ALFA ROMEO 147 (5 drzwiowe) 2005-2009

ALFA ROMEO 147 (5 drzwiowe) 2005-2009

Przejdź do galerii zdjęćALFA ROMEO 147 (5 drzwiowe) 2005-2009

Pierwsza generacja, która zadebiutowała w 2000 roku, odniosła ogromny sukces, a Alfa Romeo 147 była jednym z najładniejszych samochodów na rynku.

Jednak samochód przez pięć lat sprzedawany był bez większych aktualizacji, dlatego nadszedł czas na nową wersję.

W 2005 roku włoski producent zaprezentował ekscytująco stylizowaną Alfy Romeo 147, z elementami designu czerpanymi z sportowej Brery: ostrzejsze reflektory, zaktualizowany zderzak z bardziej agresywnymi wlotami powietrza, kolorowe listwy ochronne, większe tylne lampy, przekształcony dolny zderzak oraz nowy projekt klapy bagażnika.

Oprócz zmian zewnętrznych, wnętrze nowej Alfy Romeo 147 zostało odświeżone, użyto lepszej jakości materiałów o miękkiej fakturze oraz zmieniono wskaźniki, aby były bardziej czytelne.

Inne aktualizacje obejmowały zaktualizowane zawieszenie, które miało zapewnić większy komfort, dostosowane ustawienia amortyzatorów oraz więcej systemów wspomagających kierowcę, takich jak ABS, rozkład siły hamowania i kontrola stabilności.

W 2005 roku włoski producent zaktualizował ofertę silników, wprowadzając mocniejsze jednostki diesel: 1.9-litrowy silnik 16-zaworowy, który wcześniej miał moc 140 KM, teraz oferował dodatkowe 10 koni, podczas gdy inne wersje tego silnika 1.9 oferowały odpowiednio 115, 120 i 170 KM. Oferta silników benzynowych pozostała bez zmian.

Silniki można było połączyć z zupełnie nową zautomatyzowaną skrzynią biegów, rozwojem znanej skrzyni Selespeed, nazwanej Easyspeed.

Po zakończeniu produkcji Alfy Romeo GTA w 2006 roku, Alfa Romeo 147 pozostała najsilniejszym modelem w ofercie marki.

Nowa Alfa Romeo 147, po raz pierwszy zaprezentowana światu na niedawnym Salonie Samochodowym w Paryżu, debiutuje teraz we Włoszech jako następca zwycięskiego modelu, który, cztery lata po swojej premierze, nie tylko spełnił swoje ambitne cele, ale także je przerósł. Świadczy o tym uznanie ze strony prasy specjalistycznej, która przyznała samochodowi aż 27 nagród, tym samym potwierdzając sukces nowego podejścia do sportowości, które łączy elegancję, komfort, bezpieczeństwo i zaawansowaną technologię. Samochód zdobył takie wyróżnienia jak: 'Samochód Roku 2001′, 'Volante d’Oro’, 'Trophées du design 2000′ oraz 'Auto Importado del ADo w Brazylii 2002′. A także uznanie od czytelników: 'Auto Europa 1′ w 2001 oraz 'L’auto che preferisco’ w latach 2001, 2003 i 2004.

Łącznie Alfa Romeo 147 okazała się wielkim sukcesem krytycznym, co potwierdza opinia prawie 360 000 kierowców, którzy wybrali ten samochód w okresie od października 2000 do września 2004. Ta satysfakcjonująca odpowiedź znacznie przekracza nasze oczekiwania i pokazuje, że Alfa Romeo 147 w pełni wypełniła swoją misję: poprawić jakość w porównaniu do swojego poprzednika i zdobyć mocną pozycję w górnej części segmentu, który jest teraz domeną wyselekcjonowanej grupy prestiżowych modeli kompaktowych.

Alfa Romeo 147 spełnia więc swoją obietnicę i zdołała osiągnąć ważne cele. To zasługa solidnych podstaw modelu: najlepszego włoskiego designu połączonego z nowoczesną inżynierią oraz bardzo dobrym połączeniem jednostek napędowych i skrzyń biegów. Te cechy zostały wzbogacone o stały dopływ nowych funkcji, które przyciągają uwagę publiczności: wersja 5-drzwiowa, potężna Alfa Romeo 147 GTA, wersje CONNECT oraz Alfa Romeo 147 TI i wprowadzenie silników JTD z manualną skrzynią Selespeed. Te znaczące produkty pokazują, że sukces samochodu jest wynikiem splotu szczęśliwych okoliczności, błysku stylistycznej intuicji wspieranej badaniami nad nowymi trendami smakowymi, pojawiającymi się potrzebami klientów oraz prognozami związanymi z rynkiem i trendami modeli konkurencyjnych. A potem ten skomplikowany zestaw jest oceniany surowym miernikiem: czasem. Prawdziwy sukces przetrwa próbę czasu: teraz nadszedł czas na Nową 147, by przejąć pałeczkę.

Nowy model wzmacnia satysfakcję z codziennej jazdy do tego stopnia, że zwykła podróż staje się emocjonującym przeżyciem. To wszystko przychodzi naturalnie modelowi, który ma w swoim DNA pragnienie wyścigów. Te cechy nie wyrażają się w zbytniej ostentacji, lecz w doskonałej przyczepności w każdej sytuacji i na każdej nawierzchni. Dojrzałe miłośnicy sportów motoryzacyjnych zauważą, że ten pełen energii kompakt spełnia wszystkie ich potrzeby dotyczące mocy i wydajności, podpartego całkowitym bezpieczeństwem w każdej chwili. Nowa Alfa Romeo 147 łączy cechy sportowego auta z nutą stylu, co pozwala jej z gracją poruszać się po europejskich ulicach. To samochód dla tych, którzy cenią sobie dyskretne wyrażanie swojej osobowości poprzez wysoką jakość zamiast ostentacji.

Nowy kompakt gwarantuje ekscytujące osiągi z nutą włoskiego stylu, co czyni go samochodem o niepodważalnym wyglądzie: proporcjonalnym, ale jednocześnie muskularnym. W porównaniu do poprzedniego modelu, wygląd nowej Alfa Romeo 147 został zaktualizowany zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Jest także większa i mocniejsza, z większą osobowością. Wprowadza szereg nowych produktów w zakresie mechaniki i wyposażenia, w tym dynamiczny silnik 1.9 JTD 16v M-Jet o mocy 150 KM, nową zrobotyzowaną skrzynię biegów, nowoczesne zawieszenie Comfort oraz najnowocześniejsze urządzenia bezpieczeństwa: w tym VDC, ASR, ABS z EBD i poduszki kurtynowe.

NOWY, SPORTOWY WYGLĄD

Nowa Alfa Romeo 147, dostępna w wersjach 3-drzwiowej i 5-drzwiowej, energicznie wyraża całą twórczą witalność marki, specjalny sposób postrzegania samochodów, który daleko odbiega od myślenia o nich jedynie jako użytecznych środkach transportu. Alfa Romeo zawsze były projektowane z myślą o ludziach, którzy mają oczekiwania wykraczające poza to, co konieczne, w sferę emocji: estetyczny smak, pasję do zaawansowanej inżynierii, czystą przyjemność z siedzenia za kierownicą i wyrażenia swojej osobowości. Styliści i inżynierowie z Alfa Romeo wzięli te założenia jako podstawę do stworzenia auta, które różni się od obecnej wersji.

Szybki rzut oka na zewnątrz mówi wszystko, co trzeba wiedzieć. Samochód zachowuje sprawdzone kształty 147, a największe zmiany dotyczą przedniej części. Zmiany z tyłu są mniej istotne. Samochód wyposażono w nowy grill, który jest teraz większy i wzbogacony o nowe projektanckie reflektory. Ostateczny efekt to przód, który emanuje sportowością i klasą. Wydaje się również bardziej agresywny, ponieważ grill został obniżony w stosunku do maski. To wrażenie wzmacnia wydłużony kształt reflektorów – szklany lip enclosing three round chrome elements on a black background – oraz wlot powietrza, podzielony przez trzy pionowe elementy, jeden pośrodku i dwa po bokach. Zwis jest również dłuższy, podczas gdy zderzaki i nadkola są nowe.

Z tyłu projektanci przeprojektowali drzwi bagażnika i wprowadzili drobne zmiany w światłach tylnych, aby uczynić je bardziej stylowymi: zespoły świateł zostały wydłużone w bardziej trójkątny kształt, podkreślony chromowaną obramówką. Motyw trójkąta, tak typowy dla designu Alfa Romeo, jest wyraźnie zaznaczony w Nowej 147. Na przykład, wystająca tarcza, która opisuje wystający kąt podczas oglądania z góry, jest podkreślona z przodu przez projekt zderzaka. Zmiany stylistyczne opierają się na trójkątnych kształtach i spadzistych liniach, które zwiększają postrzeganie dynamizmu i ogólnej smukłości.

Wewnątrz nowa Alfa Romeo 147 zachowuje tę samą docenianą pozycję za kierownicą oraz doskonałą równowagę między kompaktowymi, otulającymi bryłami, otwartymi powierzchniami i gładkimi, oszczędnymi liniami. Niektóre cechy zewnętrzne zostały zmienione, aby podkreślić wygląd sportowej elegancji, jakiej oczekujemy od samochodów Alfa Romeo.

Po pierwsze, wprowadzono nową kombinację (szary na szarym) dla dwukolorowego kokpitu, która dołącza do istniejących klasycznych kombinacji czarnego na czarnym, czarnego na szarym i czarnego na beżowym, chociaż te ostatnie również zostały zaktualizowane dzięki wprowadzeniu bardziej wyrafinowanego tłoczenia 'wodnego bawoła’. Nowa Alfa Romeo 147 cechuje się nowymi grafikami wskaźników i elementów sterujących, na srebrnym lub czarnym tle, zaprojektowanymi z myślą o przejrzystości i czytelności, nowymi wykończeniami 'cannelloni’ dla siedzeń i paneli drzwiowych wzbogaconymi chromowaną ramką, która podkreśla głośniki w panelu uchwytu drzwi – a także zupełnie nowym designem tylnych zagłówków, które można obniżyć w celu poprawy widoczności.

NOWOCZESNE SILNIKI I SYSTEMY MECHANICZNE

Oferta obejmuje trzy jednostki benzynowe i trzy turbodiesle. Zaczynając od dwóch jednostek 1.6 Twin Spark 16, rozwijających moc 105 i 120 KM oraz momenty obrotowe 14.3 i 14.9 kgm; a także jednostkę 2.0 16v rozwijającą moc 150 KM (moment obrotowy 18.5 kgm) z rodziny Twin Spark, która jest tak popularna wśród wszystkich klientów Alfa Romeo.

Jednostki turbodieslowe to dwa żywe silniki 1.9 JTD, rozwijające moc 100 i 115 KM oraz potężny 1.9 JTD 16v M-Jet, który rozwija moc 150 KM przy 4000 obr./min i moment obrotowy 31 kgm (305 Nm) przy 2000 obr./min. Jednostki napędowe należą do najnowszej generacji silników JTD, tzn. Multijet i mult zaworowych, i charakteryzują się dużą satysfakcją z jazdy oraz naprawdę imponującymi osiągami.

Skrzynie biegów są również nowe. A dokładniej, nowa Alfa Romeo 147 oferuje nową zrobotyzowaną skrzynię biegów, która jest rozwojem znanej Selespeed. Interfejs nowej jednostki jest jeszcze bardziej przyjazny dla użytkownika i intuicyjny, ale kierowca nie musi rezygnować z satysfakcji i przyjemności z manualnej skrzyni biegów.

Nowa Alfa Romeo 147 korzysta po raz pierwszy z opcji Comfort, która łączy podwójne wahacze z przodu z zaawansowaną konfiguracją MacPhersona z tyłu. Z punktu widzenia klienta oznacza to większy komfort jazdy, nie odbierając przy tym zwrotności.

150 KM 1.9 JTD 16v M-Jet

Pod koniec 2002 roku Alfa Romeo wprowadziła swój 140 KM silnik 1.9 16v M-Jet, będący pierwszym przedstawicielem drugiej generacji silników Common Rail na świecie. Silnik został przyjęty w Alfie Romeo 147, 156 i Sportwagon z sportową sześciobiegową manualną skrzynią biegów i został teraz dalej rozwinięty dla Alfy GT, oferując moc 150 KM. Ten silnik jest również stosowany w nowym Crosswagon Q4 – a od teraz także w nowej Alfie Romeo 147. Jednostka to silnik 4-cylindrowy w układzie rzędowym o średnicy 82 milimetry i skoku 90.4 mm, zdolny do dostarczenia mocy 110 kW przy 4000 obr./min i momentu obrotowego 305 Nm (31 kgm) przy 2000 obr./min.

Nowy turbodiesel przeszedł szereg zmian inżynieryjnych w celu zwiększenia wydajności i momentu obrotowego silnika przy niskich obrotach oraz redukcji poziomów hałasu i wibracji. Na przykład, system Common Rail używany w 1.9 JTD 16v M-Jet obejmuje dwie nowe strategie automatycznej kalibracji i równoważenia wtryskiwanego oleju napędowego, aby zmniejszyć hałas i wibracje. Nie trzeba dodawać, że, tak wyposażona, nowa Alfa Romeo 147 gwarantuje niezwykle atrakcyjne osiągi: maksymalna prędkość wynosi 208 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8.9 sekundy. To wszystko przy bardzo oszczędnym zużyciu paliwa:

  • 8.0 l/100 km w cyklu miejskim.
  • 4.7 l/100 km w cyklu pozamiejskim.
  • 5.9 l/100 km w cyklu mieszanym.

System Multijet, tajemnica drugiej generacji silników JTD

Podstawowe zasady drugiej generacji silników turbodieslowych pozostają niezmienne, tzn. wysoki ciśnienie wtrysku i elektroniczna kontrola wtryskiwaczy. Jednak dodano jeden dodatkowy element: podczas każdego cyklu silnika liczba wtrysków wzrasta w stosunku do obecnych dwóch. W ten sposób ta sama ilość oleju napędowego jest spalana w cylindrze, ale w kilku porcjach, aby uzyskać łagodniejszy proces spalania.

Korzyści to niższy hałas pracy, zredukowane emisje i 6-7% wzrost wydajności. To wszystko idzie w parze z poziomem efektywności silnika, który jeszcze bardziej poprawia prowadzenie samochodu. Te wyniki nie powinny być niedoceniane, szczególnie ponieważ uzyskano je dzięki silnikowi, który stanowi niezwykły skok naprzód w porównaniu do silników z komorą wstępną i nawet prześciga pierwszą generację silników JTD. Sekret silnika Multijet leży w jednostce sterującej, która reguluje system otwierania i zamykania wtryskiwaczy (a także w samych wtryskiwaczach). Kluczowym elementem jest sama elektroniczna jednostka sterująca, która może wykonać zestaw wtrysków, które mogą być bardzo blisko siebie.

Badacze Fiat Auto opracowali tę część (razem z wtryskiwaczami) specjalnie do tej aplikacji. Jest zaprojektowana, aby dostarczać wielokrotne wtryski, które zapewniają projektantowi bardziej precyzyjną kontrolę ciśnienia i temperatury rozwijanych wewnątrz komory spalania oraz bardziej efektywne wykorzystanie powietrza pobieranego do cylindrów.
To umożliwia osiągnięcie dalszych celów: cichsze spalanie, zredukowane emisje i zwiększone osiągi.

System Multijet jest podstawą wieloletnich badań. Nasi inżynierowie zaczęli od rozwiązania problemu ograniczeń narzuconych przez jednostki sterujące. Następnie przystąpili do mapowania korzyści, jakie mogli osiągnąć poprzez tworzenie różnych sekwencji wielokrotnego wtrysku (dwa dodatkowe wtryski bardzo blisko głównego wtrysku; jeden dodatkowy wtrysk niezbyt blisko głównego wtrysku oraz dwa bliskie dodatkowe wtryski; jeden dodatkowy wtrysk, a potem dwa główne blisko siebie po pewnym czasie itd.) w odniesieniu do różnych warunków pracy silnika: w strefie jałowej; przy niskich obciążeniach i niskich obrotach; przy wysokich obrotach i umiarkowanym obciążeniu; przy niskich obrotach i wysokim obciążeniu itd.

Badania ujawniają potencjał systemu i pokazują, że ogromne korzyści można osiągnąć w każdej sytuacji, chociaż te koncentrują się na jednym polu lub innym w zależności od wybranej sekwencji i obszaru pracy silnika. W niektórych przypadkach, na przykład, priorytetem jest skrócenie czasu rozruchu i poziomów dymu, w innych przypadkach zwiększenie momentu obrotowego i redukcja hałasu, a w jeszcze innych zredukowanie emisji i zapewnienie cichszej jazdy.

A teraz ten wątek badawczy doprowadził do stworzenia silników Multijet: kolejna nowość dla Grupy Fiata w dziedzinie silników diesla. Pracowaliśmy nad tym od 1986 roku, kiedy na rynku zadebiutował Croma TDI, pierwsze na świecie auto z bezpośrednim wtryskiem diesla.

W tym czasie stanowiło to prawdziwy postęp inżynieryjny, który później został przyjęty przez innych producentów. Silniki z bezpośrednim wtryskiem diesla oferowały lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa, ale nie rozwiązały problemu nadmiernego hałasu silnika przy niskich obrotach oraz podczas przyspieszania lub zwalniania. Praca nad bardziej zaawansowanym systemem wtrysku rozpoczęła się, a kilka lat później doprowadziła do rozwoju zasady Common Rail i systemu Unijet.

Pomysł zrodził się w laboratoriach badawczych Uniwersytetu w Zurychu, gdzie naukowcy pracowali nad systemem wtrysku, który nigdy wcześniej nie był stosowany w pojeździe, czyli systemem Common Rail. Pomysł jest prosty, ale rewolucyjny. Jeśli będziesz kontynuował wtłaczanie oleju napędowego do zbiornika, ciśnienie wewnątrz wzrośnie, a sam zbiornik stanie się akumulatorem hydraulicznym (lub szyną), tj. rezerwą sprężonego paliwa gotowego do użytku. Trzy lata później, w 1990 roku, system Unijet opracowany przez Magneti Marelli, Fiat Research Centre i Elasis na zasadzie Common Rail wszedł w fazę przedprodukcyjną. Ta faza zakończyła się w 1994 roku, kiedy Fiat Auto rozpoczął poszukiwania partnera z doskonałą wiedzą na temat systemów wtrysku silników diesla. Ostateczna faza projektu, tj. ukończenie rozwoju i produkcji przemysłowej, została ostatecznie powierzonej firmie Robert Bosch.

Teraz nasza historia dotarła do 1997 roku i daty premiery Alfy 156 JTD z jej rewolucyjnym silnikiem turbodiesel. W porównaniu do konwencjonalnych jednostek napędowych diesla, JTD gwarantuje średnie poprawy osiągów o 12% przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa o 15%. Te wyniki sprawiły, że samochody wyposażone w ten silnik stały się natychmiastowym hitem.

Teraz nadszedł czas na drugą generację silników JTD, jednostki Multijet i multivalwowe: w 2002 roku z 1.9 16v M-Jet (przodkiem tej nowej rodziny silników o wielopunktowym wtrysku) oraz w 2003 roku z 1.9 zmodernizowanym do 150 KM dla Alfy Romeo GT i 129 kW (175 KM) 2.4 JTD Multijet 20v dostępnego w modelach Alfa Romeo 166, 156 oraz 156 Sportwagon. Teraz przyszedł czas na nową Alfę Romeo 147, aby cieszyć się wszystkimi zaletami silnika 150 KM 1.9 JTD 16v M-Jet.

Skrzynia biegów 'Easy Speed’

Nowa zrobotyzowana skrzynia biegów 'Easy Speed’ jest rozwinięciem obecnej jednostki Selespeed, teraz z bardziej przyjaznym dla użytkownika interfejsem, nadal gwarantując satysfakcję i przyjemność z manualnej skrzyni biegów. Jak w Selespeed, ten system ma na celu automatyzację kontrolek sprzęgła i dźwigni biegów manualnej skrzyni biegów poprzez urządzenie elektrohydrauliczne.

Poza korzyściami Selespeed, nowe urządzenie oferuje kierowcom szczególnie intuicyjny interfejs. W przeciwieństwie do Selespeed, dźwignia jest multistabilna, tzn. pozwala klientowi na sprawdzenie swojej pozycji w dowolnym momencie (N Neutral – R Wsteczny – D Jazda).

Dostępne są dwa tryby pracy: w trybie Manualnym kierowca zmienia biegi za pomocą dźwigni umieszczonej na tunelu. W trybie Automatycznym system elektroniczny przejmuje kontrolę i decyduje, kiedy należy zmienić biegi na podstawie dwóch strategii, z których pierwsza jest dostosowana do komfortu jazdy (NORMAL), a druga do bardziej sportowej jazdy (SPORT).

W szczegółach, tak działa nowe urządzenie w trybie Manualnym: wystarczy jedno naciśnięcie dźwigni, aby zapewnić szybką, precyzyjną zmianę biegów. Impulsy elektryczne z dźwigni zaspokajają życzenia kierowcy co do zmiany biegów na podstawie poleceń wydawanych przez jednostkę sterującą, która kontroluje zestaw hydrauliczny.

Oprogramowanie systemu operacyjnego przetwarza powyższe dane wejściowe i wykorzystuje informacje do przeprowadzenia zmian biegów zaprojektowanych dla komfortu lub sportowej jazdy w trybie manualnym lub automatycznym z zastosowaniem różnych strategii działania. Jednostka sterująca interpretuje wymagania klienta, mapując pozycję pedału i obroty silnika.

Prosta prośba o przejście na wyższy bieg (przesuwając dźwignię w stronę '+’) lub niższy bieg (w kierunku ’-’ symbolu) w opisanych powyżej warunkach pozwala kierowcy uzyskać sportowe i szybkie lub gładkie i komfortowe zmiany biegów. Ta strategia operacyjna ma również zastosowanie w trybie automatycznym. Te cele osiąga się poprzez wdrażanie zmiany za pomocą systemu hydraulicznego, który zarządza prędkością zmiany biegów dla osiągów lub komfortu bez kompromisów i zawsze zapewnia maksymalną wydajność systemu. W trybie Automatycznym dostępne są dwie różne strategie działania: NORMAL i SPORT. Pierwsza jest używana dla komfortu jazdy, podczas gdy funkcja sportowa zapewnia ekscytujące wydłużenie i zmiany biegów w każdych warunkach. W obu opcjach system przechodzi na wyższy bieg, gdy osiągnięty został poziom obrotów, przy którym silnik dostarcza maksymalny moment obrotowy lub moc. System także wykrywa nachylenie drogi w tym trybie: algorytm oprogramowania mierzy wzrost nachylenia i modyfikuje punkt zmiany biegów, aby zawsze uzyskać najlepszy kompromis między potrzebami kierowcy, stanem drogi i sytuacją pojazdu (prędkość i obroty silnika).

Inną konkretną funkcją systemu jest ocena deakceleracji pojazdu i dostosowanie redukcji biegów w zależności od poziomu deakceleracji: w trybie manualnym system pozwala na redukcję biegów, szczególnie gdy kierowca chce zmienić na niższy bieg, aby wziąć zakręt z prędkością w trakcie sportowej jazdy. W trybie automatycznym natomiast anticipuje wolę kierowcy i udostępnia najodpowiedniejszy bieg, aby utrzymać wymagany poziom komfortu lub oszczędności paliwa.

Łatwość interakcji z systemem i zapewnione zwiększenie wydajności dzięki nowym strategiom kontrolnym czynią nową zrobotyzowaną skrzynię biegów najlepszym możliwym kompromisem dla osób, które wolą jeździć automatem, ale nie chcą rezygnować z satysfakcji i przyjemności z manualnej skrzyni biegów.

Zawieszenie Comfort

Kolejną dużą nowością w nowej Alfie Romeo 147 jest wprowadzenie systemu zawieszenia Comfort. Jest to standardowe w wersjach wyposażonych w silnik 150 KM 1.9 JTD 16v M-Jet i opcjonalne w innych wersjach. Nowa konfiguracja łączy podwójne wahacze z przodu z układem MacPhersona z tyłu, co gwarantuje wyższy poziom komfortu bez wpływu na prowadzenie. Przednie amortyzatory zostały zmodyfikowane, wydłużając tłok o 13 mm (w porównaniu do obecnych 11.5), a prowadnica tłoka jest z teflonu. Dodatkowo zastosowanie tych szczególnych amortyzatorów wymagało określonego ustawienia zarówno z przodu, jak i z tyłu (standardowa produkcja), aby zapewnić prawidłowy czas reakcji zawieszenia. Ta modyfikacja wpłynęła również na architekturę systemu zawieszenia, a nie tylko na konkretne ustawienie, z którym uzyskuje się jedynie efekt tłumienia. Z perspektywy klientów, wszystkie te zmiany oznaczają dużą stabilność i łatwość kontroli, nawet w granicy przyczepności. Ruchy skrzynki kierowniczej są bardzo płynne i zrównoważone, a duży komfort zapewniany jest przy wszystkich warunkach drogowych i powierzchni.

Cała gama nowego samochodu posiada standardowo układ, który przyczynił się do sukcesu Alfy Romeo 156 i Alfy Romeo 147: wysokie podwójne wahacze z przodu i układ MacPhersona z tyłu. Następnie nasi inżynierowie przystąpili do dostosowania zawieszenia do specyficznego rozkładu wagi samochodu oraz indywidualnych cech. Jeśli chodzi o konfigurację wahacza przedniego, usprawnienie uzyskano dzięki wprowadzeniu nowego typu sprężyn i ustawienia oraz poprzez zastosowanie nowej puste belki stabilizatora. Razem te zmiany pozwalają na redukcję wagi o 1.7 kilograma przy tej samej sztywności i właściwościach przechylenia.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.