2025 Volkswagen Jetta

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Po sześciu latach obecności na rynku, siódma generacja Jetty otrzymała drugą aktualizację na rok modelowy 2025. Oprócz kilku zmian estetycznych, wprowadzono również istotne ulepszenia dotyczące napędu.

Volkswagen zaprezentował siódmą generację Jetty, model A7, w 2018 roku, a w 2021 roku przeprowadził jej właściwą modernizację. Niemiecki producent nie czuł jednak potrzeby wprowadzenia ósmej generacji w 2024 roku na rok modelowy 2025. Zamiast tego dokonano wystarczających ulepszeń, aby uczynić pojazd atrakcyjniejszym i poprawić standardowe wyposażenie dla obu wersji silnikowych. Samochód nadal korzystał z sprawdzonej platformy MQB A1, dzielonej z Golfem i Taosem. W podstawowej wersji silnikowej, Volkswagen Jetta 2025 był dostępny w trzech wersjach: S, SE i SEL. Dodatkowo, producent oferował tzw. Golf GTI z bagażnikiem, którym był model GLI z mocniejszym silnikiem i innymi zaletami.

Od przodu samochód miał zupełnie nową frontową osłonę, z węższym górnym grillem w porównaniu do poprzedniej wersji. Posiadał również przeprojektowane reflektory LED, połączone z paskiem świetlnym w wyższych wersjach oraz L-kształtne światła do jazdy dziennej. Na dolnej części zderzaka producent zamontował trapezoidalny wlot powietrza podkreślony chromowaną listwą, flanking z parą trójkątnych wlotów powietrza w pionie.

Patrząc na profil, kompaktowy sedan był jednym z największych w swoim segmencie i miał smukły wygląd. Mimo że nie był sportowym sedanem, prezentował się sportowo, ale niezbyt agresywnie. Jego podniesiona tylna klapa miała przeprojektowaną pokrywę bagażnika. Volkswagen Jetta 2025 standardowo była wyposażona w 17-calowe felgi aluminiowe w wersjach S i SE, podczas gdy SEL miał 18-calowe. Z tyłu samochód otrzymał zmienione reflektory LED, które były szersze i połączone czerwonym paskiem biegnącym wzdłuż pokrywy bagażnika, integrującym chromowaną nazwę Jetta. Na dolnej części zderzaka Volkswagen nadal miał fałszywy projekt wydechu, który wielu uznawało za przestarzały.

Klienci znaleźli wewnątrz nowo zaprojektowaną deskę rozdzielczą w Volkswagenie Jetta 2025. W przeciwieństwie do poprzedniej wersji z 2021 roku, nowszy model miał swobodnie zawieszony ekran systemu infotainment. Nawiewy również były inne, przypominające te z większego brata, Passata. Poziome listwy i układ centralny skierowany na kierowcę wyglądały bardziej atrakcyjnie i nowocześnie. Przed kierowcą znajdował się wyświetlacz LCD panelu instrumentów dla całej gamy, a możliwość posiadania analogowych wskaźników w kabinie była niedostępna. Volkswagen zrozumiał potrzeby swoich klientów dotyczące fizycznych przycisków i pozostawił niektóre z nich w kabinie, takie jak te do regulacji głośności systemu audio. W wersji S, Jetta 2025 miała tapicerkę materiałową, podczas gdy wersja SE była wyposażona w perforowane, dwutonowe powierzchnie skórzane Microcloud. Ci, którzy chcieli więcej, mogli wybrać poziom SEL, który umożliwiał dostęp do perforowanej tapicerki skórzanej Vienna w kolorze szarym/czarnym Titan lub nowej kombinacji brązowego/czarnego Titan z dekoracjami Horizon Black.

Pod maską, Volkswagen Jetta 2025 oferował tylko jedną kombinację silnika i skrzyni biegów. Volkswagen był pewien, że 1.5-litrowy silnik benzynowy turbo to wszystko, czego zwykły kierowca potrzebuje na co dzień. Czterocylindrowa jednostka była sparowana z standardową, ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów dostarczoną przez Aisin, która nie była skrzynią dwusprzęgłową. Podobnie jak jej poprzednik, miała niezależne zawieszenie z przodu i belkę skrętną z tyłu.

 Volkswagen of America Inc. ogłosił dzisiaj, że model Jetta i Jetta GLI na rok 2025 zaoferują udoskonaloną stylistykę oraz lepszą wartość. Od momentu debiutu w 1980 roku, zwycięskie połączenie stylu, jakości, bezpieczeństwa i wartości sprawiło, że Jetta pozostaje najlepiej sprzedawanym samochodem Volkswagena w Ameryce Północnej. Odświeżona na rok 2025, Jetta oraz sportowo zestrojona Jetta GLI korzystają z nowoczesnego wyglądu zewnętrznego, nowego wystroju wnętrza oraz technologii, a także niższej ceny wyjściowej w porównaniu do modelu 2024 z automatyczną skrzynią biegów, która zaczyna się od 21 995 dolarów.

Na zewnątrz, zmodernizowane frontowe i tylne części nadwozia, wraz z nowymi wariantami kół i kolorami, nadają Jettcie bardziej charakterystyczny wygląd. Zmieniona przednia część nadwozia posiada nowe projekty górnych i dolnych grilli oraz nowe reflektory LED, a także dostępny pas świetlny (od modeli Sport). Nowa pokrywa bagażnika z standardowym pasem świetlnym łączącym światła tylne dodaje elegancji z tyłu. W ofercie kół znalazły się nowe 17-calowe aluminiowe felgi dla modeli SE oraz 18-calowe felgi dla modeli SEL i GLI, a także nowe opcjonalne pakiety czarnych kół dla SE i GLI. Dwie nowe opcje kolorystyczne nadwozia – Monterey Blue Pearl oraz Monument Gray – dodatkowo podkreślają ekskluzywny charakter.

Wnętrze Volkswagena Jetty cechuje nowy projekt deski rozdzielczej oraz nowe kolory i wykończenia w całej gamie. Trzyczęściowy design górnej części deski rozdzielczej przechodzi przez otwory wentylacyjne, kierując wzrok na nowy punkt centralny kabiny – unoszący się system infotaimentu z ekranem 8-calowym, który jest standardem we wszystkich modelach. Automatyczna klimatyzacja Climatronic® Touch jest również standardem, co podkreśla elegancki wygląd w centralnej części. Modele SE oferują komfortowe i wygodne funkcje, które wcześniej były dostępne tylko w modelach SEL, w tym radio satelitarne SiriusXM®, sterowanie głosowe, ładowanie bezprzewodowe oraz bezprzewodowe połączenie z aplikacjami. Dostępna jest opcja szyberdachu.

Fotele z tkaniny Rhombus dostępne są w kolorach Titan Black lub Storm Grey jako standard w modelach Jetta S, natomiast modele Sport mają wytłaczane fotele z tkaniny molekularnej, które po raz pierwszy pojawiły się w GLI 40th Edition w kolorze Titan Black. Zarówno modele S, jak i Sport mają dekorację w kolorze Brushed Silver. Modele SE wyposażone są w nowe perforowane, dwukolorowe powierzchnie siedzeń z materiału Microcloud, w kombinacjach szaro-czarnych lub niebiesko-szarych, a także w dekorację String Figure. Modele SEL mają perforowane skórzane powierzchnie Vienna w kolorze szaro-czarnym lub w nowej kombinacji brązowo-czarnej, z dekoracją Horizon Black. Modele GLI mają unikalnie wyposażone perforowane skórzane powierzchnie Vienna w kolorze szaro-czerwonym z czarnymi przeszyciami oraz matową dekorację Magnum.

Pod maską Jetta zachowuje swój 1,5-litrowy, turbodoładowany silnik czterocylindrowy o mocy 158 KM. W połączeniu z standardową ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, łączy sportowe osiągi z doskonałą efektywnością paliwową na autostradzie. Tymczasem Volkswagen Jetta GLI napędzany jest silnikiem 2.0 EA888, który oferuje 228 KM i 258 lb-ft momentu obrotowego, który można sparować z siedmiobiegową automatyczną skrzynią DSG lub sześciobiegową skrzynią manualną.

Potocznie znany jako „GTI z bagażnikiem”, sportowo zestrojony model Jetta GLI ma również większe hamulce, elektronicznie sterowany ogranicznik poślizgu VAQ oraz elektroniczną blokadę dyferencjału XDS®, system adaptacyjnego tłumienia DCC® oraz unikalny sportowy układ wydechowy.

System IQ.DRIVE jest standardem we wszystkich modelach Jetta i Jetta GLI z roku 2025. System wykorzystuje radar z przodu i z tyłu, kamerę przednią oraz kilka czujników ultradźwiękowych do zbierania danych z otoczenia, co umożliwia funkcje Travel Assist (półautomatyczna pomoc w prowadzeniu); Front Assist (ostrzeżenie przed kolizją i automatyczne hamowanie awaryjne z monitorowaniem pieszych); aktywny monitor martwego pola; ostrzeżenie przed ruchem tylnym; adaptacyjny tempomat (ACC) Stop and Go; Lane Assist (system utrzymywania pasa); oraz Emergency Assist (półautomatyczna pomoc w nagłej sytuacji medycznej).

1.5L 8AT FWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc117.8 Kw @ 0 Rpm
160.2 Hp @ 0 Rpm
158 Bhp @ 0 Rpm
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.