2025 Volkswagen ID.7 GTX Tourer

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2025 Volkswagen ID.7 GTX Tourer

Przejdź do galerii zdjęć2025 Volkswagen ID.7 GTX Tourer

Wraz z premierą modelu Volkswagen ID.3 GTX, Volkswagen zaprezentował również ID.7 GTX Tourer, elektryczną wersję kombi stworzoną z myślą o osiągach, która mogłaby także pełnić funkcję dużego pojazdu rodzinnego.

Kiedy niemiecki producent samochodów wprowadził model ID.7 Tourer na początku 2024 roku, klienci przyjęli go entuzjastycznie, ale wiadomości dotyczące tego modelu jeszcze się nie skończyły. Zaledwie kilka miesięcy później, w marcu tego samego roku, Volkswagen ujawnił wersję GTX. Była to sportowa wersja zwykłego modelu. Miała więcej mocy, elektryczne silniki na obu osiach i agresywny wygląd. Była jak GTI dla ID.7 Tourer, ale ponieważ była elektryczna, nazwano ją GTX. Co więcej, jej standardowe wyposażenie było bogatsze niż w zwykłym ID.7 Tourer.

Z przodu, wersja GTX zachowała większość elementów standardowego ID.7. Jej matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT, podświetlone logo VW na środku i świetlne paski po bokach były standardem. Ponadto, zderzak był nowy i miał dolną kratkę w kształcie litery A ozdobioną wysokopołyskową czarną siatką. Dodatkowo, z przodu znalazł się zestaw trójkątnych LED-owych świateł do jazdy dziennej, które nadawały pojazdowi jeszcze bardziej sportowy wygląd.

Z profilu, ID.7 GTX chwalił się standardowymi 21-calowymi lekkimi kołami. Klienci mogli także zamówić 21-calowy zestaw z listy opcji. Drzwi przednie ozdabiały wysokopołyskowe czarne emblematy GTX, które pasowały do koloru progów. Volkswagen użył tego samego odcienia dla szyby, kontrastując dolną część nadwozia. Z tyłu, klapa bagażnika miała poziomą czerwoną linię, która wizualnie łączyła lampy tylne, zintegrowane z wysokopołyskowymi wykończeniami. Zderzak był ozdobiony na dolnej krawędzi podobnymi ciemnymi akcentami w hexagonalny wzór.

Wewnątrz, klientów witały fotele specyficzne dla GTX z wysokimi boczkami tapicerowanymi mikrofibrą ArtVelours Eco. Jako opcję, Volkswagen oferował również zestaw ergonomicznych aktywnych foteli z dwunastostopniową regulacją i pamięcią. Były one częścią pakietu, który obejmował także podgrzewane tylne siedzenia oraz 700-watowy system audio Harman Kardon. Na desce rozdzielczej zainstalowano 15-calowy ekran dotykowy dla systemu infotainment, który miał integrację z ChatGPT. Kierowcy mogli również odczytać kluczowe dane na małym wyświetlaczu umieszczonym za kierownicą lub poprzez wyświetlacz przezierny z rzeczywistością rozszerzoną.

Ale najbardziej atrakcyjna część ID.7 GTX to jej napęd. Pojazd był napędzany przez dwa silniki elektryczne: 80 kW (107 hp) na przednią oś i 210 kW (281 hp) na tylną oś. Ich łączna moc wynosiła 250 kW (335 hp), co oznaczało o 40 kW (54 hp) więcej w porównaniu do standardowego, tylno-napędowego ID.7. GTX miał również adaptacyjne zawieszenie, które pomagało pojazdowi podczas szybkiego pokonywania zakrętów. W rezultacie, ID.7 GTX mogło zapewnić rodzinom lepsze wrażenia z jazdy i osiągi niż reszta rodziny ID.7.

 GTX coraz bardziej uzyskuje status niezależnej marki produktów Volkswagen, w stylu ikonowych modeli GTI. ID.7 GTX Tourer wyróżnia się dodatkowym atutem: jest to najsilniejszy samochód typu kombi, jaki kiedykolwiek wyprodukowano w Volkswagenie. Rozszerzony pakiet wyposażenia standardowego obejmuje takie szczegóły, jak elektryczny napęd na wszystkie koła z podwójnym silnikiem (4MOTION) oraz matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT, a także 3D LED tylne lampy i podświetlane logo Volkswagen na przedniej i tylnej części GTX. Przedsprzedaż rozpocznie się wiosną.

GTX zrównoważony rozwój

ID.7 GTX Tourer otwiera nowe możliwości sportowej mobilności, łącząc przestronność dużego kombi z osiągami samochodu sportowego oraz zrównoważonym rozwojem elektrycznej mobilności. Fascynującą cechą są natychmiast odczuwalne osiągi dwóch elektrycznych silników, które zapewniają maksymalną moc i moment obrotowy w ułamku sekundy. Dzięki nowemu napędowi o wysokiej wydajności i doskonałej aerodynamice, ID.7 GTX Tourer będzie w stanie pokonywać długie odległości między ładowaniami. Nowa bateria litowo-jonowa o pojemności 86 kWh (netto) przyczynia się do wysokiej wydajności. Może być ładowana z mocą do 200 kW na stacjach szybkiego ładowania DC. Oznacza to, że bateria może być naładowana od 10 do 80 procent w znacznie mniej niż 30 minut w idealnych warunkach.

GTX ulepszenia

Przód ID.7 GTX Tourer od modelu 210 kW w linii produktów odróżnia charakterystyczny zderzak z siatkowym grillem i grafiką świetlną charakterystyczną dla modeli GTX. Wszystkie elementy w kolorze czarnym mają dodatkowo wysoki połysk. Dotyczy to również progów i dolnej części tylnego zderzaka w stylu GTX. Zewnętrzne listwy dachowe również są całkowicie czarne, a ich pozostałe wykończenia mają kontrastowe matowe srebrne wykończenie. Nowe 20-calowe obręcze ze stopów Skagen są dopasowane do designu GTX. Wkrótce dostępne będą nowe 21-calowe obręcze jako opcjonalne wyposażenie. Wnętrze wzbogacają takie cechy jak niestandardowe fotele (podgrzewane z przodu) z perforowanym napisem GTX na oparciach, wielofunkcyjna kierownica specyficzna dla GTX z czerwonymi dekoracyjnymi szwami, czerwone lamówki na siedzeniach oraz czerwone szwy w kokpicie i panelach drzwi.

GTX przestronność

Nowy ID.7 GTX Tourer łączy maksymalną sportowość z maksymalną przestrzenią do przechowywania. Oferuje objętość 1,714 litrów do oparć pierwszego rzędu siedzeń (załadowane do wysokości dachu z siatką bagażową). Przy pięciu osobach na pokładzie, pojemność wynosi 605 litrów przy załadunku do wysokości oparcia tylnej kanapy (oparcie tylnej kanapy w pozycji ładunkowej prostej). Długość podłogi bagażnika mierzy 1,075 mm do tylnej ławki. Po złożeniu oparć tylnej kanapy, w dużej mierze płaska powierzchnia ładunkowa zwiększa długość do 1,948 mm. Maksymalna szerokość między nadkolami wynosi dokładnie 1,000 mm. Z tą ładownością, nowy ID.7 GTX Tourer ma wystarczająco dużo miejsca na wszelkiego rodzaju wyposażenie.

GTX z panoramicznym dachu

Tak jak w ID.7 fastback, w nowym ID.7 Tourer dostępny jest opcjonalny panoramiczny dach z inteligentnym szkłem, co dotyczy również wersji GTX. Przezroczysty dach może być elektronicznie przekształcany w nieprzezroczysty lub przezroczysty dzięki warstwie ciekłego kryształu rozproszonego polimeru (PDLC) zintegrowanej w szybie.

GTX wyposażenie standardowe

Oprócz cech dostosowania GTX, rozszerzone wyposażenie standardowe w ID.7 GTX Tourer obejmuje reflektory LED matrycowe IQ.LIGHT oraz podświetlane logo Volkswagen z przodu i z tyłu oraz tło o 30 kolorach. ID.7 GTX Tourer zawsze dostarczany jest z takimi szczegółami jak ulepszony wyświetlacz przezroczysty z rozszerzoną rzeczywistością, App Connect Wireless dla Apple Car Play i Android Auto, asystent głosowy IDA, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja (opcja: trzystrefowa klimatyzacja Air Care Climatronic), system bezkluczykowego zamykania i uruchamiania Keyless Access oraz alarm przeciwwłamaniowy. Opcjonalnie dostępne są systemy pomocnicze, takie jak nowy system ostrzegania o wyjściu (ostrzeżenie o zbliżających się pojazdach (w tym rowerach) przy wychodzeniu z pojazdu), Connected Travel Assist z danymi online (asystowane prowadzenie boczne i podłużne, w tym asystowane zmiany pasa) oraz Park Assist Plus z funkcją pamięci (zautomatyzowane parkowanie na odległość do 50 metrów).

IDA i ChatGPT

Nowy asystent głosowy IDA obsługiwany jest za pomocą naturalnego języka. W ramach ograniczeń systemu, nie tylko umożliwia to kontrolę wielu funkcji pojazdu, ale także odpowiada na konkretne pytania na wszystkie wyobrażalne tematy, korzystając z baz danych online i zawiera integrację ChatGPT (sztuczna inteligencja, AI) jako nową funkcję. ChatGPT będzie dostępny jako aktualizacja w późniejszym terminie.

Nowa aplikacja Wellness

Aplikacja Wellness jest nowością w ofercie ID.7. Umożliwia ona dostosowanie różnych funkcji pojazdu za pomocą wcześniej skonfigurowanych programów, aby poprawić samopoczucie podczas podróży lub przerw. W zależności od wyposażenia pojazdu, aplikacja robi to za pomocą takich funkcji jak tło oświetleniowe, dźwięk, klimatyzacja, panoramiczny dach z inteligentnym szkłem, a także wentylacja siedzeń i funkcja masażu siedzeń. Kompozytorzy dźwięku specjalnie opracowali akustyczne tkaniny dźwiękowe do aplikacji Wellness. Nowa aplikacja w samochodzie uruchamiana jest za pomocą systemu infotainment. Planowane są trzy tryby wellness: Fresh Up, Calm Down i Power Break. Na przykład: jednym kliknięciem Fresh Up aktywuje stymulujący dźwięk, odświeżającą klimatyzację (za pomocą automatycznej klimatyzacji i wentylacji siedzeń), orzeźwiający masaż pleców oraz niebieskie i turkusowe strefy tła, które mają również świeży wygląd kolorystyczny; podświetlane wykończenia w panelu deski rozdzielczej i panelach drzwi oraz wąskie paski świetlne umiejscowione w dolnej części zmieniają kolor z niebieskiego na turkusowy i odwrotnie w spokojnych interwałach. Równocześnie w ID. Light pod szyberdachem trwa niebieska animacja świetlna. Tryb można również dostosować do indywidualnych preferencji: obecna stacja radiowa lub lista odtwarzania Spotify mogą być użyte zamiast dźwięku zaprogramowanego. Można również w dowolnym momencie włączyć lub wyłączyć masaż siedzenia i wentylację. Jeśli Volkswagen jest w bezruchu, ekran systemu infotainment pokazuje również animacje w dopasowaniu do nastroju. Fresh Up i Calm Down dezaktywowane są automatycznie po 10 minutach, Power Break po 20 minutach. Aplikacja Wellness jest częścią opcjonalnego pakietu Interior Plus. Planowane jest również, że będzie mogła być aktywowana w późniejszym czasie jako opcjonalne wyposażenie za pomocą aktualizacji.

GTX kolor

Jako charakterystyczny kolor GTX, nowy metaliczny lakier Kings red będzie dostępny dla najsilniejszego ID.7 Tourer w linii produktów. Czerwień jest hołdem dla lakieru pierwszego Golfa GTI, ponieważ nowa kompozycja kolorów nawiązuje do klasycznego lakieru Tornado red ikony. Dolna część nadwozia, napisy GTX i cały dach nowego ID.7 GTX Tourer są wykończone na wysoki połysk w kolorze czarnym. Jak wszystkie modele ID.7, obudowy lusterek zewnętrznych są malowane na czarno. Alternatywnie do metalu Kings red, ID.7 GTX Tourer można zamówić w kolorze Glacier white metallic, Scale silver metallic, Grenadilla black metallic i Moonstone grey solid.

GTX przód

Nowy ID.7 GTX Tourer jest rozpoznawalny od przodu dzięki swojemu wyjątkowemu i niepowtarzalnemu zderzakowi. Po lewej i prawej stronie aerodynamicznego przodu znajdują się nowe światła do jazdy dziennej, które są standardowe – składają się z dwóch LED-owych trójkątów umieszczonych jeden na drugim, tworząc kształt strzały i są teraz częścią wizualnego znaku rozpoznawczego wszystkich nowych modeli GTX. W centralnej części przodu znajduje się nowy grill powietrzny GTX w konstrukcji plastra miodu, który identyfikuje ID.7 Tourer jako model GTX. Zderzak jest zaprojektowany aerodynamicznie, aby połączyć niski opór aerodynamiczny z wysokim dociskiem na osie przednie. Przód ID.7 GTX Tourer jest również wizualnie wzbogacony o podświetlane logo Volkswagen jako standard.

GTX tył

Tył ID.7 GTX Tourer również ma unikalne cechy. Tutaj, siatkowy grill rozciąga się prawie na całą szerokość zderzaka w dolnej części, identyfikując Volkswagen jako model GTX. Dyfuzor pełni funkcję wykończenia w kierunku ziemi. Siatkowy grill i dyfuzor są wizualnie oddzielone wąskim czerwonym odblaskiem. Wszystkie czarne elementy mają tutaj wysoki połysk. Dotyczy to również napisu GTX na klapie bagażnika, który jest stosowany zamiast napisu ID.7 na ID.7 GTX Tourer. Sportowy model flagowy jest ponadto standardowo wyposażony w dostosowalne 3D LED tylne lampy, w tym podświetlane logo Volkswagen w kolorze czerwonym.

GTX felgi aluminiowe

Nowo zaprojektowane 20-calowe felgi aluminiowe Skagen od razu identyfikują najsilniejszego ID.7 Tourer jako model GTX z boku. Nowe obręcze GTX można opcjonalnie zamówić całkowicie w czarnym połysku; wariant standardowy również ma czarne powierzchnie wewnętrzne, ale ma krawędzie szlifowane w taki sposób, że mają kolor lekko aluminium. Nowa 21-calowa felga aluminiowa będzie dostępna jako opcja.

GTX z inteligentnym szkłem

ID.7 GTX Tourer dostępny jest z panoramicznym dachem z inteligentnym szkłem jako opcja. Przezroczysty dach może być przekształcany z nieprzezroczystego na przezroczysty w krótkim czasie dzięki warstwie ciekłego kryształu rozproszonego polimeru (PDLC) zintegrowanej w szkle. Zmiana jest aktywowana przez dotyk w konsoli dachowej lub przez asystenta głosowego IDA. Elektroniczna warstwa PDLC jest odłączona, gdy szkło jest nieprzezroczyste. Powoduje to, że kryształy w warstwie układają się w taki sposób, że szkło przestaje być przezroczyste. W przeciwnym razie, gdy tylko na warstwę podawane jest napięcie elektryczne, kryształy układają się w taki sposób, że światło ponownie może przechodzić. Oprócz tej przełączalnej funkcji ochrony przed blaskiem, warstwy w szkle odbijają również promieniowanie bogatych w energię promieni podczerwonych w świetle słonecznym, które w przeciwnym razie podgrzałoby wnętrze pojazdu w słoneczną pogodę. Promieniowanie z ogrzewania również zostaje odbite przez inteligentne szkło i w ten sposób zatrzymane we wnętrzu. To zapewnia wysoki poziom komfortu dla pasażerów, zwłaszcza zimą.

Specjalne fotele standardowe GTX

Idealna równowaga między komfortem a sportowością jest zapewniona w ID.7 GTX Tourer przez bardzo ergonomicznie zaprojektowane fotele w specjalnym wzornictwie GTX. Centralne panele siedzeń i powierzchnie zewnętrzne są wykończone tkaniną, podczas gdy wewnętrzne wzmocnienia siedzeń, strefy ramion i podłokietniki są pokryte mikrofibrą ArtVelours Eco. Miękka skórka została dodatkowo użyta między wzmocnieniami siedzeń a powierzchniami zewnętrznymi. Fotele wzbogacają czerwone dekoracyjne szwy i perforowany czerwony napis GTX na oparciach. Design GTX dopełniają czerwone lamówki w kokpicie i wykończeniach drzwi. Krzyżowe szycie na wielofunkcyjnej kierownicy oraz wewnętrzna powierzchnia dolnego ramienia kierownicy są zawsze wykończone na czerwono. Napis GTX jest wkomponowany tam w chrom.

Specjalne fotele ergoActive GTX

Opcjonalnie sportowy model Tourer można wyposażyć w niestandardowe fotele ergoActive GTX. Wewnętrzne powierzchnie siedzeń i podłokietniki są pokryte mikrofibrą ArtVelours Eco. Zewnętrzne powierzchnie siedzeń pokryte są tkaniną tekstylną i wysokiej jakości skórką. Oparcia siedzeń mają perforowany napis GTX w kolorze czerwonym. Ulepszenia GTX obejmują również czerwone lamówki między wewnętrznymi i zewnętrznymi powierzchniami siedzeń. Fotele ergoActive z przodu oferują elektryczną regulację w 12 kierunkach, funkcję pamięci, wygodne wsiadanie (siedzenie jest automatycznie przesuwane do tyłu przy wsiadaniu i wysiadaniu) oraz regulację głębokości siedzenia (regulowane wsparcie ud). Dodatkowo, fotele wyposażone są w zaawansowaną funkcję masażu w punktach napięcia w oparciu, naprzemienne unoszenie poduszki siedzenia w celu aktywacji mięśni pleców oraz nowatorską wentylację. Oprócz indywidualnych ustawień temperatury (chłodzenie i ogrzewanie), kierowca i pasażer z przodu mogą alternatywnie aktywować tryb automatyczny. W tym przypadku czujniki temperatury i wilgotności w siedzeniach wykrywają potrzebę chłodzenia i/lub ogrzewania i odpowiednio kontrolują klimat. Można również wybrać trzy specjalne tryby: maksymalne ogrzewanie, maksymalne wentylowanie i maksymalne osuszanie. Wzmocnienia poduszek siedzeń i oparcia są również ogrzewane i wentylowane. Wszystkie aktywowane funkcje wentylacji i masażu siedzenia wyłączają się automatycznie po zdefiniowanym czasie. Fotele ergoActive z przodu są częścią pakietu Interior Plus, który obejmuje również system dźwiękowy o mocy 700 watów od Harman Kardon i podgrzewanie siedzeń z tyłu.

Dodatkowe wyposażenie GTX

Oprócz niestandardowych wizualnych cech zewnętrznych i wewnętrznych, rozszerzony pakiet wyposażenia standardowego GTX obejmuje następujące: elektryczny napęd na wszystkie koła z podwójnym silnikiem (4MOTION), ładowanie DC z mocą do 200 kW, specjalnie dostosowane zawieszenie, sportowe progresywne wspomaganie kierownicy, reflektory LED matrycowe IQ.LIGHT, tylne lampy LED z dynamicznymi kierunkowskazami, ciemne szkło przeciwsłoneczne z tyłu, 20-calowe felgi alu Skagen z powierzchniami szlifowanymi (opony z przodu 235/45 R 20, z tyłu 255/40 R 20) i tło o 30 kolorach zamiast 10.

Wnętrze GTX

Dalsze wyposażenie standardowe – zarówno dla modeli GTX, jak i Pro – obejmuje ulepszony wyświetlacz przezroczysty z rozszerzoną rzeczywistością (aktywna nawigacja telefonu komórkowego podłączonego przez Apple CarPlay lub Android Auto jest teraz zintegrowana w wyświetlaczu trasy rozszerzonej rzeczywistości), App-Connect Wireless dla Apple CarPlay i Android Auto, asystent głosowy IDA z integracją ChatGPT, dwustrefową automatyczną klimatyzację (opcjonalne wyposażenie: trzystrefowa klimatyzacja Air Care Climatronic), system bezkluczykowego zamykania i uruchamiania Keyless Access oraz alarm przeciwwłamaniowy.

Nowoczesne systemy asystujące

ID.7 GTX Tourer wprowadzi na rynek szeroką gamę nowoczesnych systemów asystujących. Opcjonalnie dostępne systemy obejmują Park Assist Plus z funkcją pamięci. Funkcja pamięci umożliwia w pełni automatyczne parkowanie na odległość do 50 m – na przykład w garażu w domu. Dostępne jako opcja Connected Travel Assist z danymi online (w tym Lane Assist, Adaptacyjny Tempomat ACC i Emergency Assist) z asystowanym prowadzeniem podłużnym i bocznym zostały również wzbogacone. Najnowsza wersja ma jeszcze więcej ludzkich cech odpowiedzi niż jej poprzednik i teraz wspiera asystowane zmiany pasa na autostradach. Nowym rozwiązaniem jest system ostrzegania o wyjściu, który jest rozszerzeniem systemu zmiany pasa Side Assist. W ramach ograniczeń systemu, może chronić przed otwarciem jednych z drzwi, gdy z tyłu zbliża się pojazd (w tym rowery). Opcjonalny system wydaje dźwiękowe i wizualne ostrzeżenie i w przypadku nagłego niebezpieczeństwa krótko uniemożliwia otwarcie drzwi. Na pokładzie jako standard znajduje się funkcja nowej generacji ostrzegania o zagrożeniach drogowych. System Car2X wspiera kierowcę, dostarczając informacji na temat tego, co dzieje się na drodze, a tym samym może z wyprzedzeniem ostrzegać o sytuacjach takich jak roboty drogowe, wypadki, koniec korków czy pojazdy ratunkowe. Inne standardowe systemy asystujące to system autonomicznego hamowania awaryjnego Front Assist oraz dynamiczne wyświetlanie znaków drogowych.

GTX napęd

ID.7 GTX Tourer, który ma elektronicznie ograniczoną maksymalną prędkość do 180 km/h, jest standardowo wyposażony w elektryczny napęd na wszystkie koła z podwójnym silnikiem (4MOTION). Przedni i tylny układ napędowy są napędzane osobnym elektrycznym silnikiem. Razem oba napędy zapewniają systemową moc 250 kW (340 KM) – o 40 kW (54 KM) więcej niż model ID.7 Tourer Pro z napędem na tylne koła. Przy mocy 210 kW (286 KM), silnik synchroniczny z magnesami trwałymi (PSM) zapewnia potężne przyspieszenie na tylnej osi. System PSM jest niezwykle efektywny i udostępnia pełny potencjał wydajności od momentu startu. W zależności od zapotrzebowania na moc i sytuacji jazdy, przedni elektryczny silnik jest aktywowany w ułamku sekundy. Jest to silnik asynchroniczny (ASM) o oznaczeniu AKA150. W trybie gotowości system ASM prawie nie zużywa energii – to szczególny atrybut silników asynchronicznych, które czynią je idealnymi jako napęd pomocniczy. Rozdział mocy kontrolowany jest przez zmodyfikowany kontroler napędu na wszystkie koła oraz przez interwencje elektronicznych blokad różnicowych (XDS+). Wszystko to prowadzi do zwiększonej stabilności pojazdu, poprawy reakcji na zmiany obciążenia i ostatecznie większej przyjemności z jazdy. Holistyczna dynamika GTX zostały rozszerzone do zakresu granicznego, a rozstrzał między poszczególnymi trybami jazdy – od maksymalnego komfortu do maksymalnej sportowości – został zwiększony. Elektryczny układ napędu 4MOTION zapewnia dobrą trakcję i oferuje neutralne prowadzenie, które jest bardzo łatwe do kontrolowania. Ponadto maksymalna wartość uciągu (hamowana przy nachyleniu ośmiu procent) została zwiększona z 1,000 do 1,400 kg dzięki 4MOTION.

GTX dynamika

Szczególną cechą napędu GTX jest kontrola zapotrzebowania na moc: w przeciwieństwie do silnika spalinowego możliwe jest niemal nieskończone różnicowanie cech odpowiedzi dzięki elektrycznym silnikom napędowym. W ID.7 GTX Tourer Volkswagen opracował ustawienia, które w ciągu milisekund przekształcają maksymalną moc systemu i najwyższy moment obrotowy napędu w napęd na początku fazy przyspieszania. W świecie silników spalinowych tylko samochody sportowe o wysokich osiągach, jeśli w ogóle, mogą oferować tak natychmiastową dostawę mocy – uderzenie. Pomimo tych dynamicznych cech, ID.7 GTX jest również niezwykle wydajny.

GTX ładowanie

Oba silniki zasilane są nową baterią litowo-jonową – największą jak dotąd w Volkswagenie, o pojemności energetycznej 86 kWh (netto); brutto pojemność energetyczna wynosi 91 kWh. Dla porównania, ID.7 Tourer Pro z napędem na tylne koła ma baterię 77 kWh (netto). W porównaniu z baterią 77 kWh, bateria 86 kWh jest wyposażona w 13 modułów baterii zamiast 12, między innymi. System akumulatorowy jest zintegrowany w podwoziu. W szczególności zespół akumulatorowy składa się z ochrony dolnej, ramy otaczającej obudowę akumulatora, podstawy z własnym zintegrowanym systemem chłodzenia, modułów akumulatorowych, systemu zarządzania akumulatorami, kontrolera zarządzania ogniwami, górnej części obudowy oraz sieci przewodów i złącz. Nowa bateria ID.7 GTX Tourer ładowana jest z mocą do 200 kW na stacjach szybkiego ładowania DC. W idealnych warunkach ładowanie akumulatora z 10 do 80 procent zajmuje znacznie mniej niż 30 minut przy ładowaniu z mocą 200 kW.

GTX podróże

W trakcie podróży innowacyjna funkcja zarządzania ładowaniem i termalnego układu dba o to, aby akumulator był odpowiednio przygotowany przed kolejnym przystankiem ładowania DC. Dzięki temu elektronicznemu przygotowaniu, ID.7 GTX Tourer jest jak najszybciej zasilany energią w długich podróżach z jednym lub więcej przystankami ładowania. Akumulator jest podgrzewany do idealnej temperatury przed przystankiem ładowania, aby mógł być ładowany z maksymalną mocą. To umożliwia skrócenie czasu ładowania o kilka minut, szczególnie zimą. Gdy aktywne jest prowadzenie tras przez opcjonalny system nawigacji z Planerem Tras Pojazdów Elektrycznych, wstępne przygotowanie jest automatycznie uruchamiane w drodze do następnej stacji szybkiego ładowania. Bez aktywnego prowadzenia tras, funkcję można także ręcznie aktywować z menu ładowania w systemie infotainment. Trasy z maksymalnie dziesięcioma przystankami ładunkowymi i dziesięcioma postojami mogą być planowane na smartfonie lub w portalu internetowym, a następnie przenoszone do systemu infotainment ID.7 GTX Tourer. Oprogramowanie automatycznie integruje idealne przystanki ładowania w prowadzeniu tras przez system nawigacji – kierowca nie musi najpierw szukać punktów ładowania, ale jedynie śledzić sugestie systemu infotainment.

Zwinne zawieszenie i precyzyjne kierowanie

86 KWh 4MOTION

ParametrWartość
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity86 Kwh

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.