ACURA MDX 2010-2013

Acura MDX był już pojazdem o zaawansowanej technologii, jednak japoński producent uznał, że potrzebuje odświeżenia w 2009 roku, po czterech latach obecności na rynku.

Honda wciąż zmagała się z powrotem na prostą po światowym kryzysie finansowym, kiedy to musiała wycofać niektóre modele z oferty na całym świecie, ale amerykański rynek samochodowy pomógł jej znaleźć równowagę. MDX był jednym z najlepiej sprzedających się modeli, a po odświeżeniu w 2009 roku stał się najczęściej sprzedawanym Acura na rynku północnoamerykańskim, wyprzedzając swojego „brata”, model TL.

Stylistyka nadwozia MDX była już znana i przyjemna dla oka, ale zespół projektowy Acura zmienił przedni grill, aby lepiej pasował do reszty gamy. W modelu z 2009 roku MDX przyjął grill z szeroką żebrowaną kratką z przodu, zamiast stylu z dwoma żebrami z wersji sprzed faceliftingu. Na dole spojlera znalazła się para wlotów powietrza. Z tyłu Honda zainstalowała diodowe światła tylne w swoim kompaktowym SUV klasy Premium.

Wnętrze MDX oferowało trzy rzędy siedzeń w standardzie oraz tapicerkę wykończoną skórą. Producent zainstalował kamerę cofania z małym ekranem umieszczonym w lusterku wstecznym w wersji podstawowej. W wyższych wersjach wyposażeniowych obraz był przesyłany do wyświetlacza nawigacji.

Acura dodała również więcej nowinek technicznych wprowadzając długo oczekiwaną 6-biegową automatyczną skrzynię biegów. Silnik został dostosowany, aby generować 300 KM z 3,7-litrowego silnika V6 pod maską, dzięki wyższemu współczynnikowi sprężania. Dodatkowo wprowadzono adaptacyjne zawieszenie, które poprawiło prowadzenie pojazdu.

Nagrodzony luksusowy SUV Acura MDX w 2010 roku ustala jeszcze wyższe standardy w zakresie stylu, wydajności, technologii i bezpieczeństwa. W 2010 roku Acura MDX zyskuje nowy, świeży wygląd zewnętrzny, zmieniony zespół napędowy zawierający nową 6-biegową automatyczną skrzynię biegów, ulepszenia podwozia, większy komfort i poprawioną technologię, a także wprowadza zupełnie nowy Pakiet Advance – co czyni lidera w swojej klasie jeszcze lepszym.

„Już teraz uznawany przez wielu za wzorzec w swojej klasie, nowy MDX z 2010 roku znacznie podnosi poprzeczkę po raz kolejny,” powiedział Jeff Conrad, wiceprezydent sprzedaży Acura. „Nowy wygląd, zupełnie nowa 6-biegowa skrzynia biegów i mnóstwo nowej technologii, mającej znaczenie dla klientów, sprawiają, że Acura MDX to jeszcze mądrzejszy wybór SUV-a niż kiedykolwiek wcześniej.”

Wizualnie, 7-osobowy Acura MDX z 2010 roku zyskuje bardziej agresywny styl w postaci nowego przedniego i tylnego nadwozia, odważnej nowej osłony chłodnicy oraz licznych nowych elementów wykończeniowych. Pod maską Acura MDX otrzymuje bardziej wyrafinowany silnik V-6 o pojemności 3.7L, który współpracuje z zupełnie nową 6-biegową automatyczną skrzynią biegów, co przekłada się na lepszą wydajność i poprawioną oszczędność paliwa. Wnętrze Acura MDX zyskuje szereg nowych funkcji i technologii, które czynią go jeszcze bardziej luksusowym.

Komfort jazdy i prowadzenie pojazdu zostały poprawione dzięki zmienionemu systemowi wspomagania kierownicy, sztywniejszym mocowaniom tylnych ramion wahacza, ulepszeniom sztywności nadwozia oraz zmniejszeniu ogólnego poziomu hałasu. Dzięki unikalnemu systemowi Super Handling All-Wheel Drive™ (SH-AWD®) Acura MDX zapewnia pewne prowadzenie na drodze i w terenie, a także doskonałą wydajność w złych warunkach pogodowych.

Aby zwiększyć możliwości dynamiczne MDX z 2010 roku, nowy Pakiet Advance, z ulepszonym systemem aktywnych amortyzatorów i większymi 19-calowymi kołami oraz oponami, dodatkowo poprawia prowadzenie, zachowując jednocześnie komfort, cichą i kontrolowaną jakość jazdy, jakiej oczekuje się od luksusowego pojazdu.

Zewnętrzny wygląd Acura MDX z 2010 roku zyskuje świeży nowy wygląd dzięki charakterystycznej osłonie chłodnicy Acura, nowemu przodowi nadwozia, zmienionej masce, nowym progom bocznym, nowemu tylnemu nadwoziu w połączeniu z polerowanymi końcówkami wydechu ze stali nierdzewnej, zmienionym światłom tylnym z jaśniejszymi diodami LED i wielu nowym elementom wykończeniowym oraz dostępnym 19-calowym, 7-ramiennym aluminiowym kołom.

Wnętrze MDX z 2010 roku korzysta z rozszerzonego użycia skóry Milano, nowego grubszej kierownicy sportowej z łopatkami zmiany biegów inspirowanymi wyścigami, nowymi wskaźnikami, łatwiejszym do zrozumienia rozmieszczeniem przycisków do obsługi funkcji w centralnej konsoli, dostępnych wentylowanych przednich siedzeń oraz ulepszonym wykończeniem wnętrza. Ponadto dostępnych jest wiele nowoczesnych technologii, w tym AcuraLink Real-Time Weather™ i Traffic Rerouting™. Inne dostępne funkcje to nowy pełny ekran nawigacji VGA o przekątnej 8 cali, nowy system kamery tylnej z trzema unikalnymi opcjami widoku, ulepszony system rozrywki z tyłu, zaktualizowany system audio z dedykowanym dyskiem twardym o pojemności 15 GB (HDD) oraz złącze USB, jeszcze więcej oświetlenia LED – i tak dalej.

Zgodnie z przywództwem Acura w zastosowaniu nowoczesnych, istotnych dla klientów funkcji, Acura MDX z 2010 roku dostępny jest z szeregiem technologii poprawiających wygodę, w tym nowym systemem informacyjnym o martwych polach oraz systemem adaptacyjnego tempomatu (ACC), a także zwiększających bezpieczeństwo, oferującym unikalny system przeciwdziałania kolizjom (CMBS™).

Układ napędowy

W 2010 roku Acura MDX otrzymuje nowy silnik VTEC® V-6 o pojemności 3.7 litra. Silnik kontynuuje długotrwałą misję Acura, aby zapewnić moc i moment obrotowy na poziomie silnika V-8 przy zachowaniu rozmiaru i efektywności paliwowej silnika V-6. Oparty na wcześniejszym silniku MDX, nowo udoskonalony silnik V-6 o pojemności 3.7L generuje 300 koni mechanicznych i 270 lb-ft momentu obrotowego, co zapewnia natychmiastową reakcję na gaz, wyjątkowy moment obrotowy w niskim i średnim zakresie oraz doskonałą moc przy wysokich obrotach. Aby poszerzyć zakres mocy, jednocześnie poprawiając efektywność paliwową, nowy silnik 3.7-litrowy ma zastosowany opatentowany system zmiennego czasowania zaworów i podnoszenia (VTEC®) na zaworach dolotowych, zmienioną specyfikację wałka rozrządu o dużym skoku podczas pracy VTEC®, komputerowo sterowany system indukcji o dwóch etapach i elektroniczny system gaszenia gazu Drive-by-Wire™.

Wewnątrz nowy silnik V-6 o pojemności 3.7L wykorzystuje specjalne komponenty o dużej wytrzymałości, w tym bardziej sztywną blokadę cylindra, wytrzymały wał korbowy, mocne tłoki o wysokim współczynniku sprężania, głowice cylindrów z ulepszonym chłodzeniem, nowe sprężyny zaworów dolotowych, nowy system EGR, unikalne długie świece zapłonowe, większą przepustnicę i inne cechy.

Szacowana przez EPA wydajność paliwowa w mieście/na autostradzie wynosi 16/21 mpg (poprawa o 1 mpg w mieście i 1 mpg na autostradzie w porównaniu do modelu z 2009 roku), a duża pojemność zbiornika paliwa wynosząca 21 galonów oznacza, że Acura MDX jest idealnym pojazdem na długie podróże. Jak wszystkie pojazdy Acura z 2010 roku, MDX spełnia najnowsze normy emisji spalin EPA TIER 2 – BIN 5 oraz CARB LEV II ULEV.

Silnik V-6 o pojemności 3.7L połączony jest z nową sekwencyjną skrzynią biegów SportShift 6-biegową oraz nowym wielotarczowym konwerterem momentu obrotowego. Dzięki stosunkowo „krótkim” przełożeniom w pierwszych pięciu biegach, przyspieszenie jest zwiększone – natomiast efektywność paliwowa i cicha jazda są zoptymalizowane dzięki zrelaksowanemu przełożeniu szóstego biegu. Skrzynia biegów oferuje dwa tryby automatycznej zmiany biegów lub może być obsługiwana ręcznie za pomocą łopatek zmiany biegów inspirowanych wyścigami. Systemy Grade Logic Control, Shift Hold Control, Cornering G Shift Control oraz Hill Start Assist sprawiają, że nowa 6-biegowa skrzynia biegów jest najbardziej zaawansowaną automatyczną skrzynią biegów, jaką kiedykolwiek oferowano w Acura. Aby wspierać zdolność holowania Acura MDX wynoszącą 5,000 funtów, zastosowano specjalny chłodnica płynu skrzyni biegów montowaną z przodu.

Acura MDX przenosi moc na drogę za pośrednictwem uznawanego systemu Super Handling All-Wheel Drive™ (SH-AWD®), innowacyjnego systemu pełnoosiowego napędu na wszystkie koła, który wykorzystuje wektoryzację momentu obrotowego do aktywnego rozdzielania optymalnej ilości mocy nie tylko między przednią a tylną osią, ale także między lewym i prawym tylnym kołem. Dzięki wektoryzacji momentu obrotowego (i selektywnemu nadmiernemu napędzaniu zewnętrznego tylnego koła podczas zakręcania) moment obrotowy Acura MDX można kontrolować w trakcie zakrętu, gdy system SH-AWD® zmniejsza podsterowność, znacznie poprawiając precyzję prowadzenia i zdolność do pokonywania zakrętów. W połączeniu z standardowym systemem Vehicle Stability Assist™ (VSA®) z kontrolą trakcji, SH-AWD® zapewnia ulepszone dostarczanie mocy i kontrolę nad pojazdem na drodze i w terenie, w suchych, deszczowych, śnieżnych lub lodowych warunkach.

Podczas holowania, specjalne algorytmy Trailer Stability Assist wbudowane w logikę VSA® pomagają stabilizować pojazd po wykryciu oscylacji pojazdu lub przyczepy. System SH-AWD® Acura MDX jest dodatkowo wzbogacony o logikę dla wzniesień, która automatycznie reguluje rozkład momentu obrotowego z przodu/tyłu w zależności od nachylenia wzniesienia.

Podwozie

Kładąc nacisk na najwyższą wydajność prowadzenia, inżynierowie Acura MDX skoncentrowali się na światowej klasie dynamiki i odczuciu jazdy w czołowych europejskich SUV-ach. To doprowadziło do opracowania platformy z długim rozstawem osi oraz zaawansowanego systemu zawieszenia dostosowanego do słynnego toru wyścigowego Nürburgring w Niemczech.

W pełni niezależne zawieszenie Acura MDX wykorzystuje z przodu kolumny MacPhersona w połączeniu z tylnią konstrukcją zawieszenia wielowahaczowego, która jest zamontowana na sztywnej strukturze nadwozia z izolowanymi podramami. Zawieszenie przednie wykorzystuje również unikalne hydrokompozytowe poduszki, które zapewniają lepszą izolację jazdy i kontrolę wibracji nadwozia. Zawieszenie tylne charakteryzuje się aluminiowymi wahaczami, które zmniejszają wagę niesprężystą, co poprawia reakcję, podczas gdy specjalne punkty mocowania wahacza tylnego zmniejszają opadanie nadwozia podczas przyspieszania. W 2010 roku Acura MDX wykorzystuje sztywniejsze mocowania tylnego wahacza, wprowadza liczne ulepszenia sztywności nadwozia i redukuje ogólny poziom hałasu.

W ramach dostępnego Pakietu Advance system aktywnych amortyzatorów zapewnia Acura MDX z 2010 roku wysoki poziom precyzji prowadzenia, zaprojektowany z myślą o najbardziej wymagających kierowcach – wszystko to przy zachowaniu płynnej jazdy. System aktywnych amortyzatorów Acura MDX cechuje nowy algorytm, który oferuje dwa ustawienia wybierane przez kierowcę – Comfort i Sport – które dostosowują amortyzatory zawieszenia do bardziej komfortowej lub bardziej sportowej jazdy. W 2010 roku aktywne amortyzatory zostały dostosowane, aby zapewnić bardziej wyrafinowaną jazdę w trybie Comfort oraz naturalniejsze odczucie w trybie Sport.

Wykorzystując „aktywne” amortyzatory z płynem magnetoreologicznych i algorytmy predykcyjne, system aktywnych amortyzatorów Acura MDX może odpowiadać w ciągu zaledwie pięciu milisekund (0,005 sek.) na wprowadzone ruchy nadwozia, aby indywidualnie dostosować siłę amortyzacji amortyzatorów przed rzeczywistymi ruchami nadwozia i zapewnić poprawioną kontrolę w trakcie jazdy, izolację na drodze i kontrolę nadwozia.

Tryb Comfort umożliwia bardziej zrelaksowane doświadczenie jazdy, priorytetując izolację drogową i zmniejszając zmęczenie pasażerów spowodowane wstrząsami drogowymi, podczas gdy tryb Sport priorytetuje reakcję prowadzenia i kontrolę nad karoserią pojazdu, umożliwiając dynamiczną jazdę przy wysokiej precyzji i stabilności pojazdu.

W 2010 roku nowe (lżejsze) 18-calowe, 5-ramienne koła aluminiowe są standardem, z 19-calowymi, 7-ramiennymi kołami aluminiowymi dostępnymi w ramach Pakietu Advance.

Aby zapewnić doskonałą siłę hamowania i kontrolę, Acura MDX wykorzystuje duże 13,0-calowe wentylowane tarcze hamulcowe z przodu i 13,2-calowe solidne tarcze hamulcowe z tyłu, a także system hamulców antyblokujących (ABS) z elektroniczną dystrybucją hamulców (EBD) oraz wspomaganiem hamulców.

Wnętrze

W 2010 roku nowa dbałość o szczegóły i dodatkowy luksus jeszcze bardziej wyróżniają wnętrze Acura MDX. Rozszerzone użycie skóry premium Milano w dostępnych Pakietach Technologicznych, poprawiony wygląd i jakość materiałów wykończeniowych wnętrza, relokacja zagłówków przednich siedzeń dla lepszego komfortu, bardziej szczegółowe szycie skórzane (jak szycie w stylu Lancia przy kierownicy i gałce zmiany biegów), grubszy uchwyt kierownicy, zwiększone użycie oświetlenia LED wewnętrznego oraz zmienione sterowanie kokpitem jasno pokazują, że Acura MDX koncentruje się na kierowcy – ale nie kosztem komfortu pasażerów.

Elektrycznie regulowane przednie siedzenie kierowcy ma 10 ustawień dla optymalnego komfortu, a przednie siedzenie pasażera ma 8 ustawień elektrycznych. Siedzenia drugiego rzędu są stylizowane i wspierane bocznie jak przednie siedzenia, co nadaje wnętrzu unikalny charakter, podkreślający połączenie sportu i użyteczności w Acura MDX. Wnętrze obfituje w funkcje wygody i ładunkowe, w tym przechowywanie w podłodze w tylnym bagażniku oraz standardową elektrycznie otwieraną pokrywę bagażnika. Trzy rzędy siedzeń Acura MDX można ustawić w różnych konfiguracjach, co pozwala na maksymalną użyteczną pojemność bagażową wynoszącą 83.5 stóp sześciennych. Dodatkowo, dostępna jest płaska podłoga ładunkowa, gdy siedzenia drugiego i trzeciego rzędu są złożone.

Acura MDX oferuje imponującą listę standardowego wyposażenia, w tym elementy, takie jak wnętrze wykończone skórą, elektrycznie otwierany dach, elektryczne okna, wielofunkcyjną kierownicę oblekaną skórą, wyświetlacz Multi-Information Display (MID) umożliwiający dostęp do różnych funkcji elektronicznych, system klimatyzacji w trzech strefach z kontrolą wilgotności oraz bezprzewodowy interfejs telefonu Bluetooth® HandsFreeLink®. W 2010 roku standardem są teraz łopatki zmiany biegów montowane na kierownicy, autościemniające się lusterko wsteczne z wbudowanym ekranem kamery tylnej oraz podświetlane wskaźniki LED. Również standardem w Acura MDX jest system audio Acura Premium Sound o mocy 253 watów z 8 głośnikami, który zawiera tuner AM/FM, odtwarzacz CD zmieniający 6 płyt, odtwarzacz WMA, możliwość odtwarzania MP3, radio XM® oraz gniazdo AUX do podłączenia osobistych urządzeń audio.

Pakiet Technologii dodaje szereg zaawansowanych funkcji zaprojektowanych w celu zwiększenia łączności kierowców ze światem wokół nich oraz zwiększenia przyjemności z jazdy. Oprócz luksusowej pełnoziarnistej skóry premium Milano na powierzchniach siedzeń, Pakiet Technologii zawiera elementy takie jak system Maintenance Minder.

System nawigacji Acura z rozpoznawaniem głosu w Pakiecie Technologii korzysta z nowego 8-calowego wyświetlacza VGA o wysokiej rozdzielczości, umieszczonego wysoko w centralnej konsoli, blisko linii wzroku kierowcy. Nowy system kamer tylnych oferuje trzy różne kąty widzenia – normalny widok tylny, szeroki kąt widzenia i przyjazny dla holowania widok z góry.

Dzięki danym przechowywanym na wbudowanym dysku twardym o pojemności 60 GB (HDD), system nawigacji uruchamia się i działa z imponującą prędkością. System nawigacji zawiera AcuraLink Real-Time Traffic™ z nową funkcją Traffic Rerouting™, która może wyświetlać informacje o ruchu na bieżąco, w tym przepływ na autostradach, incydenty, budowy i incydenty związane z pogodą w 77 głównych obszarach metropolitalnych.

Nowością w 2010 roku jest AcuraLink Real-Time Weather™, która zawiera mapy radarowe pogodowe. Pakiet Technologii zawiera również system klimatyzacji w trzech strefach zintegrowany z GPS i czujnikami słonecznymi, który automatycznie dostosowuje temperaturę i prędkość wentylatora w zależności od pozycji słońca.

Popularnym aspektem Pakietu Technologii jest renomowany system audio Acura/ELS Surround® z 10 głośnikami, wyposażony w 410-watowy wzmacniacz Digital Sound Processor oraz wbudowany system przechowywania danych na dysku twardym o pojemności 15 gigabajtów (HDD), który pozwala właścicielowi Acura MDX na pobranie i przechowywanie około 3,500 utworów do późniejszego odtworzenia. Premium audio system Acura/ELS Surround® oferuje DVD-Audio, DTS™, CD, radio AM/FM, radio XM® z funkcją przypomnienia o utworze, Bluetooth® Audio oraz złącza USB i AUX.

Bogaty o luksus, komfort, wydajność i technologie, nowy Pakiet Advance dla MDX z 2010 roku zastępuje poprzednio dostępny Pakiet Sport. Rozbudowując elementy Pakietu Technologii, Pakiet Advance dodaje wentylowane przednie siedzenia z wyjątkowo uformowaną pianką siedzeń pokrytą perforowaną skórą premium Milano, sportową kierownicę z unikalnym wzornictwem i inspirowany wyścigami łopatkami do zmiany biegów na kierownicy oraz teksturowane metalowe akcenty wykończeniowe.

Pakiet Advance zawiera również system przeciwdziałania kolizjom (CMBS™), adaptacyjny tempomat (ACC), system informacji o martwych polach (BSI) oraz system aktywnych amortyzatorów. Ponadto Pakiet Advance dostarcza 19×8-calowe 7-ramienne koła aluminiowe oraz automatycznie poziomujące przednie reflektory HID.

Dostępny Pakiet Rozrywki zawiera nowy system rozrywki z tyłu (RES) wyposażony w odtwarzacz DVD, elektrycznie składany 9-calowy pełnoekranowy wyświetlacz VGA (z 400-procentową poprawą rozdzielczości), podwójne bezprzewodowe słuchawki, bezprzewodowy podświetlany pilot oraz gniazdo 115-woltowe umiejscowione w konsoli centralnej.

Bezpieczeństwo

W ramach inicjatywy Acura „Bezpieczeństwo dzięki innowacjom”, Acura MDX z 2010 roku zapewnia nowoczesne bezpieczeństwo pasażerom, w tym zastosowanie struktury nadwozia Acura Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™).

ACE™ wykorzystuje sieć struktur ramy przedniej, które absorbują i równomiernie rozdzielają siły zderzeniowe w całym pojeździe, a także pomagają utrzymać integralność kabiny pasażerskiej w przypadku poważnego zderzenia czołowego. Specjalny element ramy umieszczony poniżej przedniego zderzaka Acura MDX jest zaprojektowany tak, aby angażować przedni zderzak pojazdu niższego, pozwalając systemom zderzaków obu pojazdów na skuteczniejszą absorpcję energii zderzenia.

Liczne standardowe funkcje „bezpieczeństwa aktywnego”, które pomagają kierowcy Acura MDX zmniejszyć ryzyko kolizji, to Vehicle Stability Assist (VSA) oraz system hamulców antyblokujących (ABS) z elektroniczną dystrybucją hamulców (EBD) i wspomaganiem hamulców. Dodatkową aktywną funkcją bezpieczeństwa, która znajduje się w dostępnym Pakiecie Advance, jest system przeciwdziałania kolizjom (CMBS™), który pomaga kierowcy zmniejszyć prawdopodobieństwo kolizji, alarmując go o potencjalnych sytuacjach kolizyjnych i aktywując hamulce, jeśli system uzna, że kolizja prawdopodobnie jest nieunikniona. VSA® zostało dostosowane na rok 2010, aby dostarczyć 10-procentową poprawę wydajności podczas gwałtownego przyspieszania na śliskich nawierzchniach.

W pięknie urządzonym wnętrzu Acura MDX pasażerowie znajdą zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, w tym najnowszej generacji poduszki powietrzne o podwójnej fazie i wielu progach dla kierowcy i pasażera z przodu.

Są także osłony kolan, przednie pasy bezpieczeństwa z automatycznym systemem napięcia, zintegrowanymi ogranicznikami obciążenia, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu oraz poduszki powietrzne kurtynowe (z czujnikiem przewrócenia) dla wszystkich pasażerów bocznych. Aktywne zagłówki z przodu pomagają zmniejszyć prawdopodobieństwo urazów szyi u pasażerów na przednich siedzeniach, a systemy mocowania LATCH (Lower Anchors and Tethers for Children) w drugim rzędzie umożliwiają szybki i bezpieczny montaż fotelików dziecięcych.

MDX z 2010 roku został zaprojektowany tak, aby przewyższyć aktualny standard testu odporności dachu FMVSS 216, wynoszący 1,5 razy masę własną pojazdu. Jednak Acura MDX jest tak dobrze zaprojektowany, że przewiduje się, że już spełnia nadchodzący standard odporności dachu wynoszący 3,0 razy wagę własną. Efektywne wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości tworzy strukturę nadwozia o sztywności pozwalającej na takie wyniki, umożliwiając jednocześnie wykorzystanie dużego przeszklonego dachu.

Opracowany przez projektantów i inżynierów Acura w Kalifornii i Ohio oraz testowany w zaawansowanych laboratoriach bezpieczeństwa firmy w Raymond, Ohio, Acura MDX jest montowany w Alliston w Ontario, Kanada.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.