ACURA MDX 2016-2021

Flagowy SUV marki Acura zyskał nowy, odświeżony wygląd na rok modelowy 2016. Dodano luksusowe funkcje oraz dostępny system Sport Hybrid Super Handling-All Wheel Drive, jak również zaawansowane technologie bezpieczeństwa i wsparcia dla kierowcy, w tym automatyczne hamowanie awaryjne, które stały się standardem.

MDX oznacza Multi-Dimensional luXury vehicle i jest obecny na rynku od 2000 roku, kiedy to zastąpił starszy model SLX z nadwoziem na ramie. SLX był oparty na modelu terenowym Isuzu Trooper i nie odpowiadał prawdziwej filozofii marki Honda. Mimo to, był to duży SUV, a Honda potrzebowała takiego pojazdu na rynku.

Odświeżony MDX z 2017 roku wyróżniał się odważnym i charakterystycznym grillem w kształcie diamentowego pentagonu, po raz pierwszy zaprezentowanym w modelu Acura Precision Concept na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Ameryce Północnej w styczniu. Grille połączono z bardziej rzeźbioną maską, przednim pasem i przednimi błotnikami, a także nowymi, diodowymi światłami przeciwmgielnymi i zmienionymi reflektorami, co podkreśliło sportowy charakter MDX. Nowy projekt chromowanej listwy progowej dodał kontrastu do profilu MDX, podczas gdy zmieniony tylny zderzak, lakierowany na kolor nadwozia element osłony oraz podwójne końcówki wydechu dodatkowo podkreśliły parametry wydajnościowe Acura MDX z 2017 roku.

MDX zdobył tytuł najlepiej sprzedającego się luksusowego SUV-a z trzema rzędami siedzeń na rynku amerykańskim i otrzymał również tytuł KBB za najlepszy zakup w kategorii luksusowy SUV/Crossover. Prosta konstrukcja deski rozdzielczej z okrągłymi wskaźnikami poprawiła komfort jazdy dla kierowcy. Na konsoli centralnej, pomiędzy przednimi siedzeniami, przyciski skrzyni biegów zapewniały czystszy, bardziej uporządkowany wygląd. Dla pasażerów z tyłu dostępny był ultra-szerokokątny system rozrywki tylniej w modelach z pakietem Advance ENT.

W przypadku napędu, MDX oferowano zarówno w wersji standardowej, jak i hybrydowej, aby poprawić osiągi jazdy i obniżyć koszty eksploatacji.

Acura zaprezentowała odświeżony i stylizowany luksusowy SUV MDX z 2017 roku, który charakteryzuje się nowoczesnym wyglądem, dodatkowymi luksusowymi funkcjami oraz dostępną technologią napędu Sport Hybrid Super Handling-All Wheel Drive™ (SH-AWD®). Model MDX z 2017 roku będzie wyposażony w system AcuraWatch™ we wszystkich wersjach, co czyni go pierwszym luksusowym SUV-em w swojej klasie, który oferuje te zaawansowane technologie bezpieczeństwa i asystujące kierowcy, w tym automatyczne hamowanie awaryjne, jako standardowe wyposażenie. MDX z 2017 roku trafi do sprzedaży w salonach Acura w całym kraju latem 2016 roku, a później dołączy do niego wersja MDX Sport Hybrid.

Nowy MDX, stanowiący odzwierciedlenie nowego oblicza marki Acura, wyróżnia się odważnym i charakterystycznym grillem w kształcie diamentowego pentagonu, który po raz pierwszy zaprezentowano w koncepcie Acura Precision podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Ameryce Północnej w styczniu. Nowy grill Acura jest zintegrowany z wyraźnie ukształtowanym klapą silnika, przednim zderzakiem i błotnikami, a także nowymi diodowymi światłami przeciwmgielnymi oraz odświeżonymi reflektorami Jewel Eye™, które podkreślają sportowy charakter MDX-a. Nowy projekt chromowanej listwy nadwozia dodaje kontrastu do sylwetki MDX-a, podczas gdy zmodyfikowany tylny zderzak, nadwozie w kolorze nadwozia oraz podwójne końcówki wydechu dodatkowo akcentują sportowy charakter MDX-a z 2017 roku.

„Wzmacnianie osiągów MDX-a poprzez odważny design, nasz unikalny napęd Sport Hybrid oraz standardowe zastosowanie technologii AcuraWatch, które wielu w branży określa jako półautonomiczne, stanowi poważny krok w kierunku DNA dokładności i osiągów Acura,” powiedział John Mendel, wiceprezydent wykonawczy American Honda Motor Co., Inc. „Te zmiany będą kontynuować rozwój konkurencyjności MDX-a i jego dziedzictwa jako najlepiej sprzedającego się luksusowego SUV-a z trzema rzędami siedzeń w historii.”

Wszystkie modele Acura MDX z 2017 roku korzystają z dodatkowych luksusowych i technologicznych funkcji, w tym z elektrycznego hamulca postojowego z automatycznym podtrzymywaniem hamulca, automatycznych świateł drogowych, radia SiriusXM® 2.0 oraz czterech portów USB o natężeniu 2,5 ampera. Pakiety Technology i Advance dodają bi-kierunkowy bezkluczykowy system uruchamiania silnika, dwa nowe opcje kół i opon 20-calowych, elektrycznie składane lusterka boczne oraz HD Traffic. Dodatkowo, w wersji Advance znajdują się diodowe światła przeciwmgielne, wykończenia wnętrza z drewna oliwkowego lub czarnego limba, podgrzewana kierownica oraz system kamer 360°, oferujący sześć wybieralnych kątów widzenia. Wersje Advance mogą być również wyposażone w dwa fotele kapitańskie w drugim rzędzie oraz środkowy konsolę z dwoma dodatkowymi portami USB, zastępując trzyosobowe siedzenia w drugim rzędzie dostępne w niższych wersjach. Ultra-szerokokątny system rozrywki tylnej również jest dostępny w modelach z pakietem Advance ENT.

Acura MDX Sport Hybrid

MDX Sport Hybrid z 2017 roku to trzeci model, który korzysta z innowacyjnego napędu Sport Hybrid SH-AWD z trzema silnikami Acura, obok super samochodu Acura NSX i flagowego sedana RLX, oferując maksymalną moc i kontrolę. MDX Sport Hybrid z 2017 roku napędzany jest silnikiem V-6 DOHC o pojemności 3,0 litra z technologią Variable Cylinder Management™ (VCM™), połączonym z 7-biegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem (7DCT), z zintegrowanym silnikiem elektrycznym napędzającym przednie koła oraz jednostką Twin Motor z dwoma silnikami elektrycznymi dostarczającymi moc do tylnych kół. System ten zapewnia również elektryczny wektor momentu obrotowego, poprawiając osiągi w prostych odcinkach oraz precyzję w zakrętach w połączeniu z napędem na wszystkie koła. Maksymalna moc napędu wynosi 325 koni mechanicznych, co stanowi wzrost o 35 koni w porównaniu do modelu niehybrydowego. Spodziewane zużycie paliwa MDX-a Sport Hybrid według EPA wynosi 25/26/26 (miasto/autostrada/łączone), co oznacza szacunkowy wzrost o 7 mpg w zużyciu paliwa w mieście w porównaniu do MDX-a (niehybrydowego) z SH-AWD.

MDX Sport Hybrid z 2017 roku będzie dostępny z pakietami Technology i Advance. Oba zawierają nową aktywną zawieszenie sportowe, które zapewnia lepszą jakość jazdy, osiągi w prowadzeniu i jest zintegrowane z systemem Integrated Dynamics, oferującym dynamiczne tryby Comfort, Normal i Sport, a także nowy tryb Sport+ przeznaczony wyłącznie dla modeli Sport Hybrid.

Standard AcuraWatch

Wszystkie modele Acura MDX z 2017 roku otrzymują zestaw technologii bezpieczeństwa i asystujących kierowcy AcuraWatch jako standardowe wyposażenie, w tym system hamowania zapobiegającego kolizjom (CMBS) z automatycznym hamowaniem awaryjnym, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu (LDW), ostrzeżenie o kolizji czołowej (FCW), asystenta utrzymania pasa ruchu (LKAS), adaptacyjny tempomat (ACC) z funkcją jazdy w niskich prędkościach (LSF) oraz system łagodzenia wyjazdu z drogi (RDM). AcuraWatch wykorzystuje technologię radarową fal milimetrowych i pojedynczą kamerę do wykrywania innych pojazdów oraz oznaczeń pasów ruchu, a także może interweniować, aby zapobiec lub złagodzić skutki kolizji. Co więcej, dzięki adaptacyjnemu tempomatowi z funkcją jazdy w niskich prędkościach oraz asystentowi utrzymania pasa ruchu, AcuraWatch znacznie zmniejsza obciążenie kierowcy podczas jazdy autostradowej, utrzymując ustaloną prędkość i odległość, inicjując zarówno hamowanie, jak i przyspieszanie, a także dodając sygnały sterujące, aby pomóc kierowcy zachować pozycję w wykrytym pasie.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.