Acura zaktualizowała linię modelową NSX w 2001 roku, dając jej ostatni zastrzyk energii na koniec udanej kariery, która rozpoczęła się w 1991 roku dla obu wersji: coupé i targa.
Chociaż NSX-T został zaprojektowany jako eksperymentalny samochód sportowy (New Sportscar eXperimental), miał całkowicie zdejmowany dach. W przeciwieństwie do innych coupé, takich jak Pontiac Trans Am T-Top, japoński samochód sportowy nie miał stałej belki, która pozostawała na miejscu po zdjęciu paneli dachowych.
Na przedzie, Acura zastąpiła wysuwane halogenowe reflektory stałymi jednostkami HID, które zapewniały lepsze oświetlenie drogi i były bezpieczniejsze dla pieszych. Przebudowany zderzak przedni zawierał nowy, niższy zderzak powietrzny, który zmniejszał opór i siłę nośną. Acura zainstalowała nowe tylne światła i zmodyfikowany spojler z tyłu oraz zintegrowany dyfuzor w zderzaku.
Wewnątrz, Acura zachowała to samo wnętrze z sportowymi fotelami kubełkowymi i skórzaną tapicerką. W wersji z automatyczną skrzynią biegów NSX-T wyposażono w łopatki do zmiany biegów za kierownicą.
Krążyły pewne plotki o modelu NSX z silnikiem V-8, który nigdy nie powstał, a model z 2001 roku zachował starszy, ale nowoczesny silnik V-6 o pojemności 3.2 litra w wersji manualnej oraz V-6 o pojemności 3.0 litra w czterobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Honda pracowała również nad zawieszeniem, zwiększając twardość sprężyn z przodu o 30 procent. 17-calowe felgi z lekkich stopów były szersze, co pozwoliło producentowi na zastosowanie większej opony. Dzięki temu, nawet po dziesięciu latach na rynku, NSX i jego wersja NSX-T pozostały wysoce konkurencyjne.
Ewolucja z bogatego dziedzictwa wyścigowego, Acura NSX łączy w sobie światowej klasy osiągi i styl z wyjątkową prowadzeniem i wyrafinowaniem. Model NSX z 2001 roku stanowi wzór technologii Acura, która w ciągu ostatnich 10 lat zyskała miano lidera w segmencie ekskluzywnych supersamochodów.
„NSX zdefiniował na nowo pojęcie ekskluzywnego sportowego samochodu dzięki nowoczesnej, lekkiej technologii, wiodącym w swojej klasie osiągom oraz niespotykanym poziomom luksusu i wyrafinowania,” powiedział Dick Colliver, wiceprezydent wykonawczy w dziale Acura.
Model NSX z 2001 roku oferuje dwa odrębne zespoły napędowe umieszczone w środkowej części pojazdu. Pierwszy to lekki, aluminiowy silnik V-6 o pojemności 3.2 litra, DOHC, 24-zaworowy, z kątowym układem cylindrów 90 stopni, generujący 290 koni mechanicznych i 224 lb-ft momentu obrotowego, połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów o wąskim przełożeniu. Gdy wyposażony jest w opcjonalną 4-biegową automatyczną skrzynię biegów z inspiracją Formuły 1 oraz sekwencyjnym systemem SportShift, jednostka napędowa NSX to silnik V-6 o pojemności 3.0 litra, generujący 252 konie mechaniczne i 210 lb-ft momentu obrotowego.
Oba silniki NSX są wyposażone w opatentowany system VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) firmy Acura, genialny system zmiennej objętości indukcji, bezpośredni zapłon oraz komputerowy system wtrysku paliwa PGM-FI, który miał swoje początki w wyścigach Formuły 1.
Każdy szczegół w NSX został zaprojektowany w celu uzyskania maksymalnych osiągów. Wysoce sztywna konstrukcja nadwozia NSX wykonana jest w całości z aluminium, co zapewnia niską wagę całkowitą i wysoką sztywność. Niepodwieszana zawieszenie z niezależnym podwójnym wahaczem z przodu i z tyłu również wykorzystuje kontrolki z aluminium, aby zminimalizować wagę niewspieraną dla optymalnego prowadzenia. Aluminiowe podwozia dla przedniego i tylnego zawieszenia dodatkowo redukują wagę zawieszenia. System hamulcowy wykorzystuje duże, wentylowane tarcze hamulcowe na czterech kołach oraz zaawansowany system ABS (Anti-Lock Braking System) z czterema kanałami. Sofistykowany system kontroli trakcji (TCS) został zaprojektowany w celu ograniczenia poślizgu kół i poprawy kontroli.
Dostępny jako coupe NSX z dachem lub NSX-T z otwartym dachem, rzeźbione, klinowate nadwozie oraz przednia czasza wyraźnie komunikują osiągi NSX.
Wnętrze NSX przywodzi na myśl kokpit myśliwca odrzutowego, zapewniając dobrą widoczność, łatwo czytelne wskaźniki oraz wygodne, skórzane fotele. Jak we wszystkich modelach Acura, NSX oferuje długą listę standardowego wyposażenia oraz funkcji komfortu i wygody, w tym automatyczny system klimatyzacji, system audio Acura/Bose, elektryczne szyby i zamki w drzwiach, tempomat oraz elektroniczny system immobilizera.