Acura wprowadziła facelifting trzeciej generacji modelu RDX w 2021 roku jako model 2022, czyniąc go bardziej dynamicznym niż wcześniej.
Po sprzedaży ponad pół miliona egzemplarzy w latach 2006-2021, producent postanowił odświeżyć RDX, aby poprawić wyniki sprzedaży, mimo że samochód miał zaledwie dwa lata. Niektóre zmiany wprowadziły aktualizacje wizualne, a inne poprawiły parametry jezdne pojazdu.
RDX był najbardziej zwinnym SUV-em w ofercie producenta, starając się dopasować swoje osiągi do odpowiedniego designu. Jego pięciokątna atrapa chłodnicy miała cieńsze chromowane obramowanie i opcję świateł przeciwmgielnych LED. W wersji A-Spec samochód otrzymał okrągłe końcówki wydechu, podczas gdy pozostałe modele wyposażono w prostokątne. Producent zamontował 19-calowe lub 20-calowe felgi aluminiowe o pięciu, dziesięciu lub piętnastu szprychach.
Wnętrze samochodu przeszło najważniejsze zmiany, które były ledwie widoczne, ale obejmowały dodatkowe wyściółki na suficie, desce rozdzielczej i grodzi silnika. Dzięki temu kabina była cichsza niż wcześniej, co zwiększało komfort dla uszu pasażerów. Tylne drzwi również otrzymały materiały wygłuszające oraz szkło akustyczne.
Pod maską producent zdecydował się na ten sam silnik turbo o pojemności 2,0 litra, ale z obniżoną prędkością biegu jałowego do 950 rpm, zamiast 1 100 rpm jak wcześniej. Ponadto, poprawiony system zawieszenia adaptacyjnego zawierał przełącznik z czterema ustawieniami, który umożliwiał lepsze prowadzenie samochodu w zależności od potrzeb kierowcy i warunków drogowych.
Nowa Acura RDX z 2022 roku, oferująca elegancki design, znacznie cichsze wnętrze oraz poprawione zawieszenie, jest najbardziej dynamicznym, komfortowym i wyrafinowanym SUV-em pięcioosobowym w historii marki Acura. Zadebiutowała na Acura Grand Prix w Long Beach w przyciągającym uwagę kolorze Long Beach Blue Pearl. Oferta RDX z 2022 roku została poszerzona o nową, najwyższą wersję wyposażeniową, która łączy sportowy styl popularnego modelu RDX A-Spec z luksusowymi funkcjami Pakietu Advance. Nowa RDX zacznie trafiać do dealerów Acura w całym kraju na początku listopada.
Przygotowana ręcznie edycja limitowana RDX PMC z 2022 roku będzie dostępna od momentu premiery. Każda RDX PMC Edition będzie wyróżniać się oszałamiającym lakierem Long Beach Blue Pearl oraz wnętrzem wykończonym skórą Orchid Milano, oba kolory dzielone z elektrycznym supersamochodem NSX Type S o mocy 600 koni. Produkcja będzie ograniczona do zaledwie 200 egzemplarzy, co uczyni ją najbardziej ekskluzywną edycją PMC w historii Acura.
„RDX odniósł niesamowity sukces dla Acura, sprzedano ponad pół miliona egzemplarzy od momentu jego wprowadzenia w 2006 roku,” powiedział Emile Korkor, wiceprezydent ds. sprzedaży Acura w Stanach Zjednoczonych. „Nowa RDX z 2022 roku to najlepsza wersja, jaką kiedykolwiek stworzono i stanowi kolejny dowód na zaangażowanie Acura w dostarczanie ekscytujących, luksusowych produktów o wysokich osiągach opartych na naszym unikalnym DNA.”
RDX wyposażona jest w doładowany silnik o mocy 272 koni mechanicznych 2.0-litrowy VTEC, jeden z najsilniejszych standardowych silników w swojej klasie. Jest sparowany z płynną i responsywną 10-biegową automatyczną skrzynią biegów z klasycznymi łopatkami do zmiany biegów Sequential SportShift. Opatentowany system Super Handling All-Wheel Drive™ (SH-AWD) z prawdziwym wektoryzowaniem momentu obrotowego jest dostępny w wszystkich wersjach RDX, a standardowo w Pakiecie Advance oraz edycji PMC.
Nowy, wyrafinowany design zewnętrzny
Czerpiąc inspirację z czwartej generacji Acury MDX, grill w kształcie diamentowego pięciokąta w RDX z 2022 roku charakteryzuje się nowym, cieńszym, bardziej eleganckim otoczeniem chromowanym. Z szerokimi, agresywnymi kształtami i większym wlotem powietrza, nowa przednia część samochodu jest podobna do MDX, co sprawia, że RDX wygląda na szerszy i bardziej potężny. Standardowe światła przeciwmgielne LED, dostępne w modelach A-Spec i Pakiecie Advance, a także w edycji PMC, wyróżniają się nowymi chromowanymi wykończeniami.
Aby nadać bardziej charakterystyczny wygląd od tyłu, RDX z 2022 roku otrzymała nową, przekształconą tylną część nadwozia z wcięciami na nowe, eleganckie prostokątne podwójne końcówki wydechu. RDX A-Spec wyróżnia się natomiast dużymi, okrągłymi końcówkami wydechu o wysokim połysku.
Wszystkie modele RDX wyposażone są w felgi aluminiowe o średnicy 19 lub 20 cali. RDX standardowo ma felgi 19-calowe o 10 ramionach, podczas gdy RDX z Pakietem Technologii ma podobne felgi z obrabianą powierzchnią i akcentami w kolorze Pewter Gray. RDX z Pakietem Advance zyskuje nowy, sportowy projekt felg 19-calowych o 5 ramionach. Modele RDX A-Spec mają 20-calowe felgi aluminiowe w kolorze Shark Gray. W modelu RDX A-Spec z Pakietem Technologii zastosowano felgi w kolorze Shark Gray z rozdzielonym wzorem pięciu ramion, a nowy model RDX A-Spec z Pakietem Advance ma zupełnie nowy projekt felg o 15 ramionach.
Wszystkie modele RDX z 2022 roku są dostępne w nowym kolorze Liquid Carbon Metallic, podczas gdy Phantom Violet Pearl oferowany jest w modelach RDX z Pakietem Technologii i Pakietem Advance. Nowością w modelach z Pakietem Advance są również lusterka zewnętrzne składane elektrycznie.
Najbardziej luksusowe wnętrze RDX w historii
W celu zapewnienia bardziej premium doświadczeń, Acura RDX z 2022 roku przeszła liczne aktualizacje mające na celu redukcję hałasu drogowego w wnętrzu. Nowa osłona przedniego błotnika zmniejsza hałas, a system Active Sound Control (ASC) został ulepszony, aby jeszcze bardziej zredukować dźwięki z zewnątrz. Prędkość biegu jałowego silnika została również zmniejszona z 1100 obrotów na minutę do 950. Modele z napędem na dwie osie korzystają z nowego, obniżonego drążka momentu, aby zredukować wibracje silnika.
W Pakiecie Technologii znajduje się nowa, grubsza wykładzina dywanowa. Przednie drzwi mają nowy izolator akustyczny oraz szkło akustyczne, co further reduces road and wind noise. A new and thicker noise insulation pad in the dash reduces engine noise further, and a new insulator in the D pillar further reduces road noise.
Modele z Pakietem Advance mają najcichsze wnętrze w historii RDX. Osiągnięto to dzięki dodatkowym izolatorom akustycznym w suficie oraz jeszcze większej ilości izolacji dźwiękowej w desce rozdzielczej, pod maską oraz nad tunelem napędowym. Tylne drzwi również zostały wyposażone w izolatory i szkło akustyczne. W bagażniku, pojemniki na bagaż mają teraz izolację akustyczną, a wewnętrzna pokrywa klapy bagażnika ma dodatkowe materiały wygłuszające.
Standardowym wyposażeniem RDX są aluminiowe wykończenia na drzwiach, desce rozdzielczej i konsoli centralnej. Nowością w 2022 roku jest elegancka i unikalna miedziowa powłoka na aluminium, dostępna wyłącznie w modelach RDX z wnętrzem Saddle Brown. Modele z Pakietem Advance mają naturalne wykończenia z drewna o otwartej porze w tych miejscach.
Więcej standardowej technologii
W 2022 roku Acura RDX dodaje imponującą listę nowoczesnych funkcji łączności do standardowego wyposażenia, w tym integrację bezprzewodowego Apple CarPlay oraz Android Auto™, port ładowania USB-C oraz Amazon Alexa Built-In. Dzięki Alexie Built-In kierowcy mogą poprosić Alexę o nawigację do konkretnego adresu lub punktu zainteresowania, odtwarzanie muzyki, wykonywanie połączeń, słuchanie audiobooków, sprawdzanie pogody, kontrolowanie urządzeń w domu, znajdowanie miejsc parkingowych i inne. Ponadto, 7-calowy wyświetlacz instrumentów RDX teraz zawiera cyfrowy prędkościomierz.
Nowością w 2022 roku jest również ładowarka bezprzewodowa Qi oraz oświetlenie ambientowe LED IconicDrive™ w Pakiecie Technologii. Po raz pierwszy zaoferowane w modelu TLX z 2021 roku, system IconicDrive™ Acura pozwala właścicielowi pojazdu wybierać spośród 27 różnych kombinacji kolorów oświetlenia ambientowego, w tym 24 inspirowane najsłynniejszymi miejscami i torami wyścigowymi na świecie. Z przodu w zestawie z Pakietem Technologii dodano również zmywacz kamery tylnej.
Modele z Pakietem Advance zyskują elektrycznie składane lusterka boczne oraz funkcję zdalnego uruchamiania silnika z rozszerzonym zasięgiem i dwukierunkowym sygnałem LED na całkowicie nowym kluczyku. Ładowanie w pojeździe zostało dodatkowo usprawnione dzięki dodaniu gniazda zasilania 12V w bagażniku w modelach z Pakietem Advance.
Sportowa RDX A-Spec® rozszerza ofertę
Dzięki sportowemu designowi i dodatkowym detalom wizualnym, A-Spec jest najpopularniejszą wersją wśród nabywców RDX poniżej 45. roku życia. W 2022 roku klienci RDX mogą teraz wybrać sportowy pakiet A-Spec z bogatym Pakietem Technologii lub z premium funkcjami Pakietu Advance, co dodatkowo zwiększa atrakcyjność RDX w kierunku rynku premium.
Wszystkie modele RDX A-Spec mają wykończenie w kolorze metalicznej stali na grillu diamentowym i ozdobach świateł przeciwmgielnych, chromowane otoczenie grilla, a także dolny wlot, drzwi, okna i wykończenia reflektorów w kolorze połyskującym czarnym. Na przednich błotnikach oraz klapie bagażnika znajdują się emblematy A-Spec.
Z tyłu znajduje się wykończenie świateł tylnej w kolorze czarnym oraz bardziej agresywna zderzak z dyfuzorem oraz wcięciami na duże okrągłe końcówki wydechu o wysokim połysku. A-Spec z Pakietem Advance ma także nowy, elaborowany projekt kół o 15 ramionach o średnicy 20 cali w kolorze Shark Gray.
Wewnątrz modele A-Spec wyróżniają się nową kierownicą o płaskim dnie i metalicznymi wykończeniami w wzorze „Dark Y” na desce rozdzielczej, drzwiach i konsoli centralnej. Dodano kontrastowe szwy do wkładki Ultrasuede® po stronie pasażera, a panele drzwiowe zyskały nowe wkładki Ultrasuede®. Gdy są wyposażone w opcję wnętrza w kolorze czerwonym, podłokietniki drzwi i konsoli centralnej są dostosowane do reszty koloru wnętrza. Nowością w 2022 roku jest także opcja wnętrza w kolorze skórzanym Orchid, dostępna wyłącznie w modelu A-Spec z Pakietem Advance.
Udoskonalone wrażenia z jazdy
Udoskonalenia w standardowym systemie zintegrowanej dynamiki Acura RDX (IDS) wyraźnie poprawiają wrażenia z jazdy, pozwalając kierowcy lepiej dostosować dynamikę SUV-a do szerszego zakresu warunków. Zaktualizowany system oferuje teraz cztery wyraźniejsze tryby jazdy (Normal, Comfort, Sport i Snow), które wybiera się, obracając pokrętło dynamicznego trybu umieszczone w centralnej części deski rozdzielczej.
Każdy tryb ma teraz bardziej wyraźne programowanie wspomagania kierownicy (EPS), przepustnicy oraz Active Sound Control (ASC). W dostępny Pakiecie Technologii system zintegrowanej dynamiki zmienia również kolor ambientowego oświetlenia LED IconicDrive™. Dodatkowo Acura poprawiła odczucia z pedału hamulca w modelu RDX z 2022 roku, przestrojając elektroniczny wspomagacz hamulca (EBB).
Modele z Pakietem Advance również mają zaktualizowany system Adaptacyjnych Amortyzatorów (ADS) z lepszymi cechami jazdy oraz prowadzenia w czterech trybach, poprawiając jakość jazdy i reakcję w całym zakresie.
Normalny tryb – W domyślnym normalnym trybie kierowcy doświadczają idealnej równowagi pomiędzy komfortem jazdy i izolacją trybu Comfort oraz responsywnym i sportowym zachowaniem trybu Sport. Normalny tryb ma domyślny biały schemat oświetlenia wnętrza.
Tryb Comfort – Przestrojony dla bardziej zrelaksowanego doświadczenia, tryb Comfort zmniejsza opór wspomagania kierownicy oraz dostosowuje przepustnicę, zapewniając płynne ruszanie. Active Sound Control minimalizuje dźwięki silnika, a ambientowe oświetlenie wnętrza ma domyślnie uspokajający niebieski kolor. ADS w Pakiecie Advance jest miększe niż wcześniej, co zapewnia bardziej komfortową i izolowaną jazdę bez poświęcania kontroli nad nadwoziem.
Tryb Sport – Najbardziej agresywne ustawienie, tryb Sport dostosowuje EPS i przepustnicę do szybszej reakcji. Dla jeszcze bardziej ekscytujących doświadczeń podczas jazdy, ASC został również przestrojony, aby zapewnić sportowy dźwięk silnika, a ambientowe oświetlenie wnętrza ma domyślnie sportowy czerwony kolor. Aby poprawić prowadzenie, RDX z Pakietem Advance zyskał nowe, bardziej agresywne strojenie ADS, podczas gdy A-Spec® z Pakietem Advance ma swoje unikalne strojenie ADS, aby lepiej dopasować się i maksymalizować osiągi opon o średnicy 20 cali.
Tryb Snow – Tryb Snow stosuje łagodny profil przepustnicy, aby pomóc w utrzymaniu trakcji w śliskich warunkach oraz łagodniejszy profil zawieszenia z trybu Comfort.
Nowa edycja Long Beach Blue PMC
Piątą wersją Acura, która będzie produkowana w Centrum Produkcji Wydajnej Acury (PMC), nowa edycja RDX PMC z 2022 roku będzie oferowana wyłącznie w intensywnym kolorze Long Beach Blue Pearl. Kolor ten dzielony jest jedynie z supersamochodem NSX i wyraża hołd dla najbardziej ikonicznego wyścigu ulicznego w Ameryce Północnej – Acura Grand Prix w Long Beach. Ręcznie produkowana obok 600-konnej Acury NSX Type S w PMC w Ohio, będzie to najbardziej ekskluzywna edycja PMC w historii Acura – ograniczona do zaledwie 200 ręcznie montowanych egzemplarzy. Każda RDX PMC Edition będzie indywidualnie numerowana z unikalną plakietką na konsoli centralnej, oznaczającą edycję specjalną.
RDX PMC Edition wyróżnia się również grillowanym otoczeniem w kolorze nadwozia i diamentowym grillem w kolorze czarnym. Kluczowe elementy, takie jak klamki drzwi, lusterka zewnętrzne, dach i antena dachowa, także są w kolorze czarnym, podobnie jak emblematy A-Spec na przednich błotnikach oraz emblematy Acura, RDX i A-Spec na klapie bagażnika. RDX PMC Edition jest osadzona na 20-calowych felgach Berlina Black z wyjątkowym, elaborowanym wzorem piętnastu ramion, a duże okrągłe końcówki wydechu są wykończone unikalnym ciemnym chromem.
Wewnątrz, wszystkie RDX PMC Edition z 2022 roku mają nowy kolor wnętrza Orchid z niebieskimi kontrastowymi szwami, aby odzwierciedlić wyjątkowy kolor zewnętrzny. W zestawie znajdują się również ekskluzywne dywaniki PMC Edition. Edycje PMC są wyposażone w wszystkie dostępne funkcje premium Pakietu Advance, w tym Head-Up Display (HUD), system kamer Surround View, podgrzewane tylne siedzenia z boku oraz 16-kierunkowe elektrycznie regulowane przednie siedzenia z regulowanymi bocznymi podparciami.
Proces montażu każdej RDX PMC Edition rozpoczyna się od dostarczenia nadwozia prosto z zakładu East Liberty, który produkuje RDX. Po zakończeniu pięciodniowego procesu malowania, najbardziej wykwalifikowani technicy Acura ręcznie składają każdą edycję PMC, która następnie przechodzi ten sam proces kontroli jakości co NSX, przed owinięciem w specjalnie zaprojektowany pokrowiec na samochód i transportem do dealera w zamkniętym pojeździe przewozowym.
Zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i asystujące kierowcy
Wydajność bezpieczeństwa pozostaje cechą wyróżniającą RDX w 2022 roku, wraz z aktualizacjami technologią bezpieczeństwa oraz dodatkowymi strukturami, które poprawiają wydajność w czasie wypadków, aby spełnić przyszłe standardy.
W 2022 roku standardowym wyposażeniem RDX jest system asysty kierowcy z informacją o martwym punkcie (BSI), który został wzbogacony o funkcję Lane Change Assist. Nowy zasięg wykrywania sięga prawie 100 stóp (29,5 m) za pojazdem, co jest czterokrotnie większym zasięgiem niż wcześniej.
Standardowe czujniki parkowania w RDX z Pakietem Technologii są teraz wykorzystywane do integracji nowego systemu niskiej prędkości hamowania z przodu i z tyłu. Kiedy pojazd porusza się do przodu lub cofa z prędkością od 1 do 6 mph, system potrafi wykrywać obiekty przed lub za pojazdem i ocenić, czy istnieje niebezpieczeństwo kolizji. Przykłady wykrywanych obiektów to inne pojazdy, słupy, ściany, a nawet szkło (np. okna wystawowe). Jeśli obiekt zostanie wykryty, system dostarcza wizualne oraz dźwiękowe ostrzeżenia, a także stosuje kontrolę przepustnicy i hamuling.
Standardowo w każdej RDX, zestaw technologii bezpieczeństwa i asysty kierowcy AcuraWatch™ również otrzymuje aktualizację. Nowy system rozpoznawania znaków drogowych wykorzystuje kamerę zamiast lokalizacji GPS, aby uzyskać dokładniejsze informacje o ograniczeniach prędkości wyświetlane na 7-calowym cyfrowym ekranie instrumetowym oraz na wyświetlaczu Head-Up Display (HUD) w modelach z Pakietem Advance. Dodatkowo, system hamowania zapobiegającego kolizjom (CMBS™) z powiadomieniem o kolizji (FCW) został zaktualizowany o funkcję AEB dla pieszych, która działa przy prędkości powyżej 6 mph.
Nowym standardem w RDX na rok 2022 jest również system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach, który wykorzystuje wizualne i dźwiękowe wskazówki, aby powiadomić kierowcę, jeśli pasażerowie na tylnych siedzeniach nie zapięli pasów.
Aby spełnić przyszłe normy bezpieczeństwa, RDX z 2022 roku wprowadza również wiele nowych technologii kolizyjnych. Tylni pasażerowie są teraz lepiej chronieni w teście IIHS na umiarkowane nachylenie dzięki nowym pasom bezpieczeństwa bocznego z technologią napięcia wstępnego i ograniczającą obciążenie. Dodatkowe struktury w drzwiach poprawiają wydajność podczas kolizji bocznych, spełniając nowy protokół SICE60.
Projektowanie i produkcja inżynieryjna