2025 Volkswagen Jetta GLI
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

AutoManiaczka88 - ocena: 4/5

"2025 Volkswagen Jetta GLI to naprawdę fajny samochód. Ma niezłe osiągi i komfort jazdy, chociaż mogłoby być trochę więcej miejsca z tyłu. Generalnie polecam, jeśli szukasz czegoś sportowego, ale jednocześnie praktycznego."

2025 Volkswagen Jetta GLI

Przejdź do galerii zdjęć2025 Volkswagen Jetta GLI

Latem 2024 roku, Volkswagen zaprezentował drugą aktualizację siódmej generacji modelu Jetta w Stanach Zjednoczonych, a zmiany dotyczyły nie tylko podstawowej wersji, ale również topowej wersji GLI.

Osoby, które szukały rodzinnego sedana, który jednocześnie zapewniałby dynamiczne przyspieszenie i osiągi, mogły wybrać Volkswagena Jettę GLI, znanego również jako Golf GTI z bagażnikiem. To nie był po prostu zwykły model Jetta z mocniejszym silnikiem; to była kompletny pakiet, który radykalnie przekształcał w przeciwnym razie nudny europejski kompaktowy sedan. Producent wprowadził siódmą generację tego modelu na rynek amerykański w 2018 roku i odświeżył go raz w 2021 roku. W 2024 roku kompaktowy sedan otrzymał drugą aktualizację, która była znacznie bardziej istotna niż poprzednia. Zgodnie z oczekiwaniami, samochód nadal opierał się na tej samej platformie MQB A1, dzielonej z innymi pojazdami w grupie Volkswagen, lecz oferował unikalne cechy, takie jak niezależne zawieszenie tylne czy silnik EA888. Co więcej, wnętrze zostało modernizowane, a kabina wyglądała bardziej jak pojazd z 2025 roku niż z 2010 roku.

Wygląd zewnętrzny Volkswagena Jetta GLI z 2025 roku został znacznie poprawiony z przodu. Zamiast wyższego grilla, pojawił się węższy, prostokątny górny grill. Po obu stronach umieszczono parę przeprojektowanych reflektorów LED, a producent dodał nawet pasek świetlny między nimi, aby podkreślić szerokość pojazdu. Ta linia wizualnie łączyła L-kształtne światła dzienne zintegrowane z głównymi reflektorami. Na dolnej części zderzaka samochód miał szerokie trapezoidalne wloty powietrza, flankowane przez trójkątne, pionowe wloty po bokach. Dodatkowo, czerwona listwa w kształcie litery U ozdabiała przednią część pojazdu.

Volkswagen starał się dodać subtelne ulepszenia do profilu samochodu, a tylko osoba, która naprawdę wiedziała, gdzie szukać, mogła dostrzec różnicę między GLI a niższymi wersjami Jetta z 2025 roku. Samochód standardowo był wyposażony w 18-calowe felgi aluminiowe, podobnie jak Jetta SEL, aczkolwiek z unikalnym wzorem. Ponadto, producent oferował opcjonalne czarne nakładki na lusterka zintegrowane z lampkami kierunkowskazów. Z tyłu, samochód miał nową pokrywę bagażnika o nieco innej konstrukcji niż jego poprzednik. Volkswagen starał się, aby model z 2025 roku wyglądał inaczej niż jego poprzednik. Aby to osiągnąć, stworzono nowy czerwony pasek świetlny, który łączył przeprojektowane tylne lampy i ozdobiono go chromowanym napisem Jetta. Na koniec, pod tylnym zderzakiem, producent zainstalował podwójne końcówki wydechu z chromowanym wykończeniem, które flankowały czarny dyfuzor.

Wewnątrz, najbardziej uderzającą różnicą wizualną było nowe deska rozdzielcza. Zainstalowano tam nowy 8-calowy ekran dotykowy systemu infotainment w wolno wiszącej pozycji. Wcześniej wyświetlacz był zintegrowany w górnej części centralnego panelu. Przed kierowcą znajdował się nowy wyświetlacz LCD o jaśniejszym kontraście i wyraźnym obrazie. W przeciwieństwie do pozostałych modeli Jetta z 2025 roku, GLI miało również kilka dodatkowych opcji w menu systemu infotainment. Para mocno wyprofilowanych foteli zapewniała odpowiednie wsparcie dla pasażerów z przodu podczas szybkiego pokonywania zakrętów, a między nimi znajdował się konsola centralna z podłokietnikiem. Volkswagen oferował GLI z unikalną tapicerką skórzaną Virginia.

Pod maską, Volkswagen zainstalował ceniony silnik EA888, który generował 231 PS (228 KM). Był on połączony z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową, która przenosiła całą moc na przednie koła za pośrednictwem elektronicznie sterowanego dyferencjału.

 Volkswagen of America Inc. ogłosiło dzisiaj, że modele Jetta i Jetta GLI na rok 2025 oferują udoskonalony styl oraz lepszą wartość. Od debiutu w 1980 roku, zwycięska kombinacja stylu, jakości, bezpieczeństwa i wartości sprawiła, że Jetta pozostaje najlepiej sprzedawanym samochodem Volkswagena w Ameryce Północnej. Odświeżona na rok 2025, Jetta oraz sportowo zestrojona Jetta GLI zyskały nowe zewnętrzne detale, nową dekorację wnętrza i technologię, a także niższą cenę początkową w porównaniu do poprzedniego modelu z automatyczną skrzynią biegów na rok 2024, którego cena zaczyna się od 21 995 dolarów.

Na zewnątrz, zmodernizowane przody i tyły, wraz z nowymi opcjami obręczy oraz kolorami, nadają Jecie bardziej charakterystyczny wygląd. Zmieniona przednia osłona chłodnicy posiada nowe wzory górnej i dolnej kratki oraz nowe światła LED, a także dostępny pasek świetlny (od modeli Sport). Nowa pokrywa bagażnika z standardowym paskiem świetlnym łączącym tylne światła wprowadza odrobinę elegancji z tyłu. Oferty kół obejmują nowe 17-calowe aluminiowe felgi dla modeli SE oraz 18-calowe dla SEL i GLI, a także nowe opcjonalne pakiety czarnych kół dla SE i GLI. Dwa nowe kolory nadwozia – Monterey Blue Pearl oraz Monument Gray – dodatkowo podkreślają luksusowy charakter.

W środku, Volkswagen Jetta prezentuje nowy design deski rozdzielczej oraz nowe kolory i dekoracje w całym zakresie. Trzy-paskowy wzór w górnej części deski rozdzielczej przepływa przez otwory wentylacyjne i kieruje wzrok na nowy punkt centralny kabiny – pływający system infotainment z ekranem 8-calowym, który teraz jest standardem we wszystkich modelach. System klimatyzacji Climatronic® Touch jest teraz również standardowy, co dodaje elegancki wygląd w centralnej części deski. Modele SE wprowadzają funkcje komfortu i wygody, wcześniej dostępne tylko w modelach SEL, w tym radio satelitarne SiriusXM®, sterowanie głosowe oraz bezprzewodowe ładowanie i łączność z aplikacjami. Opcjonalnie dostępny jest również panoramiczny dach.

Standardowe fotele z tkaniny Rhombus w kolorze Titan Black lub Storm Grey są dostępne w modelu Jetta S, podczas gdy modele Sport oferują wytłaczane fotele z tkaniny molekularnej, które po raz pierwszy zaprezentowano w GLI 40th Edition w kolorze Titan Black. Modele S i Sport charakteryzują się dekoracją w kolorze Brushed Silver. Modele SE wyposażono w nowe perforowane, dwukolorowe powierzchnie siedzeń z mikrołaty, w kolorach Grey/Titan Black lub Seawall Blue/Storm Grey, z dekoracją String Figure. Modele SEL mają perforowane skórzane powierzchnie siedzeń w kolorach Grey/Titan Black lub nowym połączeniu Brown/Titan Black, z dekoracją Horizon Black. Modele GLI są wyjątkowo wyposażone w nowe perforowane skórzane powierzchnie siedzeń w kolorze Grey/Red Crust/Titan Black z czerwonym kontrastującym przeszyciem, oraz matową dekoracją Magnum.

Pod maską, Jetta zachowuje swój 1,5-litrowy, 158-konnym silnik turbo doładowany w układzie rzędowym, połączony z standardową ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, co łączy sportowe osiągi z doskonałą ekonomiką paliwową na autostradzie. Z kolei Volkswagen Jetta GLI napędzany jest silnikiem EA888 o pojemności 2,0 litrów, który oferuje 228 koni mechanicznych i 258 funtów-stopy momentu obrotowego, który nadal można połączyć z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów lub sześciobiegową skrzynią manualną.

Potocznie nazywana „GTI z bagażnikiem”, sportowo zestrojona Jetta GLI również oferuje większe hamulce, elektronicznie kontrolowany dyferencjał o ograniczonym poślizgu VAQ, blokadę dyferencjału XDS®, system adaptacyjnego tłumienia DCC® oraz unikalny sportowy układ wydechowy.

System IQ.DRIVE jest standardem we wszystkich modelach Jetta i Jetta GLI na rok 2025. System ten wykorzystuje radar z przodu i z tyłu, kamerę z przodu oraz kilka czujników ultradźwiękowych do zbierania danych z otoczenia, co umożliwia funkcje wspomagania jazdy, w tym Travel Assist (półautomatyczne wspomaganie jazdy); Front Assist (ostrzeżenie przed kolizją i automatyczne hamowanie awaryjne z monitoringiem pieszych); Active Blind Spot Monitor; Rear Traffic Alert; Adaptive Cruise Control (ACC) Stop and Go; Lane Assist (system utrzymywania pasa ruchu); oraz Emergency Assist (półautomatyczna pomoc w pojazdach w sytuacjach awaryjnych).

2.0L 8AT FWD (231 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc214.8 Kw @ - Rpm
292 Hp @ - Rpm
288 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ - Rpm
350 Nm @ - Rpm
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Dct
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.