Latem 2024 roku, Volkswagen zaprezentował drugą aktualizację siódmej generacji modelu Jetta w Stanach Zjednoczonych, a zmiany dotyczyły nie tylko podstawowej wersji, ale również topowej wersji GLI.
Osoby, które szukały rodzinnego sedana, który jednocześnie zapewniałby dynamiczne przyspieszenie i osiągi, mogły wybrać Volkswagena Jettę GLI, znanego również jako Golf GTI z bagażnikiem. To nie był po prostu zwykły model Jetta z mocniejszym silnikiem; to była kompletny pakiet, który radykalnie przekształcał w przeciwnym razie nudny europejski kompaktowy sedan. Producent wprowadził siódmą generację tego modelu na rynek amerykański w 2018 roku i odświeżył go raz w 2021 roku. W 2024 roku kompaktowy sedan otrzymał drugą aktualizację, która była znacznie bardziej istotna niż poprzednia. Zgodnie z oczekiwaniami, samochód nadal opierał się na tej samej platformie MQB A1, dzielonej z innymi pojazdami w grupie Volkswagen, lecz oferował unikalne cechy, takie jak niezależne zawieszenie tylne czy silnik EA888. Co więcej, wnętrze zostało modernizowane, a kabina wyglądała bardziej jak pojazd z 2025 roku niż z 2010 roku.
Wygląd zewnętrzny Volkswagena Jetta GLI z 2025 roku został znacznie poprawiony z przodu. Zamiast wyższego grilla, pojawił się węższy, prostokątny górny grill. Po obu stronach umieszczono parę przeprojektowanych reflektorów LED, a producent dodał nawet pasek świetlny między nimi, aby podkreślić szerokość pojazdu. Ta linia wizualnie łączyła L-kształtne światła dzienne zintegrowane z głównymi reflektorami. Na dolnej części zderzaka samochód miał szerokie trapezoidalne wloty powietrza, flankowane przez trójkątne, pionowe wloty po bokach. Dodatkowo, czerwona listwa w kształcie litery U ozdabiała przednią część pojazdu.
Volkswagen starał się dodać subtelne ulepszenia do profilu samochodu, a tylko osoba, która naprawdę wiedziała, gdzie szukać, mogła dostrzec różnicę między GLI a niższymi wersjami Jetta z 2025 roku. Samochód standardowo był wyposażony w 18-calowe felgi aluminiowe, podobnie jak Jetta SEL, aczkolwiek z unikalnym wzorem. Ponadto, producent oferował opcjonalne czarne nakładki na lusterka zintegrowane z lampkami kierunkowskazów. Z tyłu, samochód miał nową pokrywę bagażnika o nieco innej konstrukcji niż jego poprzednik. Volkswagen starał się, aby model z 2025 roku wyglądał inaczej niż jego poprzednik. Aby to osiągnąć, stworzono nowy czerwony pasek świetlny, który łączył przeprojektowane tylne lampy i ozdobiono go chromowanym napisem Jetta. Na koniec, pod tylnym zderzakiem, producent zainstalował podwójne końcówki wydechu z chromowanym wykończeniem, które flankowały czarny dyfuzor.
Wewnątrz, najbardziej uderzającą różnicą wizualną było nowe deska rozdzielcza. Zainstalowano tam nowy 8-calowy ekran dotykowy systemu infotainment w wolno wiszącej pozycji. Wcześniej wyświetlacz był zintegrowany w górnej części centralnego panelu. Przed kierowcą znajdował się nowy wyświetlacz LCD o jaśniejszym kontraście i wyraźnym obrazie. W przeciwieństwie do pozostałych modeli Jetta z 2025 roku, GLI miało również kilka dodatkowych opcji w menu systemu infotainment. Para mocno wyprofilowanych foteli zapewniała odpowiednie wsparcie dla pasażerów z przodu podczas szybkiego pokonywania zakrętów, a między nimi znajdował się konsola centralna z podłokietnikiem. Volkswagen oferował GLI z unikalną tapicerką skórzaną Virginia.
Pod maską, Volkswagen zainstalował ceniony silnik EA888, który generował 231 PS (228 KM). Był on połączony z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową, która przenosiła całą moc na przednie koła za pośrednictwem elektronicznie sterowanego dyferencjału.
Volkswagen of America Inc. ogłosiło dzisiaj, że modele Jetta i Jetta GLI na rok 2025 oferują udoskonalony styl oraz lepszą wartość. Od debiutu w 1980 roku, zwycięska kombinacja stylu, jakości, bezpieczeństwa i wartości sprawiła, że Jetta pozostaje najlepiej sprzedawanym samochodem Volkswagena w Ameryce Północnej. Odświeżona na rok 2025, Jetta oraz sportowo zestrojona Jetta GLI zyskały nowe zewnętrzne detale, nową dekorację wnętrza i technologię, a także niższą cenę początkową w porównaniu do poprzedniego modelu z automatyczną skrzynią biegów na rok 2024, którego cena zaczyna się od 21 995 dolarów.
Na zewnątrz, zmodernizowane przody i tyły, wraz z nowymi opcjami obręczy oraz kolorami, nadają Jecie bardziej charakterystyczny wygląd. Zmieniona przednia osłona chłodnicy posiada nowe wzory górnej i dolnej kratki oraz nowe światła LED, a także dostępny pasek świetlny (od modeli Sport). Nowa pokrywa bagażnika z standardowym paskiem świetlnym łączącym tylne światła wprowadza odrobinę elegancji z tyłu. Oferty kół obejmują nowe 17-calowe aluminiowe felgi dla modeli SE oraz 18-calowe dla SEL i GLI, a także nowe opcjonalne pakiety czarnych kół dla SE i GLI. Dwa nowe kolory nadwozia – Monterey Blue Pearl oraz Monument Gray – dodatkowo podkreślają luksusowy charakter.
W środku, Volkswagen Jetta prezentuje nowy design deski rozdzielczej oraz nowe kolory i dekoracje w całym zakresie. Trzy-paskowy wzór w górnej części deski rozdzielczej przepływa przez otwory wentylacyjne i kieruje wzrok na nowy punkt centralny kabiny – pływający system infotainment z ekranem 8-calowym, który teraz jest standardem we wszystkich modelach. System klimatyzacji Climatronic® Touch jest teraz również standardowy, co dodaje elegancki wygląd w centralnej części deski. Modele SE wprowadzają funkcje komfortu i wygody, wcześniej dostępne tylko w modelach SEL, w tym radio satelitarne SiriusXM®, sterowanie głosowe oraz bezprzewodowe ładowanie i łączność z aplikacjami. Opcjonalnie dostępny jest również panoramiczny dach.
Standardowe fotele z tkaniny Rhombus w kolorze Titan Black lub Storm Grey są dostępne w modelu Jetta S, podczas gdy modele Sport oferują wytłaczane fotele z tkaniny molekularnej, które po raz pierwszy zaprezentowano w GLI 40th Edition w kolorze Titan Black. Modele S i Sport charakteryzują się dekoracją w kolorze Brushed Silver. Modele SE wyposażono w nowe perforowane, dwukolorowe powierzchnie siedzeń z mikrołaty, w kolorach Grey/Titan Black lub Seawall Blue/Storm Grey, z dekoracją String Figure. Modele SEL mają perforowane skórzane powierzchnie siedzeń w kolorach Grey/Titan Black lub nowym połączeniu Brown/Titan Black, z dekoracją Horizon Black. Modele GLI są wyjątkowo wyposażone w nowe perforowane skórzane powierzchnie siedzeń w kolorze Grey/Red Crust/Titan Black z czerwonym kontrastującym przeszyciem, oraz matową dekoracją Magnum.
Pod maską, Jetta zachowuje swój 1,5-litrowy, 158-konnym silnik turbo doładowany w układzie rzędowym, połączony z standardową ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, co łączy sportowe osiągi z doskonałą ekonomiką paliwową na autostradzie. Z kolei Volkswagen Jetta GLI napędzany jest silnikiem EA888 o pojemności 2,0 litrów, który oferuje 228 koni mechanicznych i 258 funtów-stopy momentu obrotowego, który nadal można połączyć z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów lub sześciobiegową skrzynią manualną.
Potocznie nazywana „GTI z bagażnikiem”, sportowo zestrojona Jetta GLI również oferuje większe hamulce, elektronicznie kontrolowany dyferencjał o ograniczonym poślizgu VAQ, blokadę dyferencjału XDS®, system adaptacyjnego tłumienia DCC® oraz unikalny sportowy układ wydechowy.
System IQ.DRIVE jest standardem we wszystkich modelach Jetta i Jetta GLI na rok 2025. System ten wykorzystuje radar z przodu i z tyłu, kamerę z przodu oraz kilka czujników ultradźwiękowych do zbierania danych z otoczenia, co umożliwia funkcje wspomagania jazdy, w tym Travel Assist (półautomatyczne wspomaganie jazdy); Front Assist (ostrzeżenie przed kolizją i automatyczne hamowanie awaryjne z monitoringiem pieszych); Active Blind Spot Monitor; Rear Traffic Alert; Adaptive Cruise Control (ACC) Stop and Go; Lane Assist (system utrzymywania pasa ruchu); oraz Emergency Assist (półautomatyczna pomoc w pojazdach w sytuacjach awaryjnych).