ACURA NSX 2001-2005

Honda wprowadziła odświeżoną wersję swojego supersamochodu NSX, który na rynku północnoamerykańskim sprzedawany był pod marką Acura.

Trudno było uwierzyć, że ta sama firma, która produkuje ekonomiczne modele jak Civic, mogła stworzyć tak fantastyczny supersamochód jak NSX. Japoniański producent miał jednak wszelkie technologie i umiejętności inżynieryjne, aby stworzyć sportowy samochód na co dzień. Był to tak doskonały projekt techniczny i design, że nawet Gordon Murray czerpał z niego inspirację przy tworzeniu McLarena F1. Honda zaprezentowała NSX w 1990 roku i odświeżała go dwukrotnie, z ostatnią aktualizacją w 2002 roku.

Na początku lat 2000. producenci samochodów zrezygnowali z reflektorów wysuwanych. Honda poszła w ich ślady, instalując nowe lampy HID, które podwoiły moc świetlną. Zderzak przedni został wydłużony i obniżony, co zwiększyło siłę docisku. Pojawił się nowy zestaw tylnych świateł oraz spojler na pokrywie bagażnika. Wszystkie te ulepszenia sprawiły, że samochód przyspieszał do 125 mph (201 kph) o 0,2 sekundy szybciej i zwiększył maksymalną prędkość z 168 mph (270 kph) do 175 mph (285 kph).

Jako marka premium Acura oferowała NSX z wnętrzem wykończonym skórą. Fotele z elektryczną regulacją i bocznym wsparciem zapewniały odpowiednią stabilność podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Zachowano klasyczny układ deski rozdzielczej Hondy, ale dodano kilka wskaźników, m.in. do pomiaru ciśnienia oleju oraz amperomierz.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.