22025 BMW X3 (G45)

BMW zaprezentowało online czwartą generację luksusowego SUV-a X3 w letnich miesiącach 2024 roku, przeznaczonego na rok modelowy 2025, który wyróżnia się większymi wymiarami w niemal wszystkich aspektach.

Czwarta generacja X3, znana w kodzie fabrycznym jako G45, wydłużyła się i poszerzyła w porównaniu do swojego poprzednika, ale obniżono ją o jedną cal (2,5 cm). Kontynuuje ona udaną historię znanego kompaktowego luksusowego pojazdu Sport Activity Vehicle, jak BMW nazywa swoje SUV-y. Wprowadzono znaczące zmiany w języku designu i technologii, które 2025 BMW X3 dzielił z innymi modelami tej marki. Co zaskakujące, nie pojawiła się wersja w pełni elektryczna, jak niektórzy oczekiwali, a zamiast tego zaoferowano napędy hybrydowe. Dodatkowo dostępny był nawet model z turbodieslem, skierowany głównie do europejskich klientów.

Z przodu, 2025 BMW X3 zyskało dramatycznie przekształcony wygląd, z trójkątnymi reflektorami o opływowym kształcie. Adaptacyjne reflektory LED z matrycowym świateł high beam, światłami miejskimi i funkcją oświetlenia zakrętów, a także opcjonalne niebieskie akcenty. L-kształtne światła do jazdy dziennej potwierdziły całkowite odejście od designu świateł corona, który wprowadzono w latach 90-tych. Pomiędzy nimi znajdowała się duża atrapa chłodnicy z kanciastymi rogami. Jednocześnie, na dolnej części zderzaka, producent oferował dwie opcje stylistyczne, w zależności od wersji i pakietów. Wersje standardowe były wyposażone w szeroki wlot powietrza w dolnej części, flakowany przez pionowe szczeliny, które tworzyły poduszki powietrzne zmniejszające opór powietrza. Natomiast klienci, którzy wybrali pakiet M Sport, otrzymywali SUV-y z przekształconymi dolnymi krawędziami zderzaków, które miały wyższe centralne wloty powietrza i szersze otwory wentylacyjne na bokach.

Z profilu, kształt auta przesunięty ku tyłowi z wznoszącą się linią boczną i lekko opadającą dachówką przyczyniał się do dynamicznego wyglądu samochodu. Producent starał się również podkreślić zdolności terenowe pojazdu, powiększając przednie i tylne błotniki oraz zdobijając archiwa kół czarnymi detalami. Dodatkowo, 2025 BMW X3 sportowało czarne progi, które sprawiały, że prześwit wydawał się większy. Chromowane wykończenie zdobiło dolną część linii szyb, wznosząc się ku tyłowi w znanym elemencie Hofmeistera na słupkach D. Wreszcie, z tyłu, nachylona ku przodowi klapa bagażnika była ozdobiona spojlerem na przodzie oraz aerodynamicznymi elementami po bokach, które flankowały tylną szybę. LED-owe światła tylne były duże i wychodziły z metalowej powierzchni klapy bagażnika z ćwierć-paneli.

W środku, najważniejszą nowością był zakrzywiony wyświetlacz na desce rozdzielczej. Choć nie był to pierwszy X3 z takim rozwiązaniem, to był pierwszym, który miał system infotainment iDrive 9 z dotykowym ekranem opartym na projekcie Android Open Source, który mógł integrować aplikacje innych firm obok już znanego systemu BMW ConnectedDrive. Z przodu, 2025 BMW X3 oferowało fotele o wysokim podparciu bocznym, które równie dobrze pasowałyby do sportowych samochodów, jak i do sportowego SUV-a. Producent zainstalował szeroką konsolę centralną między nimi, w której mieścił się okrągły pokrętło kontrolera iDrive oraz gałki zmiany biegów. Z tyłu, dzielona kanapa mogła pomieścić do trzech pasażerów, chociaż tunel transmisyjny, który przechodził przez SUV-a od przodu do tyłu, ograniczał przestrzeń na nogi dla pasażera siedzącego na środku.

Pod maską, 2025 BMW X3 oferował wybór silników diesla i benzynowych, wszystkie ze wsparciem elektrycznym. Standardową skrzynią biegów w całej gamie była ośmiobiegowa automatyczna skrzynia, która przekazywała moc na wszystkie koła za pomocą elektronicznie sterowanego systemu AWD. Ci, którzy szukali bardziej emocjonującej wersji X3, mogli wybrać wersję M50, która dzięki turbodoładowanemu silnikowi sześciocylindrowemu i elektrycznemu silnikowi o mocy 18 PS (18 KM) przekazywała prawie 400 koni do kół.

 Nowa BMW X3 oferuje większą atrakcyjność sportową, efekt wizualny i wszechstronność niż kiedykolwiek wcześniej, wprowadzając wyjątkową stabilność i pewność podczas codziennej jazdy oraz dłuższych podróży. Nowy język designu nadaje Sportowemu Pojazdowi Aktywności (SAV) w segmencie premium średniej wielkości znacząco poprawioną obecność zewnętrzną oraz aurę dynamicznej elegancji. Postępowy design wnętrza łączy nowoczesną funkcjonalność z wyrafinowaną atmosferą oraz zaawansowaną cyfryzacją w postaci najnowszego systemu BMW iDrive z QuickSelect opartym na BMW Operating System 9. Dynamika jazdy i komfort w długiej trasie korzystają zarówno z nowoczesnych systemów sterowania, jak i niezwykle precyzyjnego dostrojenia całości ustawienia pojazdu, jak również bogatego zestawu funkcji automatycznego prowadzenia i parkowania.

Portfolio silników w nowej BMW X3 składa się z wysoce efektywnych silników spalinowych z najnowszej modularnej generacji BMW Group oraz systemu hybrydowego typu plug-in z nowoczesną technologią BMW eDrive. Na czoło stawki wysuwa się model M Performance w postaci BMW X3 M50 xDrive, którego dynamiczne możliwości przewyższają konkurencję. Jego sześciocylindrowy silnik benzynowy w układzie rzędowym połączony jest z technologią mild hybrid 48V, podobnie jak czterocylindrowe jednostki benzynowe i diesla w nowej BMW X3 20 xDrive oraz nowej BMW X3 20d xDrive, które są dostępne już od momentu premiery. Nowa BMW X3 30e xDrive z napędem hybrydowym typu plug-in oferuje zwiększony zasięg elektryczny wynoszący 81 – 90 kilometrów (50 – 56 mil) w cyklu WLTP, co pozwala kierowcom cieszyć się mobilnością premium bez emisji spalin daleko poza granicami miasta.

Oprócz powszechnej elektryfikacji, zmniejszenie śladu węglowego nowej BMW X3 można przypisać wyjątkowym właściwościom aerodynamicznym dla tej klasy, gdzie współczynnik oporu Cd wynosi zaledwie 0,27 (w zależności od wariantu modelu), oraz procesowi produkcji skupionemu na oszczędności zasobów i cyrkularności. SAV będzie produkowane w zakładzie BMW Group w Spartanburgu (USA) oraz w zakładzie Rosslyn (RPA), gdzie po raz pierwszy wydanie hybrydowe nowej generacji będzie produkowane. Zakład Rosslyn stanie się jedyną lokalizacją produkcyjną dla modelu hybrydowego typu plug-in na każdym rynku światowym. Wprowadzenie nowej BMW X3 na rynek rozpocznie się w czwartym kwartale 2024 roku w USA i Europie, a następnie trafi do sprzedaży na wielu innych rynkach od stycznia 2025 roku. Kluczowymi regionami sprzedaży dla nowej BMW X3 są USA i Niemcy, po których następują Włochy, Hiszpania, Japonia, Korea Południowa, RPA, Kanada i Meksyk oraz reszta rynku Ameryki Łacińskiej.

Historia sukcesu: od pierwszego SAV w klasie premium średniej wielkości do globalnego lidera rynku w swoim segmencie

To BMW X3 jako pierwszy ustanowiło segment SAV w klasie premium średniej wielkości i odgrywa kluczową rolę w globalnej historii sukcesu modeli BMW X. Pierwsza generacja BMW X3 zadebiutowała 20 lat temu, co również zapoczątkowało triumfalny rozwój inteligentnego systemu napędu na wszystkie koła BMW xDrive, który po raz pierwszy zainstalowano w tym modelu. Poprzez połączenie elektronicznie sterowanego sprzęgła wielopłytkowego w skrzyni rozdzielczej z systemem DSC (Dynamic Stability Control), rozkład mocy między przednimi a tylnymi kołami może być dostosowywany do danej sytuacji drogowej z niezrównaną prędkością i precyzją.

Od debiutu pierwszego BMW X3, ta seria modeli cieszyła się stałym wzrostem popularności na całym świecie. Przez dwie dekady BMW X3 rządziło jako najlepiej sprzedający się model premium w swojej klasie. Mimo że do oferty dołączył model rodzeństwa – BMW X4 Sports Activity Coupé – po raz pierwszy, druga generacja X3 nadal przewyższała sprzedaż swojego udanego poprzednika o ponad 50 procent. Kolejna generacja była pierwszą, która dodała model M Performance do oferty. Oprócz uzyskania statusu globalnego lidera rynku w swoim segmencie, trzecia generacja BMW X3 stała się także najlepiej sprzedającym się modelem w całym portfolio produktów BMW w 2023 roku. Łącznie ponad 3,5 miliona egzemplarzy BMW X3 zostało dostarczonych klientom na całym świecie.

Nowy język designu, rozległe powierzchnie, charakterystyczne proporcje

Nowy język designu dla zewnętrznej części sprawia, że czwarta generacja BMW X3 ma niemal monolityczny wygląd. Obficie wymiary powierzchni łączą się z skupieniem na zaledwie kilku, wyraźnie zdefiniowanych liniach, tworząc wyraźnie zorganizowany zewnętrzny wygląd, który został ograniczony do niezbędnych elementów, ale ma elegancki i dynamiczny charakter.

Charakterystyczne proporcje modeli BMW X wskazują na doskonałą wszechstronność samochodu. Zewnętrzna część nowej BMW X3 jest o 34 milimetry dłuższa niż jej poprzednik, mając długość 4,755 milimetra, i o 29 milimetrów szersza (teraz 1,920 milimetra). Wraz z obniżeniem wysokości pojazdu o 25 milimetrów do 1,660 milimetrów, tworzy to bardzo mocny i sportowy wygląd, który wyraźnie wskazuje na większe możliwości dynamiczne samochodu, co jest dodatkowo wzmocnione zwiększeniem szerokości toru o maksymalnie 16 milimetrów z przodu (do 1,636 milimetrów) i maksymalnie 45 milimetrów z tyłu (do 1,681 milimetrów). Rozstaw osi SAV pozostał praktycznie niezmieniony, wynosząc 2,865 milimetrów.

Wyprostowany przód i nowa atrapa grilla BMW dla wzmocnienia obecności

Przód nowej BMW X3 emanuje znacznie większą obecnością dzięki swojej prostej sylwetce oraz, co najbardziej znaczące, dużej, podzielonej atrapie grilla BMW. Opcjonalne podświetlenie konturowe BMW Iconic Glow, które tworzy ciągłą linię wokół każdego z dwóch elementów grilla i łączy się z dynamicznym dywanem świetlnym, podkreśla nowy design. Nowa struktura wewnętrzna grilla składająca się z pionowo i ukośnie rozmieszczonych prętów wprowadza świeży akcent.

Kamery i czujniki radarowe dla systemów wspomagania kierowcy zostały dyskretnie zintegrowane w grillu BMW. Grill jest w dużej mierze osłonięty, z wyjątkiem aktywnych żaluzji chłodzących w dolnej części. Pod grillem znajduje się szeroki wlot powietrza, który dzieli się na dwa, wyznaczający granicę między jednorodnymi powierzchniami zderzaka a nawierzchnią drogi poniżej. Jego dolna krawędź jest obramowana akcentem w wykończeniu Aluminium satynowanym. Wyraźne i obszerne wykończenie powierzchni zderzaka przedniego można ponownie zauważyć w szerokiej pokrywie silnika, która wystaje nad bocznymi panelami nowej BMW X3. Dokładnie wytłoczone w jej centrum, bezpośrednio nad grillem, znajduje się emblemat BMW.

Podwójne reflektory, charakterystyczne dla marki, również występują w zreinterpretowanej formie. Źródła światła w kształcie litery L służą jako światła do jazdy dziennej i światła pozycyjne, a także wskaźniki kierunku. Światła mijania i drogowe są emitowane z jednego elementu LED. Technologicznie zaawansowany wygląd nowych jednostek reflektorowych jest wyraźnie widoczny z boku. Adaptacyjne reflektory LED z matrycą świateł drogowych, światłami miejskimi i funkcjami oświetlenia zakrętów, a także niebieskie detale w designie, są dostępne jako opcja, obok świateł M Shadowline z ciemnymi wkładkami (standard w nowej BMW X3 M50 xDrive).

Uderzająca sylwetka z dynamicznie wyciągniętą linią dachu

Rozległe, delikatnie wyprofilowane powierzchnie również wyznaczają ton, gdy patrzymy na nową BMW X3 w profilu. Wyraźnie zaznaczone linie charakterystyczne dzielą charakterystyczną sylwetkę, tworząc zachwycające zestawienie światła i cienia. Mocno wyprofilowane progi boczne kontrastują z harmonijnym designem powierzchni. Duże nadkola mają subtelnie kwadratowy kształt w typowym stylu modeli BMW X. Dodatkowo, wycięcia na koła lekko przechylają się do przodu. Zrezygnowanie z czarnej krawędzi dla drzwi i nadkoli nadaje samochodowi czysty i nowoczesny wygląd. Nowa BMW X3 ma również klamki drzwi osadzone w linii.

Znane proporcje BMW X nabierają sportowego charakteru dzięki długiej linii dachu, która sięga głęboko aż do tyłu. Ten sam dynamicznie wyciągnięty efekt można również zauważyć w grafice okna bocznego, którego uszczelka lekko unosi się przy tylnej drzwiach, przed zakończeniem w charakterystycznym dla marki zagięciu Hofmeister. Obwody okien w nowej BMW X3 mają podwójny design jako standard. Uszczelki, podstawy lusterek zewnętrznych oraz standardowe relingi dachowe są wykończone w Aluminium satynowanym, podczas gdy wszystkie inne elementy są w kolorze czarnym.

Muskularny tył z charakterystycznymi jednostkami świetlnymi

Tył został wyrzeźbiony, aby podkreślić zarówno muskularną posturę nowej BMW X3, jak i jej funkcjonalne właściwości. Tutaj widok ponownie dominują wyraźnie zdefiniowane powierzchnie z niewielką ilością poziomych linii, które dodają struktury ich objętościom. Wyraźnie podkreślone nadkola czynią tył samochodu szczególnie szerokim. Wbudowane tylne okno jest otoczone długim spojlerem dachowym oraz przyległymi bocznymi deflektorami powietrza. Nisko osadzony pasek uchwytu klapy bagażnika oraz położenie obramowania tablicy rejestracyjnej w zderzaku nadają powierzchniom powyżej nowoczesny, monolityczny wygląd.

Wszystkie warianty modelu poza ekstremalnie sportowym BMW X3 M50 xDrive mają zderzak tylny z ukrytymi końcówkami układu wydechowego oraz akcentem w Aluminium satynowanym. Tylne światła LED oferują nowe spojrzenie na charakterystyczny układ modeli BMW X; mają źródła światła rozmieszczone w graficznym wzorze w kształcie litery T, satynowaną poziomą belkę z integralnymi wskaźnikami kierunkowskazów i trójwymiarowo rzeźbione soczewki szklane.

Szeroki wybór kolorów nadwozia i kół ze stopów lekkich, opcjonalny pakiet M Sport

Nową BMW X3 można zamówić w wyborze jednego koloru matowego i ośmiu metalicznych odcieni, w tym nowym metalicznym Dune Grey. Modele produkowane w zakładzie BMW Group w Spartanburgu będą dodatkowo dostępne od momentu premiery z trzema lakierami BMW Individual (w tym dwoma matowymi opcjami Frozen), a także z ponad 15 specjalnymi lakierami BMW Individual.

Nowa BMW X3 standardowo posadowiona jest na obręczach ze stopów lekkich o średnicy 18 cali — lub 19 cali w przypadku nowej BMW X3 30e xDrive — z możliwością wyboru obręczy 20-calowych i 21-calowych jako fabrycznie zamontowane opcje. Zwiększenie średnicy w porównaniu do modelu poprzedniego podnosi sportowy charakter pojazdu przy oglądaniu go z boku.

Opcjonalny pakiet M Sport można dodać, aby wzmocnić dynamiczną aurę samochodu poprzez takie elementy jak dodatkowe wloty powietrza z przodu, czarne pręty w atrapie grilla BMW, charakterystyczne progi M, wykończenia w wysokim połysku M Shadowline oraz uderzający zderzak tylny z zintegrowanym elementem dyfuzora. 19-calowe koła M ze stopów lekkich również są częścią pakietu M Sport, którego spersonalizowany design i funkcje wyposażenia przyczyniają się do atrakcyjnego wyglądu modelu, jednocześnie optymalizując przepływ powietrza i równowagę aerodynamiczną.

Dostępny jest również pakiet M Sport Pro, który dodaje zewnętrznej dynamiki. Bazuje on na treści pakietu M Sport, dodając między innymi czarną obwódkę i podświetlenie konturowe Iconic Glow do grilla BMW, hamulce M Sport z czerwonymi zaciskami, światła M Shadowline oraz rozszerzone wykończenie M High-gloss Shadowline.

Wnętrze i wyposażenie

Kabina nowej BMW X3 łączy solidną funkcjonalność SAV, przestronność oraz wysoką jakość ze szczególnym stylem. Design deski rozdzielczej i wykończenia drzwi oraz wybrane materiały stanowią nowe podejście w portfolio modeli BMW. W pełni cyfrowy wyświetlacz BMW Curved, pasek interakcji BMW, nowe koła kierownicy oraz sportowe fotele, a także przeprojektowane panele sterujące z nowym w wyglądzie dźwignią zmiany biegów to wyznaczające elementy nowoczesnego wnętrza, które skupia się na kierowcy.

Znacznie rozszerzona specyfikacja standardowa, nowe opcje, zwiększony komfort akustyczny oraz ulepszone zabezpieczenia dla pasażerów to kolejne dowody na postępy dokonane w stosunku do modelu poprzedniego.

Nowoczesna wszechstronność i doskonały komfort codziennego użytku, rekreacji i podróży

Postępowa i wyrafinowana atmosfera wewnątrz nowej BMW X3 idzie w parze z obfitością przestrzeni i nowoczesną wszechstronnością do codziennego użytku, aktywności rekreacyjnych i wyjazdów. Pasażerowie z tyłu, w szczególności, korzystają z zauważalnego zwiększenia miejsca na kolana i poprawionej łatwości wejścia. Równocześnie, bagażnik powiększył się zarówno długością, jak i szerokością. Gdy wszystkie pięć miejsc jest zajętych, nowa BMW X3 oferuje 570 litrów przestrzeni bagażowej (BMW X3 30e xDrive: 460 litrów), co stanowi wzrost o 10 litrów w przypadku nowej BMW X3 30e xDrive oraz o 20 litrów dla wszystkich innych wariantów. Złożenie wszystkich sekcji tylnej kanapy o standardowym podziale 40 : 20 : 40 pozwala na zwiększenie przestrzeni ładunkowej do 1,700 litrów (BMW X3 30e xDrive: 1,600 litrów) – to dodatkowe 100 litrów w obu przypadkach. Pod podłogą bagażnika znajdują się schowki na elastyczną pokrywę bagażnika i siatkę działową.

Automatyczne otwieranie klapy bagażnika jest standardem w nowej BMW X3, podczas gdy standardowa funkcja Comfort Access umożliwia otwieranie i zamykanie bez użycia rąk. Opcjonalnie dostępne jest również elektryczne przyczepne sprzęgło, które wysuwa się i chowa automatycznie. Maksymalne dozwolone obciążenie przyczepy wynosi do 2,500 kilogramów, w zależności od wariantu modelu.

Optymalizowane prowadnice okien i uszczelki, akustyczne szkło dla szyby przedniej i bocznych szyb, a także nowo zaprojektowane lusterka zewnętrzne przyczyniają się do poprawy komfortu akustycznego. Tłumik kierownicy oraz hydromocowanie dla ramion momentowych zawieszenia kół skuteczniej tłumią wibracje.

Postępowy i indywidualny design kokpitu

Nowe interpretacje znanego designu kokpitu BMW X kształtuje wyświetlacz BMW Curved oraz uderzająca geometria powierzchni i innowacyjne cechy designu. Spójna cyfryzacja sterowania i obsługi za pośrednictwem systemu BMW iDrive z QuickSelect opartym na BMW Operating System 9 umożliwiła znaczną redukcję liczby fizycznych przycisków i przełączników, koncentrując się na dotykowym i głosowym sterowaniu. Całość cyfrowego zestawu składa się z 12.3-calowego wyświetlacza informacyjnego oraz 14.9-calowego wyświetlacza kontrolnego.

Jednolite powierzchnie i niemal bezszwowy design deski rozdzielczej oraz wykończeń drzwi otaczających kierowcę i pasażerów nadają kabinie nowoczesny i harmonijny charakter. Diagonalny podział w górnej części drzwi budzi poczucie dynamiki i ruchu pojazdu do przodu. Wentylacyjne szczeliny dla wentylacji i klimatyzacji, zintegrowane prawie niewidocznie w centrum kokpitu oraz w wykończeniach drzwi, to kolejny element klarownego i purystycznego charakteru designu kokpitu.

Inne cechy nowego designu to standardowy pasek interakcji BMW zintegrowany pod wyświetlaczem kontrolnym z panelami sterującymi dla przepływu powietrza oraz do włączania świateł awaryjnych, a także elementy świetlne w kontrastowym kolorze, które można znaleźć w konsoli centralnej oraz w przedniej części wykończenia drzwi zarówno z przodu, jak i z tyłu. Stanowią one podstawę dla dramatycznego efektu świetlnego, który dodatkowo podkreśla trójwymiarowy charakter designu kokpitu. W zależności od wybranego trybu My Mode aktywowane są różne holistyczne doświadczenia, przy czym klienci mogą wybierać spośród trzech ustawień jako standard oraz do siedmiu jako opcje. Elementy świetlne towarzyszą dialogowi z BMW Intelligent Personal Assistant, na przykład, lub procesowi ładowania w BMW X3 30e xDrive. Służą również do wskazywania przychodzącego połączenia telefonicznego, gdy używana jest bezprzewodowa stacja ładująca lub otwarte drzwi, gdy silnik jest włączony. Są także częścią bardzo efektywnych sekwencji powitania i pożegnania.

Elementy świetlne z przodu tworzą obramowanie wokół przycisków funkcji, regulatorów wentylacji, otworów wentylacyjnych oraz solidnych uchwytów drzwiowych typowych dla modeli BMW X. To ułożenie sprawia wrażenie, że podział między deską rozdzielczą a wykończeniem drzwi, zaznaczony przez połączenia w przednich drzwiach, został wyeliminowany. Znakomita listwa podświetlająca na przedniej części konsoli centralnej otacza nowo zaprojektowany, otwarty schowek z uchwytami na kubki, w tym funkcją ładowania bezprzewodowego (również standard). Element wykończenia w centrum zalaminowany stylowym emblematem „X3” — lub logo M w modelach z pakietem M Sport — dodaje ekskluzywnego charakteru.

Elektrycznie regulowane sportowe fotele jako standard, nowe koła kierownicy

Standardowe wyposażenie obejmuje nowo zaprojektowane sportowe fotele z wielokierunkowym elektrycznym ustawieniem z pamięcią po stronie kierowcy. Wszystkie ustawienia można dostosować z wbudowanego panelu sterującego, z wyjątkiem głębokości poduszki siedzenia i wysokości zagłówka, które regulowane są ręcznie. Fotele przednie także są podgrzewane jako standard w nowej BMW X3 i mogą być opcjonalnie wyposażone w wsparcie lędźwiowe, regulację szerokości oparcia (standard w BMW X3 M50 xDrive) i aktywną wentylację siedzeń. Podgrzewanie tylnych siedzeń również znajduje się na liście opcji.

Koła kierownicy również zostały przeprojektowane i teraz mają płaskie dolne obręcze oraz przyciski sterujące z haptycznym feedbackiem. Wersja standardowa ma dwa ramiona i wielokątny kształt, podczas gdy opcjonalne skórzane koło kierownicy M charakteryzuje się znanym trzyramiennym designem z dyskretnym oznaczeniem środka na pozycji 12. Oba warianty zawierają standardowe łopatki do ręcznego przełączania biegów w ośmiobiegowej skrzyni Steptronic. Opcjonalnie dostępne jest także podgrzewanie koła kierownicy.

Wnętrze bez skór, powierzchnie siedzeń i deska rozdzielcza wykonane z materiałów z recyklingu

Nowa BMW X3 standardowo oferuje całkowicie wnętrze wolne od skóry, obejmujące powierzchnie siedzeń, deskę rozdzielczą oraz panele drzwiowe. Fotele są standardowo pokryte nową tapicerką Econeer wykonaną z materiału wtórnego nadającego się do recyklingu. Materiał ma teksturę o różnej finezji na centralnej części i innych obszarach siedzeń. Dwukolorowy design z jaśniejszymi powierzchniami w okolicy ramion i na zagłówkach, wytłoczony efekt pasków oraz kontrastowe przeszycia i lamówki w kolorach akcentujących także ożywiają powierzchnie siedzeń.

Istnieje również opcjonalna tapicerka Veganza z perforacją o właściwościach zbliżonych do skóry, z kontrastowym przeszyciem i dekoracyjnym pikowaniem w kolorach Czarnym, Calm Beige i Espresso Brown. Tapicerka Veganza/Alcantara w kolorze czarnym wchodzi w skład pakietu M Sport oraz jest standardem w BMW X3 M50 xDrive. Tapicerka ze skóry Merino BMW Individual jest również dostępna jako opcja w kolorach Czarnym i Amber, oba z akcentami Atlas Grey.

Nowa BMW X3 jest również pierwszym modelem marki, który może być opcjonalnie wyposażony w deskę rozdzielczą, której powierzchnia wykonana jest z przetworzonego poliestru. Przekształcona w wysokiej jakości teksturę dzianinową, przetworzony materiał użyty do opcjonalnej luksusowej deski rozdzielczej razem z nowoczesną geometrią powierzchni tworzy postępowy wygląd i przyjemną atmosferę wewnątrz nowej BMW X3.

Wykończenie listew w obszarze konsoli centralnej jest standardowo w wykończeniu Dark Graphite. Opcjonalnie dostępna jest wersja Fine Brushed Aluminium (w ramach pakietu M Sport), a także wykończenie BMW Individual w magnoliowym drewnie z drobnym wzorem.

Wysokiej jakości opcje dla spersonalizowanego dźwięku, światła, komfortu i sportowości

Standardowe wyposażenie jest znacznie bardziej rozbudowane niż w poprzednim modelu i obejmuje dodatkowe funkcje komfortowe, systemy asystujące oraz usługi cyfrowe, a także system alarmowy, elektryczny mechanizm składania lusterek zewnętrznych, a także lusterko wsteczne i lusterko zewnętrzne po stronie kierowcy, które przyciemniają się automatycznie. Nowa BMW X3 jest również standardowo wyposażona w interfejs Bluetooth, cztery porty USB-C, gniazdo 12V w konsoli centralnej oraz kolejne w bagażniku. W standardzie znajduje się również BMW Live Cockpit Plus, którego cechy obejmują chmurowy system nawigacyjny BMW Maps oraz system audio z sześcioma głośnikami i wzmacniaczem 100-watowym. Opcjonalnie dostępny jest system audio surround Harman Kardon z 15 głośnikami i 765 watami mocy.

Nowa BMW X3 30e xDrive z kolei wyposażona jest w system BMW IconicSounds Electric, którego specjalne efekty dźwiękowe dostarczają autentycznego akustycznego feedbacku towarzyszącego każdemu ruchowi pedału przyspieszenia. Model hybrydowy typu plug-in wyposażony jest w standardzie w akustyczny system ochrony pieszych.

Standardowa automatyczna klimatyzacja trzystrefowa oferuje niezależne sterowanie temperaturą i ustawieniami wentylacji zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu oraz przestrzeni pasażerskiej z tyłu. Kierunek przepływu powietrza dostosowuje się za pomocą dźwigni, podczas gdy intensywność ustawia się dotykowo za pomocą wyświetlacza kontrolnego. Logika sterowania klimatyzacją uwzględnia również jakikolwiek wpływ na temperaturę wewnętrzną wynikający z ogrzewania siedzeń i kierownicy. Nowa BMW X3 30e xDrive jest standardowo wyposażona w funkcję preconditioning, podczas gdy funkcja pre-heating jest oferowana jako opcja dla wszystkich innych wariantów modelu.

Opcjonalny panoramiczny szklany dach jest wbudowany w karoserię jako stały moduł. Rozciąga się od tuż za przednią szybą niemal aż do tylnego okna, bez żadnych poprzecznych wzmocnień przerywających go i jest otoczony z każdej strony relingami dachowymi. Przezroczysta powierzchnia dachu szklanego ma długość 1,303 milimetra i szerokość 822 milimetrów, nadając zewnętrzu wyjątkowo elegancki wygląd i tworząc jednocześnie lekkie i przewiewne wrażenie wewnątrz kabiny. Dostępna jest również elektrycznie obsługiwana wewnętrzna roleta, zapewniająca dyskretne cieniowanie wnętrza, gdy zajdzie taka potrzeba.

Inne pozycje na liście opcji dla nowej BMW X3 obejmują szkło ochronne przeciwsłoneczne z tyłu, rolety przeciwsłoneczne do tylnych szyb bocznych oraz system Travel & Comfort. Nowe pakiety wyposażeniowe są dostępne w celu przemyślanego dostosowania wnętrza. Opcjonalny pakiet Premium obejmuje wsparcie lędźwiowe, system audio Harman Kardon, system Travel & Comfort oraz adaptacyjne reflektory LED. Wybierając pakiet Comfort, dodawane są rolety przeciwsłoneczne do tylnych szyb bocznych, aktywna wentylacja siedzeń dla kierowcy i pasażera z przodu oraz ogrzewanie siedzeń z tyłu.

Zintegrowany ogólny koncept maksymalizacji ochrony pasażerów

Ochrona pasażerów w nowej BMW X3 jest maksymalizowana poprzez struktury wspierające o wysokiej nośności, optymalnie dobrane strefy deformacji, niezwykle sztywną komorę pasażerską oraz wysoce skuteczne systemy ochrony, których działanie jest dokładnie skoordynowane przez zintegrowaną elektronikę bezpieczeństwa. Jego kompleksowa koncepcja bezpieczeństwa pasywnego uwzględnia wymagania procedur testowych w bardzo szerokim zakresie rynków motoryzacyjnych. Oprócz tego, że jest zaprojektowane z większym potencjałem do absorbowania energii uderzeniowej, przednia część nowej BMW X3 oferuje również wzmocnioną ochronę dla pieszych.

Nowy model standardowo wyposażony jest w trzypunkowe pasy inercyjne na wszystkich siedzeniach oraz poduszki powietrzne czołowe, boczne i kurtynowe. Poduszka powietrzna interaktywna jest uruchamiana z przodu między kierowcą a pasażerem, aby chronić ich w przypadku kolizji bocznej.

Napęd i efektywność

Portfolio napędowe nowej BMW X3 obejmuje wysoce efektywne silniki czterocylindrowe z najnowszej modularnej generacji BMW Group, nowoczesną technologię hybrydową typu plug-in oraz niezwykle mocny sześciocylindrowy silnik benzynowy dla modelu M Performance BMW X3 M50 xDrive. Latem 2025 roku do oferty silników nowej BMW X3 dołączy nowoczesny, sześciocylindrowy silnik wysokoprężny. W rezultacie, nowa edycja SAV może zaspokoić różnorodne oczekiwania dotyczące zdolności sportowych i efektywności. Wszystkie silniki spalinowe połączone są z technologią mild hybrid 48V. Szerokie zmiany w technologii BMW eDrive dla systemu hybrydowego w nowej BMW X3 30e xDrive doprowadziły do uzyskania większej mocy i dłuższego zasięgu elektrycznego niż w modelu zastąpionym.

Ośmiobiegowa skrzynia Steptronic, w tym łopatki zmiany biegów przy kierownicy, stanowi część standardowego wyposażenia wszystkich wersji nowej BMW X3. Wyposażenie w pakiet M Sport wprowadza również funkcję Sport Boost dla niezwykle szybkich przyspieszeń. Pakiet M Sport pozwala także kierowcom na aktywację dodatkowego trybu Sport Plus dla napędu. W BMW X3 30e xDrive i BMW X3 M50 xDrive przyspiesza to również działanie zmiany biegów. Pakiet M Sport Pro uzupełnia to o funkcję Launch Control i możliwość utrzymywania biegów aż do czerwonej linii w trybie ręcznym, z sygnalizatorami zmiany biegów do pomocy. Zainstalowany w wszystkich wariantach modelu, inteligentny system napędu na wszystkie koła BMW xDrive maksymalizuje przyczepność, zwinność i stabilność kierunkową w każdej sytuacji drogowej dzięki w pełni zmiennemu rozdziałowi mocy między przednimi a tylnymi kołami.

Przegląd portfolio napędów zbiegł się ze zmianą oznaczeń modeli. Warianty z silnikiem benzynowym, które będą dostępne od momentu wprowadzenia nowego SAV, będą nazywane BMW X3 20 xDrive i BMW X3 M50 xDrive, rezygnując z litery „i” w nazwie modelu, która wcześniej oznaczała (benzinowe) wtryskiwanie. W przyszłości, litera „i” będzie używana wyłącznie w nazwach modeli elektrycznych BMW. Nazwy modeli wysokoprężnych będą wciąż zawierać literę „d” poprzedzoną dwu-cyfrową liczbą, która – w przypadku nowej BMW X3 20d xDrive – wskazuje na moc danego modelu. Litera „e” w nazwie nowej BMW X3 30e xDrive nadal oznacza technologię BMW eDrive stosowaną w hybrydowym napędzie typu plug-in.

BMW X3 30e xDrive: większa moc, większy zasięg elektryczny

Technologia BMW eDrive piątej generacji dla systemów hybrydowych typu plug-in zapewnia znacznie szybsze dostarczanie mocy w nowej BMW X3 30e xDrive, a także zauważalny wzrost zasięgu elektrycznego w porównaniu do modelu zastąpionego. Jego system hybrydowy składa się z nowoczesnego czterocylindrowego silnika benzynowego oraz elektrycznego silnika, który również występuje w szeroko aktualizowanej wersji i jest zintegrowany z modelowo specyficzną ośmiobiegową skrzynią Steptronic.

Silnik benzynowy o pojemności 2.0 litra w nowej BMW X3 30e xDrive generuje maksymalną moc 140 kW/190 hp oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 310 Nm (229 lb-ft). Silnik elektryczny opracowany dla systemu hybrydowego jest zintegrowany – razem z jego elektroniką mocy – z ośmiobiegową skrzynią Steptronic Sport, co oszczędza wagę i przestrzeń. Przyczynia się on do maksymalnej mocy systemu wynoszącej do 135 kW/184 hp. Zastosowana przez BMW technologia przedłużania biegów pozwala zwiększyć jego nominalny moment obrotowy wynoszący do 250 Nm (184 lb-ft) do skutecznego momentu obrotowego wynoszącego do 400 Nm (295 lb-ft) na wejściu skrzyni biegów dla silnika. Kompaktowy silnik elektryczny jest zatem w stanie zwiększać moment obrotowy w taki sposób, co normalnie możliwe byłoby tylko z użyciem większej jednostki, i robi to wyraźną różnicę zarówno podczas przyspieszania z miejsca, jak i w czasie szybkich przyspieszeń.

Obie jednostki napędowe łączą się, aby zwiększyć moc systemu do 220 kW/299 hp w nowej BMW X3 30e xDrive, a maksymalny wspólny moment obrotowy zwiększono o 30 Nm (22 lb-ft) w porównaniu do poprzednika do 450 Nm (332 lb-ft). Dzięki temu nowa BMW X3 30e xDrive przyspiesza do 100 km/h (62 mph) z miejsca w 6.2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 215 km/h (134 mph), a samochód osiąga maksymalnie 140 km/h (87 mph) w trybie elektrycznym.

Silnik i silnik elektryczny współpracują jako harmonijnie skoordynowana całość w wyjątkowy sposób dla tego segmentu. Proaktywne zarządzanie energią uległo dalszym ulepszeniom. Z tego powodu, najefektywniejszy tryb działania jest zawsze wybierany w zależności od profilu trasy i poziomu naładowania akumulatora. Gdy tryb HYBRID jest aktywowany, silnik uruchamia się w odpowiednim czasie przed włączeniem się na autostradę, pozwalając kierowcy przyspieszyć ze pełną mocą i jednocześnie optymalizować naładowanie akumulatora. A w trybie ELEKTRYCZNY silnik jest całkowicie odłączany od napędu za pomocą sprzęgła rozwierającego w ośmiobiegowej skrzyni Steptronic.

Akumulator wysokiego napięcia w nowej BMW X3 30e xDrive również jest produktem piątej generacji technologii BMW eDrive i obecnie ma znacznie wyższą pojemność energetyczną. Znajdujący się pod tylnym siedzeniem akumulator ma pojemność 19.7 kWh użytej energii, prawie dwa razy większą niż wcześniej. To również doprowadziło do odpowiednio dużego zwiększenia zasięgu elektrycznego nowego modelu, który obecnie wynosi 81 – 90 kilometrów (50 – 56 mil), co pozwala kierowcom na realizację nie tylko miejskich podróży i codzienne dojazdy bez lokalnych emisji, ale także dłuższych wyjazdów.

Udoskonalona technologia ładowania: Zintegrowana jednostka ładująca z mocą 11 kW, Connected Home Charging

Nowa BMW X3 30e xDrive jest wyposażona w Zintegrowaną jednostkę ładującą (CCU) do koordynacji wszystkich prądów ładowania. Oparta na piątej generacji technologii BMW eDrive, ta jednostka ładowania utrzymuje zasilanie systemu napędu elektrycznego w niezwykle efektywny, precyzyjnie kontrolowany sposób, jednocześnie zapewniając szybkie i skuteczne ładowanie akumulatora wysokiego napięcia. Działa również jako transformator napięcia do zasilania systemu elektrycznego pojazdu.

CCU umożliwia teraz ładowanie akumulatora wysokiego napięcia z mocą 11 kW jako standard — prawie trzykrotnie w porównaniu do poprzedniego modelu — i obsługuje zarówno jednofazowe, jak i trójfazowe ładowanie prądem zmiennym. Akumulator można całkowicie naładować z pustego w ciągu 2 godzin 15 minut.

W Europie nowa BMW X3 30e xDrive standardowo dostarczana jest z kablem do ładowania (tryb 3) do użycia na publicznych stacjach ładowania. Opcjonalnie oferowany jest elastyczny szybki ładowacz do ładowania w domu lub w pracy. Model hybrydowy typu plug-in jest również kompatybilny z najnowszymi rozwiązaniami BMW Charging: opcja Connected Home Charging zapewnia podstawę nie tylko do optymalizowanego ładowania słonecznego i obciążeniowego, ale także optymalizowanego kosztowo ładowania przy użyciu dynamicznej taryfy energii.

Technologia mild hybrid 48V dla silników benzynowych i wysokoprężnych

Systematyczna elektryfikacja napędza wszystkie inne warianty nowej BMW X3, zapewniając bardzo szybkie dostarczanie mocy i zwiększoną efektywność dzięki technologii mild hybrid 48V. Używane są tutaj dwa różne systemy. Czterocylindrowa jednostka wysokoprężna w nowej BMW X3 20d xDrive współpracuje z generatorem rozruchowym zintegrowanym w napędzie paskowym, który dostarcza wsparcie mocy wynoszące 8 kW/11 hp i maksymalny moment obrotowy wynoszący 25 Nm (18 lb-ft). W silnikach benzynowych BMW X3 M50 xDrive i BMW X3 20 xDrive, z drugiej strony, system mild hybrid 48V składa się z silnika elektrycznego, który działa jako generator rozruchowy zamocowany na wałku korbowym i, jak w modelu hybrydowym typu plug-in, jest zintegrowany w obudowie ośmiobiegowej skrzyni Steptronic razem z jego elektroniką mocy. Generuje moment obrotowy wynoszący 200 Nm (147 lb-ft) i do 13 kW/18 hp dodatkowej mocy, w zależności od sytuacji na drodze, pomagając silnikowi spalinowemu dostarczać płynny, dynamiczny i jednocześnie wydajny napęd. Generator rozruchowy zamocowany na wałku korbowym modeli benzynowych dodatkowo umożliwia jazdę wyłącznie elektryczną przy bardzo niskich prędkościach, takich jak podczas parkowania i manewrowania.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.