Podczas gdy w poprzednim modelu Acura EL, Honda starała się ukryć powiązania z regularnym sedanem Civic, w 2005 roku wpadła na lepszy pomysł z modelem Acura CSX.
Kiedy Acura CSX trafiła na rynek, Honda miała już osobne produkty dla klientów europejskich i północnoamerykańskich. Producent samochodów wiedział również, że amerykańscy i kanadyjscy klienci mieli łzy w oczach, spoglądając na niedostępne Civiki. Dlatego dział marketingu wpadł na genialny pomysł: wprowadzić zwykłego, europejskiego Hondę Civic na kontynent północnoamerykański i oznaczyć go jako Acura. Tak więc CSX pojawił się na rynku w 2005 roku. To był klasyczny model zmodyfikowany pod kątem marki.
Jeśli ktoś ukryłby oznaczenia na Acura CSX z 2005 roku i europejskim Hondzie Civic Sedan z tego samego roku, to tylko nieliczni by dostrzegli różnicę. Główna różnica polegała na tym, że kanadyjski odpowiednik miał zderzak bez świateł przeciwmgielnych i żółtych kierunkowskazów z przodu oraz różne felgi. Reflektory z podwójnie zakrzywioną dolną częścią zachowały ten sam kształt.
W środku futurystyczny design nie każdemu przypadł do gustu, ale wkrótce klienci odkryli jego inteligentny układ oraz wygodne fotele. Acura oferowała sportowe fotele kubełkowe z tapicerką skórzaną, aluminiowe pedały i gałkę zmiany biegów w wersji Type-S.