Pierwsza generacja, która zadebiutowała w 2000 roku, okazała się ogromnym sukcesem, a Alfa Romeo 147 była jednym z najładniejszych samochodów na rynku.
Jednakże auto było sprzedawane przez pięć lat bez żadnych większych aktualizacji, więc nadszedł czas na nową wersję modelu.
W 2005 roku włoski producent samochodów zaprezentował ekscytująco stylizowaną Alfę Romeo 147, której design czerpał inspiracje z sportowej Brery: ostrzejsze reflektory, zmodyfikowany zderzak z bardziej agresywnymi wlotami, kolorowe listwy ochronne, większe tylne światła, przeprojektowany dolny zderzak oraz nową klapę bagażnika.
Oprócz aktualizacji zewnętrznych, wnętrze nowej Alfy Romeo 147 zostało odświeżone przy użyciu materiałów o lepszej jakości, przyjemniejszych w dotyku, a także przeprojektowanych wskaźników dla lepszej czytelności.
Do innych zmian należały poprawiona zawieszenie zaprojektowane z myślą o większym komforcie, zmienione ustawienia amortyzatorów oraz dodatkowe systemy wspomagające kierowcę, takie jak ABS, rozkład siły hamowania oraz kontrola stabilności.
W 2005 roku włoski producent zaktualizował ofertę silników, wprowadzając mocniejsze jednostki wysokoprężne: silnik 1.9 o pojemności 16 zaworów, który poprzednio rozwijał 140 KM, teraz oferował o 10 koni więcej, podczas gdy inne wersje jednostki 1.9 miały odpowiednio 115, 120 i 170 KM. Oferta silników benzynowych pozostała bez zmian.
Silniki mogły być połączone z zupełnie nową zrobotyzowaną skrzynią biegów, rozwinięciem renomowanego Selespeed, nazwanej Easyspeed.
Po zakończeniu produkcji Alfy Romeo GTA w 2006 roku, Alfa Romeo 147 pozostała najpotężniejszym samochodem w gamie Alfy.
Nowa Alfa Romeo 147, po raz pierwszy zaprezentowana światu na ostatnich Targach Motoryzacyjnych w Paryżu, zadebiutowała teraz w Włoszech jako następca zwycięskiego modelu, który, cztery lata po swojej premierze, nie tylko spełnił ambitne cele, ale je przekroczył w sposób, który przerósł wszelkie oczekiwania. Widać to w pochwałach ze strony specjalistycznej prasy, która przyznała samochodowi nie mniej niż 27 nagród do tej pory, potwierdzając tym samym sukces nowego podejścia do sportowości, które łączy elegancję, komfort, bezpieczeństwo i zaawansowaną technologię. Samochód otrzymał następujące wyróżnienia: 'Samochód Roku 2001′, 'Volante d’Oro’, 'Trophées du design 2000′ oraz 'Auto Importado del ADo w Brazylii 2002′. Otrzymał również uznanie od czytelników: 'Auto Europa 1′ w 2001 roku oraz 'L’auto che preferisco’ w latach 2001, 2003 i 2004.
Ogólnie rzecz biorąc, Alfa Romeo 147 odnosi znaczący sukces krytyczny, co potwierdza opinia niemal 360 000 kierowców, którzy wybrali ten model w okresie od października 2000 do września 2004 roku. Tak pozytywna reakcja jest znacznie lepsza, niż się spodziewaliśmy, i pokazuje, że Alfa Romeo 147 w pełni wypełniła swoją misję: poprawić jakość swojego poprzednika i zyskać mocną pozycję w górnej części segmentu, który obecnie należy do wybranych modeli prestiżowych samochodów sportowych.
Alfa Romeo 147 spełniła zatem swoją obietnicę i osiągnęła wielkie cele. Zasługa leży zdecydowanie w solidnych fundamentach modelu: najlepszym włoskim designie połączonym z nowoczesnym inżynierią oraz bardzo dobrą kombinacją jednostek napędowych i skrzyń biegów. Uzupełnia je stały napływ nowych funkcji, które przykuwają uwagę publiczności: wersja 5-drzwiowa, potężna Alfa Romeo 147 GTA, wersje CONNECT i Alfa Romeo 147 TI oraz przyjęcie silników JTD z przekładnią Selespeed. Te istotne produkty pokazują nam, że sukces każdego samochodu jest rezultatem szczęśliwego zbiegu okoliczności, błysku stylistycznej intuicji wspieranej badaniami nad nowymi trendami w gustach, pojawiającymi się potrzebami klientów oraz prognozami dotyczącymi trendów rynkowych i konkurencyjnych modeli. A potem ta skomplikowana równanie oceniane jest przez najsurowszą miarę: czas. Prawdziwy sukces będzie trwały: a teraz nadszedł czas, by Nowa 147 przejęła pałeczkę.
Nowy model podnosi satysfakcję z codziennej jazdy do poziomu, w którym zwykła podróż staje się emocjonującym doświadczeniem. Wszystko to przychodzi naturalnie modelowi, który ma w swoich genach wolę wyścigu. Te cechy nie są wyrażane przez wielką ekstrawagancję, ale przez doskonałą przyczepność w każdej sytuacji i na każdym rodzaju nawierzchni. Dorośli entuzjaści sportowej jazdy odkryją, że ten radosny kompakt spełnia wszystkie ich potrzeby dotyczące mocy i wydajności, zapewniając jednocześnie pełne bezpieczeństwo w każdej chwili. Nowa Alfa Romeo 147 łączy cechy rasowego samochodu sportowego z odrobiną stylu, która pozwala jej pewnie poruszać się po europejskich ulicach. To samochód dla tych, którzy wolą wyróżniać się dyskretnie, poprzez dobrze ugruntowaną jakość, a nie ostentację.
Nowy kompaktowy samochód gwarantuje emocjonujące osiągi z nutą włoskiego stylu, co czyni go pojazdem o niepowtarzalnym designie: dobrze proporcjonalnym, a jednocześnie muskularnym. W porównaniu do poprzedniego modelu, nowa Alfa Romeo 147 ma odnowiony wygląd zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Jest również większa i mocniejsza, z większą osobowością. Wprowadza szereg nowych produktów w zakresie mechaniki i wyposażenia, w tym dynamiczny silnik 1.9 JTD 16v M-Jet o mocy 150 KM, zupełnie nową robotyzowaną skrzynię biegów, nową zawieszenie Comfort oraz najbardziej zaawansowane urządzenia bezpieczeństwa: w tym VDC, ASR, ABS z EBD oraz poduszki kurtynowe.
NOWY, SPORTOWY STYL
Nowa Alfa Romeo 147, dostępna w wersjach 3-drzwiowej i 5-drzwiowej, wyraża pełnię twórczej witalności marki, specjalny sposób postrzegania samochodów, który daleki jest od myślenia o nich jako jedynie użytecznych środkach transportu. Alfie Romeo zawsze były projektowane dla ludzi z oczekiwaniami, które sięgają poza to, co konieczne, w krainę emocji: estetycznym smakiem, pasją do wysublimowanej inżynierii, czystą przyjemnością z siedzenia za kierownicą oraz wyrażeniem własnej osobowości. Styliści i inżynierowie Alfie przyjęli te założenia jako bazę do stworzenia samochodu, który różni się od obecnej wersji.
Krótkie spojrzenie na zewnątrz mówi wszystko, co potrzeba wiedzieć. Samochód zachowuje sprawdzone kształty nadwozia modelu 147, a największe zmiany dotyczą przodu. Zmiany z tyłu są mniej istotne. Samochód ma nową, większą kratkę chłodnicy, wzbogaconą o nowe lampy. Finalny efekt to front, który emanuje sportowością i klasą. Wygląda również bardziej agresywnie, ponieważ kratka została obniżona w stosunku do maski. Ten efekt wzmacnia wydłużony kształt lamp, które mają szklany element otaczający trzy okrągłe chromowane elementy na czarnym tle oraz wlot powietrza podzielony na trzy pionowe elementy, jeden pośrodku i dwa po bokach. Przedni zwis również jest dłuższy, a zderzaki i błotniki są nowe.
Z tyłu projektanci przerobili tylną klapę i wprowadzili drobne zmiany w światłach, aby nadać im bardziej stylowy wygląd: zespoły oświetleniowe zostały wydłużone w bardziej trójkątny kształt, podkreślony chromowaną listwą. Motyw trójkąta, tak typowy dla designu Alfa Romeo, jest wyraźnie odniesiony w Nowej 147. Na przykład, wystający tarcza, która tworzy wystający róg widziana z góry, jest podkreślona z przodu przez kształt zderzaka. Zmiany stylistyczne opierają się na trójkątnych kształtach i pochylonych liniach, które zwiększają postrzeganą dynamikę i ogólną smukłość.
Wnętrze nowej Alfa Romeo 147 zachowuje tę samą cenioną pozycję kierowcy oraz doskonałą równowagę między kompaktowymi, otulającymi kształtami, nieskomplikowanymi powierzchniami i gładkimi, oszczędnymi liniami. Niektóre cechy zewnętrzne zostały zmienione, aby podkreślić wygląd sportowej elegancji, którego się spodziewamy po samochodach Alfa Romeo.
Po pierwsze, wprowadzono nową kombinację (szary na szary) dla dwukolorowego wykończenia, która łączy się z istniejącymi klasycznymi kombinacjami czarny na czarnym, czarny na szarym oraz czarny na beżowym, chociaż te ostatnie również zostały zaktualizowane poprzez wprowadzenie bardziej wysublimowanego wytłoczenia 'wodnego bawoła’. Nowa Alfa Romeo 147 ma nowe graficzne wskaźniki i kontrolki, na srebrnym lub czarnym tle, zaprojektowane dla przejrzystości i czytelności, nową tapicerkę 'cannelloni’ dla siedzeń i paneli drzwiowych wzbogaconą o chromowaną ramkę, która podkreśla głośniki w panelu klamki drzwi – oraz zupełnie nowy projekt tylnego zagłówka, który można obniżyć dla lepszej widoczności.
NOWOCZESNE SILNIKI I SYSTEMY MECHANICZNE
Oferta obejmuje trzy jednostki benzynowe i trzy silniki turbodiesel. Zaczynając od dwóch jednostek 1.6 Twin Spark 16 o mocach 105 i 120 KM oraz momentach obrotowych 14.3 i 14.9 kgm odpowiednio; oraz jednostki 2.0 16v o mocy 150 KM (moment obrotowy 18.5 kgm) ponownie z rodziny Twin Spark, która cieszy się dużą popularnością wśród klientów Alfie Romeo.
Jednostki turbodiesel to dwa dynamiczne silniki 1.9 JTD o mocach 100 i 115 KM oraz potężny 1.9 JTD 16v M-Jet, który osiąga moc 150 KM przy 4000 obr./min i moment obrotowy 31 kgm (305 Nm) przy 2000 obr./min. Jednostki napędowe należą do najnowszej generacji silników JTD, tj. Multijet i wielozaworowych, które charakteryzują się wysokim komfortem jazdy i naprawdę oszałamiającymi osiągami.
Skrzynie biegów również są nowe. A konkretnie nowa Alfa Romeo 147 oferuje nową robotyzowaną skrzynię biegów, będącą rozwinięciem znanej Selespeed. Interfejs nowej jednostki jest jeszcze bardziej przyjazny dla użytkownika i intuicyjny, ale kierowca nie musi rezygnować z satysfakcji i przyjemności manualnej skrzyni biegów.
Nowa Alfa Romeo 147 korzysta po raz pierwszy ze specyfikacji Comfort, która łączy podwójne wahacze z przodu z zaawansowaną konfiguracją MacPhersona z tyłu. Dla klienta oznacza to większy komfort jazdy, nie odbierając jednocześnie zwinności.
150 KM 1.9 JTD 16v M-Jet
Pod koniec 2002 roku Alfa Romeo wprowadziła swój silnik 140 KM 1.9 16v M-Jet, pierwszy z drugiej generacji silników Common Rail na świecie. Silnik został przyjęty w Alfa Romeo 147, 156 i Sportwagon z sportową sześciobiegową manualną skrzynią biegów i został teraz dalej rozwinięty dla modelu Alfa GT, oferując teraz moc 150 KM. Ten silnik jest także stosowany w nowym Crosswagon Q4 – a od teraz także w nowej Alfa Romeo 147. Jednostka to silnik 4-cylindrowy w układzie rzędowym o średnicy 82 mm i skoku 90.4 mm, zdolny do dostarczenia mocy 110 kW przy 4000 obr./min i momentu obrotowego 305 Nm (31 kgm) przy 2000 obr./min.
Nowy turbodiesel przeszedł szereg zmian inżynieryjnych w celu zwiększenia wydajności i momentu obrotowego silnika przy niskich obrotach oraz w celu zmniejszenia poziomu hałasu i wibracji. Na przykład, system Common Rail stosowany w 1.9 JTD 16v M-Jet obejmuje dwie nowe strategie automatycznej kalibracji i równoważenia wtryskiwanego paliwa, aby obniżyć poziom hałasu i zmniejszyć wibracje. Oczywiście, w takich warunkach nowa Alfa Romeo 147 zapewnia niezwykle atrakcyjne osiągi: prędkość maksymalna wynosi 208 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8.9 sekundy. Wszystko to przy bardzo oszczędnym zużyciu paliwa:
8.0 l/100 km w cyklu miejskim.
4.7 l/100 km w cyklu pozamiejskim.
5.9 l/100 km w cyklu mieszanym.
System Multijet, sekret drugiej generacji silników JTD
Podstawowe zasady działania drugiej generacji silników turbodiesel pozostają takie same, tzn. wysoki ciśnienie wtrysku i elektroniczna kontrola wtryskiwaczy. Ale dodano jedną dodatkową cechę: podczas każdego cyklu silnika liczba wtrysków wzrasta powyżej obecnej liczby dwóch. W ten sposób ta sama ilość ropy jest spalana wewnątrz cylindra, ale w kilku porcjach, aby osiągnąć płynniejsze spalanie.
Korzyści z tego to niższy hałas eksploatacyjny, zmniejszenie emisji oraz wzrost osiągów o 6-7%. Wszystko to przy poziomie efektywności silnika, która jeszcze bardziej poprawia prowadzenie samochodu. Wyniki te nie są do zlekceważenia, szczególnie, że uzyskuje się je z silnika, który stanowi niesamowity skok naprzód w porównaniu do silników z komorą wstępną, a nawet poprawia pierwszą generację silników JTD. Sekret silnika Multijet polega na jednostce sterującej, która reguluje system otwierania i zamykania wtryskiwacza (a także wtryskiwaczy samych w sobie). Kluczowym elementem jest sama elektroniczna jednostka sterująca, która może wykonać zestaw wtrysków, które mogą być bardzo blisko siebie.
Badacze Fiat Auto opracowali tę część (razem z wtryskiwaczami) specjalnie dla tej aplikacji. Została zaprojektowana w celu dostarczenia wielu wtrysków, które zapewniają projektantowi dokładniejszą kontrolę ciśnienia i temperatury rozwijającej się wewnątrz komory spalania oraz bardziej efektywne wykorzystanie powietrza wprowadzającego do cylindrów.
To umożliwia osiągnięcie kolejnych celów: cichsze spalanie, zmniejszone emisje i zwiększoną wydajność.
System Multijet oparty jest na wieloletnich badaniach. Nasi inżynierowie zaczęli od rozwiązania problemu ograniczeń narzucanych przez jednostki sterujące. Następnie przystąpili do mapowania korzyści, jakie mogą osiągnąć poprzez zaplanowanie różnych sekwencji wielokrotnego wtrysku (dwa wtórne wtryski bardzo blisko głównego wtrysku; jeden wtórny wtrysk niezbyt blisko głównego wtrysku plus dwa blisko siebie wtórne wtryski; jeden wtórny wtrysk, a następnie dwa główne wtryski blisko siebie po pewnym czasie itd.) w stosunku do różnych warunków pracy silnika: w zakresie biegu jałowego; przy małych obciążeniach i niskich obrotach; przy wysokich obrotach i umiarkowanym obciążeniu; przy niskich obrotach i dużym obciążeniu itd.
Badania ujawniły potencjał systemu i pokazały, że wielkie korzyści są osiągalne we wszystkich przypadkach, chociaż tendencje te skupiają się na jednym polu lub innym w zależności od wybranej sekwencji i obszaru pracy silnika. W niektórych przypadkach, na przykład, priorytetem jest zmniejszenie czasu rozruchu i poziomu dymu, w innych zwiększenie momentu obrotowego i zmniejszenie hałasu, a w jeszcze innych zmniejszenie emisji i zapewnienie cichszej jazdy.
A teraz ta gałąź badań doprowadziła do stworzenia silników Multijet: kolejny pierwszy raz dla Grupy Fiat w dziedzinie silników diesla. Ale od 1986 roku, gdy pojawił się Croma TDI, pierwszy na świecie pojazd z bezpośrednim wtryskiem diesla, włożono w to wiele ciężkiej pracy.
W tamtym czasie stanowiło to prawdziwy przełom inżynieryjny, który później został zaadoptowany przez innych producentów. Silniki z bezpośrednim wtryskiem diesla oferowały lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa, ale nie rozwiązały problemu nadmiernego hałasu silnika przy niskich obrotach oraz podczas przyspieszania lub zwalniania. Tak więc rozpoczęły się prace nad bardziej zaawansowanym systemem bezpośredniego wtrysku, które kilka lat później doprowadziły do opracowania zasady Common Rail i systemu Unijet.
Pomysł powstał w laboratoriach badawczych Uniwersytetu w Zurychu, gdzie naukowcy pracowali nad systemem wtryskowym, który nigdy wcześniej nie był stosowany w pojeździe, tzn. systemem Common Rail. Idea jest prosta, a jednocześnie rewolucyjna. Jeśli będziesz stale wtłaczać olej napędowy do zbiornika, ciśnienie wewnątrz wzrośnie, a sam zbiornik stanie się akumulatorem hydraulicznym (lub szyną), tzn. rezerwą sprężonego paliwa gotowego do użycia. Trzy lata później, w 1990 roku, system Unijet opracowany przez Magneti Marelli, Fiat Research Centre i Elasis na zasadzie Common Rail wszedł w fazę przedsprzedażną. Faza ta zakończyła się w 1994 roku, kiedy Fiat Auto rozpoczął poszukiwania partnera z doskonałą wiedzą na temat systemów wtrysku silników diesla. Ostateczna faza projektu, tj. ukończenie opracowania i produkcji przemysłowej, została ostatecznie powierzona Robertowi Boschowi.
Nasza historia dotarła teraz do 1997 roku i daty premiery Alfa 156 JTD z rewolucyjnym silnikiem turbodiesel. W porównaniu do konwencjonalnych jednostek diesla, JTD gwarantuje średnią poprawę osiągów o 12% przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa o 15%. Te wyniki sprawiły, że samochody wyposażone w ten silnik szybko stały się hitem.
Teraz nadszedł czas na drugą generację silników JTD, jednostki Multijet i wielozaworowe: w 2002 roku z 1.9 16v M-Jet (prekursor tej nowej rodziny silników z wielopunktowym wtryskiem), w 2003 roku z 1.9 podniesionym do 150 KM dla Alfa Romeo GT oraz 129 kW (175 KM) 2.4 JTD Multijet 20v dostępnego w modelach Alfa Romeo 166, Alfa Romeo 156 i Alfa Romeo 156 Sportwagon. Teraz przyszedł czas na nową Alfa Romeo 147, aby cieszyć się wszystkimi korzyściami z 150 KM 1.9 JTD 16v M-Jet.
Skrzynia biegów 'Easy Speed’
Nowa robotyzowana skrzynia biegów 'Easy Speed’ jest rozwinięciem obecnej jednostki Selespeed, teraz z bardziej przyjaznym dla użytkownika interfejsem, jednocześnie gwarantując satysfakcję i zabawę z manualnej skrzyni biegów. Tak jak w Selespeed, system ten został zaprojektowany do automatyzacji kontroli sprzęgła i dźwigni biegów manualnej skrzyni biegów przez elektrohydrauliczne urządzenie serwo.
Oprócz korzyści płynących z Selespeed, nowe urządzenie oferuje kierowcom szczególnie intuicyjny interfejs. W przeciwieństwie do Selespeed, dźwignia jest multistabilna, czyli pozwala klientowi sprawdzić swoją pozycję w dowolnym momencie (N Neutral – R Wstecz – D Jazda).
Dostępne są dwa tryby pracy: w trybie manualnym kierowca włącza biegi za pomocą dźwigni umieszczonej na tunelu. W trybie automatycznym system elektroniczny przejmuje kontrolę i decyduje, kiedy zmiany biegów są wymagane na podstawie dwóch strategii, pierwszej dostosowanej do komfortu jazdy (NORMAL) i drugiej dostosowanej do sportowej jazdy (SPORT).
W szczegółach, oto jak działa nowe urządzenie w trybie manualnym: wystarczy prosty ruch dźwigni, aby zapewnić błyskawiczną i precyzyjną zmianę biegów. Impulsy elektryczne z dźwigni zaspokajają życzenia kierowcy dotyczące zmiany biegów na podstawie poleceń wydawanych przez jednostkę kontrolną, która steruje układem hydraulicznym.
Oprogramowanie systemu przetwarza powyższe dane i wykorzystuje informacje do dokonania zmian biegów mających na celu komfort lub sportową jazdę w trybie manualnym lub automatycznym, stosując szereg strategii operacyjnych. Jednostka kontrolna interpretuje wymagania klienta, mapując pozycję pedału i obroty silnika.
Prośba o zmianę na wyższy bieg (przez przesunięcie dźwigni w stronę '+’) lub niższy bieg (w stronę symbolu ’-’) w opisanych warunkach pozwala kierowcy uzyskać sportowe i szybkie lub płynne i komfortowe zmiany biegów. Ta strategia operacyjna odnosi się również do trybu automatycznego. Cele te osiąga się, realizując zmianę za pomocą systemu hydraulicznego, który zarządza prędkością zmiany dla uzyskania wydajności lub komfortu, bez kompromisów i zawsze zapewnia maksymalną wydajność systemu. W trybie automatycznym dostępne są dwie różne strategie operacyjne: NORMAL i SPORT. Pierwsza jest używana do komfortu jazdy, podczas gdy funkcja sportowa zapewnia ekscytujący wydłużony czas zmiany biegów w każdych warunkach. Oba tryby systemu rozciągają się na wyższy bieg, gdy osiągnięty zostanie poziom obrotów, przy którym silnik dostarcza maksymalnego momentu obrotowego lub mocy. System wykrywa również nachylenie drogi w tym trybie: algorytm oprogramowania mierzy wzrost nachylenia i zmienia punkt zmiany biegów, aby zawsze osiągnąć najlepszy kompromis między potrzebami kierowcy, stanem drogi i sytuacją pojazdu (prędkość i obroty).
Inną specyficzną funkcją systemu jest ocena deprecjacji pojazdu i dostosowanie redukcji biegów w zależności od poziomu deprecjacji: podczas jazdy w trybie manualnym system pozwala na redukcję biegów, szczególnie kiedy kierowca chce zredukować do zakrętu przy prędkości podczas sportowej jazdy. W trybie automatycznym przewiduje on wolę kierowcy i udostępnia najodpowiedniejszy bieg, aby utrzymać wymagany poziom komfortu lub oszczędności paliwa.
Łatwość interakcji z systemem oraz zapewnione przez nowe strategie kontrolne zwiększenie wydajności czynią nową robotyzowaną skrzynię biegów najlepszym możliwym rozwiązaniem dla osób, które wolą prowadzić samochód automatyczny, ale nie chcą rezygnować z satysfakcji i przyjemności z manualnej skrzyni biegów.
Zawieszenie Comfort
Kolejną dużą nowością w nowej Alfa Romeo 147 jest wprowadzenie systemu zawieszenia Comfort. Jest on standardowy w wersjach wyposażonych w silnik 150 KM 1.9 JTD 16v M-Jet i stanowi opcję w innych wersjach. Nowa konfiguracja łączy podwójne wahacze z przodu z układem MacPhersona z tyłu, co gwarantuje wyższy komfort jazdy bez wpływu na zwinność. Przednie amortyzatory zostały zatem zmodyfikowane, wydłużając pręt do 13 mm (w porównaniu do obecnych 11.5), a prowadnica pręta wykonana jest z teflonu. Dodatkowo, zastosowanie tych szczególnych amortyzatorów wymagało specjalnego ustawienia zarówno z przodu, jak i z tyłu (standardowa produkcja), aby zapewnić prawidłowe wyważenie zawieszenia. Ta modyfikacja wpłynęła również na architekturę systemu zawieszenia, a nie tylko na konkretne ustawienie, które uzyskuje jedynie efekt tłumienia. Dla klientów wszystkie te zmiany oznaczają dużą stabilność i łatwość w kontrolowaniu nawet przy skrajnym przyczepności. Ruchy przekładni kierowniczej są bardzo płynne i zrównoważone, a duży komfort zapewniony jest we wszystkich warunkach użytkowania i nawierzchni.
Cała gama nowego samochodu wyposażona jest w standardzie w układ, który zdeterminoawał sukces Alfa Romeo 156 i Alfa Romeo 147: wysokie podwójne wahacze z przodu i układ MacPhersona z tyłu. Następnie nasi inżynierowie przystąpili do dostosowania zawieszenia do specyficznego rozkładu masy samochodu i jego indywidualnych cech. Co do konfiguracji przedniego wahacza, poprawa została osiągnięta poprzez wprowadzenie nowego typu sprężyn i ustawienia oraz przez przyjęcie nowego pustego stabilizatora. Łącznie te zmiany pozwalają na redukcję masy o 1.7 kilograma przy tej samej sztywności i jakości przechyłów.