ACURA NSX-T 2001-2005

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Acura zaktualizowała linię modelową NSX w 2001 roku, dając jej ostatni zastrzyk energii na koniec udanej kariery, która rozpoczęła się w 1991 roku dla obu wersji: coupé i targa.

Chociaż NSX-T został zaprojektowany jako eksperymentalny samochód sportowy (New Sportscar eXperimental), miał całkowicie zdejmowany dach. W przeciwieństwie do innych coupé, takich jak Pontiac Trans Am T-Top, japoński samochód sportowy nie miał stałej belki, która pozostawała na miejscu po zdjęciu paneli dachowych.

Na przedzie, Acura zastąpiła wysuwane halogenowe reflektory stałymi jednostkami HID, które zapewniały lepsze oświetlenie drogi i były bezpieczniejsze dla pieszych. Przebudowany zderzak przedni zawierał nowy, niższy zderzak powietrzny, który zmniejszał opór i siłę nośną. Acura zainstalowała nowe tylne światła i zmodyfikowany spojler z tyłu oraz zintegrowany dyfuzor w zderzaku.

Wewnątrz, Acura zachowała to samo wnętrze z sportowymi fotelami kubełkowymi i skórzaną tapicerką. W wersji z automatyczną skrzynią biegów NSX-T wyposażono w łopatki do zmiany biegów za kierownicą.

Krążyły pewne plotki o modelu NSX z silnikiem V-8, który nigdy nie powstał, a model z 2001 roku zachował starszy, ale nowoczesny silnik V-6 o pojemności 3.2 litra w wersji manualnej oraz V-6 o pojemności 3.0 litra w czterobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Honda pracowała również nad zawieszeniem, zwiększając twardość sprężyn z przodu o 30 procent. 17-calowe felgi z lekkich stopów były szersze, co pozwoliło producentowi na zastosowanie większej opony. Dzięki temu, nawet po dziesięciu latach na rynku, NSX i jego wersja NSX-T pozostały wysoce konkurencyjne.

 Ewolucja z bogatego dziedzictwa wyścigowego, Acura NSX łączy w sobie światowej klasy osiągi i styl z wyjątkową prowadzeniem i wyrafinowaniem. Model NSX z 2001 roku stanowi wzór technologii Acura, która w ciągu ostatnich 10 lat zyskała miano lidera w segmencie ekskluzywnych supersamochodów.

„NSX zdefiniował na nowo pojęcie ekskluzywnego sportowego samochodu dzięki nowoczesnej, lekkiej technologii, wiodącym w swojej klasie osiągom oraz niespotykanym poziomom luksusu i wyrafinowania,” powiedział Dick Colliver, wiceprezydent wykonawczy w dziale Acura.

Model NSX z 2001 roku oferuje dwa odrębne zespoły napędowe umieszczone w środkowej części pojazdu. Pierwszy to lekki, aluminiowy silnik V-6 o pojemności 3.2 litra, DOHC, 24-zaworowy, z kątowym układem cylindrów 90 stopni, generujący 290 koni mechanicznych i 224 lb-ft momentu obrotowego, połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów o wąskim przełożeniu. Gdy wyposażony jest w opcjonalną 4-biegową automatyczną skrzynię biegów z inspiracją Formuły 1 oraz sekwencyjnym systemem SportShift, jednostka napędowa NSX to silnik V-6 o pojemności 3.0 litra, generujący 252 konie mechaniczne i 210 lb-ft momentu obrotowego.

Oba silniki NSX są wyposażone w opatentowany system VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) firmy Acura, genialny system zmiennej objętości indukcji, bezpośredni zapłon oraz komputerowy system wtrysku paliwa PGM-FI, który miał swoje początki w wyścigach Formuły 1.

Każdy szczegół w NSX został zaprojektowany w celu uzyskania maksymalnych osiągów. Wysoce sztywna konstrukcja nadwozia NSX wykonana jest w całości z aluminium, co zapewnia niską wagę całkowitą i wysoką sztywność. Niepodwieszana zawieszenie z niezależnym podwójnym wahaczem z przodu i z tyłu również wykorzystuje kontrolki z aluminium, aby zminimalizować wagę niewspieraną dla optymalnego prowadzenia. Aluminiowe podwozia dla przedniego i tylnego zawieszenia dodatkowo redukują wagę zawieszenia. System hamulcowy wykorzystuje duże, wentylowane tarcze hamulcowe na czterech kołach oraz zaawansowany system ABS (Anti-Lock Braking System) z czterema kanałami. Sofistykowany system kontroli trakcji (TCS) został zaprojektowany w celu ograniczenia poślizgu kół i poprawy kontroli.

Dostępny jako coupe NSX z dachem lub NSX-T z otwartym dachem, rzeźbione, klinowate nadwozie oraz przednia czasza wyraźnie komunikują osiągi NSX.

Wnętrze NSX przywodzi na myśl kokpit myśliwca odrzutowego, zapewniając dobrą widoczność, łatwo czytelne wskaźniki oraz wygodne, skórzane fotele. Jak we wszystkich modelach Acura, NSX oferuje długą listę standardowego wyposażenia oraz funkcji komfortu i wygody, w tym automatyczny system klimatyzacji, system audio Acura/Bose, elektryczne szyby i zamki w drzwiach, tempomat oraz elektroniczny system immobilizera.

3.0L V6 4AT (252 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2977 Cm3
Moc185 Kw @ 6600 Rpm
252 Hp @ 6600 Rpm
248 Bhp @ 6600 Rpm
Moment obrotowy210 Lb-Ft @ 5300 Rpm
285 Nm @ 5300 Rpm
Układ paliwowyElectronic Fuel Injection
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna161.6 Mph (260 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów4-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony215/40 Zr16 (Front) - 245/40 Zr17 (Rear)
Długość174.2 In (4425 Mm)
Szerokość71.3 In (1811 Mm)
Wysokość46.1 In (1171 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.4/60.2 In (1
Rozstaw osi99.6 In (2530 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika5 Cuft (142 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3065 Lbs (1390 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3550.1 Lbs (1610 Kg)
Spalanie miasto12.8 Mpg Us (18.4 L/100Km)
Spalanie trasa26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Średnie spalanie19.1 Mpg Us (12.3 L/100Km)
Emisja CO2287 G/Km

3.2L V6 6MT (240 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3179 Cm3
Moc213 Kw @ 7100 Rpm
290 Hp @ 7100 Rpm
286 Bhp @ 7100 Rpm
Moment obrotowy224 Lb-Ft @ 5500 Rpm
304 Nm @ 5500 Rpm
Układ paliwowyElectronic Fuel Injection
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna167.8 Mph (270 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony215/45 Zr16 (Front) - 245/40 Zr17 (Rear)
Długość174.2 In (4425 Mm)
Szerokość71.3 In (1811 Mm)
Wysokość46.1 In (1171 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.4/60.2 In (1
Rozstaw osi99.6 In (2530 Mm)
Prześwit4.9 In (124 Mm)
Pojemność bagażnika5 Cuft (142 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3069 Lbs (1392 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3550.1 Lbs (1610 Kg)
Spalanie miasto13.1 Mpg Us (18 L/100Km)
Spalanie trasa25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Średnie spalanie19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Emisja CO2291 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.