ALFA ROMEO 147 (5 drzwiowe) 2000-2005

ALFA ROMEO 147 (5 drzwiowe) 2000-2005

Przejdź do galerii zdjęćALFA ROMEO 147 (5 drzwiowe) 2000-2005

Ostatni kompaktowy hatchback marki Alfa Romeo, który nosił numer zamiast nazwy, zadebiutował w 2000 roku na targach motoryzacyjnych w Turynie. Był to prawdziwy powrót w segmencie kompaktów, zastępując model 146.

Jego poprzednik był produkowany tylko przez pięć lat i miał różne numery dla wersji z trzema i pięcioma drzwiami, odpowiednio 145 i 146, natomiast model 147 w obu wersjach nosił tę samą nazwę. Jednak, podobnie jak jego większy i starszy brat, model 156, miał ukrytą klamkę drzwi zamaskowaną w słupku C dla tylnych drzwi.

Stylistyka była jednym z największych atutów modelu 147. Jego projekt, autorstwa Waltera de Silvy, zaoferował nowatorskie podejście do klasy kompaktowej od włoskiego producenta. Zaokrąglone powierzchnie i łukowaty dach były częścią atrakcyjnego designu, który przyciągał więcej klientów do tego auta.

W wnętrzu fotele kubełkowe były obowiązkowym elementem dla sportowej marki, jaką jest Alfa Romeo. Deska rozdzielcza miała wyścigową inspirację, z trzema okrągłymi wskaźnikami dla prędkościomierza, systemu informacji i obrotomierza. W tylnej części nie było zbyt dużo miejsca, z powodu bardzo grubych przednich siedzeń oraz krótkiego rozstawu osi.

Jeśli chodzi o silniki, Alfa Romeo 147 oferowała wybór jednostek benzynowych i turbo-diesla o mocy od 105 KM do 170 KM. W wersji GTA dostępny był silnik V6 o pojemności 3.2 litra, oferujący 250 KM, ale tylko w wersji z trzema drzwiami. Standardowo oferowano skrzynię biegów ręczną 5- lub 6-biegową, w zależności od silnika. Automatyczna skrzynia biegów o nazwie Selespeed z 5- lub 6-biegami była dostępna w wybranych modelach.

Samochód znany jest jako Alfa Romeo 147, ponieważ Alfa Romeo od zawsze postrzega swoje pojazdy jako projekty techniczne i odnosi się do nich numerami. Naszym zdaniem, nowy model to przede wszystkim maszyna do jazdy – sportowa interpretacja najbardziej zaawansowanej inżynierii motoryzacyjnej dostępnej dzisiaj.

Nazwa Alfa zawsze kojarzy się z atrakcyjnym włoskim stylem, wielką temperamentem i doskonałą technologią silnikową. W nowym modelu do tych cech dołączają wnętrza i wykończenie na najwyższym poziomie, które mogą konkurować z najlepszymi w segmencie. Dodatkowo, bogate wyposażenie, które obejmuje luksusowe funkcje samochodu oraz nowoczesną technologię komunikacyjną.

Model ten zwieńcza obecny etap odnowy gamy rozpoczęty w 1997 roku wraz z Alfą Romeo 156. Alfa Romeo 147 kończy tym samym proces rozwoju wizerunku marki, który pozwolił nam przywrócić naszym samochodom wszystkie charakterystyczne cechy wielkich klasyków Alfy: ładny wygląd, sportowość i prestiż.

W tym sensie wprowadzenie Alfy Romeo 147 jest także wydarzeniem historycznym dla marki.

Widzisz, Alfa Romeo 147 to znacznie więcej niż tylko zamiennik dla Alfy Romeo 145 i 146. Faktycznie ma przed sobą zadanie powtórzenia sukcesu modelu 156, ale tym razem w segmencie średniej wielkości hatchbacków.

Sukces Alfy Romeo 156 przywrócił markę do grona światowych elit i sprzedaż wzrosła do nowego stabilnego poziomu ponad 200 000 samochodów rocznie: wzrost o 45% w porównaniu do 1997 roku.

Został wyznaczony ambitny cel dla Alfy Romeo 147, ale z pewnością uda nam się go osiągnąć. Ponieważ nowy model to prestiżowy, sportowy samochód kompaktowy:

przyjemny i ekscytujący w prowadzeniu – właśnie to, czego pragną młodsi kierowcy
wykonany z materiałów, wykończenia i wyposażenia, które pozwala mu konkurować z najbardziej elitarnymi rywalami w segmencie.

Aby wspierać Alfy Romeo 147 w drodze do sukcesu sprzedażowego na rynku luksusowych samochodów kompaktowych – który okazał się ostatnio jednym z najbardziej dynamicznych sektorów – ma jeszcze jedną atrakcyjnie wysokotechnologiczną kartę w rękawie: a mianowicie zestaw urządzeń elektronicznych i komunikacyjnych, którym nie może się pochwalić żaden inny samochód w tym segmencie.

Alfa Romeo 147 to pierwszy z nowego pokolenia samochodów: wysokotechnologiczne samochody jutra.

Alfa Romeo 147 ma szansę stać się wyznacznikiem trendów i przyciągać dynamicznych kierowców, którzy są świadomi nowinek i szukają najlepszych rozwiązań przy wyborze samochodu. Tacy klienci docenią Alfę Romeo 147, ponieważ jest ona dostępna w konkurencyjnej cenie i stanowi wartościowy towar w najszerszym znaczeniu tego pojęcia.

Nowy model ma długość 4,17 metra i szerokość 1,73 metra. Stylizacja jest taka sama w wersjach 3- i 5-drzwiowych – oba dzielą także niepowtarzalną osobowość Alfy.

Przód zdobi duża, wysoka osłona, która razem z dwoma wlotami powietrza po bokach tworzy klasyczny, trójczęściowy wzór Alfy. Ta cecha przypomina słynne klasyki, takie jak 6C 2500 Villa d’Este z 1949 roku. Inne retro akcenty to szeroki łuk otaczający reflektory na pokrywie silnika.

W muskularnym, ochronnym profilu bocznym metal jest bardziej widoczny niż okna, jak można się spodziewać po prawdziwym samochodzie sportowym. Boki są wyraźnie zarysowane na dużych nadkolach i zaznaczone linią napięcia, która ujawnia pokrewieństwo z Alfą 156. Wizualny punkt równowagi w środku zaznaczony jest aluminium klamką przednich drzwi. Dalej, okna boczne i błyszczący czarny słupek tworzą ogólny owalny kształt, przypominający profil boczny sportowego coupé. Model zachowuje ten sam wygląd w wersji pięcio-drzwiowej, ponieważ tylne drzwi otwierane są za pomocą czarnej klamki, ukrytej w ramie okna.

Zwalniające, opływowe tylne nadwozie tworzy wrażenie zwrotnego samochodu, który pragnie ruszyć w drogę. Tylna szyba tworzy dużą literę V, która przypomina podobne V z przodu. Niżej, zespoły świateł są oddzielne i poziome, jak w Alfy Romeo Spider i Alfa Romeo GTV.

Ogólne wrażenie to płynna, elegancka linia z odpowiednią ilością dynamizmu. Kompaktowy samochód, który jest również tak imponujący jak sedan, ale łatwiejszy w obsłudze.

Ładny z zewnątrz, prestiżowy wewnątrz: elegancka stylizacja, intuicyjne sterowanie, materiały najwyższej jakości i staranne wykończenie. Atrakcyjne wnętrze Alfy Romeo 147 jest wyraźnie włoskie, z zaokrąglonymi liniami i trójwymiarowymi kształtami, podczas gdy wykończenie i tapicerka oferują wizualne i dotykowe doznania komfortu i prestiżu.

Jak przystało na Alfę Romeo, kokpit kierowcy został zaprojektowany z dużą uwagą na ergonomię, aby zapewnić jak najlepszą kontrolę nad samochodem w każdej sytuacji.

Zaokrąglona deska rozdzielcza odzwierciedla kształt kierownicy i zawiera trzy okrągłe analogowe wskaźniki, które lekko na siebie nachodzą. Deska może być wykonana w jednym lub dwóch kolorach. Dwukolorowe deski rozdzielcze są ciemne na górze i jasne na dole, co zwiększa poczucie przestronności.

Kierownica została zaprojektowana w zgodzie z wystrojem wnętrza, a przyciski sterujące mogą być umieszczone na bocznych ramionach, aby umożliwić obsługę radia, telefonu lub jednostki Selespeed bez odrywania rąk od kierownicy.

Wszystkie inne zaawansowane funkcje są zgromadzone na konsoli w centralnej części samochodu, w zasięgu pasażera z przodu, który może z nich korzystać, nie odciągając uwagi kierowcy.

Maksymalna praktyczność zapewniona jest przez szereg schowków i bagażnik. Cała przestrzeń bagażowa może być w pełni wykorzystana, ponieważ bagażnik ma regularny kształt, a także dlatego, że tylne siedzenia można złożyć całkowicie lub częściowo. Jest również niezwykle funkcjonalny, ponieważ może być wyposażony w siatkę do mocowania bagażu z różnymi pozycjami montażowymi. Dno bagażnika można też odwrócić (z drugiej strony jest wodoodporną, zmywalną tacą, która może być używana do układania mokrych rzeczy, takich jak żagle, kostiumy kąpielowe, buty narciarskie itd.).

Alfa Romeo 147 łączy te cechy stylizacyjne wnętrza i zewnętrza z doskonałymi specyfikacjami technicznymi: opór powietrza Cd wynoszący 0,32 i sztywność skrętna 110 000 kgm/rad (95 000 dla wersji 5-drzwiowej).

Klienci będą więc mogli podróżować w bezszumowym, wolnym od wibracji samochodzie, który jest jednocześnie łatwy w obsłudze, z doskonałą stabilnością na drodze. Alfa Romeo 147 łączy sztywną nadwozie z wyrafinowanymi jednostkami mechanicznymi: z przodu zawieszenie podwójne wahaczowe, a z tyłu system MacPherson z asymetrycznymi ramionami. Innymi słowy, ten sam układ co w samochodach z wyższej segmentu.

Końcowy efekt to samochód oferujący doskonałą przyczepność boczną, szybkie pokonywanie zakrętów oraz bardzo efektywną, precyzyjną reakcję na kierownicę. Podsumowując: stabilność podczas manewrów przy dużych prędkościach oraz zwinność na zróżnicowanych trasach dzięki bardzo bezpośredniemu przełożeniu kierownicy (potrzebne są tylko niewiele ponad dwa obroty kierownicy, aby skręcić od oporu do oporu).

Alfa Romeo 147 to kompaktowy samochód, który potrafi zaoferować całą satysfakcję i emocje z jazdy dużą Alfą. Został zaprojektowany z szczególną dbałością o komfort: oferta wyposażenia nowego modelu to coś, czego można by się spodziewać po flagowcu, a nie po modelu z wyższej segmentu. Przykłady obejmują:

System dźwiękowy Bose®;
system klimatyzacji z dwoma strefami z czujnikiem jakości powietrza (AQS) i automatyczną recyrkulacją;
Tempomat;
czujnik deszczu;
jednoczesne otwieranie i blokowanie okien oraz szyberdachu z bezpiecznymi uszczelkami;
przyciski na kierownicy do radia, telefonu, sterowania głosowego i Selespeed.

A więc od komfortu do jednostek mechanicznych. Samochód wysoce technologiczny, który celuje w wyższe segmenty rynku, nie byłby kompletny bez skrzyni biegów Selespeed, która cieszy się dużym uznaniem wśród wymagających klientów (około 10% Alf 156 sprzedawanych w Europie jest wyposażonych w to urządzenie). To nie jest automatyczna skrzynia biegów, lecz zrobotyzowana skrzynia manualna. Łączy w sobie wygodę automatu z prędkością działania tradycyjnego mechanizmu. Skrzynię można obsługiwać za pomocą konwencjonalnej dźwigni, która porusza się w górę i w dół jak joystick. Lub za pomocą przycisków na kierownicy: w Alfie Romeo 147 znajdują się one za obręczą.

Serce każdej Alfy Romeo to żywy, mocny i responsywny silnik, który jest łatwy do kontrolowania dzięki płynnemu dostarczaniu mocy.

Nowa Alfa Romeo 147 jest dostępna z czterema jednostkami. Trzy silniki benzynowe, wszystkie 16-zaworowe silniki Twin Spark: jednostka 1.6 o mocy 77 kW (105 KM); mocniejsza jednostka 1.6 o mocy 88 kW (120 KM) oraz jednostka 2.0 o mocy 110 kW (150 KM), która dostępna jest zarówno z manualną, jak i zrobotyzowaną skrzynią biegów Selespeed. Do tego dochodzi silnik wysokoprężny 'Common Rail’ z turbiną o zmiennej geometrii: jednostka 1.9 JTD o mocy 81 kW (110 KM).

Te cztery jednostki napędowe różnią się od siebie, ale łączy je jedna cecha: zdolność do zapewnienia doskonałej kontroli spalania. Z perspektywy kierowcy oznacza to dużą elastyczność jazdy i tradycyjne wysokie standardy wydajności Alfy.

Wszystkie jednostki napędowe Alfy Romeo 147 wyposażone są w elektroniczny gaz, który umożliwia bardziej efektywną kontrolę zużycia paliwa i poziomów emisji.

Alfa Romeo 147: ładny i prestiżowy samochód, żywy i satysfakcjonujący w prowadzeniu, bezpieczny samochód. Innymi słowy, samochód wyposażony we wszystkie cechy, które podlegają kategorii bezpieczeństwa zapobiegawczego, ponieważ pomagają kierowcy utrzymać czujność; komfort, cicha praca, ergonomia, efektywny system klimatyzacji, dobrze rozmieszczone przyciski i łatwe do odczytania wskaźniki.

Nowy model osiągnął także doskonałe wyniki w zakresie bezpieczeństwa biernego i przeszedł wszystkie najtrudniejsze testy.

Osiągnięto to dzięki decyzji o wyposażeniu Alfy Romeo 147 w najnowsze dostępne urządzenia. Przede wszystkim całkowita ochrona pasażerów jest gwarantowana przez nie mniej niż sześć poduszek powietrznych, które są standardem: dwie z przodu, dwie z boku oraz dwie poduszki okienne, które biegną na całą szerokość bocznych szyb, aby skutecznie chronić głowy pasażerów zarówno z przodu, jak i z tyłu w razie kolizji. Ta specyfikacja stawia Alfę Romeo 147 na czołowej pozycji w segmencie pod względem bezpieczeństwa biernego i jest uzupełniana przez belki boczne w drzwiach, składany kolumnę kierowniczą, przednie pasy z napinaczami i ogranicznikami siły oraz – w centralnym tylnym siedzeniu – trzeci zagłówek i pasy bezpieczeństwa z taśmą inercyjną.

Alfa Romeo 147 wygląda również na gotową, by stać się nowym wzorcem dla bezpieczeństwa aktywnego w segmencie samochodów kompaktowych, ponieważ pojazd wyposażony jest w najbardziej zaawansowane urządzenia do kontroli trakcji i hamowania. Te cechy inżynieryjne mają na celu zapewnienie kierowcy doskonałej kontroli nad pojazdem w każdej sytuacji. Alfa Romeo 147 może z dumą twierdzić, że przywiodła te osiągnięcia nowoczesnej technologii (do niedawna zarezerwowane dla samochodów wyższych segmentów) do swojego rynku.

To wszystko, plus system hamulcowy z dużymi tarczami na wszystkich czterech kołach oraz jeden z najbardziej zaawansowanych jednostek ABS z elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania (EBD). Obecny jest także system ASR do modulacji poślizgu kół podczas przyspieszania. System MSR reguluje moment hamowania podczas redukcji biegów, a nowoczesne urządzenie VDC kontroluje stabilność dynamiczną na zakrętach. VDC zadebiutowało niedawno w flagowcu, modelu 166.

Ten zaawansowany, sportowy system pozostawia kierowcy swobodę cieszenia się kontrolą nad pojazdem, dopóki warunki są normalne, ale aktywuje się, gdy sytuacje zbliżają się do limitu niebezpieczeństwa, aby pomóc w kontrolowaniu samochodu.

Cała ta zaawansowana technologia, mająca na celu kontrolę dynamicznego zachowania Alfy Romeo 147, znajduje odzwierciedlenie we wnętrzu nowego modelu. Nowa Alfa wyposażona jest w system CONNECT, czyli wyrafinowany zestaw systemów komunikacyjnych, który obejmuje radio z CD, telefon GSM o podwójnej częstotliwości z zestawem głośnomówiącym, nawigację satelitarną, sterowanie głosowe, przycisk SOS do wezwania pomocy medycznej i technicznej lub informacji – a także może wyświetlać informacje z komputera pokładowego.

System CONNECT znajduje się wysoko w górnej części centralnej konsoli, dzięki czemu kierowcy mogą odczytywać informacje bez odrywania wzroku i uwagi od drogi – a także w środkowej części deski, aby łatwo można było z niego korzystać przez pasażera z przodu i był widoczny dla osób z tyłu.

Najbardziej zaawansowana wersja systemu, CONNECT Nav+, wyposażona jest w 5-calowy kolorowy ekran TFT, aby zapewnić maksymalną klarowność obrazu i szeroki kąt widzenia.

Różne funkcje (moduły) wchodzące w skład systemu CONNECT współdziałają ze sobą. Umożliwia to kierowcom korzystanie z szeregu nowoczesnych usług komunikacyjnych w czasie jazdy, co czyni nowy model unikalnym w swoim segmencie rynku.

Będąc za kierownicą Alfy Romeo 147, możesz:

słuchać płyt CD lub radia i cieszyć się reprodukcją na poziomie estradowym (można zamówić opcjonalny zaawansowany system audio Bose® z sześcioma kanałami i subwoferami specjalnie zaprojektowanymi dla Alfy Romeo 147);
być informowanym z wyprzedzeniem o sytuacjach na drodze (korki, wypadki, mgła). Może to być również zrealizowane za pomocą wiadomości tekstowych, które można ponownie przeczytać (SMS/RDS);
odbierać połączenia telefoniczne, naciskając przycisk na kierownicy i słysząc głos rozmówcy przez system audio (za pomocą telefonu GSM o podwójnej częstotliwości i zestawu głośnomówiącego);
dzwonić po prostu wypowiadając na głos imię lub numer odbiorcy oraz nagrywać krótką rozmowę, gdy nie ma możliwości zapisania (rozpoznawanie głosu i notatka głosowa);
zapisywać krótkie notatki głosowe za pomocą funkcji notatki głosowej;
zostawiać swoje mapy drogowe w domu, ale być kierowanym do celu przez nawigację satelitarną, która korzysta z map zapisanych na płycie CD-ROM;
znajdować hotele, stacje benzynowe, apteki lub inne przydatne usługi bez problemu;
rozwiązywać wszelkie problemy, prosząc o informacje, porady lub pomoc od operatorów pracujących w Centrum Kontaktowym Targa Services dostępnych przez całą dobę;
wysłać prośbę o pomoc, naciskając klawisz w nagłych wypadkach.

Program wprowadzenia nowego modelu wygląda następująco: 3-drzwiowa Alfa Romeo 147 trafi do sprzedaży pod koniec października 2000 roku, a następnie pojawi się wersja 5-drzwiowa, 1.9 JTD 'Common Rail’ i wersje 2-litrowe w terminach do ustalenia.

Gama Alfy Romeo 147 jest jedną z najszerszych i najbardziej wyrafinowanych w swoim segmencie, ponieważ oferuje tak szeroki wachlarz wersji i funkcji. Obejmuje cztery wersje silnikowe (trzy benzynowe i jeden diesla), dwa typy nadwozia (trzy- i pięcio-drzwiowe), dwie różne skrzynie biegów (manualną i Selespeed) oraz dwa poziomy wyposażenia (’Progression’ i 'Distinctive’).

W sumie dostępnych jest szesnaście wersji na wszystkich rynkach:

105 KM 1.6 T. Spark z 3- lub 5-drzwiami w wyposażeniu 'Progression’ lub 'Distinctive’;
120 KM 1.6 T. Spark z 3- lub 5-drzwiami w wyposażeniu 'Progression’ lub 'Distinctive’;
110 KM 1.9 JTD z 3- lub 5-drzwiami w wyposażeniu 'Progression’ lub 'Distinctive’;
2.0 Twin Spark z manualną skrzynią biegów, 3- lub 5-drzwiowy, w wyposażeniu 'Distinctive’;
150 KM 2.0 T. Spark z robotyzowaną skrzynią biegów Selespeed, 3- lub 5-drzwiowy w wyposażeniu 'Distinctive’.

Do tego dochodzą czternaście kolorów nadwozia (w tym prestiżowy Nuvola Blue), trzy różne wnętrza oferowane w całej gamie (Eleganckie, Klasyczne, Sportowe) oraz wiele opcji, które zaspokoją nawet najbardziej wymagających klientów w tym mocno konkurencyjnym segmencie. Nie możemy też zapomnieć o dostępnych akcesoriach, które mogą być użyte do dostosowania nowego modelu do najbardziej osobistych gustów i potrzeb.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.