Czwarta generacja Coupe Acura RSX zadebiutowała w 2002 roku i była oferowana na rynek amerykański z wystarczającymi osiągami oraz luksusowymi dodatkami, aby stać się pożądanym małym samochodem sportowym.
Acura RSX była bezpośrednim następcą Hondy/Acura Integra Type R. Uznawano ją za czwartą generację Acury, mimo że nie miała w nazwie „Integra”. W przeciwieństwie do swoich poprzedników, RSX oferowała większy komfort i wyposażenie, łącząc premium z sportowym stylem, bardziej niż tylko będąc sportowym coupe.
Znana również jako Integra DC5, Coupe RSX miała nadwozie tylko w wersji dwu drzwiowej, w przeciwieństwie do swoich poprzedników, które dostępne były także w wersjach 5-drzwiowych w kilku krajach. Agresywna stylizacja przodu oraz opcjonalny spojler na pokrywie bagażnika były częścią sportowego wizerunku.
Wewnątrz, białe wskaźniki z czerwonymi igłami oraz sportowe fotele kubełkowe z pewnością wskazywały, że samochód został stworzony z myślą o sportowej jeździe. Zbudowany jako coupe 2+2, ze względu na krótki rozstaw osi był bardziej jak 2-osobowy z dużą półką z tyłu.