Oryginalny AC Ace został wprowadzony przez AC w 1953 roku i stał się jednym z najsłynniejszych brytyjskich roadsterów na świecie, z amerykańskim sercem.
Nie ma zbyt wielu samochodów na świecie, które mogą się pochwalić takim dziedzictwem motorsportowym jak AC Ace. Ten roadster głównie znany był jako AC Cobra po zaangażowaniu Carrolla Shelby’ego w produkcję brytyjskich roadsterów z silnikami V-8 w USA.
Dla każdego fana motoryzacji AC Ace nie potrzebuje znaku rozpoznawczego, aby być rozpoznanym. Jego okrągłe reflektory i zaokrąglone kształty były wyjątkowe. Nie miał dachu, słupków B i żadnych wymyślnych aerodynamicznych pakietów z dużymi skrzydłami czy spojlerami. Co zaskakujące, miał drzwi, ale bez uchwytów do ich otwierania. W przeciwieństwie do innych nowoczesnych supersamochodów, miał te same chromowane „rogi” używane jako zderzak przedni. Z tyłu znajdowały się podobne okrągłe lampy jak w oryginalnym AC Ace z 1958 roku. Ale co najważniejsze, nadwozie z włókna węglowego było lżejsze od oryginalnego aluminiowego. Zostało wyprodukowane w nowoczesnej fabryce w RPA, z bardzo wąskimi szczelinami między elementami.
Wewnątrz znajdowały się dwa skórzane fotele kubełkowe oddzielone wysoką konsolą środkową, która zakrywała tunel skrzyni biegów. AC Cobra Mk IV z 2020 roku miała płaską deskę rozdzielczą z większością wskaźników umieszczonych pośrodku. Producent zamontował tylko prędkościomierz i obrotomierz przed kierowcą. Trójramienna kierownica bez poduszki powietrznej była jedyną dostępną opcją. Na szczęście, samochód miał pasy bezpieczeństwa.