monitor martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym z tyłu oraz asystent bezpiecznego opuszczenia pojazdu. Dla wersji Limited dostępny jest również pakiet zaawansowanej technologii, który obejmuje funkcje, takie jak monitor panoramiczny, asystent w korkach, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z przodu oraz asystent zmiany pasa.

Toyota Crown Signia z 2025 roku jest również wyposażona w osiem poduszek powietrznych, w tym poduszki boczne. System bezpieczeństwa Toyoty obejmuje zaawansowaną kontrolę stabilności pojazdu (VSC), kontrolę trakcji (TRAC), elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD), asystenta hamowania (BA), system zapobiegający blokowaniu hamulców (ABS) oraz technologię Smart Stop (SST).

Posiada również dostępny zaawansowany funkcjonalność asystenta w korkach, gdy jest wyposażona w pakiet Limited Tech Package. Asystent w korkach (TJA) to funkcja wspomagająca kierowcę, która ułatwia radzenie sobie z nerwowym startem i zatrzymywaniem w korkach. Przy aktywnej subskrypcji lub próbie Drive Connect, system zapewnia kontrolę pojazdu przy braku rąk od prowadzenia, hamowania i przyspieszania przy prędkościach poniżej 25 mph w określonych warunkach. TJA jest przeznaczony do dróg o ograniczonym dostępie, a kamera monitorująca kierowcę musi potwierdzić, że oczy kierowcy patrzą na drogę, aby działać bez rąk. Wymagana subskrypcja Drive Connect dla asystenta w korkach jest dostępna jako roczna próba w wersji Limited.

Gwarancja ograniczona i Toyota Care

Gwarancja podstawowa Toyoty na nowe pojazdy wynosząca 36 miesięcy/36 000 mil dotyczy wszystkich elementów innych niż standardowe zużycie i materiały eksploatacyjne. Dodatkowe gwarancje na 60 miesięcy obejmują układ napędowy przez 60 000 mil oraz ochronę przed perforacją z powodu korozji na okres 60 miesięcy bez ograniczenia kilometrów. Komponenty związane z hybrydą, które wymagają napraw potrzebnych do usunięcia wad materiałowych lub wykonawczych, objęte są 8-letnią/100 000-milową gwarancją, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze od daty pierwszego użycia, kiedy sprzedawany jest jako nowy. Bateria HV jest objęta gwarancją na 10 lat/150 000 mil, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze, i jest przenoszalna na kolejnych właścicieli.

2.5L DOHC CVT AWD (243 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Całkowita maksymalna moc178.7 Kw (243 Hp)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówE-Bezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Średnie spalanie36 Mpg Us (6.5 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.