2026 Zenvo Aurora Tur

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Duński producent samochodów Zenvo zaprezentował dwie wersje swojego modelu Aurora podczas Tygodnia Motoryzacyjnego w Monterey w 2023 roku. Jedna z nich, Agil (czyli Zwinny po duńsku), została stworzona z myślą o torach wyścigowych, podczas gdy druga, Tur (Touring po duńsku), kierowana była do tych, którzy cenią sobie jazdę samochodami o wysokich osiągach podczas długich podróży.

Aurora Tur nie była pierwszym pojazdem o wysokich osiągach wyprodukowanym przez Zenvo. Wcześniej powstały modele takie jak TSR, TS1 GT czy ST1. Większość z nich została zaprojektowana z myślą o torach, a nie o komfortowych, długich podróżach. Jednak z Aurorą producent samochodów dał klientom możliwość wyboru pojazdu, który lepiej odpowiadałby ich potrzebom. Co więcej, inżynieria kryjąca się pod tym ręcznie wykonanym nadwoziem opierała się na najnowszych technologiach hybrydowych. Nie była ona jednak stworzona specjalnie w celu zapewnienia wyjątkowej oszczędności paliwa, lecz niesamowitych osiągów, niezależnie od tego, czy samochód znajdował się na torze, autostradzie czy na krętej drodze.

Tak samo jak jego torowa wersja, Agile, Tur zbudowany był na bazie modularnej konstrukcji monokokowej z włókna węglowego o nazwie ZM1. Dzięki tej architekturze producent mógł stworzyć nadwozie bez ograniczeń i ograniczeń. W rezultacie wiele elementów konstrukcyjnych zostało celowo pozostawionych na widoku jako dowód doskonałego inżynierii w pięknej formie.

Z przodu, trójkątne reflektory zostały wydłużone w kierunku nosa samochodu za pomocą pasków LED dziennego światła. Aby maksymalizować siłę docisku na przedniej osi, Zenvo stworzyło ogromny splitter podzielony na dwie sekcje, podobny do tego z Aurory Agile, ale bez bocznych skrzydełek. Podobnie jak w wersji Agile, szerokie wloty powietrza pozwalały na przepływ powietrza przez przednie koła i przechodzenie przez tylną część błotników przez duże otwory wentylacyjne. Stamtąd, podążając za nadwoziem samochodu, powietrze było chwytane przez tylne wloty powietrza, które wciągały je i kierowały do chłodnic w celu schłodzenia silnika. Szerokie progi z włókna węglowego były zintegrowane z panelami drzwi i wspomagały ten proces. Z profilu, Tur miał wydłużoną linię dachu, która rozciągała się nad komorą silnikową umieszczoną za kabiną. W odróżnieniu od swojego brata Agil, wersja touring Aurory nie miała masywnego skrzydła z tyłu.

Klienci byli witani w Aurorze Tur eleganckim wnętrzem wykończonym skórą. Sportowe fotele kubełkowe były wyściełane, aby zapewnić wystarczający komfort podczas długich podróży. Może nie były tak dobre w podparciu bocznym jak w Agil, ale spełniały swoją rolę podczas jazdy. Zestaw wskaźników był wyjątkowym osiągnięciem inżynierskim. Składał się z trzech tarcz, przy czym zewnętrzne mogły się obracać, aby ujawnić dodatkowe wyświetlacze dla systemu infotainment lub komputera pokładowego. Centralnie umieszczony obrotomierz pozostawał na swoim miejscu. Jak przystało na pojazd z 2023 roku, Aurora Tur posiadała bezprzewodową łączność z urządzeniami Android Auto i Apple CarPlay.

Za kokpitem Zenvo zainstalowało silnik V12 z czterema turbosprężarkami, który generował ogromne 1250 PS (1233 KM), ale to nie wszystko. Wspomagany przez zintegrowany silnik elektryczny mógł osiągnąć 1450 PS (1430 KM). Po połączeniu z kolejnymi dwoma silnikami, łączna moc sięga 1850 PS (1825 KM).

 Zaprezentowany w przeddzień Monterey Car Week 2023, Zenvo Aurora to ważny moment w historii marki. Aurora jest najlżejszym i najpotężniejszym samochodem drogowym, jaki kiedykolwiek wyprodukował Zenvo Automotive, a także zapowiada nową erę dla duńskiej marki, z zupełnie nowym, przemyślanym projektem hiperauta, które nie idzie na kompromisy w kwestii wydajności.

Nazwany na cześć rzadkiego zjawiska świetlnego Aurora Borealis, Zenvo Aurora został zaprojektowany z myślą o przyjemności z jazdy. Stworzył bezpośrednie połączenie między kierowcą a drogą.

Zbudowany na nowej, modułowej konstrukcji ZM1, opracowanej wspólnie z ekspertami od struktur węglowych z Managing Composites, każdy aspekt pojazdu został maksymalnie wykorzystany w granicach możliwości i kompromisów. W celu zapewnienia równowagi między komfortem a wydajnością torową, Aurora debiutuje z dwoma różnymi podejściami, które są wprowadzane jednocześnie. Każde z nich spełnia bezkompromisowe założenia, oferując właścicielom możliwość wyboru preferowanego stylu jazdy i designu. Agresywnie stylizowany Zenvo Aurora Agil uzupełnia pięknie elegancki Zenvo Aurora Tur.

Oba modele mają aerodynamicznie zaprojektowaną konstrukcję podwozia, która skutecznie zarządza przepływem powietrza wokół struktury. Czyste linie Zenvo Aurora Tur to wariant grand tourer, z pięknie wykonaną sylwetką i dynamiką ustawioną na stabilność oraz komfort jazdy. Z kolei styl nadwozia Agil podąża za tą samą prostą i elegancką filozofią projektowania, ale jest bardziej ekstremalną interpretacją, ponieważ karoseria sprytnie zarządza przepływem powietrza. Dzięki temu generuje wysokie poziomy docisku, z wyraźnym naciskiem na jazdę torową.

Głównym celem projektu było zapewnienie, że Zenvo Aurora jest prawdziwym samochodem dla kierowców, a nie tylko dążeniem do osiągania rekordowych wyników w czasie okrążeń. Efektem jest niezachwiane idea, które odzwierciedla duńskie wzornictwo; proste, rzeźbiarskie, efektywne, i naprawdę wykorzystuje filozofię projektowania, w której 'forma podąża za funkcją’, inspirowaną dziełami Arne Jacobsena. Każdy element został dokładnie przemyślany, każdy element ma swoje miejsce i nic nie jest zbędne. Absolutny nacisk na użyteczność i przyjemność z jazdy sprawia, że każdy właściciel może cieszyć się każdą chwilą spędzoną za kierownicą Aurory, niezależnie od tego, jak krótka lub długa jest ta chwila.

„Projekt Aurora najlepiej opisać jako równowagę skrajności,” wyjaśnia Przewodniczący Zarządu i Dyrektor Handlowy, Jens Sverdrup. „W trakcie fazy rozwoju byliśmy bardzo klarowni, że nie chcemy gonić za konkretnymi liczbami czy czasami okrążeń, ponieważ może to odwrócić naszą uwagę lub prowadzić do kompromisów w innych obszarach. Ważne było, aby dążyć do tego, by Aurora była na czołowej pozycji, osiągając to przez maksymalne wykorzystanie każdego elementu w synchronizacji z pozostałymi. Chcieliśmy stworzyć samochód dla kierowców, który spełniałby oczekiwania na każdym poziomie, bez negatywnego wpływu jednego aspektu na inny. Podeszliśmy do tego w bardzo duński sposób, co oznacza, że każdy element jest starannie przemyślany, a my chcieliśmy wprowadzić ten styl i filozofię projektowania do segmentu hiperaut. Wynikiem są dwa modele, które się uzupełniają, oferując prawdziwą przyjemność z jazdy, a niemal jako produkt uboczny, niesamowitą wydajność.”

DESIGN

Duńskie wzornictwo jest znane na całym świecie z eleganckiej prostoty i czystych linii. Filozofia 'forma podąża za funkcją’, spopularyzowana przez eleganckie projekty takich projektantów jak Arne Jacobsen, to język, który przekracza branże i gatunki.

Po raz pierwszy ta szczera i logiczna koncepcja została zastosowana przez Zenvo na rynku hiperaut, a modele Aurora przedstawiają te zasady na dwa różne sposoby.

Główny projektant, Christian Brandt, prowadził niewielki zespół odpowiedzialny za wprowadzenie duńskiego wzornictwa na nowy rynek, opierając się na dziedzictwie Zenvo i wyznaczając fundamenty dla przyszłych modeli. „W Zenvo mamy bardzo wyraźne wskazówki projektowe, które są kontynuowane w modelu Aurora, a nowy język designu przesuwa granice tego, co mogliśmy osiągnąć z pakowaniem i aerodynamiką. Byliśmy również bardzo skupieni na tym, by zachować duński styl – mniej znaczy więcej, i bardzo prosto. Podwozie i komponenty Zenvo Aurora są dziełami sztuki, a my podjęliśmy bardzo zdecydowaną decyzję, że nie chcemy ukrywać tych detali pod monolitycznym designem. To jak skomplikowany zegarek lub szkieletowa konstrukcja motocykla, gdzie wewnętrzne mechanizmy są fascynującą częścią, a my chcieliśmy pokazać jak najwięcej podwozia, silnika i zawieszenia.”

Modele Agil i Tur wyraźnie się uzupełniają. Zbudowane na tej samej podstawowej architekturze, zaprojektowane tak, aby współpracowały ze sobą z kluczowymi wskazówkami stylistycznymi, każdy z nich jest również samodzielnym projektowaniem, które spełnia określony cel. „W miarę postępu programu stało się jasne, że jeden projekt modelu nie mógłby spełnić naszych bezkompromisowych założeń, ponieważ jeden rozmiar nie pasuje do wszystkich, jeśli chodzi o hiperauta. Rozmawiając z różnymi właścicielami i kolekcjonerami oraz biorąc pod uwagę ich uwagi i sugestie, zidentyfikowano dwie wyraźne grupy: tych, którzy chcą komfortu i luksusu w połączeniu ze stabilnością przy dużych prędkościach i ultimate GT, oraz tych, którzy chcą wysokiego adrenaliny, agresywnego nastawienia i twardości,” dodaje Jens Sverdrup. „Najciekawszym fragmentem danych, które znaleźliśmy w naszych badaniach, było to, że podział wynosi dokładnie 50/50.”

Christian wyjaśnia: „Projekt Agil powstał jako pierwszy, pracując z bardzo logicznym i nieprzeładowanym podejściem do złożoności aerodynamiki. Efektem jest bardzo duńskie rozwiązanie zarządzania przepływem powietrza i generowania docisku, co czyni niezwykle skutecznie.”

Tur oferuje tę samą niezłomną wydajność, ale w znacznie subtelniejszy i elegantszy sposób. „To bardziej podejście 'żelazna pięść w aksamitnej rękawicy’ z czystymi, skromnymi, ale celowymi liniami, ale ostateczny kształt powstał w sposób naturalny,” dodaje Christian. „Gdy tylko zdecydowaliśmy się na dwa modele, Tur niemal wydawał się naturalnym projektem – odsłonięty do surowych elementów, z nadwoziem wyglądającym, jakby było po prostu nałożone na podwozie w niektórych miejscach.

MOC

Sercem wszystkich modeli Zenvo Aurora jest 6,6-litrowy silnik V12 z czterema turbosprężarkami, opracowany przez MAHLE Powertrain. Produkuje on 1250 KM i osiąga maksymalną prędkość obrotową 9800 rpm. To wyjątkowa jednostka o konfiguracji gorącej V pod względem kątowym, zamontowana wewnątrz za kokpitem. Silnik jest dodatkowo wzmocniony lekkim systemem elektrycznym, który generuje do 600 KM dodatkowej mocy, w zależności od konfiguracji napędu. W modelu Agil zastosowano tylny napęd, który zawiera jedną zintegrowaną turbinę elektryczną, generującą 200 KM, podczas gdy układ napędu na cztery koła, standardowy w Turze i opcjonalny w Agil, dodaje dodatkowy silnik elektryczny do każdego z przednich kół, co daje łącznie 1850 KM. Efekt to bezproblemowe połączenie natychmiastowej mocy i momentu obrotowego, dostarczając reakcję na gaz w stylu silnika naturalnie aspiracyjnego, co czyni tę jednostkę napędową najpotężniejszym silnikiem V12 zamontowanym kiedykolwiek w samochodzie drogowym.

Silnik skorzysta na wykorzystaniu systemu MAHLE Jet Ignition®, który został włączony do projektu, aby umożliwić silnikowi pracę bez potrzeby nadmiernego doładowania dla ochrony komponentów (λ=1) w całym zakresie działania silnika. To stało się wymogiem nowo ogłoszonej legislacji Euro 7. Całkowicie aluminiowa konstrukcja oraz wiedza Zenvo w dziedzinie włókna węglowego dostarczą kompaktowej i lekkiej jednostki, ważącej mniej niż 260 kg (575 lb).

Wyposażony w siedmiobiegową skrzynię biegów z hybrydowym napędem, generującą moc 150kW, układ zintegrował elektryczny bieg wsteczny i uruchomienie silnika zamiast tradycyjnego rozrusznika, co zapewnia oszczędność wagową i zwiększoną efektywność. Skrzynia biegów z pojedynczym wałem umożliwia płynniejsze zmiany biegów, podczas gdy elektroniczne tłumienie przełożeń można regulować za pomocą przycisków w kabinie. Skonstruowane z myślą o specyficznych przełożeniach i mapowaniu zmiany biegów, mają zapewnić, że charakterystyka zmiany biegów dla dwóch modeli będzie dramatycznie różna. Agil będzie charakteryzować się bardziej angażującymi, mechanicznymi zmianami biegów, podobnymi do skrzyni sekwencyjnej, znanej bardziej torowym modelom. Z kolei Tur będzie oferować znacznie gładsze przejścia przez zakres obrotów.

Skrzynia napędowa zawiera e-dyferencjał, a każdy z silników elektrycznych produkuje 150 kW mocy. Z jednym silnikiem zamontowanym w skrzyni biegów w obu konfiguracjach napędu, każdy z silników elektrycznych umieszczony jest na przednich kołach w układzie napędu na cztery koła. Przednie silniki działają jako system wektorowania momentu obrotowego, generując moc w okolicach 400 kW. W połączeniu, układ silników elektrycznych generuje od 200 KM do 600 KM natychmiastowej mocy, działając jako 'uzupełnienie momentu obrotowego’ podczas rozkręcania turbosprężarek. To była istotna cecha w jeździe Aurorą, wyjaśnia Jens Sverdrup: „Ogromna liczba właścicieli podkreśliła, że wszyscy uwielbiają reakcję na gaz silników naturalnie aspiracyjnych oraz natychmiastowe dostarczenie mocy przez elektrykę, ale bez ciężaru i lęku o zasięg związanych z akumulatorami. Reakcja na gaz i responsywność były głównym celem całego zespołu, a znacząca praca została wykonana nad dynamiką i integracją między silnikami elektrycznymi a silnikiem, aby uczynić to jak najbardziej płynne. Dlatego napęd wykorzystuje cztery mniejsze turbosprężarki, zamiast bardziej konwencjonalnych dwóch. Oznacza to, że mogą szybciej rozkręcać się, a końcowy rezultat to układ napędowy, który łączy najlepsze cechy konwencjonalnych silników spalinowych oraz technologii hybrydowej. Aurora zaoferuje bardziej bezpośrednią i lepszą reakcję na gaz niż silnik NA, ale zarówno Agil, jak i Tur będą miały różne mapowanie, aby nadać im różne cechy jazdy.

Zbudowane na tej samej konstrukcji i jednostce napędowej, modele Agil i Tur są skonfigurowane w bardzo różny sposób, z oddzielnym naciskiem na kierowców. Model Agil, z bardziej agresywną aerodynamicznie postawą i profilem, jest lżejszy, skoncentrowany na torach, z aerodynamiką podwozia i wysokim skrzydłem tylnym z funkcją hamulca powietrznego. Napęd przesyła całą moc na tylne koła jako standard, podczas gdy dostępna jest opcja napędu na cztery koła. Wnętrze kabiny pozbawione jest wygód i zbędnych luksusów, z odsłoniętym podwoziem w kilku miejscach, a ultra-lekkie materiały techniczne są używane do tapicerki siedzeń oraz wybranych sekcji drzwi i deski rozdzielczej. Dzięki tym zabiegom odchudzającym, Agil waży mniej niż 1300 kg (2866 lb). Bardziej agresywny design zapewnia wyższe poziomy docisku, osiągając 880 kg (1940 lb) docisku przy prędkości 155 mph (250 km/h) oraz maksymalną prędkość 227 mph (365 km/h).

Eleganckie linie Zenvo Aurora Tur skutecznie zarządzają przepływem powietrza nad, pod i przez monocoque, tworząc bardziej efektywny przepływ przy niższym współczynniku oporu niż jego bardziej torowy brat. Aerodynamika podwozia jest uzupełniana przez aktywne kanały tylnego skrzydła, zapewniając dodatkową stabilność. Ponadto, projekt połączony jest ze standardowym napędem na cztery koła, co zwiększa poziom przyczepności i umożliwia łatwiejsze wykorzystanie dostępnej mocy. Choć dodanie do układu napędowego zwiększa całkowitą wagę o 150 kg (330 lb) do około 1450 kg (3197 lb), bardziej aerodynamiczna forma przyspiesza do maksymalnej prędkości 280 mph (450 km/h). Kabina jest wykończona materiałami wysokiej jakości, a poziom wyciszenia został zwiększony, tworząc bardziej tradycyjne luksusowe środowisko GT dla pasażerów, stąd nazwa 'Tur’ – po duńsku 'Touring’.

EMOCJE

Emocje to niewymierne odczucie, ale jest to coś, co każdy doświadcza. Podobnie jak zjawisko Aurora Borealis, które nadaje nazwę najnowszemu projektowi Zenvo, emocje wynikają z konkretnych czynników, które w odpowiedni sposób łączą się w odpowiednim czasie. I tak, jak majestatyczne światła północne, które oświetlają ziemie Zenvo, fale emocji przekazywane przez jazdę wpływają na wszystkich w różny sposób. To właśnie ta indywidualność stała się niezwykle wyraźna podczas badań i zbierania informacji na temat programu Aurora. Właścicieli i kolekcjonerów pytano, czego naprawdę szukają i co naprawdę pobudza ich zmysły. Wynik tych dyskusji? Zenvo słuchał.

Wyposażeni w 'idealne’ wymagania, kierunek, jaki obrał zespół Zenvo, był realizowany w bardzo duński sposób. „Innowacyjność i myślenie 'poza schematami’ były kluczowe w tym procesie, ponieważ nie mieliśmy wszystkiego dostępnego na wyciągnięcie ręki,” wspomina Jens Sverdrup.

„Musieliśmy znaleźć różne rozwiązania z konieczności, i to była czysta karta papieru do stworzenia najlepszego samochodu dla kierowców bez jakichkolwiek ograniczeń. W oparciu o te założenia, przyjrzeliśmy się wszystkim parametrom, które chcieliśmy osiągnąć, i zaczęliśmy dążyć do maksymalnego wykorzystania każdego elementu bez negatywnego wpływu na inne.”

Ogromna liczba odpowiedzi dotyczących układu napędowego wskazywała na czystą pasję i emocje, jakie daje silnik V12. Powinien on oferować natychmiastowy moment obrotowy, jaki zapewniają najnowsze elektryczne hiperauta, ale potrzebuje prawdziwej duszy. Dzięki pionierskiemu podejściu MAHLE Powertrains, układ napędowy teraz dostarcza natychmiastową wydajność dzięki elektrycznym silnikom, podczas gdy decyzja o zastosowaniu czterech mniejszych turbosprężarek – zamiast dwóch większych – oznacza, że szybciej się rozkręcają, dostarczając moc w znacznie bardziej liniowy sposób. W każdej z tych technicznych decyzji oparto się na celu osiągnięcia reakcji na gaz, jaką oczekiwano od silnika naturalnie aspiracyjnego.

Tłumaczenie emocji na inżynierię nie jest jednak łatwe. Wyzwanie polegające na przetworzeniu cennych opinii na temat emocji i przekładaniu ich na namacalne dynamiki na drodze było jednym z wyzwań, przed którymi stanęli pracownicy Managing Composites. „Wszystko, co stworzyliśmy z Zenvo, stworzone jest w mentalności 'uśmiechów za milę’, i musieliśmy ciężko pracować, aby zrealizować wnioski z badań klientów i dostarczyć coś, co koresponduje z ich oczekiwaniami. Stwierdziliśmy, że aby osiągnąć nasze cele, musieliśmy zakwestionować status quo branży hiperaut i szukać sposobów na przesunięcie wskaźnika,” wyjaśnia Alejandro Batan, dyrektor programowy w Managing Composites.

„Projekt Aurora rozpoczął się od czystej kartki papieru i wyraźnego skupienia się na tym, co chcieliśmy osiągnąć. To miało swoje własne wyzwania, ponieważ nie mieliśmy produktu bazowego do budowy, ale było to także wyjątkową szansą, ponieważ oznaczało, że mogliśmy zaprojektować i stworzyć absolutnie najlepszy produkt, korzystając z najnowszych technologii i systemów, bez wprowadzania kompromisów lub ograniczeń. Ten fakt sprawił, że projekt Aurora przesuwał granice na każdym etapie – to nie było tylko branie elementów, komponentów czy systemów z półki. Zespół wyzwolił możliwości dostawców i pracował nad tym, co mogłoby być następne w kontekście technologii, by dostarczyć następny etap w zakresie wydajności i doświadczenia.”

Serce Zenvo Aurora to prawdziwe dzieło sztuki, które pokazuje najwyższą jakość rzemiosła i dbałość o detale. Około 70 procent monocoque z węgla w pozostaje odsłonięte, w tym zintegrowane przednie i tylne podwozia. Dodatkowo, zamiast być ukryty pod nadwoziem, bardzo inżynieryjne komponenty do systemu zawieszenia są pokazane jako cecha. Ustawienie obejmuje podwójne wahacze z aktywnymi podwójnymi sprężynami z przodu i z tyłu, które są prezentowane jako cecha. W podobny sposób, jak szkieletowa konstrukcja zegarka lub superbike’a, bardzo precyzyjne mechanizmy i inżynieryjne komponenty są kluczowym elementem całego projektu.

System modułowy ZM1 debiutuje i łączy główny centralny monocoque oraz przednie i tylne podwozia w jeden kompozytowy element. Ta struktura oferuje sztywność skrętną na poziomie 63 000 Nm/stopień i waży mniej niż 120 kg (265 lb). Poziomy bezpieczeństwa strukturalnego na poziomie Formuły 1 oraz kompozytowe struktury absorbujące energię poprawiają ochronę w razie wypadku. Na tej podstawie zespół inżynieryjny w Managing Composites stanął przed innym wyzwaniem.

„W Aurorze wszystko współdziała z centralną strukturą. Przednie i tylne podwozia są widoczne i zintegrowane z głównym podwoziem, a wszystkie komponenty są do niego przymocowane – bezpośrednio lub pośrednio – więc wszystko jest połączone,” wyjaśnia Lluc Marti, dyrektor generalny Managing Composites. „Nawet wnętrze Aurory ma bardzo minimalistyczny design, napędzany funkcjonalnością. Przy tak dużej widoczności monocoque, oznacza to prawdziwą dążenie do perfekcji pod względem jakości wykonania, dlatego każda powierzchnia jest dotykowa i idealnie wykończona.

„To również oznacza, że nie ma miejsca na ukrywanie czegokolwiek, jeśli chodzi o pakowanie i dynamikę jazdy. Jak w przypadku jazdy na motocyklu, kierowca poczuje się prawdziwą częścią Aurory, zarówno dzięki ergonomii designu, jak i poczuciu połączenia się z kontrolkami. Połączenie z drogą poprzez podwozie, uczucie kierownicy oraz visceralne doznania związane z silnikiem umieszczonym za kabiną. Siedzenia są również zintegrowane z głównym monocoque, co zapewni ogromne poczucie połączenia. Aurora dostarczy kierowcom innego doświadczenia niż kiedykolwiek do tej pory, a oba modele będą w różny, bardzo angażujący sposób.

6.6L V12 7AT AWD (1876 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Moc919.4 Kw @ 9800 Rpm
1250 Hp @ 9800 Rpm
1233 Bhp @ 9800 Rpm
Moc silnika elektrycznego147.1 Kw (200 Hp)
Całkowita maksymalna moc1379.1 Kw (1875 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy1253.9 Lb-Ft (1700 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Prędkość maksymalna280 Mph (451 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h2.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/35 R20 // 325/30 R21
Długość189.7 In (4818 Mm)
Szerokość79.5 In (2019 Mm)
Wysokość44 In (1118 Mm)
Rozstaw osi110.2 In (2799 Mm)
Masa własna3197 Lbs (1450 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.