Acura zaprezentowała model TSX Sport Wagon 2011 na Nowojorskich Targach Motoryzacyjnych w 2010 roku. Oprócz tego, że było to przekształcone europejskie Honda Accord Tourer, miało kilka istotnych różnic.
Z coraz bardziej agresywnym designem, TSX celował bezpośrednio w segment średniej wielkości pojazdów premium. Wersja sedan była już na rynku od 2008 roku, ale brak nadwozia typu kombi, które zaspokoiłoby potrzeby młodej rodziny, utrudniał Acura zwiększenie sprzedaży. Zespół projektowy z działu inżynierii marki nie miał większych problemów z jego stworzeniem.
Na przedzie TSX Sport Wagon znajdował się charakterystyczny grill Acura z grubą, chromowaną listwą u góry, pod krawędzią maski. Na dole boczne wloty powietrza ozdobione były srebrnymi osłonami wokół świateł przeciwmgielnych. Z tyłu, w wersji kombi, pojazd otrzymał nowy zestaw zmodernizowanych lamp tylnych oraz ozdobę wokół tablicy rejestracyjnej, co zwiększyło atrakcyjność wizualną TSX.
Jak reszta gamy TSX, modele z 2011 roku otrzymały więcej wizualnych ulepszeń. Posiadały odświeżony design centralnej konsoli z ciemniejszymi wykończeniami, srebrnymi klamkami drzwi i nową kierownicą. W tylnej części pojazdu Acura zamontowała zestaw otworów wentylacyjnych do ogrzewania i chłodzenia. W wersji kombi TSX oferował 472 litry (16,7 stóp sześciennych) przestrzeni z podniesionymi siedzeniami oraz aż 1.713 litrów (60,5 stóp sześciennych) z opuszczoną tylną kanapą.
W przeciwieństwie do swojego europejskiego odpowiednika, Honda oferowała model Acura TSX Sport Wagon 2011 z wyborem dwóch silników: 2.4-litrowym silnikiem czterocylindrowym i 3.5-litrowym V-6. Podczas gdy pierwszy silnik był dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów oraz pięciobiegową automatyczną jako opcją, drugi miał standardową pięciobiegową automatyczną skrzynię biegów.
Pomimo że TSX jest jednym z najlepszych wyborów w swojej klasie, Acura nie spoczęła na laurach, wprowadzając szereg istotnych aktualizacji na rok 2011. Na czoło listy wysuwa się odnowiony wygląd zewnętrzny Acury TSX, który otrzymał szereg nowych funkcji i technologii – z szczególnym uwzględnieniem dalszego poprawienia jakości i ciszy w kabinie. Dodatkowo, istotne ulepszenia wprowadzono zarówno w silnikach 2.4L I-4, jak i 3.5L V-6, co przekłada się na lepszą efektywność paliwową i dłuższą żywotność silników.
Choć sedan TSX otrzymał znaczące aktualizacje na rok 2011, najważniejszą nowością jest zupełnie nowa wersja TSX – Acura TSX Sport Wagon. Z ostrym stylem i dodatkowymi możliwościami, Acura TSX Sport Wagon jest inteligentnym wyborem dla tych, którzy rozważają zakup kompaktowego SUV-a. Oprócz lepszej efektywności paliwowej, Acura TSX Sport Wagon oferuje porównywalną przestrzeń bagażową z wieloma kompaktowymi SUV-ami. Ponadto, Acura TSX Sport Wagon ma wielokonfigurowalny tylny bagażnik (z licznymi ukrytymi schowkami), niski próg załadunkowy, co ułatwia ładowanie i rozładowywanie, oraz do wyboru elektrycznie otwieraną klapę bagażnika.
„Nowa Acura TSX Sport Wagon to inteligentny wybór dla tych, którzy potrzebują dodatkowej przestrzeni,” powiedział Jeff Conrad, wiceprezydent sprzedaży Acury. „Dzięki Sport Wagon klienci jednocześnie cieszą się korzyściami z osiągów sportowego sedana oraz pojemności ładunkowej przypominającej SUV-a.”
Filozofia Acury dotycząca smart luksusu doskonale odzwierciedla połączenie pięknego wyglądu, luksusowego wnętrza z szeroką gamą funkcji technologicznych oraz doskonałego poziomu bezpieczeństwa – wszystko to w wyjątkowej cenie. Dzięki tej wspaniałej mieszance cech, TSX ma największy odsetek nabywców poniżej 30. roku życia wśród wszystkich luksusowych sedanów i pozostaje liderem w swoim segmencie według Global Insight.
Zewnętrze
Na zewnątrz, wszystkie modele TSX otrzymały nowy przód, zmodyfikowany spojler, nowy zestaw lamp przeciwmgielnych oraz zaktualizowaną kratkę. Zaktualizowany przód współpracuje z nowymi panelami podwozia, aby poprawić aerodynamikę. Z tyłu, zmienione lampy tylne i ozdobna ramka tablicy rejestracyjnej zwiększają atrakcyjność wizualną TSX.
W nowym modelu Sport Wagon stylizacja sportowego sedana łączy się z dodatkowymi możliwościami – idealne połączenie dla tych, którzy prowadzą aktywny tryb życia. Dla takich klientów, Acura TSX Sport Wagon odzwierciedla ich pasję do osiągów i sportowości, jednocześnie wspierając ich aktywne życie towarzyskie, oferując przestronne i wygodne siedzenia dla pięciu osób.
Dzięki unikalnej, sztywnej tylnej konstrukcji nadwozia z wyjątkowym przekrojem w kształcie pętli, Acura TSX Sport Wagon zapewnia jednocześnie doskonałą wytrzymałość nadwozia.
Standardowe 17-calowe pięcioramienne aluminiowe felgi dla modeli z silnikiem 2.4L 4-cylindrowym (sedan i Sport Wagon) mają teraz obrzeże z wyfrezowanej krawędzi. Rozdzielone 5-ramienne 18-calowe aluminiowe felgi pozostają standardem w sedanie TSX z silnikiem 3.5L V-6.
Wnętrze
Wewnątrz, wszystkie modele TSX z 2011 roku otrzymują szereg wizualnych ulepszeń w postaci zmodyfikowanej stylistyki konsoli centralnej, ciemniejszych elementów wykończenia, jasno wykończonych klamek, zaktualizowanej dźwigni hamulca ręcznego oraz nowych ozdób na kierownicy. Dodatkowo, kontrastowe przeszycia są nowością w skórzanych siedzeniach, podłokietnikach drzwiowych i konsoli centralnej. Pasażerowie z tyłu będą cieszyć się większym komfortem dzięki dodaniu wentylacji grzewczo-chłodzącej zamontowanej w tylnej części konsoli środkowej, a bagażnik konsoli centralnej TSX jest teraz klimatyzowany.
Całkowicie nowa Acura TSX Sport Wagon oferuje jeszcze większy poziom użyteczności niż sedan TSX. Oprócz ogólnej przestrzeni bagażowej wynoszącej 60,5 stopy sześciennej (przy złożonych tylnych siedzeniach), wysokość tylnego otwarcia wynosząca około 28 cali pozwala na schowanie dużych przedmiotów, takich jak duże pudełka, meble, rowery, cztery pełnowymiarowe torby golfowe, a nawet deski surfingowe.
Dodatkowo, Sport Wagon posiada cztery ukryte schowki na przechowywanie. Obszar magazynowy o pojemności 2,4 stopy sześciennej jest sprytnie umieszczony pod podnoszoną klapą w podłodze ładunkowej. Mniejsze przedmioty mogą być umieszczane w 0,2 stopy sześciennej schowku (ukrytym pod zdejmowaną płytą) znajdującym się w bocznej ścianie po stronie kierowcy, lub w jednym z dwóch 13-calowych schowków w pobliżu głównego schowka w podłodze. Dzięki niskiemu progowi załadunkowemu wynoszącemu około 24 cali, ładowanie ciężkich przedmiotów jest ułatwione. Dla zwiększenia bezpieczeństwa, standardowo dostępna jest zwijana osłona, która zapobiega widoczności przedmiotów bagażowych przez przechodniów spoglądających przez tylne okna.
Nawet przy użyciu drugiego rzędu siedzeń, w Sport Wagon dostępna jest przestronna przestrzeń bagażowa. Tylne siedzenia mają konstrukcję 60/40 umożliwiającą złożenie jednego segmentu, aby zwiększyć przestrzeń ładunkową, podczas gdy drugi segment może pozostać w pozycji uniesionej dla pasażera z tyłu. Lub oba siedzenia mogą być złożone, aby uzyskać maksymalną przestrzeń bagażową, w pełni płaską podłogę o długości niemal 70 cali. Jak można się spodziewać, Sport Wagon ma różne zaczepy do mocowania, aby zabezpieczyć przedmioty bagażowe.
Przestrzeń bagażowa Acury TSX Sport Wagon o pojemności 60,5 stopy sześciennej (przy złożonych tylnych siedzeniach) jest większa niż w większości innych wagonów w tej kategorii – w tym BMW 3-Series (54,7 stopy sześciennej) i Audi A4 (56,5 stopy sześciennej). Acura TSX Sport Wagon rywalizuje również (lub przewyższa) pojemność bagażową niektórych kompaktowych SUV-ów. Dlatego Sport Wagon to inteligentny wybór dla tych, którzy rozważają zakup kompaktowego SUV-a – ale cenią sobie lepszą efektywność paliwową i osiągi sportowego sedana.
Acura jest znana z doskonałej gamy technologii odpowiadającej potrzebom użytkowników, a TSX 2011 jeszcze bardziej rozwija ten koncept. Nowością na rok 2011 jest TSX z opcjonalnym Pakietem Technologicznym, który teraz zawiera ekran nawigacji z podświetleniem LED w pełnej rozdzielczości VGA (generującym 400% wyższą rozdzielczość niż wcześniej), ulepszone funkcje systemu nawigacji (szybsza wydajność, ulepszona możliwość wyszukiwania i rozszerzony zasięg map), interfejs użytkownika Song By Voice™ (SBV), 60-gigabajtowy dysk twardy (HDD) oraz możliwość przechowywania 15 gigabajtów osobistej muzyki w HDD TSX. Z możliwością przechowywania ponad 3500 piosenek, nie ma już potrzeby noszenia ciężkich płyt CD.
Acura zawsze kładła duży nacisk na budowanie wnętrza, które jest wyjątkowo ciche, a TSX na rok 2011 zapewnia jeszcze większą ciszę w kabinie dzięki elementom takim jak nowe akustyczne szkło przedniej szyby, grubsze szyby boczne, większe wykorzystanie izolacji dźwiękowej, ulepszone dywaniki podłogowe i nowe pokrywy podłogowe.
Napęd
TSX 2011 pozostaje przyjemny w prowadzeniu dzięki dwóm potężnym opcjom silnikowym; dynamicznemu silnikowi 2.4L w układzie rzędowym czterocylindrowym oraz momentowemu silnikowi 3.5L V-6. W roku 2011 oba silniki otrzymały liczne ulepszenia, które zmniejszają wewnętrzne tarcie, co pomaga zwiększyć efektywność paliwową i żywotność silnika. W rezultacie, działania mające na celu redukcję tarcia są istotnym elementem poprawiającym efektywność paliwową, co potwierdzają poprawione wyniki EPA w mieście, na autostradzie i w połączeniu dla obu silników 2.4L I-4 i 3.5L V-6.
Nowe programowanie automatycznej skrzyni biegów pomaga maksymalizować moment obrotowy silnika, umożliwiając funkcję Shift Hold Control podczas pokonywania zakrętów, a także funkcjonalność „smart shift”, która pozwala na półmanualną obsługę w trybie jazdy – nie tylko w trybie sportowym. Ponadto, sekwencyjna skrzynia biegów SportShift 5-biegowa teraz ma podgrzewacz płynów, który pomaga poprawić jakość zmiany biegów, trwałość skrzyni biegów oraz efektywność paliwową silnika dla właścicieli TSX, którzy żyją w chłodniejszych klimatach.
Cena
W sprzedaży u dealerów Acury od 23 listopada, sedan TSX 2011 z silnikiem 2.4L I-4 ma sugerowaną cenę detaliczną (MSRP) wynoszącą 29 610 USD zarówno dla modeli z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów. Wyposażony w opcjonalny Pakiet Technologii, MSRP wynosi 32 710 USD. Sedan TSX z silnikiem 3.5L V-6 ma MSRP wynoszącą 35 150 USD lub 38 250 USD, gdy jest wyposażony w Pakiet Technologii.