ACURA RSX 2005-2006

Acura zaktualizowała swój sportowy model kompaktowy RSX na lata modelowe 2005 i 2006, starając się zwiększyć sprzedaż tego auta, ale ostatecznie zdecydowała się całkowicie porzucić ten model.

RSX był końcem słynnej marki Integra na rynku. Mimo że bazował na tej samej platformie co Honda Civic Coupe, był zaprojektowany jako bardziej luksusowa wersja tego pojazdu. Niestety, nie zapewniał wygodnej jazdy wymaganej od pojazdu premium, a ponieważ był cięższy od swojego odpowiednika, nie był pierwszym wyborem dla nastolatków. Co więcej, był droższy. Pomimo tego, był wysoko ceniony przez swoich właścicieli.

Rok modelowy 2005 przyniósł nieco zmodyfikowany przód pojazdu, w którym reflektory nie miały już tej samej podwójnej krzywej po dolnej stronie. Porzucenie tej idei, która nie sprawdziła się zbytnio w pierwszej wersji, umożliwiło wprowadzenie prostej linii, która bardziej przypadła do gustu klientom. Kolejną poprawą była dolna część zderzaka, która zyskała nowy grill i boczne wloty powietrza. Aby poprawić widok boczny samochodu, Acura zamontowała standardowe felgi ze stopów lekkich o średnicy 17 cali w wersji Type S. Na koniec, z tyłu, tylne światła pasowały do wzoru reflektorów, z prostą linią na dole zamiast podwójnej krzywej.

Wnętrze RSX charakteryzowało się tym samym minimalistycznym designem co w wersji sprzed faceliftingu. Niemniej jednak auto miało na liście opcji fotele sportowe. Ponadto dostępna była tapicerka skórzana. Klienci mogli również wybierać panoramiczny dach. Dodatkowo, jednostka HVAC była dostępna z automatyczną klimatyzacją.

RSX był napędzany silnikiem o pojemności 2,0 litra, wyposażonym w już słynną zmienną regulację zaworów VTEC, który był połączony albo z pięciobiegową skrzynią manualną, albo z pięciobiegową automatyczną.

 Od momentu debiutu w 2002 roku, RSX wyrobił sobie solidną pozycję w segmencie sportowych coupe oraz na istotnym rynku „tunerów”. Dostępny w dwóch odmiennych modelach – sportowym RSX oraz wysokowydajnym RSX Type-S – ten sportowy coupe stanowi ważny punkt wejścia dla marki, wprowadzając młodych entuzjastów wydajności do gamy pojazdów Acura, które łączą luksus i precyzję w wykonaniu.

RSX zdobył szereg nagród branżowych, w tym miejsce na liście „10 Najlepszych” magazynu Car and Driver oraz w zestawieniu „10 Najlepszych Silników” magazynu Ward. Dzięki swoim silnikom o wysokiej wydajności, obfitym luksusowym funkcjom, zaawansowanym systemom bezpieczeństwa i innowacyjnym projektom wnętrza i nadwozia, RSX i RSX Type-S ustanowiły odważny standard ekscytacji podczas jazdy i wyrafinowania w segmencie sportowych coupe.

W 2005 roku wprowadzono znaczące usprawnienia zarówno w RSX, jak i RSX Type-S, które podniosły ten standard na jeszcze wyższy poziom. Usprawnienia te zostały zaprojektowane z myślą o trzech szczególnych celach:

Zwiększenie już imponującej wydajności modelu Type-S poprzez zwiększenie mocy i optymalizację 6-biegowej manualnej skrzyni biegów
Zapewnienie precyzyjniejszego prowadzenia oraz lepszego komfortu jazdy dla obu modeli poprzez optymalizację zawieszenia, układu kierowniczego i systemów hamulcowych
Podkreślenie agresywnego, ale jednocześnie wyrafinowanego charakteru RSX poprzez ulepszone stylizacje wewnętrzne i zewnętrzne
RSX napędzany jest silnikiem czterocylindrowym o pojemności 2.0 litra z 16 zaworami, DOHC i systemem i-VTEC, który generuje 160 koni mechanicznych przy 6500 obr/min oraz 141 lb-ft momentu obrotowego przy 4000 obr/min. RSX oferuje 5-biegową manualną skrzynię biegów lub opcjonalną 5-biegową automatyczną skrzynię SportShift.

W 2005 roku w modelu Type-S wprowadzono modyfikacje do systemów dolotu, wydechu i emisji, które zwiększyły moc silnika do 210 koni mechanicznych przy 7800 obr/min (wzrost w porównaniu do 200 KM przy 7400 obr/min w poprzednim modelu) oraz 143 lb-ft momentu obrotowego przy 7000 obr/min (wzrost z 142 lb-ft przy 6000 obr/min). Model Type-S dostępny jest wyłącznie z 6-biegową manualną skrzynią biegów o sportowym przełożeniu. Aby uzupełnić zyski w wydajności silnika, przełożenie końcowe tej skrzyni biegów obniżono o 8,6% dla szybszej przyspieszenia. W skrzyni biegów na piątym i szóstym biegu zastosowano jednocylindrowe synchronizatory węglowe, co zapewnia bardziej bezpośrednie wrażenia podczas zmiany biegów oraz redukuje straty mechaniczne.

Aby sprostać wymaganiom dzisiejszych wymagających kierowców, oba modele RSX mają sportowe, strojone zawieszenie, które zostało gruntownie dopasowane w 2005 roku, aby uczynić RSX jeszcze bardziej przyjemnym w prowadzeniu. Zmodyfikowane układy zawieszenia, kierownicy i hamulców oraz zwiększona sztywność nadwozia z przodu i z tyłu przyczyniają się do jeszcze lepszej responsywności prowadzenia, jednocześnie poprawiając komfort jazdy.

Nowością w 2005 roku jest to, że model Type-S otrzymuje standardowe 17-calowe aluminiowe felgi (wzrost z 16 cali) z oponami Michelin 215/45R17, które zapewniają lepszą przyczepność i bardziej dostojny wygląd.

Aby uzupełnić zmodyfikowane zawieszenie, zwiększono sztywność nadwozia z przodu i z tyłu poprzez wzmocnienia w kluczowych miejscach, w tym w punktach mocowania zawieszenia. Dodatkowy materiał izolacyjny w dachu i drzwiach redukuje hałas drogowy, podczas gdy dynamiczny tłumik dodany do przedniego subframe’u zmniejsza kołysanie silnika i wibracje przenoszone do kabiny.

Kontynuując przywiązanie do entuzjastów, RSX oferuje dynamiczne, „strojone przez kierowcę” wnętrze, które na 2005 rok odświeżono poprzez dodanie akcentów w kolorze chromu i tytanu, ulepszonych materiałów oraz przeprojektowanych przednich siedzeń, zapewniających dodatkowe wsparcie i komfort.

Ulepszenia stylizacji zewnętrznej w 2005 roku obejmują przeprojektowane przednie i tylne zderzaki oraz listwy boczne w obu modelach, a także nowy spojler na pokrywie bagażnika w modelu RSX Type-S, co nie tylko nadaje pojazdowi sportowy i bardziej agresywny wygląd, ale również poprawia aerodynamikę.

PODSUMOWANIE ZMIAN DLA RSX 2005

RSX/RSX Type-S

Zmiana ustawień zawieszenia w celu zwiększenia precyzji prowadzenia i płynniejszej jazdy
Obniżona wysokość nadwozia o 7 mm
Optymalizacja ustawień tłoków i sprężyn
Twardsze stabilizatory (z przodu i z tyłu dla Type-S, z przodu dla RSX)
Zoptymalizowane łączniki w punktach montażowych zawieszenia
Odwrócone sprężyny przednie
Udoskonalony układ kierowniczy dla lepszego odczucia i szybszej reakcji
Szybszy przełożenie kierownicy
Sztywniejsza kolumna kierownicy
Zwiększony przepływ pompy o siedem procent
Zawór redukcji drgań
Optymalizacja systemu hamulcowego w celu zwiększenia siły hamowania i odczucia
Zmniejszenie skoku pedału
Zwiększenie średnicy cylindra głównego
Zwiększona sztywność pedału hamulca
Większe 17-calowe felgi aluminiowe i opony 215/45R17 wysokowydajne
Zwiększona sztywność nadwozia o 15% z przodu i 21% z tyłu poprzez zastosowanie wzmocnień w kluczowych miejscach
Zredukowane NVH
Dodany tłumik silnika do przedniego subframe’u w celu zmniejszenia kołysania silnika i wibracji przenoszonych z silnika do kabiny
Dodany materiał izolacyjny w kluczowych punktach drzwi i dachu w celu redukcji hałasu drogowego
Uszczelnione szczeliny w lusterkach bocznych i dodana uszczelka
Bardziej agresywna stylistyka zewnętrzna
Nowe projekty zderzaków przednich i tylnych
Przeprojektowane zespoły reflektorów i świateł tylnych
Nowoczesna pięciokątną kratka Acura
Przeprojektowane listwy boczne
Cztery nowe kolory zewnętrzne: Magnesium Metallic, Vivid Blue Pearl, Jade Green Metallic, Blaze Orange Metallic
Odświeżona stylistyka wnętrza
Głęboko wyprofilowane przednie siedzenia z grubszymi poduszkami
Nowe akcenty w kolorze chromu i tytanu
Zmiana kolorystyki wskaźników z metalicznych na białe
Dodatkowe ulepszenia RSX Type-S

Modyfikacje dolotu i wydechu, które zwiększają moc silnika modelu Type-S do 210 przy 7800 obr/min (w porównaniu do 200 KM przy 7400 obr/min w poprzednim modelu)
Wysokowydajne wałki rozrządu w celu poprawy oddychania silnika
Powiększenie kanału dolotowego, aby zwiększyć przepływ powietrza
Powiększenie średnicy rur wydechowych w celu zwiększenia przepływu spalin
Optymalizacja katalizatora, aby zredukować opór wydechowy
6-biegowa skrzynia biegów zoptymalizowana z niższym przełożeniem końcowym dla szybszego przyspieszenia, a w piątym i szóstym biegu karbonowe synchronizatory zamiast mosiężnych dla płynniejszego odczucia przy zmianie biegów
Większa średnica baru na górze przedniej kolumny
Łączniki zastąpiono łożyskami na uchwytach kolumny
Większe 17-calowe aluminiowe felgi i opony 215/45R17 wysokowydajne
Spojler na pokrywie bagażnika
WYSOKOWYDAJNY NAPĘD

RSX 2005 napędzany jest dwiema wersjami innowacyjnego silnika czterocylindrowego o pojemności 2.0 litra z 16 zaworami, DOHC, wykorzystującego system sterowania zaworami i-VTEC Acura. System i-VTEC włącza VTC (Variable Timing Control) w celu ciągłego dostosowywania fazy wałka rozrządu dolotowego w połączeniu z systemem VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) Acura – poprawiając wydajność i efektywność paliwową, jednocześnie redukując emisję w szerokim zakresie mocy. Silnik RSX wykorzystuje VTC i VTEC na zaworach dolotowych i wałku rozrządu, podczas gdy w modelu Type-S i-VTEC łączy fazowanie VTC z kontrolą zaworów dolotowych i wydechowych VTEC.

Silnik RSX generuje 160 koni mechanicznych przy 6500 obr/min oraz 141 lb-ft momentu obrotowego przy 4000 obr/min. Dzięki nowym wysokowydajnym wałkom rozrządu, większym średnicom kanałów dolotowych oraz modyfikacjom systemu wydechowego, w tym większym średnicom rur wydechowych, silnik Type-S 2005 generuje imponujące 210 koni mechanicznych przy 7800 obr/min (wzrost z 200 przy 7400 obr/min) oraz 143 lb-ft momentu obrotowego przy 7000 obr/min (wzrost z 142 lb-ft przy 6000 obr/min).

Zarówno RSX, jak i RSX Type-S spełniają surowe standardy Low Emission Vehicle-II (LEV-II) przyjęte przez California Air Resources Board (CARB) w 2005 roku.

Silnik RSX o mocy 160 koni mechanicznych napędza przednie koła za pomocą dwóch nowoczesnych skrzyń biegów: gładko działającej, 5-biegowej manualnej, która zapewnia doskonałą kontrolę w czasie dynamicznej jazdy, lub opcjonalnej 5-biegowej automatycznej skrzyni biegów wyposażonej w system Sequential SportShift Acura. Koncepcja SportShift po raz pierwszy pojawiła się w egzotycznym samochodzie sportowym Acura NSX. Skrzynia SportShift działa jako automatyczna lub umożliwia kierowcy wyboru biegów, podobnie jak skrzynia manualna.

W zgodności z misją dotycząca wysokiej wydajności, RSX Type-S dostępny jest wyłącznie z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Zaprojektowana, aby być wyjątkowo kompaktowa i lekka, ta 6-biegowa skrzynia biegów została również zaprojektowana do zmiany biegów z niezwykle krótkimi i precyzyjnymi skokami. Posiada sprzęgło o krótkim skoku z innowacyjnym mechanizmem skrętnym, który znacznie redukuje hałas. W 2005 roku końcowe przełożenie tej skrzyni biegów obniżono o 8,6%, aby dopasować się do mocniejszego silnika i zapewnić lepsze przyspieszenie. Zastosowano wiele synchronizatorów dla doskonałych odczuć. Na 2005 rok jednocyklowe synchronizatory węglowe zastępują mosiężne podwójne synchronizatory w piątym i szóstym biegu dla szybszej reakcji i lepszego odczucia przy zmianie biegów.

GLOBALNA KOMPAKTOWA PLATFORMA

Aby osiągnąć zarówno smukły wygląd, jak i przestronną kabinę, RSX zbudowany jest na Globalnej Kompaktowej Platformie. Oferuje 4-kołowe niezależne zawieszenie, które w 2005 roku zostało znacznie przestrojone, aby zapewnić jeszcze bardziej zwinne prowadzenie i wyrafinowany komfort jazdy. Z przodu RSX korzysta z kompaktowego zawieszenia Control-Link MacPherson Strut dla doskonałego prowadzenia, jazdy i pakowania. Ponadto, projekt Control-Link MacPherson Strut zapewnia szybką, responsywną jazdę, maksymalizując kontakt każdego przedniego opony z drogą w całym zakresie ruchu zawieszenia. Z tyłu RSX wyposażony jest w kompaktowe zawieszenie podwójne wahaczowe, które zapewnia płynną jazdę, doskonałe prowadzenie i dodatkową przestrzeń bagażową.

Aby uczynić RSX jeszcze bardziej przyjemnym w prowadzeniu, oba modele z 2005 roku otrzymały znaczące zmiany zawieszenia mające na celu zwiększenie precyzji prowadzenia i komfortu jazdy. Zastosowano nową geometrię, która obniża pojazd o 7 mm. Średnica stabilizatorów w obu modelach została zwiększona, podobnie jak średnica baru kolumny przedniej w modelu Type-S. Dodatkowo zoptymalizowano łączniki w punktach instalacji zawieszenia, a (w modelu Type-S) łączniki zastąpiono łożyskami na uchwytach kolumny dla szybszej reakcji skrętu. Aby zminimalizować wpływ kompresji zawieszenia na kierowanie, zastosowano odwrócone sprężyny przednie.

Duże hamulce tarczowe na każdym kole pomagają zapewnić wyjątkową siłę hamowania. Z przodu, RSX wykorzystuje wentylowane tarcze o średnicy 10.3 cala, podczas gdy model Type-S o wysokiej wydajności ma wentylowane tarcze o średnicy 11.8 cala. Zarówno RSX, jak i RSX Type-S są wyposażone w tarcze o średnicy 10.2 cala z tyłu. Układy hamulcowe obu modeli zostały wzmocnione w 2005 roku z niższym współczynnikiem skoku pedału, bardziej sztywnym pedałem hamulca oraz większym średnicą cylindra głównego, co zwiększa wydajność i doskonałe odczucie hamowania.

Solidna jednostkowa karoseria RSX została zaprojektowana od samego początku, aby ustanowić nowy standard dla sztywności skręcającej i zginającej. Ten standard został podwyższony na 2005 rok poprzez wzmocnienie kluczowych punktów nadwozia i podwozia. Stylizacja zewnętrzna została również zaktualizowana na 2005 rok, aby nadać bardziej wyrazisty, sportowy wygląd. Ulepszenia obejmują przeprojektowane przednie i tylne fasady, nowe listwy boczne, przeprojektowane zespoły reflektorów i świateł tylnych oraz dodanie spojlera na pokrywie bagażnika w modelu Type-S. Te zmiany, jak również modyfikacje zawieszenia pomagają obniżyć zarówno współczynnik oporu, jak i współczynnik nośności dla poprawy stabilności.

Platforma RSX została zaprojektowana komputerowo, aby osiągnąć 5-gwiazdkowy wynik NCAP w teście zderzeniowym czołowym przeprowadzonym przez National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). Specjalnie zaprojektowane strefy zgniotu z przodu i z tyłu pomagają rozproszyć siły uderzenia, zanim będą mogły naruszyć kabinę pasażerską, a poduszki absorpcyjne w słupkach, bokach dachu oraz obramowaniach drzwi współpracują z standardowymi poduszkami powietrznymi z przodu i po bokach, aby zminimalizować ryzyko obrażeń pasażerów.

PRZESTRZENNA I STYLOWA KABINA

Mimo że ma 101,2 cala rozstawu osi, RSX oferuje dużą przestrzeń zarówno dla pasażerów, jak i bagażu – w dużej mierze dzięki kompaktowemu systemowi zawieszenia i konstrukcji z przesunięciem kabiny do przodu. Przy podniesionych tylnych siedzeniach, przestrzeń bagażowa ma pojemność 16 stóp sześciennych.

Kabina skierowana ku kierowcy została odświeżona na 2005 rok nowymi akcentami w kolorze chromu i tytanu oraz ulepszonymi materiałami. Posiada elegancki panel instrumentów z dużymi wskaźnikami, które są podświetlane na czerwono, co ułatwia widoczność nocą. Oba modele mają głęboko wyprofilowane siedzenia, które zostały zaprojektowane na 2005 rok z myślą o zwiększeniu wsparcia i komfortu, oraz trójramienną, obłożoną skórą kierownicę, która zapewnia niezapomniane wrażenie „samochodu dla kierowcy”. Elegancki, podwójnie pleciony materiał z wstawkami z wzorzystej tkaniny jest standardem w RSX, podczas gdy perforowana, starannie dobrana skóra dostępna jest jako opcja. Perforowana skóra jest standardem w RSX Type-S.

STANDARDOWE CECHY LUKSUSU

Jak wszystkie modele Acura, RSX jest kompleksowo wyposażony. Standardowe wyposażenie obejmuje system automatycznej klimatyzacji z filtracją powietrza, system bezkluczykowego dostępu i zabezpieczeń z immobilizerem silnika, elektryczne szyby z funkcją „auto-up/down” dla okna kierowcy, podgrzewane lusterka boczne oraz wycieraczki o zmiennej prędkości. Dodatkowo, RSX posiada standardowy 6-głośnikowy system audio z odtwarzaczem CD w desce rozdzielczej, podczas gdy RSX Type-S oferuje jeszcze bardziej imponujący 7-głośnikowy system audio Acura/Bose(R) z 6-płytową zmieniarką CD w desce rozdzielczej oraz odtwarzaczem kasetowym.

SPORTOWY I AERODYNAMICZNY DESIGNED ZEWNETRZNY

W 2005 roku stylizacja zewnętrzna została wzbogacona o sportowy, bardziej dynamiczny wygląd. Kratka, przednie i tylne zderzaki, listwy boczne, reflektory i światła tylne zostały wszystkie przeprojektowane, podbudowując sportowy charakter poprzedniego modelu i zapewniając, że RSX wygląda tak szybko, jak jeździ.

Dzięki delikatnie zwężonym panelom nadwozia, zakrzywionym szybom drzwiowym i ćwierćpanelowym oraz zawieszeniu obniżonemu o 7 mm w 2005 roku, RSX jest najbardziej aerodynamicznym coupe w swojej klasie. Współczynnik nośności i współczynnik oporu poprawiły się w 2005 roku, a stosunek nośności z przodu do tyłu został poprawiony dla maksymalnej stabilności przy wysokich prędkościach.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.