Wymiana udanego modelu Alfa Romeo 155 była trudnym zadaniem, ale koniecznym. W 1997 roku nowa Alfa Romeo 156 była zupełnie inna niż jej poprzednik.
Alfa Romeo 156 to czterodrzwiowy sedan, który wprowadził włoską markę w nową erę. Posiadał nie tylko sportowy charakter, ale był także praktyczny, oszczędny, komfortowy i stylowy. Aby to osiągnąć, zespół Alfa Romeo Centro Stile zaczął od zera, rezygnując z kanciastego wyglądu dziedziczonego po modelu 155.
Projekt samochodu zdobył wiele nagród, a sam pojazd otrzymał tytuł „Samochodu Roku” 1998 w Europie. Zaokrąglone powierzchnie, przedni pas z trzyelementową kratką, która wymusiła umieszczenie tablicy rejestracyjnej z boku, oraz sylwetka przypominająca coupe z ukrytymi klamkami tylnych drzwi obiecywały sukces. Krótkie tylnie zwisy i wysoka, prosta klapa bagażnika podkreślały dynamiczny wygląd samochodu.
Wewnątrz było jeszcze więcej powodów, by zakochać się w tym pojeździe. Sportowa konsola środkowa pochylona w stronę kierowcy oraz zestaw wskaźników z tarczami w stylu binokli przyciągały uwagę. Wskazówka prędkościomierza wskazywała zerową prędkość na godzinie szóstej. W standardowym modelu podstawowym zastosowano wygodne fotele oraz przyjemne w dotyku materiały welurowe, podczas gdy fotele kubełkowe z przodu były standardem w całej gamie modeli. Tylne siedzenia nie były zbyt przestronne, oferując ograniczoną przestrzeń na kolana i głowę.
W układzie napędowym, niezależne zawieszenie wszystkich kół zapewniało większy komfort i lepsze właściwości jezdne. Był to sportowy kompaktowy pojazd, który zdobył serca fanów Alfa Romeo.
Alfa Romeo 156 nieprzerwanie zyskuje na popularności, a do końca sierpnia 2000 roku zyskał dla dealerów Alfy ponad 230 000 zamówień od momentu swojego debiutu. wpływ, jaki model miał w 66 krajach na całym świecie, w znacznym stopniu przyczynił się do ponownego wprowadzenia naszej marki na rynek i odzyskania udziałów w międzynarodowym rynku.
Jednym z powodów tego sukcesu jest zdolność Alfa Romeo 156 do zaspokajania potrzeb dobrze poinformowanych i wymagających klientów. Tacy klienci postrzegają sportowy sedan Alfy jako doskonały produkt, który utrzymuje ducha marki przy życiu, jednocześnie nadążając za najnowszymi osiągnięciami w inżynierii motoryzacyjnej, podobnie jak jego większy brat, Alfa Romeo 166.
Odwiedzający Frankfurt będą mieli okazję podziwiać model Alfa Romeo 156 2.5 V6 oraz jego najnowsze wcielenie: 2.0 Selespeed. Auto to wyposażone jest w zautomatyzowaną sekwencyjną skrzynię biegów z kontrolą na kierownicy. Ta technologia wywodzi się bezpośrednio z Ferrari 355 F1 i zapewnia sportową wersję, która umożliwia szybkie i precyzyjne zmiany biegów, co przekłada się na doskonałe osiągi.
Inne atuty tego samochodu to komfort i łatwość prowadzenia. Selespeed jest mniej męczący niż tradycyjna skrzynia biegów: nie ma pedału sprzęgła, a biegi zmieniają się szybko i bez wysiłku.
Selespeed jest również bezpieczny: nie musisz odrywać ręki od kierownicy, aby sięgnąć do dźwigni zmiany biegów, co pozwala na pełną kontrolę nad autem nawet podczas zmiany biegów.
Sercem systemu jest elektroniczna jednostka sterująca skrzynią biegów (w stałej komunikacji z jednostką sterującą silnikiem). Gdy zażądzasz zmiany biegu, jednostka automatycznie otwiera sprzęgło, zmniejsza moment obrotowy niezależnie od tego, jak mocno wciśniesz pedał gazu, a następnie wybiera i angażuje bieg.
Prędkość do załączenia zawsze wybiera kierowca, który może kontrolować skrzynię biegów za pomocą dźwigni między siedzeniami lub przycisków na kierownicy: prawy przycisk do sekwencyjnych zmian biegów podczas przyspieszania; lewy przycisk do redukcji biegu i hamowania.
Dzięki elektronicznej technologii, ta manualna skrzynia biegów może być również używana w trybie całkowicie automatycznym. Aby aktywować drugi tryb pracy, wystarczy nacisnąć przycisk „miasto” na środkowej konsoli, a system Selespeed przejmie odpowiedzialność za wybór odpowiedniego biegu i moment zmiany.
Różnice między tą wersją a standardowym modelem 2.0 T. Spark obejmują napis Selespeed z tyłu samochodu, ekskluzywne 16-calowe felgi aluminiowe, skórzaną kierownicę z kontrolą zmiany biegów, wskaźnik w obrotomierzu pokazujący załączony bieg, centralną konsolę w kolorze węgla, system klimatyzacji, elektryczne tylne okna i przedni podłokietnik w standardzie.