W 1997 roku Honda postanowiła obniżyć koszty związane ze swoją marką premium Acura i wprowadziła na rynek północnoamerykański model Acura EL, będący zmodyfikowaną wersją Civica.
Choć model Civic z 1995 roku odniósł sukces na rynku, Honda próbowała maksymalnie wykorzystać potencjał tej platformy. Dysponowała już fabryką w Kanadzie, co ułatwiło japońskiemu producentowi dostosowanie istniejącego Civica i sprzedaż go jako Acura.
Ogólny kształt pozostał podobny do budżetowego Civica, jednak EL zyskał nowy przód i tył. Szerokie reflektory z kierunkowskazami umieszczonymi w rogach otaczały odwróconą trapezoidalną kratkę. Na dole znajdował się zderzak specyficzny dla Acury, który miał szeroką kratkę z poziomą listwą i dwoma dużymi, pomarańczowymi kierunkowskazami. Z tyłu nowa klapa bagażnika nadawała lampom charakterystyczny kształt wewnętrznej strony. Część tylnych świateł z kierunkowskazami w rogach miała taki sam kształt jak w Civicu, ale z unikalną soczewką.
Acura oferowała model EL w kilku wersjach wyposażeniowych, dodając funkcje, które nie były dostępne w standardowym Civicu. Skórzana tapicerka i srebrna deska rozdzielcza były unikalne dla modelu EL. W najwyższej wersji wyposażeniowej auto miało elektryczny szyberdach, odtwarzacz CD, klimatyzację oraz skórzaną kierownicę i dźwignię zmiany biegów.