ACURA ILX 2012-2014

Na bazie Hondy Civic, dłuższy i szerszy kompaktowy sedan miał unikalny design, który znacząco różnił go od „rodzinnej” Hondy.

Zaprojketowany głównie dla tych, którzy pragnęli eleganckiego, ale jednocześnie sportowego sedana, ILX był mniejszy i tańszy od modelu TSX.

W 2013 roku ILX dostępny był w jednej wersji nadwozia sedana oraz z wyborem trzech silników, w zależności od poziomu wyposażenia.

Podstawowy model ILX był wyposażony w 2.0-litrowy, czterocylindrowy silnik połączony z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Wersja 2.4 posiadała większy i mocniejszy silnik o pojemności 2.4 litra, który rozwijał moc 201 KM i moment obrotowy wynoszący 170 lb-ft. Ten silnik mógł być połączony tylko z 5-biegową manualną skrzynią, co było jego wadą.

Pierwszym pojazdem hybrydowym opracowanym przez markę Acura była wersja hybrydowa. Mimo że była droższa od pozostałych wersji, była bardziej ekonomiczna.

W 2013 roku dostępnych było 6 poziomów wyposażenia: podstawowy 2.0, 2.0 z pakietem Premium, 2.0 z pakietem Technologicznym, 2.4 z pakietem Premium, Hybrydowy oraz Hybrydowy z pakietem Technologicznym.

Standardowe wyposażenie obejmowało 16-calowe koła, panoramiczny dach, elektryczne akcesoria, bezkluczykowy dostęp, skórzaną kierownicę, automatyczną klimatyzację dwustrefową, łączność Bluetooth, kamerę tylnią oraz dodatkowe gniazdo audio.

Chociaż model podstawowy był dobrze wyposażony, dodanie dodatkowych funkcji podwyższało cenę ILX.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, ILX był wyposażony w system ABS, kontrolę stabilności i trakcji, boczne poduszki powietrzne przednich foteli, kurtyny powietrzne oraz aktywne zagłówki z przodu.

 Nowa Acura ILX z 2013 roku to kompaktowy sedan, który otwiera drzwi do marki Acura. Główną grupą docelową dla nowej Acury ILX są przedstawiciele pokolenia Y – odnoszący sukcesy dwudziestolatkowie i trzydziestolatkowie, którzy wkraczają w świat luksusowych samochodów, ale szukają w swoich zakupach wysokiej wartości.

„Osoby kupujące luksusowe auta po raz pierwszy przykładają dużą wagę do stylu zewnętrznego, przystępności cenowej i kwestii ekologicznych, i to właśnie stworzyliśmy w nowej Acura ILX,” powiedział Jon Ikeda, szef Acura Design Studio. „Strategia stojąca za tym nowym modelem ma na celu ustawienie ILX jako pierwszej szansy dla wielu młodych nabywców na wejście na rynek luksusowych samochodów.”

Elegancka i sportowa, Acura ILX łączy luksus, osiągi i efektywność. Utrzymując mocny nacisk na stylowy i aerodynamiczny design zewnętrzny, ILX dysponuje dużą i przestronną przestrzenią, co zapewnia doskonałą widoczność na zewnątrz. Jako luksusowy sedan dla pięciu osób, Acura ILX łączy kompaktowe wymiary z przestronnym wnętrzem i dużą przestrzenią bagażową – idealne cechy dla młodych profesjonalistów w ruchu.

Acura ILX będzie dostępna z trzema zaawansowanymi, sportowymi i efektywnymi jednostkami napędowymi, w tym z pierwszym w historii Acurowym napędem hybrydowym. Podstawowa wersja ILX będzie napędzana 2.0-litrowym silnikiem inline 4-cylindrowym, który produkuje 150 koni mechanicznych przy 6 500 obr./min i 140 lb-ft momentu obrotowego przy 4 300 obr./min. W połączeniu z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów z systemem Sequential SportShift, ILX 2.0L osiągnie szacunkowe zużycie paliwa w cyklu miejskim/na autostradzie wynoszące 24/32 mpg.

Dla tych, którzy poszukują bardziej dynamicznych osiągów, Acura ILX może być wyposażona w silnik 2.4-litrowy o mocy 201 koni mechanicznych przy 7 000 obr./min i 170 lb-ft momentu obrotowego przy 4 300 obr./min. Połączony z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, ILX 2.4L osiągnie szacunkowe zużycie paliwa w cyklu miejskim/na autostradzie wynoszące 20/29 mpg.

Z okazji debiutu pierwszego hybrydowego modelu Acurowego, ILX Hybrid korzysta z 1.5-litrowego silnika inline oraz elektrycznego silnika Integrated Motor Assist®. W połączeniu z bezstopniową skrzynią biegów (CVT), Acura ILX 1.5L Hybrid osiągnie szacunkowe zużycie paliwa w cyklu miejskim/na autostradzie wynoszące 35/38 mpg.

Napęd hybrydowy wykorzystuje silnik benzynowy jako główne źródło energii, podczas gdy silnik elektryczny zapewnia dodatkową moc w razie potrzeby. W akumulatorze litowo-jonowym zgromadzona jest energia potrzebna do zasilania elektrycznego silnika o mocy 20 koni mechanicznych. Razem, silnik benzynowy i elektryczny generują 111 koni mechanicznych przy 5 500 obr./min, a ich moment obrotowy wynosi 127 lb-ft między 1 000 a 3 000 obr./min. Podczas hamowania silnik benzynowy wyłącza się, a elektryczny działa jako generator do ładowania akumulatora. W trybie postoju, silnik 1.5-litrowy może przejść w tryb stop idle, aby zaoszczędzić paliwo i zredukować emisję. Silnik pozostaje wyłączony, dopóki pedał hamulca nie zostanie zwolniony.

Podwozie Acura ILX wykorzystuje zaawansowane systemy zawieszenia przedniego z kolumną MacPhersona oraz tylnego z wieloma wahaczami, a także nowe Amplitude Reactive Dampers. Tłumiki działają w dwóch różnych parametrach wydajności, aby jednocześnie zapewnić doskonały komfort jazdy i precyzyjne prowadzenie. Ponadto, stosowane jest adaptacyjne elektryczne wspomaganie kierownicy, które zapewnia doskonałe odczucie z jazdy i poprawia efektywność paliwową. Efektem jest podwozie o wysokim poziomie wyrafinowania, pewnym prowadzeniu i zwinnej, sportowej jeździe.

Acura ILX będzie miała wysokiej jakości, dobrze wyposażone wnętrze, które jest inteligentne, przestronne i sportowe. Oferować będzie wiele nowych, wartościowych funkcji, w tym standardowy system Keyless Access z inteligentnym wjazdem i przyciskiem startu, a także interfejs internetowego radia Pandora® oraz funkcję SMS do smartfona, umożliwiającą smart połączenie ze światem.

Jak w przypadku wszystkich modeli Acurowych, ILX będzie miała długą listę standardowych funkcji, wiele poziomów wyposażenia (Pakiet Premium i Pakiet Technologiczny), oraz doskonałe standardowe funkcje bezpieczeństwa – w tym uznawana konstrukcję nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe, czterokanałowy system ABS oraz Vehicle Stability Assist™ (VSA®). Mimo że jeszcze nie została poddana testom, Acura przewiduje, że ILX osiągnie najwyższe oceny bezpieczeństwa przy zderzeniach zarówno od NHTSA, jak i IIHS.

Dostępny Pakiet Premium obejmuje skórzane powierzchnie siedzeń, podgrzewane przednie fotele, ulepszony system audio o mocy 360 W, kamerę tylną oraz system aktywnej redukcji hałasu, co przyczynia się do cichszego wnętrza.

Opierając się na Pakiecie Premium, dostępny Pakiet Technologiczny dodaje nagradzany system audio ELS Surround®, a także pełen zestaw odpowiednich technologii, w tym system komunikacji satelitarnej AcuraLink®, system nawigacji Acura z rozpoznawaniem głosu™, AcuraLink Real-Time Traffic z przeliczeniem trasy oraz AcuraLink Real-Time Weather™ z mapami radarowymi. System nawigacji korzysta z dysku twardego (HDD) z pojemnością 60 gigabajtów – w tym 15 gigabajtów przeznaczonych specjalnie do przechowywania muzyki. Z dostępnością Pakietu Premium lub Technologicznego, używana jest nowa kamera tylna o wielu widokach.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.