W 1996 roku Honda zdecydowała się na zmianę systemu nazewnictwa marki Acura, a pierwszym modelem, który otrzymał nowy alfanumeryczny system oznaczeń, był TL.
Acura TL trafiła na rynek, aby zastąpić wcześniejszą Acuę Vigor, a jej celem były Infiniti i30 oraz Lexus ES, ale na sportowej platformie. Niemniej jednak, nie ustępowała innym modelom pod względem wyposażenia i udogodnień. Wciąż jednak nie oferowała tego samego poczucia luksusu i wizerunku jak te dwa konkurencyjne modele.
Język designu został przejęty z większego modelu Legend, ale w krótszej wersji. Z przodu znajdowały się poziome reflektory z zamontowanymi w rogach światłami parkingowymi i kierunkowskazami. Równocześnie kierunkowskazy były podwójne na dolnej części zderzaka. Wąski grill był otoczony chromowanym wykończeniem, które miało na celu stworzenie ekskluzywnego wizerunku tego samochodu. Nietypowo jak na ten segment, TL wyposażono w okna bezramkowe.
W środku TL był większy niż Vigor, którego zastąpił, ale wciąż nie oferował wystarczającej przestrzeni dla trzech dorosłych pasażerów na tylnych siedzeniach. Drewniane wykończenia pasowały do eleganckiego zestawu wskaźników Acu, ale niektóre materiały użyte w wnętrzu nie dorównywały tym oferowanym przez Lexusa w modelu ES 300. Mimo to, dzięki sportowym, wzmocnionym siedzeniom, młodszych klientów bardziej przyciągała ta TL.