ACURA RDX 2012-2015

RDX, wprowadzony po raz pierwszy w 2013 roku, był najlepiej sprzedającym się modelem w swojej klasie.

Kompaktowy, luksusowy SUV od Acura był starannie wykonany i dobrze wyposażony, a jego podstawą była platforma Hondy CR-V. Jednak wyróżniał się bardziej eleganckim wnętrzem i mocniejszymi silnikami.

RDX był jednym z niewielu kompaktowych SUV-ów, które oferowały standardowy silnik V6. Jednostka 3,5-litrowa V6 generowała 279 KM i 252 lb-ft momentu obrotowego.

W standardzie znajdowała się obszerna lista wyposażenia, a także trzy opcjonalne pakiety: AcuraWatch Plus, Technology i Advance.

Pakiet AcuraWatch Plus oferował systemy wspomagające kierowcę, pakiet Technology dodawał ulepszony system audio, nawigację oraz sportowe fotele. Droższy pakiet Advance zawierał funkcje z dwóch wcześniejszych pakietów, a dodatkowo oferował wentylowane fotele i zdalny rozruch silnika.

Standardowo RDX był wyposażony w napęd na przednie koła, jednak klienci mogli wybrać opcjonalny napęd na wszystkie koła.

Standardowa wersja RDX obejmowała 18-calowe koła, kamerę tylną, reflektory LED, tempomat, system bezkluczykowy, elektryczną klapę bagażnika, szyberdach, automatyczną klimatyzację w dwóch strefach, podgrzewane fotele przednie, tapicerkę winylową, łączność Bluetooth, port USB, gniazdo audio oraz system audio z 7 głośnikami.

Wnętrze oferowało przestronność, zapewniając imponującą ilość miejsca na ramiona i nogi dla wszystkich pasażerów.

Idealny do codziennej jazdy, RDX zapewniał wysoki poziom komfortu i zwiększone bezpieczeństwo.

Acura RDX z 2013 roku, druga generacja pięcioosobowego crossovera SUV tej marki, wprowadza nowe podejście do osiągnięcia zarówno zaawansowanej wydajności, jak i oszczędności paliwa dzięki nowemu silnikowi, skrzyni biegów i systemowi napędu na wszystkie koła.

RDX z 2013 roku korzysta z niezależnego zawieszenia na czterech kołach z przednim zawieszeniem MacPhersona oraz wielowahaczowym tylnym zawieszeniem. Wydłużony rozstaw osi, szerszy tor i obniżony środek ciężkości stanowią podstawę dla poprawionych właściwości jezdnych i komfortu jazdy nowego RDX. Nowe technologie podwozia dla modelu 2013 obejmują ekskluzywne dla Acura amortyzatory Amplitude Reactive oraz nowy system elektrycznego wspomagania kierownicy Motion Adaptive, który zastępuje wcześniejsze hydrauliczne wspomaganie. RDX z 2013 roku będzie dostępny w wersjach z napędem na przednie i wszystkie koła.

Standardowe wyposażenie Acura RDX z 2013 roku obejmuje nowoczesne, pięcioramienne 18-calowe obręcze kół oraz ulepszone hamulce tarczowe na czterech kołach, które zawierają system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) z elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD) i wspomaganiem hamowania. Hamulce nie tylko poprawiają osiągi, ale także wprowadzają ulepszenia, które zmniejszają opór hamulca, co prowadzi do niższego oporu toczenia i lepszej wydajności paliwowej.

W miejsce turbosprężonego silnika 2.3-litrowego z poprzedniego modelu RDX, nowy RDX z 2013 roku będzie oferował standardowo silnik V6 o pojemności 3.5 litra, generujący 273 konie mechaniczne — o 33 więcej niż w poprzednim modelu. Dla jeszcze lepszych osiągów i oszczędności paliwa, Acura RDX korzysta z całkowicie nowej 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów z nowym konwerterem momentu obrotowego. RDX otrzymuje również nowy, lżejszy system napędu na wszystkie koła, który zapewnia znakomite osiągi i bezpieczeństwo przy zwiększonej efektywności, co przekłada się na lepszą oszczędność paliwa.

Z szacunkową wydajnością paliwową w mieście/na autostradzie wynoszącą 20/28 mpg, przednie napędowe wersje RDX z 2013 roku mają oferować najlepszą efektywność paliwową spośród luksusowych SUV-ów V6 zasilanych benzyną w tej klasie. Modele z napędem na wszystkie koła będą miały szacunkową wydajność paliwową 19/27 mpg w mieście i na autostradzie.

RDX wyróżnia się smukłą, bardziej aerodynamiczną sylwetką, przekształcając Acura RDX ze sportowego, kompaktowego SUV-a w bardziej formalny model z dłuższą, rzeźbioną maską i eleganckim, wyrafinowanym stylem, który odzwierciedla filozofię Acura, opartą na ponadczasowym i pięknym wzornictwie.

Wnętrze RDX z 2013 roku charakteryzuje się nowymi, opływowymi kształtami, matowymi wykończeniami i obszernym użyciem skóry, co nadaje mu luksusowy wygląd, do jakiego klienci Acura zdążyli się przyzwyczaić. Obfite zastosowanie materiałów wygłuszających oraz aktywna kontrola dźwięku zapewniają wyjątkowo cichą kabinę. Dodatkowe cechy wnętrza, takie jak większe otwory drzwiowe, więcej miejsca dla pasażerów, zwiększona objętość bagażnika i dostępna elektryczna klapa bagażnika, sprawiają, że wnętrze Acura RDX jest jeszcze bardziej przestronne i elastyczne.

Model RDX z 2013 roku otrzyma wiele nowych technologii, w tym interfejs radia internetowego Pandora®, funkcję wiadomości SMS, system bezkluczykowego dostępu z inteligentnym wejściem i przyciskiem uruchamiania oraz kamerę tylna z trzema widokami. Dostępny pakiet technologiczny oferuje pełną gamę odpowiednich technologii, w tym system audio Acura ELS Surround®, AcuraLink® z systemem komunikacji satelitarnej, system nawigacji Acura z rozpoznawaniem głosu™, AcuraLink z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, oraz AcuraLink z informacjami o pogodzie w czasie rzeczywistym z mapami radarowymi. Nowością w 2013 roku jest jeszcze bardziej zaawansowany system nawigacji, który wykorzystywał będzie dysk twardy (HDD) o pojemności 60 gigabajtów, w tym 15 gigabajtów przeznaczone na przechowywanie muzyki.

Bezpieczeństwo pasażerów zawsze było kluczowym aspektem każdego modelu Acura. Oprócz zastosowania uznawanej na całym świecie struktury nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), RDX z 2013 roku wprowadza nowe cechy konstrukcyjne oraz liczne materiały o wysokiej wytrzymałości, które są szczególnie ukierunkowane na ochronę pasażerów. Mimo że nie został jeszcze przetestowany, Acura przewiduje, że RDX uzyska najwyższe oceny w testach zderzeniowych zarówno od NHTSA, jak i IIHS.

RDX z 2013 roku będzie produkowany (z użyciem części pochodzących z USA i z całego świata) wyłącznie w zakładzie firmy w East Liberty w Ohio — siedzibie jednej z czterech najlepszych linii montażowych w Ameryce Północnej według badania jakości początkowej J.D. Power and Associates z 2011 roku. Pierwsza generacja Acura RDX jest produkowana w zakładzie motoryzacyjnym w Marysville w Ohio.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.