Akura wprowadziła odświeżoną wersję pierwszej generacji MDX w 2004 roku, dodając nieco więcej mocy oraz poprawiając wygląd swojego największego crossovera.
Honda zauważyła rosnące zainteresowanie klientów samochodami typu SUV i crossover, jednak brakowało jej technologii, by szybko opracować taki model. Dlatego mimo że miała już na rynku CR-V i Pilota, intensyfikowała prace nad wprowadzeniem MDX w 2000 roku. Od 2004 roku japoński producent unowocześnił swojego największego crossovera, utrzymując wysokie wyniki sprzedaży.
Kiedy Akura musiała poprawić MDX, jej projektanci stanęli przed trudnym zadaniem, ponieważ klienci byli zadowoleni z wyglądu samochodu. Mimo to, Akura zmieniła przednią osłonę, dodając szerszy, chromowany pasek w grillu, zamiast wcześniej używanej smukłej poziomej linii, która nosiła logo. Zmieniono również zderzak, który wyposażono w nowe, bardziej kanciaste światła przeciwmgielne. Dodatkowo, w zależności od wersji wyposażeniowej, Akura zamontowała plastikową osłonę pod zderzakiem.
Wnętrze MDX było chwalone za wbudowany system nawigacji z ekranem dotykowym zintegrowany z centralnym panelem. W zależności od wersji wyposażeniowej, skórzana tapicerka pokrywała wszystkie siedzenia. Ostatni rząd oferował niewiele miejsca, tylko dla dwóch pasażerów. Jednak po złożeniu, fotele te tworzyły całkowicie płaską powierzchnię ładunkową, co ułatwiało transport większych przedmiotów. Drugi rząd również posiadał mechanizm dzielonego składania.