2025 Toyota Crown Signia

2025 Toyota Crown Signia

Przejdź do galerii zdjęć2025 Toyota Crown Signia

Toyota wprowadziła model Crown Signia do swojej oferty w 2024 roku na rok modelowy 2025, pojazd oparty na tej samej platformie co Camry, łączący cechy kombi i SUV-a.

Gdy japoński producent samochodów zaprezentował sedana Crown, ogłosił również, że opracuje całą gamę pojazdów noszących tę samą nazwę. W rezultacie, po sedanach i SUV-ach, przyszedł czas na kolejny model: Crown Signia. Crown był znany w Japonii jako najbardziej ekskluzywna marka w asortymencie producenta, sięgająca swoją historią 1955 roku. Na przestrzeni lat Toyota stworzyła szesnaście generacji modelu Crown, aż do 2022 roku. Dzięki Crown Signia, producent wszedł na inny segment rynku, gdzie klienci poszukiwali bardziej przestronnych i luksusowych pojazdów z nieco wyższym prześwitem. Był to crossover pomiędzy kombi, Camry (na której bazowano TNGA-K) i SUV-em.

Toyota określiła nowy język designu przedniej części Crown Signia mianem „designu młota”, co doskonale oddawało wygląd pojazdu. Miał on grill przypominający ten z Lexusa, ze szlifowanymi w kształcie diamentów wycięciami i szerszym wlotem powietrza na dole. Z boku znajdowały się pary otworów dla lamp przeciwmgielnych. Nad zderzakiem producent zamontował zestaw smukłych świateł LED z automatycznym poziomowaniem dla wersji Limited.

Crown Signia był dostępny w dwóch wersjach: XLE i Limited. Najbardziej wyraźną różnicą między nimi były rozmiary kół, które w wersji XLE miały 19 cali, a w wersji Limited 21 cali. Obie wersje miały jednak czarne wykończenia wokół nadkoli i na progach bocznych, starając się potwierdzić stwierdzenie Toyoty, że to SUV z dwoma rzędami siedzeń, a nie kombi. Rzeźbione drzwi i sportowy wygląd w oknach, z wizualnym przesunięciem kabiny do tyłu, nie były dokładnie typowe dla sportowego pojazdu. Dodatkowo, skośne słupki D i tylna klapa miały spojler dachowy. Z tyłu wąskie światła tylne były wizualnie połączone przez poziomą cienką lampę LED, co nadawało pojazdowi sportowy charakter. Toyota zrezygnowała także z jakichkolwiek fałszywych wykończeń rury wydechowej, która była starannie ukryta za tylną osłoną.

Wewnątrz obie wersje miały ten sam 12,3-calowy w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z wybieralnymi wskaźnikami, gdzie kierowcy mogli wybrać preferowany układ za pomocą jednego przycisku. Obok, nad centralnym panelem, znajdował się 12,3-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego Toyota Audio, który ułatwiał pasażerom cieszenie się pobytem w środku i zawierał nawigację. Wersja XLE była wyposażona w sześć głośników, podczas gdy Limited miał system dźwiękowy JBL z jedenastoma głośnikami. Dodatkowo, najwyższy poziom wyposażenia miał stały panoramiczny dach szklany. Z przodu klienci mogli cieszyć się podgrzewanymi i wentylowanymi siedzeniami o łagodnym wsparciu, natomiast z tyłu jedynie zewnętrzne siedzenia z kanapy mogły być podgrzewane. Bez względu na poziom wyposażenia, wszystkie modele Crown Signia były pokryte sztuczną skórą, natomiast siedzenia z tyłu miały wsparcia w kierunku drzwi, jak w kanapie lounge. Dzięki systemowi dzielonego składania, duży bagażnik mógł być powiększony, aby pomieścić dłuższe przedmioty.

Pod względem technicznym, Crown Signia oparty był na tej samej platformie co Camry, chociaż standardowo wyposażony był w napęd na wszystkie koła. Silnik 2,5-litrach był wspomagany przez dwa silniki-elektromotory: jeden dla osi przedniej i drugi dla tylnych kół. Akumulator trakcyjny NiMh zasilał oba silniki, a samochód mógł być napędzany w trybie EV tylko na krótkich dystansach.

 Pierwszy w historii model Toyota Crown Signia z 2025 roku wprowadza zniewalający styl i modną funkcjonalność do oferty SUV-ów Toyoty. Z płynnie opadającą sylwetką, przestronnym premium wnętrzem i stylowymi kolorami, Crown Signia to doskonały pakiet, który z pewnością przyciągnie wzrok. Dostępny w wersjach XLE i Limited, oferuje także zdolną i efektywną wydajność z standardowym elektronicznym napędem na wszystkie koła oraz systemem hybrydowym Toyota Hybrid Electric Vehicle (HEV). Osiągając szacowaną przez EPA łączną ocenę 38 MPG i dostarczając 240 koni mocy netto, Crown Signia stanowi nową jakość w segmencie nowoczesnych crossoverów.

Smukły design Crown Signia nadaje mu dynamiczny profil, dzięki długiej, opadającej linii dachu, monochromatycznej kratce i szerokim przednim oraz tylnym błotnikom. Wewnątrz, przestronna kabina ma premium charakter z unikalnymi połączeniami kolorystycznymi, akcentami wykończonymi w odcieniu brązowego metalu oraz standardowymi skórzanymi fotelami. Crown Signia wyposażony jest także w w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, kontrolery w stylu piano i najnowszy system multimedialny Toyota Audio, a także dostępny system audio JBL® Premium z 11 głośnikami, co zapewnia idealną równowagę między technologią a rozrywką.

Pierwszy model Toyota Crown Signia korzysta z zalet, które kierowcy kochają w crossoverach SUV, łącząc komfort jazdy samochodu osobowego z funkcjonalnością SUV. Wysoka pozycja siedzenia, z wysokością siedziska wynoszącą 25,8 cala, zapewnia Crown Signia podwyższony widok na drogę i łatwy dostęp do wnętrza. Kiedy pojawia się potrzeba przewozu dodatkowego bagażu, ma mnóstwo miejsca, oferując ponad 68 stóp sześciennych przestrzeni bagażowej przy złożonych tylnych siedzeniach (bez panoramowego dachu). Gdy planowane są cięższe przewozy, może ciągnąć ładunki o wadze do 2700 funtów.

Toyota Crown Signia jest dobrze wyposażona w atrakcyjnej cenie sugerowanej przez producenta (MSRP), która zaczyna się od 43 590 USD za wersję XLE i 47 990 USD za wersję Limited, nie wliczając opłaty za dostawę i obsługę. Modele mają pojawić się w salonach Toyoty latem 2024 roku.

Dwie wersje, 100% hybryda, 100% napęd na wszystkie koła

Model 2025 Crown Signia łączy unikalną kombinację stylu, komfortu i wydajności. Dostępny w wersjach XLE i Limited, oba w pięciu opcjach kolorystycznych, w tym standardowych kolorach Storm Cloud i Black oraz premium lakierach Bronze Age, Finish Line Red lub Oxygen White. Wnętrza dostępne są w kolorach czarnym lub brązowym.

Crown Signia jest również dobrze wyposażona w świetne standardowe funkcje w obu wersjach, takie jak skórzane, ogrzewane fotele, skórzana, ogrzewana kierownica z regulacją w pionie i poziomie z przyciskami, system multimedialny Toyota Audio z 12,3-calowym wyświetlaczem dotykowym, skórzany uchwyt zmiany biegów, elektryczne szyby z funkcją automatycznego podnoszenia/opuszczania, wysoko regulowany bezdotykowy tylny klapka oraz osłona ładunku.

Standardowo dostępne są również reflektory LED o niskim i wysokim strumieniu świetlnym z funkcją automatycznych świateł drogowych oraz tylne światła LED. Dla dodatkowego luksusu, standardowo dostępne są również podgrzewane lusterka zewnętrzne z sygnalizacją skrętu i wskaźnikami martwego pola oraz funkcją składania.

Wersja XLE jest wyposażona w system hybrydowy Toyota HEV 2,5 litra, elektroniczny napęd na wszystkie koła na żądanie z trzema trybami jazdy, 19-calowe obręcze aluminiowe, ogrzewane i wentylowane fotele przednie, ogrzewane zewnętrzne siedzenia w tylnej części, najnowszy system multimedialny Toyota Audio z 12,3-calowym wyświetlaczem oraz sześciogłośnikowy system audio, standardowo.

Wersja Limited zawiera wszystkie świetne funkcje XLE oraz dodaje ciemnoszare, metaliczne 21-calowe reflektory LED z automatycznym poziomowaniem, 7-ramienne obręcze aluminiowe, stały panoramiczny dach szklany, 11-głośnikowy system audio JBL® Premium, cyfrowe lusterko wsteczne, możliwość cyfrowego klucza do użycia smartfona do otwierania i uruchamiania pojazdu (wymagana aktywacja subskrypcyjna Toyota Remote Connect), a także wycieraczki z czujnikiem deszczu.

Istnieje również dostępny pakiet zaawansowanej technologii w wersji Limited, który obejmuje monitor panoramiczny, asystenta zmiany pasa, asystenta w korkach, powiadomienie o ruchu poprzecznym z przodu, asystenta parkowania z automatycznym hamowaniem oraz zewnętrzne lusterka z oświetleniem podłogowym i funkcją nachylania w dół.

Przestronna kabina klasy premium

Z miejscami dla pięciu osób, Toyota Crown Signia zapewnia wzorcowy komfort dzięki standardowym skórzanym, ogrzewanym i wentylowanym przednim fotelom, które można dostosować na trzech poziomach. Gładka, wysokiej jakości skórzana tapicerka nadaje kabinie luksusowy charakter, z podwójnymi szwami i wykończeniem, które prowadzi do zagłówka. Umiarkowane boczki otulają pasażerów, a tylne siedzenia mają nowoczesny, przypominający salon design.

Z przodu, fotele kierowcy i pasażera z regulacją w 8 kierunkach zapewniają komfort jazdy, a fotel kierowcy z funkcją pamięci dodaje warstwę wygody. Regulacje siedzeń przednich obejmują przesuwanie, nachylanie, regulację wysokości i wsparcie lędźwiowe. Tylne siedzenia zapewniają odpowiednią wyściółkę i wsparcie boczne dla maksymalnej przyjemności.

Standardowo dostępna jest również klimatyzacja strefowa, którą można obsługiwać za pomocą cienkiego, podświetlanego panelu kontrolnego biegnącego wzdłuż deski rozdzielczej, tuż poniżej ekranu multimedialnego, wraz z innymi często używanymi funkcjami. W celu zapewnienia lepszej kontroli temperatury wewnętrznej, okna w obu wersjach wykonane są z szkła o wysokiej absorpcji energii słonecznej.

Wszystkie wersje Toyota Crown Signia mają również 12,3-calowy, w pełni cyfrowy zestaw wskaźników z wybieralnymi wskaźnikami. Kierowcy mogą wybierać różne układy wyświetlania za pomocą naciśnięcia przycisku, w tym wskaźnik systemu hybrydowego, który pokazuje wydajność systemu i status regeneracji, aby zachęcić do ekologicznych nawyków jazdy. Wyświetlacz, używany w innych hybrydowych modelach Toyoty, sugeruje optymalne ilości przyspieszenia dla ekologicznej jazdy.

Wersja Limited Crown Signia zawiera standardowy stały panoramiczny szklany dach. Dla dodatkowej funkcji i atmosfery, oświetlenie LED wewnątrz kabiny dodaje premium charakter. Oświetlenie obejmuje oświetlenie sufitowe oraz podświetlenie w przednich/tylnych podłokietnikach, uchwytach na kubki, portach USB, akcentach przy uchwytach drzwiowych i obszarze bagażowym z tyłu.

Aby poprawić widoczność na zewnątrz, wersja Limited ma dostępny monitor panoramiczny w pakiecie zaawansowanej technologii, który zapewnia widok 360 stopni nad otoczeniem pojazdu. Zarówno w wersjach XLE, jak i Limited standardowo dostępna jest kamera tylna z wytycznymi ścieżki i dynamicznymi liniami. Dla dodatkowej wygody, system Smart Key, który działa na wszystkich czterech drzwiach, jest również standardem w obu wersjach.

Sanktuarium na drodze

Dla klientów poszukujących premium doświadczeń w pojeździe, kluczowe jest zatrzymanie niepożądanych dźwięków. Kabina Toyoty Crown Signia spełnia te priorytety w ciszy. Zamiast dążyć jedynie do celu „liczbowego” dla poziomu dźwięku (decybeli), inżynierowie Toyoty stworzyli spokojną atmosferę sprzyjającą przyjemnym rozmowom lub słuchaniu muzyki w czystszej formie. Toyota Crown Signia jest montowana w zakładzie Tsutsumi w Aichi w Japonii i korzysta z tej samej platformy TNGA-K, która jest podstawą modelu Crown.

Wytrzymała platforma TNGA-K jest pierwszą linią obrony przed hałasem, tłumiąc wibracje w układzie kierowniczym, podłodze i strukturze. Strojona zawieszenie opiera się na zakłóceniach nawierzchni drogi, a hałas opon jest zredukowany dzięki starannie umieszczonej izolacji i przemyślanej konstrukcji opon/felg. Inżynierowie przeprowadzili również obszerne analizy ścieżek transmisji hałasu i wypełnili przestrzenie wokół ram drzwiowych, otworów okiennych i wiązek przewodów, aby zwiększyć ciszę w kabinie. Nawet wewnętrzne progi i przegrody są sklejone, aby zminimalizować hałas.

Toyota Crown Signia korzysta również z akustycznego szkła na przednich oknach kierowcy i pasażera, aby zminimalizować hałas w kabinie. Izolacja i materiał uszczelniający nadwozie są umieszczone w całej strukturze, między komorą silnika a kabiną, pod wykładziną oraz nad podsufitką, dla dodatkowej redukcji hałasu. Materiały i ich umiejscowienie zostały zoptymalizowane, aby zminimalizować hałas w częstotliwościach, które zazwyczaj zakłócają rozmowę.

Hybryda sygnaturowa

Model 2025 Crown Signia jest standardowo wyposażony w system hybrydowy Toyoty (THS). Główne komponenty tego systemu to silnik czterocylindrowy DOHC 2,5 litra, hybrydowy układ przeniesienia napędu oraz baterię niklowo-metalowo-wodorkową (NiMH) o podwójnej biegunowości. Wszystkie te systemy współpracują ze sobą, wykorzystując kombinację silnika spalinowego i silników elektrycznych do napędu kół pojazdu, osiągając równowagę między optymalną mocą a efektywnością paliwową, w zależności od warunków jazdy.

Hybrydowy układ przeniesienia napędu zawiera cztery komponenty: dwa silniki-elektrogeneratory (MG1 i MG2); pojedyncze koło planetarne; oraz przekładnię redukcyjną do napędu ostatecznego. MG1 działa głównie jako generator, napędzany silnikiem benzynowym, i dostarcza ładunek do baterii hybrydowej. Służy również jako silnik rozruchowy. MG2 napędza przednie koła samodzielnie lub w tandemie z silnikiem spalinowym, w zależności od potrzeb. MG2 działa również jako generator, odzyskując energię kinetyczną podczas zwalniania lub hamowania i przekształcając ją na ładunek elektryczny dla baterii. W pewnych warunkach MG2 może również zasilać pojazd w trybie pełnej elektryczności (EV) przy niskich prędkościach.

Bateria trakcyjna Crown Signia o napięciu 230,4V ma pojemność 5,0 Ahr i przechowuje energię do użycia przez silniki generatory. Bateria jest kompaktowym urządzeniem, umieszczonym całkowicie pod tylnymi siedzeniami, unikając wszelkich zakłóceń w przestrzeni bagażowej. Jej konstrukcja z podwójną biegunowością pomaga zmniejszyć całkowity rozmiar i wagę baterii, a także poprawia wydajność, ponieważ bipolowe elektrody minimalizują wewnętrzny opór elektryczny.

Silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra i czterech cylindrach korzysta z zmiennego czasowania zaworów, aby wykorzystać efektywność działania cyklu Atkinsona. Ten czas dostarcza krótszą fazę sprężania i dłuższą fazę mocy, co skutkuje doskonałą efektywnością paliwową i niską emisją. Silnik obraca MG1, aby naładować baterię i dostarcza moc do przednich kół wraz z MG2. Połączenie tego silnika z standardową elektronicznie sterowaną bezstopniową skrzynią biegów Crown Signia zapewnia wyjątkowo płynne dostarczanie mocy bezszwowe.

Crown Signia standardowo oferuje również wybieralne tryby jazdy NORMAL, ECO i SPORT, które pozwalają kierowcy dostosować wydajność napędu. Tryb SPORT wyostrza reakcję na gaz, co zwiększa przyjemność z jazdy. Tryb ECO zmienia logikę gazu i klimatyzacji, aby maksymalizować efektywność, podczas gdy tryb NORMAL jest idealny do codziennej jazdy. Dodatkowo, tryb EV (pojazd elektryczny) umożliwia jazdę wyłącznie elektryczną przy niskich prędkościach na krótkich dystansach.

Ogólnie rzecz biorąc, system hybrydowy Toyoty osiąga szacowaną przez EPA ocenę 39/37/38 MPG (miasto/ autostrada/ łączna) i Crown Signia może przyspieszyć od zera do 60 MPH w 7,1 sekundy.

Podwyższona wydajność z standardowym AWD

Toyota Crown Signia łączy w sobie to, co najlepsze z obu światów: komfort jazdy sedanem i wszechstronność SUV-a. Ma 6,7-calowy prześwit, 74 calową szerokość i 112,2 calową rozstaw osi, co zapewnia pewne, samochodowe wrażenie. Wysokość siedzenia wynosząca 25,8 cala zapewnia podwyższoną pozycję, co ułatwia dostęp i zapewnia lepszy widok na drogę.

Wyposażona w standardowy elektroniczny napęd na AWD, system Crown Signia maksymalnie wykorzystuje korzyści układu hybrydowego, a także jest w stanie ciągnąć ładunki o wadze do 2700 funtów.

Zamiast używać przekładni rozdzielczej i wału napędowego do przesyłania mocy do tylnych kół, system AWD wykorzystuje oddzielny elektryczny silnik zamontowany z tyłu (MGR), który przesyła moc do tylnych kół, gdy jest to potrzebne, na przykład w zakrętach lub w trudnych warunkach. Rozkład mocy między przednimi a tylnymi kołami jest precyzyjnie kontrolowany między 100:0 a 20:80, co poprawia efektywność paliwową oraz komfort jazdy. MGR nie tylko zapewnia moc tylnym kołom, ale może również dostarczać moc z wyprzedzeniem w idealnych warunkach, poprawiając dynamikę jazdy i działając jako generator, dostarczający ładunek do baterii hybrydowej podczas zwalniania lub hamowania.

Mieszanka lekkich, wysokostrzeliło materiałów wspiera sztywność, jak struktura ramy pierścieniowej z tyłu, połączenie spawów punktowych i laserowych na nadwoziu oraz stosowanie kleju strukturalnego w całej ramie. Skrzynka kierownicza jest zamontowana bezpośrednio na belce zawieszenia, co zapewnia bezpośrednie wrażenie prowadzenia, minimalizując poprawki kierunkowe. Panele pod podwoziem o stabilizacji aerodynamicznej z teksturą „stepped” pomagają kontrolować przepływ powietrza pod pojazdem, co zapewnia stabilność.

Zawieszenie Toyoty Crown Signia składa się z kolumn MacPhersona z przodu oraz wielowahaczowego zawieszenia z tyłu. Inżynierowie Toyoty skoncentrowali się na redukcji wibracji odczuwanych przez kierowcę i pasażerów, wyposażając zawieszenie Crown Signia w amortyzatory z zaworami wahadłowymi, miękkie kompozyty zawieszenia i dynamiczny tłumik na przednim zawieszeniu. Sprężyny spiralne pokryte poliuretanem z przodu pomagają zapewnić gładką jazdę, a strukturalny klej o wysokiej tłumieniu na nadwoziu i wzmocnione punkty mocowania siedzeń redukują drgania powstałe na drodze.

Manewrowanie Toyoty Crown Signia jest wspierane przez elektronicznie sterowany system hamulcowy z funkcją Active Cornering Assist, który angażuje kontrolę stabilności w celu redukcji podsterowności w pewnych sytuacjach skrętu, dzięki czemu kierowca doświadcza zwiększonej zwinności, a nie działania systemu.

Komfort dla wszystkich

Toyota Crown Signia zapewnia kierowcom i pasażerom dostęp do ładowania urządzeń. Poziomy bezprzewodowy ładowarka Qi z wskaźnikiem ładowania w centralnej konsoli utrzymuje urządzenie na miejscu podczas ładowania i maksymalizuje przestrzeń. Oprócz tego, standardowo znajdują się trzy porty USB-C oraz 12V do stosowania na przednich siedzeniach. Dla pasażerów z tyłu dostępne są dwa porty USB-Type C.

Uchwyt na kubki w przednim siedzeniu zaprojektowany jest z myślą o codziennej funkcjonalności. Jego wpuszczona konstrukcja pomaga zapobiegać rozlaniu napojów na stronie zmiany biegów, a także zawiera przegrodę pośrodku, maksymalizując jego użyteczność do przechowywania długich przedmiotów, takich jak telefony, tablety czy portfele. Uchwyt na butelki dodaje przestrzeni w przednich drzwiach oraz po jednym uchwycie na każdej tylnej drzwiach.

Z tyłu pasażerowie będą cieszyć się komfortem i wygodą dedykowanych wentylacji powietrza, dwóch uchwytów na kubki, tylnego uchwytu na butelki oraz kieszeni w oparciach standardowo. Przestrzeń bagażowa w Crown Signia jest obfita, z tylną pokrywą przystosowaną do aktywnego stylu życia, w tym z pokrywą ładunkową oraz aluminiową osłoną antyskuteczną.

Gdy potrzebna jest dodatkowa przestrzeń, tylne siedzenia w proporcjach 60/40 mogą być złożone płasko z przedłużonym panelem, gotowe do pomieszczenia ładunków. Po złożeniu płasko, przestrzeń bagażowa staje się długim na sześć i pół stopy obszarem do przechowywania przedmiotów, takich jak narty, kije golfowe czy bagaż. Tylny napęd elektryczny umożliwia bezdotykową obsługę, a łatwy w użyciu mechanizm zwalniający siedzenia tylnych można aktywować z tylnej klapy.

Usługi połączeniowe

Toyota Crown Signia oferuje szereg możliwości usług połączonych i prób:

Drive Connect: Obejmuje roczną subskrypcję Cloud Navigation z danymi Google Points of Interest (POI), Inteligentnym Asystentem z Hey, Toyota, oraz Asystentem Destynacji.
Service Connect: Obejmuje do 10-letnią subskrypcję z spersonalizowanymi aktualizacjami konserwacyjnymi oraz raportami dotyczącymi stanu pojazdu.
Safety Connect: Obejmuje do 10-letnią subskrypcję z pomocą w nagłych wypadkach, wzmocnioną pomocą drogową, automatyczne powiadomienie o wypadkach i lokalizację skradzionego pojazdu.
Wi-Fi Connect: Obejmuje subskrypcję próbną do 30 dni lub 3 GB (w zależności co nastąpi pierwsze), z hotspotem Wi-Fi AT&T i zintegrowaną kompatybilnością ze streamingiem Apple Music® i Amazon Music; zintegrowany streaming wymaga oddzielnych subskrypcji usług zewnętrznych.
Remote Connect: Obejmuje roczną subskrypcję; zdalnie komunikuj się z pojazdem poprzez aplikację Toyota na swoim telefonie komórkowym lub smartwatchu. Obejmuje funkcję cyfrowego klucza w wersji Limited, która pozwala kierowcom i gościom używać smartfona jako klucza.
Bezpieczeństwo i wygoda

Model 2025 Toyota Crown Signia będzie standardowo wyposażony w system Toyota Safety Sense 3.0 (TSS 3.0). Ta gama technologii aktywnego bezpieczeństwa i asysty kierowcy obejmuje:

System prekolizyjny z wykrywaniem pieszych
Ostrzeżenie o opuszczaniu pasa ruchu z asystentem kierowania
Dynamiczny tempomat radarowy w pełnym zakresie prędkości
Asystent śledzenia pasa
Asystent znaków drogowych
Automatyczne światła drogowe
Proaktywny asystent jazdy
Dodatkowo zawiera funkcje wygody, takie jak monitor martwego pola z powiadomieniem o ruchu poprzecznym z tyłu oraz powiadomienie o bezpiecznym wyjściu. Pakiet zaawansowanej technologii jest również dostępny w wersji Limited, dodając powiadomienie o ruchu poprzecznym z przodu i asystenta zmiany pasa.

Model 2025 Toyota Crown Signia wyposażony jest także w osiem poduszek powietrznych, w tym poduszki boczne. System bezpieczeństwa Toyoty Star Safety obejmuje wzmocnioną kontrolę stabilności pojazdu, kontrolę trakcji, elektroniczną rozkład siły hamowania, asystencję hamowania, system ABS oraz technologię Smart Stop.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.