ALFA ROMEO 147 (3 drzwiowe) 2000-2005

ALFA ROMEO 147 (3 drzwiowe) 2000-2005

Przejdź do galerii zdjęćALFA ROMEO 147 (3 drzwiowe) 2000-2005

W 2000 roku zadebiutował model 147 jako trzydrzwiowy hatchback, a nieco później wprowadzono wersję pięciodrzwiową. Auto zostało zaprojektowane, aby odświeżyć obecność Alfa Romeo w segmencie kompaktów.

Podczas gdy dużym sukcesem dla Alfa Romeo była 164, reszta oferty nie cieszyła się takim zainteresowaniem. Linia 146/147 nie przyciągała klientów w jednym z najważniejszych segmentów. Zmiana była konieczna. Model 156 przywrócił markę na rynek dzięki wysokiej sprzedaży, która wynikała z innowacyjnego stylu i znakomitej platformy z niezależnym zawieszeniem w każdym kole. Świadoma potencjału tej platformy, Alfa Romeo zbudowała kompaktowy model 147 na tej samej podstawie.

Wersja trzydrzwiowa wyglądała jak sportowy hatchback nawet z najmniejszym silnikiem. Z każdej strony prezentowała się dynamicznie. Drzwi miały subtelną, rzeźbioną linię oraz czarne ramki przy oknach. Z tyłu, V-kształtna tylna szyba oraz skośne światła tylnie umieszczone wysoko na ćwierćburtach podkreślały sportowy charakter.

W środku, wzmocnione fotele przednie oddzielone były nisko umieszczoną konsolą centralną, która miała zintegrowany podłokietnik dla kierowcy. W zestawie wskaźników z trzema okrągłymi wyświetlaczami znajdowały się cztery wskaźniki oraz wyświetlacz LCD pośrodku dla komputera pokładowego. Z tyłu, z powodu grubych foteli przednich, było ograniczone miejsce dla dwóch dorosłych pasażerów.

Poza wersją GTA o pojemności 3.2 litra, dostępnych było kilka innych opcji z silnikami diesla oraz trzema benzynowymi, o mocach od 100 do 150 KM. Standardową skrzynią biegów w większości wersji była 5-biegowa manualna, a tylko wersja 1.9-litrowa o mocy 140 KM była wyposażona w 6-biegową skrzynię. Dla wybranych wersji zainstalowano 5-biegową automatyczną skrzynię biegów (elektronicznie sterowaną z pojedynczym sprzęgłem).

Samochód znany jest jako Alfa Romeo 147, ponieważ Alfa Romeo tradycyjnie traktuje swoje pojazdy jako techniczne projekty i nazywa je numerami. Naszym zdaniem, nowy model to przede wszystkim maszyna do jazdy – sportowa interpretacja najbardziej zaawansowanej inżynierii motoryzacyjnej dostępnej dzisiaj.

Nazwa Alfa zawsze kojarzy się z atrakcyjnym włoskim stylem, wielką temperamentnością i doskonałą technologią silnikową. Te cechy wzbogacone są w nowym modelu o wnętrza i wykończenia najwyższej klasy, które dorównują najlepszym konkurentom w segmencie. Dodatkowo oferuje kompleksowe pakiety wyposażeniowe, które obejmują luksusowe funkcje oraz nowoczesną technologię komunikacyjną.

Ten model kończy obecny etap odnowy gamy, rozpoczęty w 1997 roku modelem Alfa Romeo 156. Alfa Romeo 147 dopełnia proces rozwoju wizerunku marki Alfa Romeo, który pozwolił nam przywrócić naszym samochodom wszystkie wyróżniające cechy wielkich klasyków Alfy: atrakcyjny wygląd, sportowość i prestiż.

W tym sensie wprowadzenie Alfy Romeo 147 to również wydarzenie historyczne dla marki.

Widzisz, Alfa Romeo 147 to znacznie więcej niż tylko zastępstwo dla modeli Alfa Romeo 145 i 146. W rzeczywistości ma szansę powtórzyć sukces modelu 156, ale tym razem w segmencie średniej wielkości hatchbacków.

Sukces Alfy Romeo 156 przywrócił markę do światowej elity i ustabilizował sprzedaż na poziomie ponad 200 000 samochodów rocznie, co stanowi wzrost o 45% w porównaniu do 1997 roku.

Postawiono ambitny cel przed Alfą Romeo 147, ale z pewnością możemy go osiągnąć. Nowy model to prestiżowy sportowy kompakt:

  • fajny i ekscytujący w prowadzeniu – właśnie tego pragną młodzi kierowcy
  • wykonany z materiałów, wykończenia i wyposażenia, które pozwala mu konkurować z najbardziej elitarnymi rywalami w segmencie.

Aby pomóc Alfie Romeo 147 na drodze do sukcesu sprzedażowego w tym prestiżowym segmencie kompaktowych samochodów – który ostatnio okazał się jednym z najbardziej dynamicznych rynków – ma ona także kolejną atrakcyjną kartę: tj. zestaw urządzeń elektronicznych i komunikacyjnych, który nie ma sobie równych w tym segmencie.

Alfa Romeo 147 jest pierwszym przedstawicielem nowej generacji samochodów: wysokotecnologicznych pojazdów przyszłości.

Alfa Romeo 147 aspiruje do bycia wyznacznikiem trendów i zyska zainteresowanie dynamicznych kierowców, którzy są świadomi nowinek i poszukują najlepszego wyboru, gdy decydują się na zakup auta. Tacy klienci docenią Alfę Romeo 147, ponieważ oferuje ona konkurencyjną cenę oraz jest wartościowym towarem w najszerszym tego słowa znaczeniu.

Nowy model ma długość 4,17 metra i szerokość 1,73 metra. Stylizacja jest taka sama w wersjach 3- i 5-drzwiowych – obie dzielą również charakterystyczną dla Alfy osobowość.

Z przodu dominuje duża, wysoka osłona, która współtworzy z dwoma wlotami powietrza z boku klasyczny trójczęściowy motyw Alfy. Ten element przypomina słynne klasyki Alfy, takie jak 6C 2500 Villa d’Este z 1949 roku. Inne retro akcenty to szeroki łuk wokół świateł głównych, stworzony przez maskę.

W muskularnym, ochronnym profilu bocznym metalu jest więcej niż szyb, co można oczekiwać od prawdziwego auta sportowego. Boki mocno stoją na dużych nadkolach i są oznaczone linią napięcia, która ujawnia pokrewieństwo z modelem Alfa 156. Wizualny punkt równowagi w środku zaznaczony jest przez aluminiowy uchwyt przednich drzwi. Wyżej, okna boczne i błyszczący czarny słupek tworzą ogólne wrażenie owalu, przypominającego profil boczny ostatecznego modelu sportowego, coupé. Model utrzymuje ten sam wygląd w wersji pięciodrzwiowej, ponieważ tylne drzwi otwierane są przez czarny uchwyt, ukryty w ramie okna.

Zwężający się, okrężny tył tworzy wrażenie zwinnego samochodu, który pragnie wyruszyć w drogę. Tylnie okno rysuje dużą literę V, która odzwierciedla podobne V z przodu. Niżej, klosze świateł są oddzielne i poziome, jak w Alfa Romeo Spider i Alfa Romeo GTV.

Ogólne wrażenie to gładka, prosta forma z odpowiednią ilością dynamiki. Kompaktowy samochód, który jest również imponujący jak sedan, ale łatwiejszy w prowadzeniu.

Atrakcyjny z zewnątrz, prestiżowy w środku: elegancka stylizacja, przyjazne dla użytkownika kontrole, materiały najwyższej jakości i staranne wykończenie. Atrakcyjny przedział pasażerski Alfy Romeo 147 jest wyraźnie włoski, z zaokrąglonymi liniami i trójwymiarowymi kształtami, podczas gdy wykończenia i tapicerka oferują wizualne oraz dotykowe wrażenie komfortu i prestiżu.

Jak można się spodziewać po Alfy Romeo, kokpit kierowcy został zaprojektowany z wielką dbałością o ergonomię, aby zapewnić jak najlepszą kontrolę nad pojazdem w każdej sytuacji.

Wygięta deska rozdzielcza odzwierciedla kształt kierownicy i zawiera trzy okrągłe, analogowe wskaźniki, które lekko się nakładają. Deska może być w jednolitym lub dwukolorowym wykończeniu. Dwukolorowe deski są ciemne u góry i jasne na dole, co zwiększa wrażenie przestronności.

Kierownica została zaprojektowana tak, aby pasować do wnętrza, a przyciski sterujące mogą być umieszczone na bocznych szprychach, aby umożliwić obsługę radia, telefonu lub jednostki Selespeed bez odrywania rąk od kierownicy.

Wszystkie inne nowoczesne funkcje zgromadzone są na konsoli w środkowej części samochodu, w łatwym zasięgu pasażera z przodu, który może z nich korzystać, nie odciągając uwagi kierowcy.

Maksymalna praktyczność zapewniona jest dzięki wielu schowkom oraz przestrzeni bagażowej. Cała przestrzeń bagażowa może być w pełni wykorzystana, ponieważ bagażnik ma regularny kształt, a tylne siedzenia można złożyć całkowicie lub częściowo. Jest również wyjątkowo funkcjonalny, ponieważ można go wyposażyć w siatkę utrzymującą bagaż w różnych pozycjach. Podstawa bagażnika może być również obrócona (druga strona to wodoodporna, łatwa do umycia taca, której można użyć do przewożenia żagli, mokrych strojów kąpielowych, butów narciarskich itp.).

Alfa Romeo 147 łączy te cechy dotyczące wnętrza i zewnętrznej stylizacji z doskonałymi specyfikacjami technicznymi: współczynnik oporu Cx wynosi 0,32, a sztywność skrętna 110 000 kgm/rad (95 000 dla wersji 5-drzwiowej).

Klienci będą zatem mogli podróżować w samochodzie, który jest cichy i wolny od wibracji, a także łatwy w prowadzeniu z doskonałą przyczepnością na drodze. Alfa Romeo 147 łączy sztywną karoserię z wyrafinowanymi jednostkami mechanicznymi: podwójnym zawieszeniem w przedniej części i systemem MacPherson z asymetrycznymi ramionami z tyłu. Innymi słowy, to taki sam układ, jak w znacznie wyższej klasie samochodów.

Efektem jest samochód, który oferuje doskonałą przyczepność boczną, szybkie pokonywanie zakrętów i bardzo skuteczną i precyzyjną reakcję kierownicy. W sumie: stabilność podczas manewrów przy dużych prędkościach i zwinność na zróżnicowanych trasach dzięki bardzo bezpośredniemu przełożeniu kierownicy (przy pełnym skręcie wystarczy nieco ponad dwa obroty kierownicy).

Alfa Romeo 147 to kompaktowy samochód, który potrafi zafundować całą satysfakcję i emocje związane z jazdą dużą Alfą. Został zaprojektowany z szczególnym uwzględnieniem komfortu: oferta wyposażeniowa nowego modelu przypomina bardziej flagowiec niż model wyższej klasy. Przykłady to:

  • System dźwiękowy Bose®;
  • dwustrefowy system klimatyzacji z czujnikiem jakości powietrza (AQS) i automatyczną recyrkulacją;
  • Tempomat;
  • czujnik deszczu;
  • jednoczesne otwieranie i zamykanie okien i szyberdachu z zabezpieczeniami;
  • przyciski na kierownicy do obsługi radia, telefonu, poleceń głosowych i Selespeed.

A więc od komfortu po jednostki mechaniczne. Wysokotecnologiczny samochód, który stawia na najwyższe rynkowe echelon, nie byłby kompletny bez skrzyni biegów Selespeed, która cieszy się ogromnym uznaniem wśród wymagających klientów (około 10% sprzedanych modeli Alfa 156 w Europie wyposażonych jest w ten system). To nie jest automatyczna skrzynia biegów, ale zrobotyzowana przekładnia ręczna. Łączy wygodę automatycznego urządzenia z szybkością działania konwencjonalnego mechanizmu. Skrzynię można obsługiwać za pomocą konwencjonalnego dźwigni, która porusza się w górę i w dół jak joystick. Lub za pomocą przycisków na kierownicy: w Alfie Romeo 147 znajdują się one za obręczą.

Serce każdej Alfy Romeo to żywy, hojny i reaktywny silnik, który jest łatwy do kontrolowania dzięki płynnemu dostarczaniu mocy.

Nowa Alfa Romeo 147 jest dostępna z czterema jednostkami. Trzy jednostki benzynowe, wszystkie 16-zaworowe silniki Twin Spark: 77 kW (105 bhp) 1.6; mocniejsza wersja 88 kW (120 bhp) 1.6 i 110 kW (150 bhp) 2.0, ta ostatnia dostępna zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i z Selespeed. Dodatkowo silnik diesla 'Common Rail’ z turbiną o zmiennej geometrii: jednostka 81 kW (110 bhp), 1.9 JTD.

Te cztery jednostki napędowe różnią się, ale łączy je jedna cecha: zdolność do zapewnienia doskonałej kontroli spalania. Dla kierowcy te cechy oznaczają dużą elastyczność jazdy oraz tradycyjnie wysokie standardy wydajności Alfy.

Wszystkie jednostki napędowe Alfy Romeo 147 wyposażone są w elektroniczną przepustnicę, która pozwala na bardziej efektywną kontrolę zużycia paliwa i poziomu emisji.

Alfa Romeo 147: dobrze wyglądający i prestiżowy samochód, żywy i satysfakcjonujący w prowadzeniu, bezpieczny. Innymi słowy, samochód wyposażony we wszystkie cechy, które można zaklasyfikować jako bezpieczeństwo prewencyjne, ponieważ pomagają kierowcy pozostać czujnym; komfort, cicha praca, ergonomia, efektywny system klimatyzacji, dobrze ułożone elementy sterujące i łatwe do odczytania wskaźniki.

Nowy model osiągnął również znakomite wyniki w zakresie bezpieczeństwa biernego i przeszedł wszystkie najtrudniejsze testy.

Osiągnięto to dzięki decyzji o wyposażeniu Alfy Romeo 147 w najnowsze dostępne urządzenia. Przede wszystkim, całkowita ochrona pasażerów jest gwarantowana przez nie mniej niż sześć poduszek powietrznych, które są standardem: dwie z przodu, dwie boczne i dwie okienne, biegnące na całej szerokości okien bocznych, co zapewnia skuteczną ochronę głów pasażerów z przodu i z tyłu w przypadku uderzenia. Ta specyfikacja stawia Alfę Romeo 147 na czołowej pozycji w swoim segmencie pod względem bezpieczeństwa biernego i jest uzupełniona przez boczne belki ochronne w drzwiach, składany słupek kierownicy, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami oraz – na centralnym tylnym siedzeniu – trzeci zagłówek i pas bezpieczeństwa z rolką inercyjną.

Alfa Romeo 147 również wydaje się gotowa stać się nowym wyznacznikiem bezpieczeństwa aktywnego w segmencie samochodów kompaktowych, ponieważ samochód jest wyposażony w najbardziej zaawansowane urządzenia do kontroli trakcji i hamulców. Te cechy inżynieryjne mają na celu zapewnienie perfekcyjnej kontroli nad pojazdem przez kierowcę w każdej sytuacji. Alfa Romeo 147 może z dumą twierdzić, że wnosi tę esencję wysokiej technologii (do niedawna zarezerwowaną dla samochodów wyższej klasy) do swojego segmentu rynku.

To wszystko plus system hamulcowy z dużymi tarczami na wszystkich czterech kołach oraz jeden z najbardziej zaawansowanych jednostek ABS z elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania (EBD). System ASR również jest obecny, aby modulować poślizg kół podczas przyspieszania. System MSR reguluje moment hamowania podczas redukcji biegów, a nowoczesne urządzenie VDC kontroluje stabilność dynamiczną w zakrętach. VDC po raz pierwszy pojawiło się w flagowcu, modelu 166.

Ten zaawansowany, sportowy system pozwala kierowcy cieszyć się kontrolą nad samochodem, dopóki warunki są normalne, ale włącza się, gdy sytuacje zbliżają się do granicy niebezpieczeństwa, aby pomóc w panowaniu nad pojazdem.

Cała ta zaawansowana technologia kontrolująca dynamiczne zachowanie Alfy Romeo 147 jest odzwierciedlona w nowoczesnym wnętrzu. Nowa Alfa jest wyposażona w system CONNECT, tj. zaawansowany zestaw systemów komunikacyjnych, który obejmuje radio z CD, telefon GSM z zestawem głośnomówiącym, nawigację satelitarną, polecenia głosowe, przycisk SOS do wezwania pomocy medycznej i mechanicznej lub informacji – a także może wyświetlać informacje z komputera pokładowego.

System CONNECT znajduje się wysoko w górnej części centralnej konsoli, aby kierowcy mogli odczytywać informacje bez odrywania wzroku i uwagi od drogi – a w środku deski, aby łatwo korzystać z niego pasażerowie z przodu oraz aby był widoczny dla osób siedzących z tyłu.

Najbardziej rozbudowana wersja systemu, CONNECT Nav+, jest wyposażona w 5-calowy kolorowy ekran TFT, aby zapewnić maksymalną klarowność obrazu i szeroki kąt widzenia.

Różne funkcje (lub moduły) składające się na system CONNECT współdziałają ze sobą. To pozwala kierowcom korzystać z serii nowych usług komunikacyjnych w trakcie jazdy, które czynią nowy model unikalnym w swoim segmencie rynku.

Będąc za kierownicą Alfy Romeo 147, można:

  • słuchać płyt CD lub radia i cieszyć się jakością dźwięku na poziomie sal koncertowych (można zamówić jako opcję zaawansowany system hi-fi Bose® z sześcioma kanałami i subwooferami specjalnie zaprojektowanymi dla Alfy Romeo 147);
  • być informowanym z wyprzedzeniem o sytuacjach na drodze (korki, wypadki, mgła). Można to również robić za pomocą wiadomości tekstowych, które można ponownie odczytać (SMS/RDS);
  • odbierać połączenia telefoniczne, naciskając przycisk na kierownicy i słysząc głos osoby po drugiej stronie przez system dźwiękowy (poprzez telefon GSM z zestawem głośnomówiącym);
  • wykonać połączenia telefoniczne, po prostu wypowiadając na głos imię lub numer odbiorcy i nagrywając krótką rozmowę, gdy nie masz możliwości zapisania notatek (rozpoznawanie głosu i notatki głosowe);
  • notować krótkie notatki głosowe przy użyciu funkcji notatek głosowych;
  • zapomnieć o swoich mapach drogowych w domu, ale być prowadzonym do celu przez system nawigacji satelitarnej, który wykorzystuje mapy zapisane na płycie CD-ROM;
  • znaleźć hotele, stacje benzynowe, apteki lub inne przydatne usługi bez problemów;
  • rozwiązać wszelkie problemy, prosząc o informacje, porady lub pomoc od operatorów, którzy są dostępni w Centrum Obsługi Targa Services przez całą dobę;
  • wysłać prośbę o pomoc w nagłych wypadkach, po prostu naciskając przycisk w przypadku sytuacji awaryjnej.

Program wprowadzenia nowego modelu jest następujący: 3-drzwiowa Alfa Romeo 147 trafi do sprzedaży z końcem października 2000 roku, a za nią pojawi się wersja 5-drzwiowa, 1.9 JTD 'Common Rail’ i wersje 2-litrowe w terminach do ustalenia.

Gama Alfa Romeo 147 jest jedną z najszerszych i najbardziej zaawansowanych w swoim segmencie, ponieważ oferuje tak kompleksowy zestaw wersji i funkcji. Obejmuje cztery wersje silnikowe (trzy benzynowe i jeden diesel), dwa typy nadwozia (trzydrzwiowe i pięciodrzwiowe), dwie różne skrzynie biegów (manualną i Selespeed) oraz dwa poziomy wyposażenia (’Progression’ i 'Distinctive’).

Łącznie dostępnych jest szesnaście wersji na wszystkich rynkach:

  • 105 bhp 1.6 T. Spark z 3- lub 5-drzwiami w wyposażeniu 'Progression’ lub 'Distinctive’;
  • 120 bhp 1.6 T. Spark z 3- lub 5-drzwiami w wyposażeniu 'Progression’ lub 'Distinctive’;
  • 110 bhp 1.9 JTD z 3- lub 5-drzwiami w wyposażeniu 'Progression’ lub 'Distinctive’;
  • 2.0 Twin Spark z manualną skrzynią biegów, 3- lub 5-drzwiowa, w wyposażeniu 'Distinctive’;
  • 150 bhp 2.0 T. Spark z zrobotyzowaną skrzynią biegów Selespeed, 3- lub 5-drzwiowa, w wyposażeniu 'Distinctive’.

To wszystko plus czternaście kolorów nadwozia (w tym prestiżowy Nuvola Blue), trzy różne środowiska wnętrza oferowane w całej gamie (Eleganckie, Klasyczne, Sportowe) oraz wiele opcji, aby zadowolić nawet najbardziej wymagających klientów w tym intensywnie konkurencyjnym rynku. I nie zapominajmy o gamie akcesoriów, które można wykorzystać, aby dostosować nowy model do najbardziej osobistych gustów i potrzeb.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.