ALFA ROMEO 155 1992-1998

Po tym, jak Fiat przejął markę Alfa Romeo od włoskiego rządu, rozpoczął odbudowę jej chwały. W 1992 roku na rynku zadebiutował model 155, który szybko zaczął dominować na podium w motorsporcie.

Przestarzała Alfa Romeo 75 z napędem na tylną oś musiała odejść. Po udanej karierze nadszedł czas na nowoczesny pojazd z napędem na przednią oś. Odpowiedzią była Alfa Romeo 155. Dzieliła platformę z Lancią Delta i Fiatem Tempra. Wersja Q4 była wyposażona w napęd na wszystkie koła. Był to praktyczny sedan z czterema drzwiami.

Kanciasty wygląd pojazdu był modny, gdy 155 zadebiutowała na Targach Motoryzacyjnych w Genewie. Wąski przód z logo Alfa Romeo na środku, przechodzący przez maskę, prezentował się świeżo i nowocześnie. Wznosząca się linia boczna zapewniała dużą przestrzeń w bagażniku wynoszącą 525 litrów (18,5 stopy sześciennej). Sportowy wygląd później wzmocniono, wprowadzając szerszą wersję nadwozia.

W kabinie znajdowała się długa lista udogodnień. Fiat naprawdę starał się, aby 155 była możliwie najlepiej wyposażona. Samochód miał klimatyzację, elektryczne szyby i fotele z bocznymi podparciami. W końcu to była marka sportowa.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.