Pięć lat po wprowadzeniu modelu na rynek amerykański, Volkswagen unowocześnił ofertę Taosa na rok modelowy 2025, wprowadzając znaczące zmiany w wyglądzie zewnętrznym i wnętrzu oraz poprawiając napędy.
Taos oparty jest na tej samej platformie MQB A1, co europejskie crossover’y Skoda Karok i Seat Ateca. Zadebiutował w 2018 roku na chińskim rynku. Niemiecki producent zdecydował jednak o montażu w Meksyku, aby zaspokoić potrzeby klientów w Ameryce Północnej. W rezultacie, w 2020 roku wprowadzono go na rynek jako model 2022, kierując go do klientów pragnących wymiany swojego wiekowego VW Golfa, który i tak był na ostatniej prostej. Po pięciu latach producent przeprojektował model i poprawił wszystko, co mógł, po wysłuchaniu skarg klientów, aby nowy Volkswagen Taos z 2025 roku mógł spełnić ich oczekiwania.
Niemiecki producent samochodów starał się stworzyć nowy język designu w całej swojej gamie crossoverów. W rezultacie, Volkswagen Taos z 2025 roku zyskał nowy przód, który zawierał pasek świetlny LED rozciągnięty od jednego boku do drugiego w dolnej części maski. Element sygnalizacyjny był kontynuowany przez światła dzienne zintegrowane z reflektorami, które miały standardowe lampy projektorowe LED. Na dolnej części zderzaka producent zamontował szeroką, sześciokątną kratkę otoczoną srebrną ramką i wyposażoną w czarną siatkę o sześciokątnym wzorze. Dodatkowo, po bokach umieszczono zestaw wlotów powietrza, które tworzyły kurtyny powietrzne zmniejszające opór aerodynamiczny pojazdu.
Z boku, mniejszy „brat” Tiguan’u miał czarną osłonę wokół nadkoli, starając się zrobić wrażenie na klientach swoimi off-roadowymi walorami. Dodatkowo, Volkswagen dodał standardowe felgi aluminiowe o średnicy 17 cali dla najniższej wersji wyposażeniowej, z opcjami na zestawy 18- i 19-calowe. Do wyboru były trzy wersje: S, SE i SEL, aby klienci mogli dobrać odpowiednią dla siebie. Wraz z odświeżoną wersją, Volkswagen dodał trzy nowe kolory do palety: Jasny Zielony Mech, Perłowy Niebieski Monterey oraz Szary Monumentalny. Z tyłu, przeprojektowany tył pojazdu prezentował wyraźny czerwony pasek świetlny od jednego końca do drugiego, wizualnie łączący nowe lampy tylnie LED. Opcjonalnie, znak VW na klapie bagażnika mógł być podświetlany. Na dolnej części tylniego zderzaka, zespół projektowy Volkswagena nie mógł się powstrzymać i zamontował parę prostokątnych wylotów spalin, podczas gdy prawdziwa rura była ukryta za osłoną.
Wnętrze Taosa zostało znacząco zmienione na rok modelowy 2025. Deska rozdzielcza nie była już szara jak ocean i miała kolorowy fragment rozciągający się na drzwiach. Dodatkowo, zastąpiono zintegrowany ekran dotykowy jednostką o przekątnej 8 cali, zawieszoną nad panelem sterowania. W wersji SE znajdowały się fizyczne przyciski do kontroli HVAC poniżej, podczas gdy SE i SEL miały przyciski czułe na dotyk. Między przednimi fotelami producent umieścił konsolę centralną, która mieściła dźwignię automatycznej skrzyni biegów, selektor trybu jazdy i kilka przycisków do innych funkcji pojazdu. Z tyłu, dzielona kanapa mogła pomieścić do trzech pasażerów i zwiększyć przestrzeń bagażową.
Pod maską klienci znaleźli ten sam 1,5-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem. Silnik czterocylindrowy zyskał 16 dodatkowych koni więcej niż jego poprzednik, osiągając 174 KM (176 KM). Przekazywał moc na przednie koła lub na wszystkie cztery poprzez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Wcześniej tylko wersje z napędem na przednie koła mogły być wyposażone w tę skrzynię, podczas gdy wersja z napędem na cztery koła miała połączenie z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (z podwójnym sprzegłem). Jednak producent zrezygnował z tej opcji w pojazdach z systemami 4Motion po skargach klientów na wersję z podwójnym sprzęgłem w Volkswagenie Taos z 2025 roku.
Volkswagen of America Inc. zapowiedziało szereg aktualizacji dla modelu Taos, które nadają mu świeży wygląd, unowocześnioną technologię oraz większą moc, aby wzmocnić wszechstronność i efektywność tego przystępnego cenowo SUV-a, który sprawia radość z jazdy. Zmodernizowane nadwozie i szerszy wybór kolorów lakieru idą w parze z nowymi wzorami felg, co jeszcze bardziej zwiększa atrakcyjność wizualną, a ulepszona technologia wewnętrzna i udoskonalenia układu napędowego podnoszą atrakcyjność tego zgrabnie zaprojektowanego kompaktowego SUV-a.
Aktualizacje zaczynają się od zewnętrznej części pojazdu, która teraz prezentuje bardziej wyrazisty przód. Wprowadzone zmiany obejmują nowy projekt zderzaka, nową kratkę z dostępną listwą świetlną oraz standardowe reflektory LED w technologii projektorowej, które mogą być wyposażone w AFS. Połączone światła tylne oraz podświetlone logo Volkswagena z tyłu podkreślają charakterystyczny, elegancki wygląd modelu Taos 2025. Do oferty dodano trzy nowe kolory lakieru: Bright Moss Green, Monterey Blue Pearl oraz Monument Gray, które wzbogacają paletę estetyczną. Nowe opcje felg obejmują aluminiowe felgi 17-calowe dla modeli S z napędem na przednie koła, 18-calowe dla modelu SE oraz 19-calowe dla modelu SEL. Wariant SE Black, wprowadzony w 2024 roku, kontynuuje z czarnym dachem, detalami wykończenia i unikalnymi felgami – 18-calowymi dla modeli z napędem na przednie koła oraz 19-calowymi dla modeli 4Motion® z napędem na wszystkie koła.
Przechodząc do wnętrza, model Taos 2025 posiada nowy design deski rozdzielczej, a także nowe materiały i kolory. 8-calowy pływający wyświetlacz infotainment jest standardem w każdym modelu, a dotykowe sterowanie systemem klimatyzacji Climatronic® jest dostępne w wersji SE i wyższych. Nowe materiały wygłuszające pomagają również w redukcji hałasu wewnątrz pojazdu. Model Taos S ma dwu-tonowe tapicerki z czarnej i szarej tkaniny; modele SE i SE Black są wyposażone w materiały CloudTex i tkaninę – SE w dwóch różnych opcjach dwu-tonowych, a SE Black w pełni czarnym wykończeniu. Modele SEL mają skórzane fotele, dostępne w kombinacji dwu-tonowej czarnej i szarej lub w nowym, uderzającym ciemnoniebieskim odcieniu.
Pod maską modelu Taos 2025 znajduje się zaktualizowana wersja efektywnego silnika 1.5-litrowego EA211 z turbodoładowaniem, czterocylindrowego TSI®. Zmiany w podzespołach obejmują zmodyfikowane pierścienie tłokowe i wtryskiwacze paliwa, zmienioną obudowę turbiny, większy intercooler oraz nowy filtr cząstek stałych benzyny. Te zmiany zwiększają moc jednostki napędowej z 158 koni mechanicznych w poprzednim modelu do 174 koni. Aby jeszcze bardziej poprawić komfort jazdy, osiembiegowa automatyczna skrzynia biegów zastępuje siedmiobiegową dwusprzęgłą DSG® w modelach 4Motion.