Druga generacja modelu Acura RL przeszła zmiany w środku cyklu produkcyjnego, które Acura nazwała faceliftingiem, w 2008 roku na rok modelowy 2009. Udoskonalenia dotyczyły większości części samochodu.
Po powolnym wprowadzeniu na rynek premium, luksusowa marka Hondy zaprezentowała pierwszą generację modelu RL w 1996 roku, oferując model z napędem na przednie koła. Była to bardziej zmiana nazwy z europejskiego modelu Honda Legend na amerykańską wersję o nazwie Legend. Podobna nazwa była wcześniej używana w USA przez Hondę, a japoński producent nie chciał mylić swoich klientów tymi samymi nazwami dla obu marek.
Druga generacja RL została wprowadzona na rynek w 2004 roku i charakteryzowała się elektronicznie kontrolowanym systemem napędu na wszystkie koła, nazwanym Super Handling AWD. Komputer wykrywał kierunek i prędkość pokonywanego zakrętu, a następnie dostosowywał moment obrotowy przesyłany do kół, co wspomagało zdolności samochodu do pokonywania zakrętów. Choć pojazd nie był sportowym sedanem, potrafił osiągać dobre wyniki podczas jazdy w zakrętach.
Od zewnątrz, facelifting ukazał nowy design atrapy chłodnicy, która przypominała tarczę. Nowe, 18-calowe felgi aluminiowe zostały wprowadzone jako standard, zastępując 17-calowe felgi z wersji bez MMC. Zawieszenie modelu MMC RL zostało ulepszone poprzez zastosowanie sprężyn o wyższej twardości, większych stabilizatorów oraz sztywniejszych mocowań.
Silnik został zwiększony z 3,5-litra do 3,7-litra i współpracował z tą samą 5-biegową automatyczną skrzynią biegów, ale z łopatkami zmiany biegów za kierownicą.
Przerobiona wersja 2009 Acura RL, luksusowego sedana, zadebiutowała na światowym rynku podczas Targów Motoryzacyjnych w Chicago w 2008 roku. Posiadając odważny, elegancki wygląd zewnętrzny, ulepszony wnętrze, zaawansowane technologie oraz potężny nowy silnik, Acura RL ponownie przesuwa granice wydajności, stylu i luksusu. Model 2009 Acura RL trafi do sprzedaży tej wiosny w salonach Acura na terenie całego kraju.
W modelu 2009 Acura RL wprowadzono nowoczesne technologie, w tym nowe elementy high-tech, takie jak AcuraLink® pogodowe, AcuraLink® Przeplanowanie ruchu™, nowa funkcja Notatki dla radia XM®, Aktywną Kontrolę Dźwięku oraz Bluetooth® Audio, dodając je do już bogatej listy funkcji dostępnych w poprzednich modelach Acura RL. Aby poprawić prowadzenie, nowa technologia podwozia obejmuje ulepszony system Super Handling All-Wheel Drive™, zmodyfikowany układ kierowniczy, udoskonalone sprężyny, lepsze amortyzatory, większą tylną belkę stabilizującą oraz bardziej agresywne koła i opony. Wydajność poprawia nowy, większy silnik V-6 o pojemności 3,7 litra, który jako pierwszy w historii zastosował układ VTEC® z SOHC dla zarówno zaworów dolotowych, jak i wylotowych.
„RL reprezentuje to, co najlepsze w kwestii inżynierii, technologii, wydajności, luksusu i bezpieczeństwa”, powiedział Dick Colliver, wiceprezydent ds. sprzedaży. „Jest zaprojektowany dla nowego pokolenia nabywców luksusowych samochodów sportowych, którzy chcą podróżować szybciej, efektywniej i bardziej związani ze światem wokół nich.”
W 2009 roku Acura RL będzie dostępna w trzech różnych wersjach wyposażeniowych: RL, RL z Pakietem Technologicznym oraz RL z Pakietem Technologicznym Plus CMBS™. Wszystkie modele RL wyposażone są w nowy silnik V-6 o pojemności 3,7 litra, system Super Handling All-Wheel Drive™, system audio Bose® Surround Sound, łączność Bluetooth® HandsFreeLink® oraz klimatyzację opartą na GPS z czujnikiem słonecznym. Pakiet Technologiczny obejmuje satelitarny system nawigacji Acura z aktywacją głosową wraz z kamerą cofania, informacje o ruchu w czasie rzeczywistym z AcuraLink®, prognozę pogody z AcuraLink®, Przeplanowanie ruchu™, kamerę tylnego widoku, Aktywny System Oświetlenia Z przodu (AFS), wentylowane przednie siedzenia oraz kierownicę i gałkę zmiany biegów wykończoną w drewnie/skórze. Najwyższa wersja Acura RL to Pakiet Technologiczny z CMBS™, który zawiera również uznawany system zapobiegania kolizjom (CMBS™), Adaptacyjną Tempomat (ACC) oraz wykończenie deski rozdzielczej z prawdziwego drewna.
Układ napędowy
Innowacje w nowej Acura RL zaczynają się od najmocniejszego silnika, jaki kiedykolwiek był oferowany w sedanie Acura. Nowy silnik V-6 o pojemności 3,7 litra generuje 300 koni mechanicznych i 271 lb-ft momentu obrotowego dzięki innowacyjnemu systemowi VTEC™ dla zaworów dolotowych i wylotowych, wyższemu współczynnikowi sprężania oraz specjalnemu podwójnemu kolektorowi ssącemu z magnezu, który umożliwia działanie kolektora jako projekt kolektora jednoplenu lub dwuplenu w zależności od parametrów pracy silnika. Oprócz poprawionej mocy i momentu obrotowego, silnik Acura RL spełnia surowe normy emisji CARB ULEV-2 i zapewnia dobrą oszczędność paliwa. Komora silnika RL wygląda bardziej luksusowo dzięki nowemu panelowi otaczającemu, który redukuje wizualne rozpraszacze i skupia uwagę na nowym silniku V-6 o pojemności 3,7 litra.
Aby sprostać wyższej mocy silnika 3,7 litra, w roku 2009 Acura RL została wyposażona w nową wersję pięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów Sequential SportShift. Wyposażona w nowe „inteligentne” łopatki zmiany biegów umieszczone na kierownicy w stylu F1® oraz nowy układ wyboru biegów z prostym stelażem, kierowca Acura RL ma teraz większą kontrolę nad biegami niż kiedykolwiek wcześniej.
Uznawany za jeden z najlepszych systemów, Super Handling All-Wheel Drive™ (SH-AWD™) powraca w 2009 roku, ale teraz działa szybciej i lepiej.
All-wheel drive ma wiele zalet w zakresie trakcji, ale SH-AWD™ pełni kluczową funkcję, której nie mają tradycyjne systemy AWD – SH-AWD™ wykorzystuje wektoryzację momentu obrotowego, aby zwiększyć prędkość obrotową zewnętrznego tylnego koła podczas agresywnego pokonywania zakrętów, co pomaga w bardziej efektywnym skręcaniu samochodu. Ta funkcja „yaw” zmniejsza obciążenie na przednich oponach, aby zminimalizować podsterowność, poprawić równowagę prowadzenia i zwiększyć całkowitą przyczepność w zakręcie.
Nadwozie i podwozie
Aby jeszcze bardziej poprawić prowadzenie i komfort jazdy, nowa Acura RL zachowuje w pełni niezależny układ zawieszenia z podwójnym wahaczem z przodu i wielowahaczową architekturą z tyłu. W 2009 roku Acura RL ma sprężyny o wyższej stawce, większe średnice stabilizatorów, sztywniejsze poduszki montażowe subramy oraz ulepszone elementy układu kierowniczego. Aby poprawić prowadzenie i wygląd, nowe 18-calowe 7-ramienne aluminiowe koła zostały połączone z bardziej agresywnymi oponami (zastępując wcześniejsze 17-calowe koła/opony).
Wygląd zewnętrzny/wnętrze
Nowy wygląd zewnętrzny Acura RL 2009 jest nie tylko bardziej agresywny, ale także zapewnia doskonałą aerodynamikę i zmniejsza tylne unoszenie przy wyższych prędkościach. Bardziej atletyczny styl RL zapowiada moc ukrytą za nowym grillem i formowanych aluminiowym maską. Kształt RL jest napięty i atletyczny, a jego przyspieszenie i wydajność zakrętów pozwala mu konkurować z najwydajniejszymi niemieckimi i japońskimi sportowymi sedanami. Komfort, cisza i jakość jazdy również są na poziomie konkurencyjnych sedanów sportowych. Na rok 2009 dostępnych jest osiem kolorów nadwozia, z czego pięć jest nowych, w tym nowy proces pigmentacji perłowej, który poprawia blask i połysk.
Wewnątrz, Acura RL 2009 oferuje bardziej eleganckie wnętrze, które zapewnia więcej miejsca dla pasażerów z tyłu, łatwiejsze do użycia pasy bezpieczeństwa z przodu, uchwyty montowane w drzwiach, miększe podłokietniki, przeprojektowane wentylatory, większe i wyraźniejsze litery na kontrolach HVAC oraz łatwiejsze uruchamianie funkcji klimatyzacji. Nowa kierownica z dostępnym wykończeniem z prawdziwego drewna (w zestawie z pakietem CMBS) i metalowymi akcentami jest teraz zamontowana w Acura RL, a także pasująca gałka zmiany biegów wykończona drewnem. Uzupełniające kierownicę wskaźniki obejmują akcenty ze szczotkowanego metalu, które zwiększają ich wygląd. Na rok 2009 dodatkowa izolacja, bardziej zaawansowany projekt akustycznej szyby przedniej Acura oraz nowy system redukcji hałasu Active Sound Control (ASC) przyczyniają się do dalszego zmniejszenia już cichego wnętrza Acura RL.
Przednie fotele z perforowanej skóry RL mają teraz sześć poziomów ogrzewania/chłodzenia. Co więcej, tak jak fotel kierowcy, fotel pasażera z przodu ma teraz 10-punktową regulację elektryczną. W 2009 roku elementy sterujące na panelu centralnym są teraz bardziej intuicyjne i otoczone nowym kolorem tła, a także poprawionymi panelami w drewnianym wzorze. Te ulepszenia wnętrza są wzbogacone o zaawansowaną elektronikę, w tym system nawigacji Acura z aktywacją głosową oraz innowacyjny system komunikacji satelitarnej AcuraLink® z informacjami o ruchu w czasie rzeczywistym, Przeplanowaniem ruchu AcuraLink® oraz prognozą pogody AcuraLink®, nową funkcją na rok 2009. Acura RL to pierwszy pojazd na rynku, który oferuje wbudowane, stale aktualizowane informacje o pogodzie w formacie jednego ekranu. Spektakularny system dźwiękowy Acura/Bose® z 10 głośnikami z DVD-Audio powraca, ale teraz wzbogacony o Bluetooth® Audio, jeszcze bogatszy dźwięk, nową funkcję Notatek dla radia XM®, poprawioną czytelność przycisków i port do łączności USB.
Bezpieczeństwo
Acura RL 2009 zachowuje ekstremalnie sztywną strukturę nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), która korzysta z szerokiego zastosowania stali o wysokiej wytrzymałości i lekkich komponentów aluminiowych, co pozwala na budowę pojazdu wykraczającą poza tradycyjne protokoły bezpieczeństwa przy zachowaniu odpowiedniej wagi. Polygonalna konstrukcja ramy głównej ACE™ z przodu została zaprojektowana, aby pomóc zapobiec deformacji kabiny, rozpraszając siły uderzenia czołowego przez wiele dróg przenoszenia obciążenia – z dala od wnętrza pasażerskiego. W 2009 roku, aby zwiększyć bezpieczeństwo, nowy system Aktywnych Zagłówków został wbudowany w przednie fotele, aby poprawić ochronę szyi i głowy w razie kolizji tylniej. Aby dodatkowo zwiększyć bezpieczeństwo, Acura RL standardowo wyposażona jest w przypomnienie o zapięciu pasa bezpieczeństwa dla pasażera, system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) oraz sześć poduszek powietrznych. Te udoskonalenia sprawiają, że Acura RL 2009 jest najsilniejszym, najszybszym, najlepiej prowadzącym, najbezpieczniejszym i najbardziej luksusowym sedanem, jaki kiedykolwiek zbudowano.