ACURA RDX 2018-2021

Acura zaprezentowała trzecią generację modelu RDX na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku w 2018 roku, przechodząc od skromnego designu do odważnego stylu.

Marka Acura, będąca częścią koncernu Honda, doskonale wpisała się w segment luksusowych SUV-ów kompaktowych. Cały proces projektowania odbył się w Stanach Zjednoczonych, co było znacznym krokiem naprzód. Pokazało to również kierunek rozwoju przyszłych produktów Acura.

Od zewnątrz, grill wyglądał dynamicznie. Oprócz znaku wielkości arbuz, grill miał 3D siatkę, która przypominała linie warp z Star Treka. Kanciaste reflektory Jewel Eye wykorzystywały siedem diod LED zamiast pięciu, jak w poprzedniku. Nachylona szyba czołowa przechodziła w lekko opadającą linię dachu, kończąc się nachyloną do przodu tylną szybą.

Wnętrze pojazdu wyposażono w deski rozdzielcze inspirowane modelem NSX, z dwiema dużymi tarczami po bokach centralnego wyświetlacza LCD oraz dwoma cyfrowymi wskaźnikami poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Na szczycie centralnej konsoli zainstalowano 10.2-calowy wyświetlacz w jakości full-HD, z którego można korzystać za pomocą umieszczonego wysoko na konsoli dotykowego panelu. Na szczęście, na stronie kierowcy znalazł się fizyczny pokrętło do regulacji głośności. Wysoko profilowane przednie fotele zapewniały dobrą podporę podczas szybkiego pokonywania zakrętów, a składana tylna kanapa zwiększała pojemność bagażnika z 28.9 cu-ft (818 litrów) do przestronnych 58.9 cu-ft (1,668 litrów) po złożeniu oparcia.

Pod maską umieszczono 2.0-litrową jednostkę turbo, połączoną z systemem SH-AWD za pośrednictwem dziesięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów.

 Acura RDX z 2019 roku zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku w 2018 roku. Jako pierwszy model nowej generacji produktów Acura, przeprojektowany RDX z 2019 roku oferuje wyjątkowe osiągi, bardziej przestronną i luksusową kabinę oraz szereg nowoczesnych technologii i funkcji. Zaprojektowany, rozwijany i produkowany w Ameryce, nowy turbodoładowany RDX zadebiutuje w połowie 2018 roku jako najszybszy, najlepiej prowadzący się i najbardziej luksusowy RDX w historii.

„RDX z 2019 roku oznacza początek nowej ery dla marki Acura, oferując design, osiągi i prestiż, które podniosą jej pozycję w najszybciej rozwijającym się segmencie rynku luksusowego,” powiedział Henio Arcangeli, Jr., starszy wiceprezydent działu motoryzacyjnego American Honda Motor Co., Inc. „Ten RDX to nasz najobszerniejszy redesign od ponad dekady, prawdziwe przekształcenie RDX wokół naszej filozofii Precision Crafted Performance.”

Acura zaprezentowała również wariant sportowy RDX A-Spec z 2019 roku, wyróżniający się większymi kołami, czarnymi akcentami i unikalnym wykończeniem wnętrza, w tym dostępnym dwukolorowym wnętrzem w odcieniach czerwieni i czerni. Dzięki wprowadzeniu A-Spec do modeli RDX i MDX, Acura zrealizowała swoje zobowiązanie do rozszerzenia oferty A-Spec na wszystkie modele podstawowe.

Ostry, niski i szeroki design

Wersja produkcyjna RDX z 2019 roku zachowuje wszystkie elementy stylistyczne, które zadebiutowały z prototypem RDX w styczniu 2018 roku. W tworzeniu nowego RDX projektanci Acura wzorowali się na koncepcji Acura Precision, dostosowując niski i szeroki kształt, elegancki wygląd oraz proporcje kół do pięcioosobowego SUV-a.

Acura RDX z 2019 roku prezentuje charakterystyczny grill Diamond Pentagon flankowany całkowicie nowymi reflektorami Jewel Eye™, które teraz posiadają siedem elementów oświetleniowych LED, w porównaniu do poprzednich pięciu. Poniżej, szerokie wloty powietrza zawierają inspirację NSX z kurtyn powietrznych, które efektywnie prowadzą powietrze wokół przednich kół i wzdłuż boku nadwozia. Wyraźne wypukłości na masce są widoczne z wnętrza kabiny, sygnalizując sportowy charakter trzeciej generacji RDX.

Ostre linie charakterystyczne akcentują przednie i tylne błotniki, a agresywna linia „opadająca” biegnie wzdłuż całego RDX-a. Linie chromowane (w wersji A-Spec w połysku czarnym) podkreślają górną część kabiny i dolne progi. Z tyłu, design RDX z 2019 roku zwieńczono charakterystycznym podpisem świetlnym „smoczego ogona” w lampach tylnych.

Nowa, ekskluzywna konstrukcja nadwozia i podwozia Acura

RDX z 2019 roku oparty jest na całkowicie nowej konstrukcji nadwozia i podwozia, zaprojektowanej w celu zapewnienia wyrafinowanego i angażującego doświadczenia podczas jazdy. Zaczyna się od wydłużonego o 2,6 cala rozstawu osi, co poprawia komfort jazdy i przestronność kabiny. Obszar bagażowy za tylnymi siedzeniami zwiększył się o 3,4 stopy sześcienne, z dodatkowym 1,7 stopy sześciennego podłogowego schowka. Nowa platforma zapewnia całkowicie płaską tylną podłogę, co umożliwia komfort siedzenia w klasie pierwszej w trzech tylnych pozycjach siedzących.

Nadwozie RDX składa się w ponad 50 procentach z wysokowytrzymałej stali. Zastosowano nowy projekt tylnej ramy z podwójnym pierścieniem oraz nowe, dwu-elementowe pierścienie drzwi przednich z ultra-wysokowytrzymałej stali, co znacząco zwiększa sztywność nadwozia, precyzję prowadzenia i ciszę w kabinie.

Konstrukcja nadwozia połączona jest z całkowicie nowym designem podwozia z elektrycznym wspomaganiem kierownicy o zmiennym przełożeniu, sportową przednią zawieszeniem MacPhersona, całkowicie nowym niezależnym zawieszeniem z pięcioma wahaczami z tyłu oraz dostępne adaptacyjne amortyzatory.

Silnik VTEC Turbo z wyższymi osiągami i efektywnością

Nowy RDX czerpie moc z bezpośrednio wtryskiwanego i turbodoładowanego silnika o pojemności 2,0 litra, 16-zaworowego z napędem DOHC VTEC® i zmiennym czasowaniem zaworów Dual Variable Timing Cam (Dual VTC). Maksymalna moc wynosi 272 konie mechaniczne i 280 lb-ft momentu obrotowego. W porównaniu do poprzedniego modelu V6, maksymalny moment obrotowy wzrósł o 28 lb-ft i jest dostępny w szerszym zakresie obrotów, od 1,600 do 4,500 rpm (wcześniej 252 lb-ft przy 4,900 rpm), z momentem obrotowym w niskich obrotach zwiększonym o nawet 40 procent, co zapewnia szybsze przyspieszenie i lepszą reakcję na gaz.

Pierwsza w segmencie 10-biegowa skrzynia biegów

Turbo silnik RDX połączony jest z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów (10AT) – pierwszą i jedyną w klasie. Z bardziej zbliżonymi przełożeniami i o 62 procent szerszym zakresem przełożeń, 10AT Acura w pełni wykorzystuje obfitość momentu obrotowego turbodoładowanego silnika. Zmiany biegów są szybkie i płynne, zarówno w trybie automatycznym, jak i przy użyciu łopatek montowanych na kierownicy.

Powrót do Torque Vectoring SH-AWD

Redesign trzeciej generacji oznacza również powrót do systemu rozdziału momentu obrotowego Super Handling All-Wheel Drive™ (SH-AWD®) do RDX, w najbardziej zaawansowanej i wydajnej formie. Oprócz poprawy wydajności napędu na wszystkie koła, SH-AWD Acura wykorzystuje dynamiczny rozdział momentu obrotowego, aby zaostrzyć reakcję prowadzenia i zapewnić żywą, ekscytującą oraz budzącą zaufanie wydajność jazdy w praktycznie wszystkich warunkach pogodowych i drogowych.

Dzięki systemowi Super Handling All-Wheel Drive Acura, do 70% momentu obrotowego może być rozdzielane na tylne koła. A do 100% tego momentu obrotowego może być kierowane na któreś z tylnych kół, tworząc niesamowitą kontrolę i zwinność. RDX z 2019 roku jest pierwszym modelem, który wykorzystuje tę nową generację Acura SH-AWD.

Przestronna, luksusowa i nowoczesna kabina

Nowa kabina RDX z 2019 roku jest luksusowo urządzona, nowoczesna i przestronna, co odzwierciedla najnowsze podejście Acura do bardziej premium, osobistego i połączonego doświadczenia podczas jazdy.

Wyjątkowy komfort siedzenia zapewniają fotele sportowe nowej generacji, zaprojektowane specjalnie dla RDX i przyszłych produktów Acura. Nowe, bardziej skomplikowane fotele sportowe posiadają lekką konstrukcję z ultra-wysokowytrzymałej stali, z ulepszonym wsparciem bocznym do dynamicznej jazdy oraz regulacją w aż 16 kierunkach. We wszystkich wersjach RDX zapewnia zarówno kierowcy, jak i pasażerowi z przodu te same poziomy regulacji i komfortu siedzenia.

Nowy ultra-szeroki panoramiczny szyberdach, standardowy we wszystkich wersjach, ma funkcje przesuwania i pochylania oraz elektrycznie przesuwaną osłonę przeciwsłoneczną. Jest jednym z największych i najszerszych w klasie, zapewniającym otwarte i przestronne wrażenie w całej kabinie.

W kabinie zastosowano dostępne autentyczne materiały wysokiej jakości, takie jak szczotkowane aluminium, stal nierdzewna, otwarto-porem drewno oliwne, Ultrasuede® oraz bogata skóra Milano.

Inspirowany NSX, wysokodeckowy, unoszący się środkowy konsol oraz wyraźny regulator Integrated Dynamics System umożliwiają kierowcom szybkie przełączanie się między czterema różnymi trybami jazdy (Śnieg, Komfort, Sport i Sport+).

Intuicyjny interfejs True Touchpad Interface™

Zaprojektowany od podstaw i pierwszy raz w świecie motoryzacyjnym w trzeciej generacji RDX, interfejs True Touchpad Acura to całościowe podejście do interfejsu użytkownika w samochodzie, zoptymalizowane dla kierowcy i doświadczenia jazdy.

System ma na celu połączenie zalet zarówno tradycyjnych ekranów dotykowych, jak i podejść opartych na zdalnym sterowaniu. Interfejs True Touchpad oferuje 10.2-calowy ekran centralny w jakości full-HD, zamontowany wysoko na konsoli centralnej, blisko naturalnej linii wzroku kierowcy, pad dotykowy na konsoli i całkowicie nowy, oparty na systemie Android system operacyjny.

W przeciwieństwie do tradycyjnych projektów padów dotykowych, interfejs True Touchpad Acura nie wymaga od użytkownika znajdowania kursora na ekranie podczas nawigacji. Aby wspierać intuicyjną i łatwą kontrolę, pad dotykowy jest precyzyjnie mapowany, jeden do jednego, z działaniem na centralnym wyświetlaczu – to pierwsza na świecie aplikacja absolutnego pozycjonowania w środowisku jazdy. Prosto mówiąc, dotyk na dowolnym miejscu na padzie odpowiada bezpośrednio temu samemu miejscu na wyświetlaczu.

Dodatkowo, dla ułatwienia użytkowania, powierzchnia pad dotykowego jest lekko wklęsła, co pozwala użytkownikowi szybko zidentyfikować środek pad dotykowego bez patrzenia w dół. Wbudowany w wysokodeckową konsolę środkową RDX podkładka pod nadgarstek zapewnia wygodną i stabilną platformę do obsługi pad dotykowego.

System operacyjny charakteryzuje się prostą, czystą grafiką oraz strukturami menu zaprojektowanymi w zgodzie z pad dotykowym. Oferuje dwie strefy, większą strefę podstawową oraz mniejszą strefę dodatkową, co umożliwia łatwe podglądanie i jedno-dotykowe przełączanie funkcji podstawowych i dodatkowych – na przykład nawigacji i muzyki.

Audio Acura ELS Studio 3D™

Nowy RDX Acura oznacza również debiut premium audio Acura ELS Studio 3D, 16-kanałowego systemu o mocy 710 watów, który zawiera cztery ultracienkie głośniki Highline™ montowane na suficie – dostępne w wyższych wersjach. Opracowany przez Acura i Panasonic oraz strojony przez zdobywcę Grammy, Elliota Schienera, dźwięk Acura ELS Studio 3D zapewnia niesamowitą wierność i dynamiczny zakres, dodając nowy wymiar dźwięku do doświadczenia słuchowego.

Wyświetlacz przezierny i rozpoznawanie mowy w naturalnym języku

Kolejnym pierwszym rozwiązaniem Acura jest nowy system rozpoznawania mowy w naturalnym języku, który umożliwia bardziej intuicyjną kontrolę głosową głównych funkcji, w tym polecenia dla dostępnego wbudowanego systemu nawigacji Acura. Nowością jest również dostępny 10.5-calowy interaktywny wyświetlacz przezierny, który umieszcza dostosowywane informacje, takie jak audio, telefon, powiadomienia AcuraWatch, nawigacja z kierunkami oraz inne bezpośrednio w linii wzroku kierowcy.

Wariant A-Spec wzmacnia sportowy wygląd

Nowy Acura RDX A-Spec, pierwszy SUV Acura z zabiegami A-Spec, dodaje charakterystyczne ulepszenia sportowe wewnątrz i na zewnątrz. Szare obręcze kół 20-calowych z niskoprofilowymi oponami 255/45R20 tworzą bardziej sportowy wygląd, który uzupełniają unikalne dolne wstawki przedniego zderzaka i czarne akcenty w grillu, reflektorach Jewel Eye™, progach bocznych, górnej części okna i lampach tylnych. Reflektory LED, duże końcówki podwójnego wydechu oraz oznaczenia A-Spec na przednich błotnikach i klapie bagażnika dopełniają pakiet zewnętrzny.

Wewnątrz, RDX A-Spec oferuje ekskluzywne fotele sportowe pokryte czarną lub czerwoną skórą z czarnymi wkładkami z premium Ultrasuede® oraz kontrastującymi szwami. Prawdziwe aluminium dekoruje konsolę środkową, drzwi oraz deskę rozdzielczą, z dodatkowymi miękkimi wstawkami Ultrasuede na desce. Skórzana sportowa kierownica A-Spec ma połyskujące czarne wykończenia, metalizowane łopatki do zmiany biegów oraz oznaczenie A-Spec. Unikalny zestaw wskaźników kierowcy otrzymuje ekskluzywne wykończenie satynowego srebra z czerwonym podświetleniem w nocy.

Niezrównane standardowe funkcje i wartość

RDX z 2019 roku może pochwalić się bogatym i wiodącym w klasie zestawem premium funkcji i technologii w standardzie, w tym 19-calowymi obręczami kół, reflektorami Acura Jewel Eye™ LED nowej generacji, ultra-szerokim panoramicznym szyberdachem, elektrycznie otwieraną oraz regulowaną klapą bagażnika, interfejsem Acura True Touchpad™ z 10.2-calowym wyświetlaczem HD, kompatybilnością z Apple CarPlay™, Smart Entry i Smart Start, usługami AcuraLink™ Connected Services z 4G LTE w samochodzie, 12-pozycyjnymi podgrzewanymi fotelami sportowymi dla kierowcy i pasażera, czteromodelem systemu Integrated Dynamics oraz technologią bezpieczeństwa i asystencji kierowcy AcuraWatch™.

Najlepsze aktywne i pasywne technologie bezpieczeństwa

Acura RDX z 2019 roku jest zaprojektowany z myślą o wysokich standardach zarówno w zakresie aktywnego, jak i pasywnego bezpieczeństwa. Wszystkie modele i wersje są standardowo wyposażone w pełny zestaw technologii bezpieczeństwa i asystencji kierowcy AcuraWatch, w tym system Collision Mitigation Braking System™ (CMBS™) z ostrzeżeniem o kolizji (FCW), system zapobiegania wyjazdowi z drogi (RDM) z ostrzeżeniem o wyjeździe z pasa (LDW), adaptacyjny tempomat (ACC) z funkcją jazdy w niskich prędkościach oraz system Lane Keeping Assist (LKAS).

Wykorzystując najnowszą generację struktury nadwozia Acura’s Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) wraz z zaawansowanymi systemami wspomagającymi, w tym poduszkami powietrznymi z przodu oraz poduszkami bocznymi, poduszkami kolanowymi z przodu, poduszkami okiennymi, pasami bezpieczeństwa z pretensjonowaniem oraz dolnymi mocowaniami i zaczepami dla dzieci (LATCH), RDX z 2019 roku dąży do uzyskania najwyższej oceny NCAP 5-gwiazdkowej oraz tytułu IIHS TOP SAFETY PICK+.

Zaprojektowany, rozwinięty i wyprodukowany w Ameryce

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.