Toyota kontynuuje sagę Land Cruisera w 2023 roku, po ponad 70 latach od powstania modelu w 1951 roku, a wariant LC250 jest następcą wersji lekkotonażowej tego modelu.
Japoński producent podzielił ofertę Land Cruisera na trzy kierunki. Jeden z nich ewoluował w luksusowego SUV-a, inna wersja to model ciężarowy, używany przez wojsko i organizacje pozarządowe, a wersja pośrednia znana była jako Prado. Ostatnia wersja była również określana jako LC 250 w generacji wprowadzonej w 2023 roku. Toyota starała się zaspokoić potrzeby większości klientów tą wersją. Choć zachowała twarde wartości Land Cruisera, to jednocześnie zapewniła wystarczające udogodnienia dla rodziny. Z pewnością nie była tak luksusowa jak jej droższy odpowiednik, LC300, ale potrafiła poradzić sobie z trudnymi trasami off-road bez najmniejszych problemów. Co więcej, w przeciwieństwie do swojego twardego odpowiednika, modelu 70, miała mnóstwo funkcji komfortowych, które przekształciły ją w więcej niż przyzwoity pojazd do codziennej jazdy. Toyota stworzyła LC 250 na bazie platformy GA-F, używanej przez jej bardziej luksusowego brata, i wprowadziła tę wersję lekkotonażową w 2024 roku.
Przód pojazdu dostępny był z wyborem dwóch typów reflektorów. Jeden z nich wyposażony był w okrągłe diody LED do jazdy dziennej, które otaczały główne lampy. Ta wersja przypominała słynną generację J70 z 1984 roku. Klienci mogli również wybrać pojazd z innym stylem, z wąskimi reflektorami, które integrowały trzy bloki LED w środku. Kanciasty wygląd przedniej części pojazdu ozdabiały litery Toyoty umieszczone na górnej kratce. Obie wersje miały ten sam zderzak przedni, zdobiony szarym wykończeniem w środku.
Z profilu, powiększone przednie błotniki zakrywały solidne, terenowe koła i miały plastikowe wykończenia wokół kwadratowych nadkoli. Lusterka boczne były ogromne jak na pojazd z 2024 roku i celowo pozostawiono je w czarnym, niepomalowanym kolorze, aby obniżyć koszty napraw w przypadku zarysowań. Na drzwiach tylnych Toyota stworzyła podest dla linii okien w kierunku pionowego słupka D z tyłu. Podobnie jak w przednich błotnikach, tylne miały plastikowe wykończenia i powiększone obszary. Producent pozostawił tył SUV-a niezmieniony przez zamontowane na klapie bagażnika koło zapasowe, które zainstalowano pod pojazdem. Na koniec, Land Cruiser 250 miał światła tylne umieszczone w rogach, które flankowały klapę bagażnika i utrzymywały tradycyjny wygląd.
Wnętrze Land Cruisera oferowało dużo miejsca dla nawet siedmiu pasażerów w trzech rzędach siedzeń. Trzeci rząd, znajdujący się w bagażniku, składał się z dodatkowych siedzeń, a oba, drugi i trzeci rząd, mogły być złożone na płasko, aby zwiększyć pojemność bagażnika. Dłuższy rozstaw osi przyczynił się do bardziej przestronnego wnętrza, mimo zmniejszonej całkowitej długości w porównaniu do poprzednika. Zapewniało to wystarczająco dużo miejsca na nogi w pierwszym i drugim rzędzie, z niewielką przestrzenią w trzecim rzędzie. Nawiązując do ikonicznej serii FJ70, SUV przyjął nowoczesną technologię, a przed kierowcą znajdował się wyświetlacz LCD oraz ekran dotykowy systemu infotainment na górze centralnej konsoli. Znacząca konsola centralna dzieliła przednie siedzenia, mieszcząc w sobie sterowanie skrzynią biegów, parę uchwytów na napoje oraz schowek, który pełnił funkcję podłokietnika. Wszystkie przyciski mogły być obsługiwane w rękawicach.
Pod maską, Land Cruiser 250 z 2024 roku był wyposażony w rozwiniętą wersję starszego silnika turbodiesel o pojemności 2,8 litra. W przeciwieństwie do poprzednich wersji, które były połączone z pięciobiegowymi automatycznymi skrzyniami, wersja z 2024 roku była sprzężona z ośmiobiegową automatyczną skrzynią. Ponadto producent zaoferował również pojazd z napędem hybrydowym.
Toyota Motor Corporation (Toyota) zaprezentowała światu nową serię Land Cruiser „250”, której premiera planowana jest na pierwszą połowę 2024 roku w Japonii.
Pojazd, który pozwala ludziom dotrzeć wszędzie i bezpiecznie wrócić, opracowany i udoskonalany przez ponad 70 lat na podstawie rzeczywistych sytuacji użytkowania globalnych klientów.
Seria Land Cruiser została pierwotnie wprowadzona jako Toyota BJ 1 sierpnia 1951 roku i ma już 72 lata. Tuż po jej premierze stała się pierwszym pojazdem, który dotarł na szóstą stację na Mount Fuji. Od tego czasu spełnia swoją misję dostarczania bezpieczeństwa i pewności wszystkim ludziom w miejscach, do których można dotrzeć tylko land cruiserem. Opracowywana na podstawie rzeczywistych potrzeb globalnych klientów, zapewnia niezawodność, trwałość oraz osiągi terenowe, które pozwalają dotrzeć wszędzie i bezpiecznie wrócić. Ten koncept był przekazywany przez pokolenia i ewoluował. Z łączną sprzedażą wynoszącą około 11,3 miliona sztuk w około 170 krajach na całym świecie wspierał życie i utrzymanie ludzi wszędzie.
Do tej pory asortyment Land Cruisera podzielony był na trzy różne serie: Wagon, który zawsze prezentuje najnowsze technologie i ewoluował w model flagowy (obecnie seria 300), model Heavy-Duty o wyjątkowej trwałości i osiągach w terenie (seria 70) oraz model Light Duty, który zapewnia łatwość obsługi i komfort na terenowych bazach jako stylowy i praktyczny wybór dla klientów (Prado).
Seria 250, powrót do źródła i esencji Land Cruisera
Seria Light Duty skłaniała się ku modelom wyższej klasy i luksusowym w miarę ewolucji pokoleń. W przypadku opracowania serii 250 były prezydent Akio Toyoda, który miał ostateczną odpowiedzialność za rozwój produktu, wyjaśnił swoje podstawowe podejście jako: „Land Cruiser powinien być autem, które wspiera życie ludzi i lokalne społeczności, dlatego model Light Duty musi powrócić do prawdziwej formy, której poszukują klienci.” W odpowiedzi zespół rozwojowy zdefiniował koncepcję jako powrót do korzeni Land Cruisera. Z duchem odbudowy modelu stworzyli prosty i solidny pojazd, któremu klienci mogą ufać, aby spełniał ich wybory stylu życia i praktyczne potrzeby.
Nowa seria 250 to podstawowy model Land Cruisera z tym samym podwoziem GA-F co seria 300, co znacznie poprawia podstawowe osiągi w terenie. Oferuje również różne zespoły napędowe, aby osiągnąć jeszcze mocniejsze osiągi i efektywność ekologiczną godną nazwy Land Cruiser. Został stworzony w dążeniu do unikalnych cech Land Cruisera, łącząc stylizację wnętrza i zewnętrza, która harmonizuje tradycję z nowoczesnością w funkcjonalnym pakiecie. Celem było stworzenie Land Cruisera nowej generacji z poprawioną łatwością obsługi i komfortem zarówno podczas jazdy po drodze, jak i w terenie, a także zapewnieniem wiodących w klasie zaawansowanych osiągów bezpieczeństwa.
Nawet po premierze serii 250 Land Cruiser będzie się dalej rozwijał, spełniając różne potrzeby społeczne, jako zaufany, niezawodny i praktyczny wybór dla klientów na całym świecie.
Poprawione podstawowe osiągi w terenie dzięki zastosowaniu podwozia GA-F
Dzięki temu samemu podwoziu GA-F co seria 300 nowa seria 250 znacznie poprawiła osiągi w terenie. Jako niezawodny i praktyczny wybór dla klientów, poprawiła również łatwość obsługi i komfort podczas jazdy po drodze.
Znacząco zwiększona sztywność50% wzrost sztywności ramy i 30% wzrost ogólnej sztywności
Ulepszona podstawowa wydajność zawieszeniaUlepszona artykulacja kół, która jest wskaźnikiem osiągów w terenie opisującym zdolność opony do przylegania do podłoża
Poprawione osiągi jazdy po drogach i w terenie dzięki zastosowaniu następujących systemów
Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) Przyczynia się do zmniejszenia utraty kontroli nad kierownicą podczas jazdy w terenie, zapewnia lepsze wrażenia z kierowania, poprawia zwrotność przy niskich prędkościach i umożliwia asystenta śledzenia pasa ruchu.
Mechanizm rozłączenia stabilizatora (SDM) Pierwsze zastosowanie w pojeździe Toyota. Funkcja uruchamiana za pomocą przełącznika, która umożliwia zmianę stanu przedniego stabilizatora, zapewniając osiągi jazdy i komfort na terenie oraz stabilność podczas jazdy po drodze.
Ulepszona pomoc w jeździe terenowej dzięki wzmocnionej funkcjonalności Multi-Terrain Monitor i Multi-Terrain Select.
Różne zespoły napędowe do osiągnięcia mocnych osiągów i wydajności ekologicznej godnej Land Cruisera
Seria 250 dziedziczy misję Land Cruisera wspierania życia ludzi wszędzie, dążąc jednocześnie do niezawodności, trwałości i osiągów terenowych, które są DNA Land Cruisera. W zgodzie z inicjatywami Toyoty na rzecz neutralności węglowej, które przyjmują zróżnicowane i wieloaspektowe podejście, oferuje również różne zespoły napędowe, w tym pierwszy system hybrydowy przeznaczony dla Land Cruisera. Te zespoły osiągają mocne osiągi i efektywność ekologiczną godną Land Cruisera.
Funkcjonalny pakiet transportuje ludzi i ładunki bezpiecznie w każdej sytuacji
Seria 250 zapewnia dobrą widoczność do przodu dzięki nisko osadzonej osłonie silnika i górnej części deski rozdzielczej, co przyczynia się do bezpiecznej jazdy po drogach i w terenie. Zastosowano również niską linię pasa, aby poprawić widoczność nawierzchni drogi nawet na trudnych szlakach. W trakcie znacznego poprawienia osiągów jazdy w terenie na tradycyjnej bazie kołowej Land Cruisera, ta seria ma krótszą szerokość od lustra do lustra, co zapewnia dobrą zwrotność.
Dzięki trwałości części oraz łatwości napraw w przypadku uszkodzeń, projekt uwzględnia również możliwość dostosowywania, aby użytkownicy mogli cieszyć się Land Cruiserem na swój unikalny sposób.
Stylizacja Land Cruisera łączy tradycję z nowoczesnością
W połączeniu tradycji i nowoczesności, stylizacja wnętrza i zewnętrza w serii 250 koncentruje się na trzech słowach kluczowych: „n niezawodny” (niezawodność w trudnych warunkach użytkowania), „ponadczasowy” (ponadczasowa prostota, by pozostać ulubionym) oraz „profesjonalny” (wyrafinowane funkcjonalne piękno typowe dla narzędzi profesjonalnych).
Stylizacja zewnętrzna wykorzystuje linie poziome do odtworzenia unikalnej sylwetki Land Cruisera, podczas gdy stylizacja wnętrza przesunęła się z wysokiej jakości, luksusowej atmosfery do poczucia prawdziwej funkcjonalności w terenie. W połączeniu z solidną i stabilną przestrzenią wnętrza, poziomą deską rozdzielczą oraz kształtami przełączników, które są czytelne i łatwe w obsłudze w różnych warunkach jazdy, stylizacja przyczynia się do poprawy funkcjonalności nawet na trudnych drogach.
Najnowszy pakiet Toyota Safety Sense