Frua 428 Coupe był najlepszym połączeniem trzech światów: miał włoski design, brytyjski szkielet i potężny amerykański silnik V-8 pod maską.
W 1966 roku AC było już szanowaną marką w świecie sportów motorowych, a AC Ace Cobra nie była jedynym powodem tego uznania. Aceca również zdobyła popularność, a dzięki nowemu podwoziu i systemowi zawieszenia, była jeszcze lepsza.
Chociaż Pininfarina, Zagato, Ghia czy Bertone były już dużymi nazwiskami w projektowaniu samochodów, Peter Frua nie był tak znany. Stworzył kilka udanych nadwozi dla Glas i Maserati, ale AC Frua był być może jego arcydziełem. AC zbudowało długą wersję podwozia Cobry, a Frua założył nadwozie w stylu fastback coupe. Okrągłe reflektory pochodziły z modelu Ace, ale smukły przód, chromowany zderzak i kierunkowskazy umieszczone w rogach były unikalne dla gamy AC. Zamontował wlew paliwa na tylnym słupku, po prawej stronie samochodu. Opadająca klapa bagażnika miała duże okno.
Wewnątrz projekt był wyprzedzający swoje czasy, z pełnym kokpitem przed kierowcą, wypełnionym wskaźnikami i tarczami. Mimo to, samochód był bardziej modelem grand touring niż autem sportowym, ale mógł konkurować z każdym Ferrari z tamtej epoki. Frua zaprojektował skórzane sportowe fotele kubełkowe dla wygody.