Po przejęciu pełnej kontroli nad marką AC, Ford i Brian Angliss próbowali ożywić brytyjską markę, wprowadzając innowacyjne produkty, które miały poprowadzić małego producenta samochodów ku nowym terytoriom.
Choć oryginalny model Ace był znany na całym świecie, model z 1993 roku wystartował z problemami, ponieważ wszyscy oczekiwali wyników porównywalnych z jego poprzednikami z lat 50. i 60. Dlatego później, aby uniknąć zamieszania, samochód znany był głównie jako Brooklands Ace.
Tym razem auto zostało zaprojektowane przez Lena Bailey’a jako pojazd 2+2 z otwartym dachem. Pierwszy prototyp, znany jako „Ace of Spades”, miał targa-top, jednak ostateczny model, który pojawił się w 1993 roku, miał klasyczną sylwetkę roadstera. Ponownie, aby obniżyć koszty, Ford dostarczył większość podzespołów samochodu, w tym okrągłe reflektory i kierunkowskazy.
Z przodu, wąski przód auta z małą kratką chłodnicy wyglądał niczym współczesny roadster. Po zainstalowaniu silnika V8 pod maską, producent musiał stworzyć wypukłość, aby zrobić miejsce na filtr powietrza, co zostało zrealizowane. W przeciwieństwie do samochodu koncepcyjnego, był to prawdziwy dwuosobowy roadster. Grube słupki A i strome szyby chroniły kierowców podczas jazdy, a elektrycznie chowany dach z płótna zabezpieczał ich przed deszczem. Z tyłu producent zamontował krótki bagażnik oraz cztery okrągłe światła tylne w zestawie, a także podwójny układ wydechowy.
W środku, Ace oferował skórzane wnętrze oraz szereg standardowych funkcji, takich jak odtwarzacz CD z kasetą stereo, klimatyzacja, elektrycznie sterowane okna i lusterka oraz podgrzewana elektrycznie przednia szyba.