Nawet poprzedni model był trudny do pobicia w segmencie luksusowych sedanów klasy podstawowej, oferując atrakcyjny design, nowoczesne technologie oraz doskonałe właściwości jezdne w świetnej cenie.
W 2009 roku przeprojektowany model TSX poprawił się w kilku aspektach, jednak w wielu innych wcześniejsza wersja uznawana była za lepszą.
Na przykład, nowy TSX wyposażony był w elektryczne wspomaganie kierownicy, które nie było tak responsywne jak hydrauliczne wspomaganie z poprzedniego modelu.
Design zewnętrzny był kwestią indywidualnych upodobań, dlatego niektórzy mogli uważać, że stary model Acura wyglądał lepiej.
Niemniej jednak, jednostka 2.4-litrowa, która generowała 205 KM, została przeprojektowana, aby oferować więcej mocy w niskim i średnim zakresie obrotów, ponieważ stary silnik wydawał się nieco niedostatecznie mocny.
Dostępny był tylko jeden poziom wyposażenia, ale dobrze doposażony, obejmujący 17-calowe felgi, ksenonowe reflektory HID, szyberdach, światła przeciwmgielne, dwustrefową automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę, podgrzewane przednie fotele, łączność Bluetooth, port USB oraz złącze audio.
Klienci mogli zdecydować się na opcjonalny pakiet technologiczny, który dodawał kamerę tylną oraz system nawigacji z wbudowanym rozpoznawaniem głosu, prognozowaniem ruchu drogowego i pogody w czasie rzeczywistym.
W 2009 roku model TSX przeszedł gruntowną modernizację, która obejmowała poprawę przestronności wnętrza, nowy design zewnętrzny oraz kilka praktycznych funkcji.
Pod względem bezpieczeństwa, TSX standardowo wyposażony był w system ABS z asystentem hamowania, kontrolę stabilności, kontrolę trakcji oraz poduszki powietrzne z przodu i z boku.
Acura zaprezentowała nową, drugą generację sportowego sedana TSX oraz odnowioną wersję luksusowego RL podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku. Dzięki nowym silnikom, udoskonalonej jednostce napędowej i najnowszemu stylowi Keen Edge Dynamic, nowe modele TSX i RL podkreślają nowy kierunek, w którym podążają sedany Acura.
„Z potężnym wyglądem i osiągami, debiut nowego Acura TSX miał entuzjastyczne przyjęcie w Wielkim Jabłku,” powiedział Dick Colliver, wiceprezydent ds. sprzedaży. „Oprócz zwiększonej wydajności, model TSX 2009 oferuje lepszą ekonomikę paliwową, niższe emisje, dodatkowe funkcje bezpieczeństwa oraz więcej technologii niż kiedykolwiek wcześniej.”
Silnik 2.4L DOHC VTEC® generuje 201 KM, a jego moc jest teraz dostępna w szerszym zakresie obrotów. Nowy silnik 2.4L oferuje również więcej momentu obrotowego i jest bardziej ekologiczny, spełniając normy EPA TIER 2-BIN 5 oraz CARB LEV II Ultra Low Emission Vehicle.
2009 Acura TSX łączy wyrazisty, dynamiczny design z nowym, odważnym grillem Acura, czyniąc go bardziej charakterystycznym i sportowym. Dzięki większym wymiarom, szerszemu rozstawowi kół i dłuższemu rozstawowi osi, nowy Acura TSX zapewnia więcej przestrzeni wewnętrznej, a nowa, w pełni niezależna przednia i tylna zawieszenie z podwójnymi tłumikami zapewnia bardziej zwrotne prowadzenie.
Acura TSX jest wyposażona w imponującą listę standardowego wyposażenia, które obejmuje elektrycznie otwierany szklany dach, automatyczną klimatyzację w dwóch strefach, skórzane siedzenia, elektryczne szyby/lusterka/zamki, wysokiej jakości system audio z 7 głośnikami (z CD, AM/FM i XM® Radio), Bluetooth® HandsFreeLink® oraz port USB i złącze AUX.
Dodatkowy Pakiet Technologii oferuje nowoczesną elektronikę, w tym system komunikacji satelitarnej AcuraLink®, system nawigacji Acura z rozpoznawaniem głosu™, rzeczywisty ruch drogowy AcuraLink®, rerouting ruchu oraz prognozę pogody. W skład Pakietu Technologii wchodzi również marzenie audiofila w postaci systemu audio Acura/ELS™ Premium Surround Sound o mocy 415 watów z 10 głośnikami, zaprojektowanego przez nagradzanego producenta i inżyniera Elliota Scheinera.
2009 Acura TSX, zaprojektowany z naciskiem na bezpieczeństwo, korzysta z uznanej struktury nadwozia Acura Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™). Oczekuje się, że model TSX 2009 z ACE™ i szeregiem innych funkcji bezpieczeństwa osiągnie najwyższe oceny w testach zderzeniowych przeprowadzanych przez rząd (NHTSA)* oraz niezależne (IIHS) – w tym tytuł IIHS TOP SAFETY PICK.
Po raz pierwszy w Nowym Jorku zaprezentowano również nowy luksusowy sedan Acura RL 2009, który charakteryzuje się odważnym nowym stylem, zupełnie nowym silnikiem 3.7L, ulepszonym podwoziem oraz wieloma technologicznymi udoskonaleniami. Dzięki nowemu silnikowi V-6 o mocy 300 KM, 2009 RL poprawia osiągi, wprowadzając pierwszy w historii SOHC użycie aktowania VTEC® dla zaworów dolotowych i wydechowych. Najwyższej klasy Acura wprowadza nowoczesne technologie, w tym prognozę pogody AcuraLink®, rerouting ruchu AcuraLink™, nową funkcję Notatki dla XM® Radio, Aktywną Kontrolę Dźwięku oraz Bluetooth® Audio, do już bogatej listy funkcji znanych z poprzedniego modelu RL. Aby poprawić prowadzenie, nowe technologie podwozia obejmują ulepszony system Super Handling All-Wheel Drive™, zmodyfikowany układ kierowniczy, twardsze sprężyny śrubowe, lepsze amortyzatory, większą tylną belkę stabilizującą oraz większe koła i opony.
############################################
Acura zaprezentowała nowy model Acura TSX V6 podczas Chicago Auto Show 2009. Przewidziano, że trafi on do sprzedaży latem, a model 2010 Acura TSX V6 będzie wyposażony w mocny silnik 3.5L, specjalnie dostosowane zawieszenie, większe koła oraz dodatkowe udoskonalenia.
„Rynek motoryzacyjny może spowalniać, ale nie Acura,” powiedział Jeff Conrad, wiceprezydent ds. sprzedaży Acura. „Dzięki poprawionej przyspieszeniu i prowadzeniu, nowy silnik V6 o mocy 280 KM dodaje jeszcze więcej sportowych osiągów do już sportowego charakteru popularnego Acura TSX.”
Od momentu swojego przeprojektowania w zeszłym roku, TSX pobił rekordy sprzedaży, stając się jednym z najlepiej sprzedających się modeli Acura. Jako punkt wejścia do marki Acura, czterocylindrowy TSX zdobył klientów swoją zwinnością w prowadzeniu, dynamiką prowadzenia i zrównoważonymi osiągami. Model V6 dodaje nowy poziom mocy, wzmacniając te cechy w celu zapewnienia bardziej sportowego i energicznego doświadczenia z jazdy. V6 z pewnością spełni apetyt entuzjastów jazdy na zabawny, ale jednocześnie wysublimowany sportowy sedan.
Wprowadzenie modelu TSX z silnikiem V6 pozwoli na wypełnienie niszy pomiędzy czterocylindrowym TSX a zupełnie nowym luksusowym sedanem TL. Wraz z przesunięciem TL w wyższy segment po jego przeprojektowaniu w modelu 2009, Acura TSX V6 będzie skierowany bezpośrednio do młodszych nabywców, którzy pragną sportowego sedana o wydajności w bardziej osobistych wymiarach.
Układ napędowy
Nowy wybór układu napędowego Acura TSX oznacza, że nabywcy luksusowych samochodów o wysokich osiągach mogą cieszyć się silnikiem V6 3.5L o mocy 280 KM, z zaawansowaną kontrolą zaworów VTEC® oraz systemem indukcji o podwójnej fazie. Aby zapewnić maksymalne osiągi i efektywność, silnik będzie połączony z automatyczną skrzynią biegów Acura Sequential SportShift, która posiada inteligentne funkcje, takie jak Grade Logic Control oraz Shift Hold Control. Jeśli kierowca zechce, skrzynia Sequential SportShift może być również obsługiwana ręcznie, za pomocą umieszczonych na kierownicy łopat z systemem F1®.
Nadwozie/Poduszka
Nowy model Acura TSX będzie wyposażony w nowoczesny system zawieszenia z podwójnymi wahaczami z przodu i wielowahaczowym z tyłu, aby zapewnić doskonałą jazdę, prowadzenie i kontrolę. Aby uzyskać sportowsze prowadzenie, model V6 będzie korzystać z specjalnie dostosowanego zawieszenia oraz kół aluminiowych o średnicy 18 cali, z oponami Michelin Pilot na każdą pogodę. Większe koła i opony pomogą wyróżnić ten sportowy model TSX, podobnie jak lekko zmodyfikowany przód oraz oznaczenie V6 na bagażniku.
Model Acura TSX V6 będzie obficie wyposażony w najnowsze osiągnięcia w dziedzinie technologii bezpieczeństwa i przewiduje się, że osiągnie najwyższe oceny w testach zderzeniowych przeprowadzanych przez rząd (NHTSA) oraz niezależne (IIHS) – w tym uzyskując tytuł IIHS TOP SAFETY PICK.
Wnętrze
Jak wszystkie modele Acura, nowy TSX będzie wyposażony w wyjątkowy poziom standardowego wyposażenia, w tym skórzaną tapicerkę, elektrycznie otwierany panoramiczny dach, automatyczną klimatyzację, wysokiej jakości system audio z siedmioma głośnikami z CD, odbiornikiem AM/FM, radiem satelitarnym XM®, Bluetooth® HandsFreeLink®, portem USB oraz złączem AUX.
Podobnie jak czterocylindrowy TSX, model V6 będzie dostępny z opcjonalnym Pakietem Technologii, który obejmuje system nawigacji satelitarnej Acuralink™ z kamerą cofania oraz system audio Acura/ELS Surround® dla najlepszych wrażenia audio w swojej klasie.