Pod nowym zarządem i właścicielami, brytyjska marka AC starała się przetrwać na rynku, który ponownie wpadł w recesję, wprowadzając wersję coupe dla modelu AC Ace, nazwaną Aceca.
Po stworzeniu modelu Ace, znanego również jako Brooklands Ace, producent samochodów AC miał już narzędzia i przepis na budowę auta. Zarząd wpadł na pomysł stworzenia coupe w układzie 2+2, opartego na tym samym stalowym podwoziu i tych samych podzespołach dostarczonych przez Forda.
W przeciwieństwie do swojego rodzeństwa roadstera, Aceca w 1998 roku wyróżniała się dwoma smukłymi, poziomymi reflektorami. Jednak pod koniec 1999 roku producent samochodów wprowadził zaktualizowaną wersję z reflektorami pokrytymi szkłem, które były zlicowane z nadwoziem. Główne proporcje pozostały podobne do roadstera, ale większość paneli nadwozia zmieniła się od słupka A w kierunku tyłu. Zamknięta kabina miała zaokrągloną przestrzeń nad sufitem z lekko nachyloną strefą okien nad bagażnikiem. Z tyłu, kabinę kończył tzw. duck-tail powyżej zaokrąglonych świateł tylnej części.
Wnętrze zostało zaaranżowane tak, aby zmieścić ławkę dla dwóch osób z tyłu, podczas gdy pasażerowie z przodu cieszyli się taką samą ilością miejsca jak w roadsterze. Brytyjski producent postanowił nie obniżać ceny samochodu i wyposażył go w skórzaną tapicerkę. Na centralnym panelu umieszczono jednostkę sterującą AC oraz odtwarzacz CD. Ponieważ był uważany za pojazd GT, posiadał luksusowe dodatki, takie jak elektryczne szyby, podgrzewana szyba przednia i lusterka oraz drewniane wykończenia na desce rozdzielczej i konsoli środkowej.